Pagina 1 van 1

KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 08 nov 2011 10:18
door PeterZ32
Hallo,
ik ben in juni van dit jaar KPN Glasvezel abonnement aangegaan.
Toen moest glasvezel nog worden aangelegd bij ons en dit zou pas gebeuren als er voldoende aanmeldingen waren.
Dat is nu het geval en inmiddels zijn ze (Reggefiber) bezig om de kabels aan te leggen.
Zodra dat is gebeurd en de kastjes in huis geplaatst zijn kan de provider (in mijn geval gekozen voor KPN) het in huis komen aansluiten.
In 1e instantie werd gezegd dat dit eind van dit jaar zou gaan gebeuren.
Inmiddels weet ik dat bij mij dit pas in april/mei volgend jaar gebeurd.
Nu heb ik inmiddels zo veel negatieve ervaringen gelezen dat ik eigenlijk helemaal geen abonnement bij KPN wil hebben. En mijn huidige provider (XS4ALL) biedt het inmiddels ook aan. (destijds nog niet)
Kan ik KPN kosteloos annuleren?
Of bestaat er een andere mogelijkheid om van KPN af te kunnen?
Ik blijf veel liever bij XS4ALL.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Peter

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 10 nov 2011 10:17
door wakker
nee, hier zit u 1 of 2 jaar aan vast, niets aan te doen.

zeker met uw handtekening zit u er gewoon aan vast.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 10 nov 2011 10:24
door ciske
Op wat je leest moet je niet altijd afgaan , de ene is tevreden over die provider de andere niet, en nu zit je aan dit contract vast.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 10 nov 2011 11:25
door amelissen
Hier heb je niets aan, maar ik vind het nogal dom om iets aan te gaan wat nog moet aangelegd worden en waar je geen enkele feedback van hebt wanneer het wordt opgeleverd en of het dan werkt.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 10 nov 2011 11:41
door ciske
amelissen schreef:Hier heb je niets aan, maar ik vind het nogal dom om iets aan te gaan wat nog moet aangelegd worden en waar je geen enkele feedback van hebt wanneer het wordt opgeleverd en of het dan werkt.

Hier heeft TS ook niks aan, hij/zij heeft het nu eenmaal bestelt en dan zit je er aan vast.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 11 nov 2011 22:09
door PeterZ32
Hhmm,.. ik had eigenlijk iets anders willen horen. :(
Nou ja,
het zij zo , een jaar is ook zo weer voorbij. :)

In ieder geval dank voor jullie reacties!

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 00:10
door Bob Schurkjens
Het enige juiste antwoord is: je kan kosteloos annuleren. http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 10:16
door ciske
Bob Schurkjens schreef:Het enige juiste antwoord is: je kan kosteloos annuleren. http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Onzin Bob , je zet TS op het verkeerde spoor.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 10:40
door renegade66
nee hoor ciske,

bob zit absoluut op het goede spoor.
er is verteld dat eind van het jaar geleverd zou worden, dit is nu half volgend jaar.
en geloof me dit gaat nog later worden omdat de vorst er aan komt en de boel dan stil komt te liggen.

TS kan dus op grond van de veel latere levering dan belooft, zonder kosten opzeggen.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 10:43
door ciske
op die gronden heb je gelijk RR :mrgreen:

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 10:57
door renegade66
:lol: :lol: dat weet je toch?????

tjsa, dat is het voordeel van mijn werk :roll: :roll:

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 13 nov 2011 10:58
door ciske
renegade66 schreef::lol: :lol: dat weet je toch?????

tjsa, dat is het voordeel van mijn werk :roll: :roll:
:lol: verkeerd gelezen :oops:

