Pagina 1 van 1

opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 08 nov 2011 13:06
door Ualc
Heb één maand voor mijn verhuizing in okt 2010 mijn contract met Ziggo ( analoog TV) opgezegd maar geen bevestiging ontvangen. Heden (nov 2011)krijg ik ineens een brief van deurwaarder LAVG die bijna €200,- eisen voor levering van dienst door Ziggo. Ziggo had toen al zo'n slecht image & service dat ik géén verdere verlenging vh contract wilde- dat er géén bevestiging vd opzegging kwam verbaasde mij niet.Desondanks ben ik niet van plan ook maar enige betaling te doen en dit juridisch te laten uitzoeken.ALLEEN WAAR OP TE LETTEN? VALKUILEN? Heeft de ombudsman hier iets te zeggen?

WIE HEEFT EEN SOORTGELIJKE ERVARING MET ZIGGO /LAVG EN KAN ADVISEREN???

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 08 nov 2011 13:41
door Pareltje31
sorry ben zeker geen fan van ziggo maar in dit geval had je zelf moeten opletten dat je een bevestiging kreeg. hebbenz e wel al die tijd van je rekening geld afgeschreven?

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 08 nov 2011 14:30
door ArneLH
Hoe heb je het abonnement opgezegd? Als je geen bevestiging hebt gehad (ook geen automatische, van "e-mail ontvangen" oid) dan is het lastig aannemelijk te maken dat je daadwerkelijke hebt opgezegd.

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 08 nov 2011 22:54
door renegade66
helaas,

ik ben bang dat je dit juridisch gaat verliezen.
ondanks dat LAVG geen beste reputatie heeft.

voor LAVG op de proppen is gekomen heeft bos incasso (zijn dezelfde sukkels) je ook al heel vaak aangeschreven hoor.
maar dat zal wel naar je oude adres zijn gegaan.

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 09 nov 2011 00:28
door Emmy75
Ualc schreef:Desondanks ben ik niet van plan ook maar enige betaling te doen en dit juridisch te laten uitzoeken.ALLEEN WAAR OP TE LETTEN? VALKUILEN? Heeft de ombudsman hier iets te zeggen?
De ombudsman gaat over geschillen met de overheid. Ziggo is geen overheid dus dit is het verkeerde aanspreekpunt.

Indien u het echt (juridisch) wilt laten uitzoeken, kunt u uw vraag eens mailen aan consuwijzer of voorleggen aan juridisch loket waar een eerste advies doorgaans gratis is.

Ik vrees echter wel dat u zult moeten betalen indien u niet kunt aantonen dat u het contract heeft opgezegd. Het staat u natuurlijk vrij om advies in te winnen bij bovenstaande organisaties. Indien deze u ook weinig kans van slagen geven, zou ik zeggen dat u beter door de zure appel kunt heenbijten en betalen voordat het voor de rechter komt. Indien deze u ook veroordeelt tot betalen, zullen de kosten aardig oplopen aangezien u dan ook veroordeeld zult worden tot het betalen van de proceskosten.
Pareltje31 schreef:sorry ben zeker geen fan van ziggo maar in dit geval had je zelf moeten opletten dat je een bevestiging kreeg. hebbenz e wel al die tijd van je rekening geld afgeschreven?
Ik denk van niet; waarom zou anders een vordering via een deurwaarder komen

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 09 nov 2011 08:43
door Guardian72
Emmy75 schreef:
Pareltje31 schreef:sorry ben zeker geen fan van ziggo maar in dit geval had je zelf moeten opletten dat je een bevestiging kreeg. hebbenz e wel al die tijd van je rekening geld afgeschreven?
Ik denk van niet; waarom zou anders een vordering via een deurwaarder komen
Maar, volgen er dan geen herinneringen / aanmaningen etc?
Zijn die ook allemaal genegeerd?

