LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoonmisbruik
telefoonmisbruik
Wij worden sinds enkele dagen regelmatig gebeld door een 06-nummer. Als we opnemen krijgen we een voicemail aan de telefoon met veel gekraak en geruis. We hebben Ziggo gebeld om dit nummer te laten blokkeren en nu moeten we eerst 2 weken bijhouden wanneer we gebeld worden. Van de week zelfs 4 x achter elkaar 's morgens vroeg om 06.00 uur. Als we het nummer terugbellen krijgen we weer die rare voicemail.
Heeft iemand hier ook last van? Zijn er dingen die wij nog meer kunnen doen om dit nummer te laten blokkeren? Graag reacties.
Heeft iemand hier ook last van? Zijn er dingen die wij nog meer kunnen doen om dit nummer te laten blokkeren? Graag reacties.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: telefoonmisbruik
Simpel - niet terugbellen.
Als het om een 06 gaat - een SMS sturen "wie ben je, waarom bel je"
Als het om een 06 gaat - een SMS sturen "wie ben je, waarom bel je"
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: telefoonmisbruik
wat ziggo doet is een call trace uitzetten,inkomende gesprekken op je lijn worden nl niet automatisch geregristreerd vandaar dat je tijden moet bijhouden. Je kan kijken in je telefoon daar heb je vaak ook opties om bepaalde nummers te blokkeren
Re: telefoonmisbruik
Een melding doen van telefonische overlast bij Ziggo. Zoiets moeten ze serieus bekijken en onderzoeken. Indien dit dan inderdaad het geval is moeten ze ook het nummer blokkeren.
Zeker niet zelf terugbellen. U kunt het nummer ook eens googlen om te kijken of u meer info kunt achterhalen.
Zeker niet zelf terugbellen. U kunt het nummer ook eens googlen om te kijken of u meer info kunt achterhalen.
Re: telefoonmisbruik
Waarom zou Ziggo dat moeten doen, want het 06-nummer van de beller is bekend.......wat ziggo doet is een call trace uitzetten
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: telefoonmisbruik
Ziggo zal echt niet zomaar een nummer blokkeren als een klant die opgeeft die willen toch bewijs hebben. kan je wel van alles doorgeven aan Ziggo om te latenb lokkeren
Re: telefoonmisbruik
Sommige telefoons hebben zelf een block list. Als je daar het nummer in zet reageert je telefoon niet meer op dat nummer.zwemvisB schreef:Wij worden sinds enkele dagen regelmatig gebeld door een 06-nummer. Als we opnemen krijgen we een voicemail aan de telefoon met veel gekraak en geruis. We hebben Ziggo gebeld om dit nummer te laten blokkeren en nu moeten we eerst 2 weken bijhouden wanneer we gebeld worden. Van de week zelfs 4 x achter elkaar 's morgens vroeg om 06.00 uur. Als we het nummer terugbellen krijgen we weer die rare voicemail.
Heeft iemand hier ook last van? Zijn er dingen die wij nog meer kunnen doen om dit nummer te laten blokkeren? Graag reacties.
Verder toch echt doen wat ziggo van je vraagt. Ziggo mag zonder bewijs niet zomaar een nummer blokkeren. Ziggo heeft bovendien geen inzicht in wie jouw belt. Ze bewaren die gegevens wel maar mogen daar pas bij als jij of justitie met een gegrond verzoek daarom vraagt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 okt 2011 15:34
Re: telefoonmisbruik
Beste zwemvisB,
Naar aanleiding van uw melding betreft telefoonmisbruik wil ik u laten weten dat Ziggo dit zeer vervelend vind.
U zal echter ook begrijpen dat wij niet “zomaar” een nummer kunnen en mogen blokkeren.
Dat moet natuurlijk wel uitgezocht worden en dat kunnen we doen door o.a. de gegevens die u in die 2 week verzameld.
Graag wil ik u uitleggen hoe het te werk gaat: zoals u al hoorde van een collega dient u in een periode van twee week bij te houden wanneer en hoe vaak u wordt lastig gevallen.
Als u het nog niet heeft gedaan maakt u een melding via het contactformulier op onze website. (Kies op het formulier bij product voor "Telefonie" en bij categorie voor "Misbruik) U vind het formulier op de voorpagina.
Of klik op deze link: https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier
Onze Abuseteam zal de melding oppakken en u informeren over de vervolgstappen. Ook ontvangt u van dit team een formulier waarop u de door u verzamelde gegevens kan invullen en opsturen.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,
Ziggo Eric Webteam
Naar aanleiding van uw melding betreft telefoonmisbruik wil ik u laten weten dat Ziggo dit zeer vervelend vind.
U zal echter ook begrijpen dat wij niet “zomaar” een nummer kunnen en mogen blokkeren.
Dat moet natuurlijk wel uitgezocht worden en dat kunnen we doen door o.a. de gegevens die u in die 2 week verzameld.
Graag wil ik u uitleggen hoe het te werk gaat: zoals u al hoorde van een collega dient u in een periode van twee week bij te houden wanneer en hoe vaak u wordt lastig gevallen.
Als u het nog niet heeft gedaan maakt u een melding via het contactformulier op onze website. (Kies op het formulier bij product voor "Telefonie" en bij categorie voor "Misbruik) U vind het formulier op de voorpagina.
Of klik op deze link: https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier
Onze Abuseteam zal de melding oppakken en u informeren over de vervolgstappen. Ook ontvangt u van dit team een formulier waarop u de door u verzamelde gegevens kan invullen en opsturen.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,
Ziggo Eric Webteam