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 14 jan 2012 12:55
door A.krikke
Heel bijzonder en hartelijk dank voor de info en de voorbeeldbrief. Ik heb net een werkelijk heel bijzonder gesprek gehad met een erg onvriendelijke dame van KPN die mij bedreigde met afkoopsommen, juridische stappen omdat ik al ver buiten de afkoopperiode zit, die liep medio oktober 2011 af. KPN kan nu waarschijnlijk leveren op 20 februari aanstaande. Ver buiten de wettelijke levertermijn. Op 24 november (ook al buiten de wettelijke termijn) zou het worden geleverd. Ik heb zelfs een schriftelijke bevestiging van de installatie afspraak. 2 dagen van te voren belde KPN planning dat er niet kon worden geleverd en dat het zeker nog 6 weken zou gaan duren. Toen heb ik geannuleerd.Ik werd vervolgens gebeld door een heel vriendelijke man van KPN die mij als klant voor KPN Glasvezel wilde behouden. Hij gaf al aan dat hij graag nog een kans wilde om de glasvezel aan te sluiten. Ik heb hem aangegeven dat de opdracht is geannuleerd maar als hij toch kan zorgen voor een goede levering dan mag hij dat proberen.

Nu ben ik ook nog eens verkeerd voorgelicht door KPN Glasvezel. Er is namelijk geen vast IP adres en er staan een flink aantal poorten dicht, terwijl ik expliciet had gevraagd tijdens het verkoopgesprek of er een vast IP adres is en of alle poorten open staan omdat ik kantoor aan huis heb en een eigen server heb. Dit was volgens de KPN-verkoper allemaal standaard geregeld. Ik heb hem benadrukt hoe belangrijk dit voor mij is en dat het bij mijn huidige provider XMS allemaal goed is geregeld. Gisteren moest ik bij een kennis een server plaatsen op KPN Glasvezel en toen bleek dat er geen vast IP adres is en dat er ook een tal crucilale poorten zijn afgesloten door KPN. Ik voel mij nu eigenlijk opgelicht door KPN.

Ik wil nu gewoon bij XMS blijven. Of eventueel naar XS4ALL Glasvezel, want daar zijn de poorten en het vaste IP adres wel goed geregeld. Als oude klant heb ik beduidend meer vertrouwen in deze KPN dochter. Ik heb KPN Glasvezel ook aangeboden om de opdracht te verschuiven naar XS4ALL, maar ook daar wilde KPN Glasvezel niets van weten.

Als je op die manier aan klantenbinding moet doen dan is er toch wel ernstig iets aan de hand met je klantenservice.

Vandaag nog gaat de opzegbrief de deur uit. Ik ben heel benieuwd hoe de reactie zal zijn.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 14 jan 2012 20:34
door Bob Schurkjens
Niet aangetekende opzegbrieven komen niet aan bij KPN.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 14 jan 2012 23:04
door A.krikke
Dan is het maar goed dat ik het aangetekend heb verstuurd. Ik hoop binnen 14 dagen een reactie te krijgen.

Jammer dat het op die manier moet.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 15 jan 2012 10:56
door ciske
Jammer dat het op die manier moet.
Dat moet bijna bij alles met een aangetekende brief.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 17 jan 2012 11:00
door A.krikke
kreeg net een telefoontje van KPN Webcare. De overeenkomst is opgezegd zonder kosten.

Alles opgelost dus.

Nogmaals dank voor de tips.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 17 jan 2012 11:02
door ciske
A.krikke schreef:kreeg net een telefoontje van KPN Webcare. De overeenkomst is opgezegd zonder kosten.

Alles opgelost dus.

Nogmaals dank voor de tips.

Heb je het ook zwart op wit? zou ik toch wel effe om vragen.

trouwens fijn voor je.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 18 jan 2012 09:31
door A.krikke
Heb bevestiging in de mail en inmiddels ook al een bevestiging dat ze de router e.d vandaag komen ophalen.
Webcare heeft toegezegd dat ik ook nog een bevestigingsbrief ontvang. Dus het lijkt allemaal goed te gaan.

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Geplaatst: 19 jan 2012 17:44
door A.krikke
En vandaag lag de bevestiging op de deurmat.
Gisteren zijn de decoders en het modem opgehaald.
Dus het is helemaal afgerond.