Postnl raakt veel kwijt, maar nooit rekeningen of aanmaningen is de ervaring (/sarcasme)

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 09 nov 2011 09:43
door Emmy75
Guardian72 schreef: Maar, volgen er dan geen herinneringen / aanmaningen etc?
Zijn die ook allemaal genegeerd?
TS heeft het contract opgezegd wegens een verhuizing. Ik vraag me af of TS een verhuisbericht heeft doorgegeven en deze goed is aangekomen en deze goed is verwerkt. Zoiets gaat nogal eens vaker mis rond een verhuizing.

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 09 nov 2011 15:38
door Ziggo-webteam_Alex
Beste Ualc,

In je melding van 8 november 2011 geeft je aan dat je een jaar geleden verhuist bent en dat je nu ineens een deurwaarder van het LAVG op de stoep heeft staan aangezien bij ons het abonnement nog gewoon loopt.

Om je met dit probleem verder te kunnen helpen moet ik je vragen of je enig bewijs hebt met betrekking tot deze verhuizing. Heeft u een opzeg brief/ mail of heeft u deze verhuizing juist telefonisch door gegeven.

Mocht je helemaal niets hebben kunnen wij helaas weinig voor je betekenen. Eventueel kunt u het dan bij andere instanties terecht. Aangezien ik dan ook niets kan doorzetten.

Heb je wel bewijs van deze opzegging wil ik u vragen dit via een privébericht naar mij kenbaar te maken. Ik zorg er dan voor dat het bij de juiste collega terecht komt.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,


Ziggo Alex webteam

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 17 nov 2011 13:48
door robjeduc
Heb de zelfde ervaring met LAVG en Ziggo

Bij ons wilde het LAVG na 3 jaar schuldsanering ook even geld vangen, van een zogenaamde schuld van Ziggo.
En ze wisten ook heel goed dat wij in de schuldsanering zatten, want er liepen nog 2 andere schulden bij het LAVG,
Ze hadden toen ook kunnen zeggen, dat er nog één was van Ziggo.
Maar nee, het LAVG wacht liever 3 jaar tot dat je uit de schuldsanering bent en dan komen ze loonbeslag doen van een oude schuld, die zogenaamd niet mee was genomen in de schuldsanering.
Maar pas op met het LAVG, ze zetten er zulke enorme bedragen bij op, voor dat je weet moet je veel geld aan hun betalen, terwijl de hoofdsom maar heel weinig is.
Ik moet in 3 dagen ineens 80,00 euro meer betalen

En wat Ziggo betreft, die moeten ze accuut opheffen en hun problemen met hun adminstratie beter regelen.
Ziggo is heel laks en denken dat ze overal mee weg komen.
Ziggo moet het lef eens nemen om met de mensen te gaan praten en de problemen oplossen.
Nee, Ziggo geeft het liever uit handen en bezorgen je veel meer problemen.
PAS MAAR OP MET ZIGGO.

Als ik jouw was, gaan eens naar een advocaat en vraag deze of hij een brief kan sturen naar het LAVG en Ziggo, waarin staat dat je het heb opgezegd en dat je niet van plan bent om voor een fout van Ziggo te betalen.

Je kunt ook proberen om de redactie van Tros - Rader te vragen of ze je kunnen helpen.
Ik denk niet dat je een reactie krijgt van hun, maar je kunt het proberen.
Zelf heb ik dat ook gedaan, maar tot nu toe nog helaas nog niets van de redactie gehoord
Veel succes ermee en laat je niet klein krijgen

Groet.

Re: opzegging Ziggo 2010 deurwaarder LAVG 1 jaar later

Geplaatst: 18 nov 2011 13:50
door sacredfour
@Ualc
In principe zou de brief van opzegging al bewijs moeten zijn. Ik neem aan dat je hier nog een kopie van hebt. Heb je nooit een ingebrekestelling ontvangen? Heb je ooit een adreswijziging doorgegeven? Hebben ze ooit iets naar jouw oude adres verstuurd? Je moet nou aannemelijk maken dat deze brief ooit verstuurd was.Succes!