Aegon drama!
Geplaatst: 09 nov 2011 11:43
Ik heb een aantal weken geleden al eens een topic aangemaakt over Aegon. Dat ging toen over water/vocht schade bij mijn oma, ik kreeg toen een persoon aan de telefoon die beweerde dat ze daar niet voor verzekerd was. Uiteindelijk bleek ze daar wel voor verzekerd was.
Maar toen begon het drama pas. Officieel zou je de aangedane spullen moeten bewaren, maar omdat dat onmogelijk is als alles verschimmeld is (vreselijke stank) mochten we in overleg met een dame (ik heb haar naam) de spullen weg doen. Heb er netjes foto's van gemaakt en door gemaild. Toen kreeg mijn oma een brief dat ze een hersteller in moest schakelen en de offerte door moest sturen. Ik belde dus naar Aegon om te zeggen dat er niets te herstellen viel omdat er niets meer van de spullen is. Nou dat hadden we nooit mogen doen bla bla bla. Ik heb toen verwezen naar de dame met wie de afspraak was gemaakt. Okay de schade zou afgehandeld worden, ook omdat het schadebedrag meeviel zouden ze er niet moeilijk over doen. Na weer een brief over een schadehersteller, en weer een telefoontje dat er niets te herstellen valt wordt er gezegd dat ze de kopieen willen hebben van de nota's. Er zijn nog geen nota's want ze heeft gewoon simpelweg het geld niet om de spullen voor te schieten. Dan moesten ze offertes hebben, bij de leenbakker en de gamma krijg je geen offerte. Nou dan moesten we maar naar een woonwinkel gaan, ik vertelde dat het dan vele malen duurder zou worden. Geen boodschap aan er moesten offertes/nota's komen. De volgende dag belde ik nog eens om na te vragen hoe het nu precies zat. Nou de gene die ik aan de telefoon had de dag ervoor was volgens deze mevrouw echt van lotje getikt want het moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Wij hebben dan maar zelf het Novylon, de onderplaten plus het leggen van de vloer voorgeschoten want op een betonnenvloer lopen is niet erg prettig en dan hebben ze een nota en dan kunnen ze die in ieder geval uitbetalen.
Nu belde ik vanmorgen om te vragen hoe het dan met de linnenkast zou gaan want dat zou in eerste instantie gewoon uitbetaald worden omdat het om een een bedrag van 150 euro gaat. Je gelooft het nooit!! We willen een offerte/nota hebben......
Verschrikkelijk, ik heb nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt waarvan er zoveel medewerker met een ander antwoord/verhaal komt.
Ik heb mijn oma geadviseerd om, als deze kwestie achter de rug is, deze verzekering heel snel de deur uit te schoppen.
Ik ben zelf ergens anders verzekerd en heb jaren geleden zelf een schade op moeten geven ivm lekkage. Dit ging 1000 maal soepeler en makkelijker als dit. Waarschijnlijk ook omdat er een vast protocol is. Bij Aegon mogen de medewerkers hun eigen interpretatie geven aan een schade.
Maar toen begon het drama pas. Officieel zou je de aangedane spullen moeten bewaren, maar omdat dat onmogelijk is als alles verschimmeld is (vreselijke stank) mochten we in overleg met een dame (ik heb haar naam) de spullen weg doen. Heb er netjes foto's van gemaakt en door gemaild. Toen kreeg mijn oma een brief dat ze een hersteller in moest schakelen en de offerte door moest sturen. Ik belde dus naar Aegon om te zeggen dat er niets te herstellen viel omdat er niets meer van de spullen is. Nou dat hadden we nooit mogen doen bla bla bla. Ik heb toen verwezen naar de dame met wie de afspraak was gemaakt. Okay de schade zou afgehandeld worden, ook omdat het schadebedrag meeviel zouden ze er niet moeilijk over doen. Na weer een brief over een schadehersteller, en weer een telefoontje dat er niets te herstellen valt wordt er gezegd dat ze de kopieen willen hebben van de nota's. Er zijn nog geen nota's want ze heeft gewoon simpelweg het geld niet om de spullen voor te schieten. Dan moesten ze offertes hebben, bij de leenbakker en de gamma krijg je geen offerte. Nou dan moesten we maar naar een woonwinkel gaan, ik vertelde dat het dan vele malen duurder zou worden. Geen boodschap aan er moesten offertes/nota's komen. De volgende dag belde ik nog eens om na te vragen hoe het nu precies zat. Nou de gene die ik aan de telefoon had de dag ervoor was volgens deze mevrouw echt van lotje getikt want het moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Wij hebben dan maar zelf het Novylon, de onderplaten plus het leggen van de vloer voorgeschoten want op een betonnenvloer lopen is niet erg prettig en dan hebben ze een nota en dan kunnen ze die in ieder geval uitbetalen.
Nu belde ik vanmorgen om te vragen hoe het dan met de linnenkast zou gaan want dat zou in eerste instantie gewoon uitbetaald worden omdat het om een een bedrag van 150 euro gaat. Je gelooft het nooit!! We willen een offerte/nota hebben......
Verschrikkelijk, ik heb nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt waarvan er zoveel medewerker met een ander antwoord/verhaal komt.
Ik heb mijn oma geadviseerd om, als deze kwestie achter de rug is, deze verzekering heel snel de deur uit te schoppen.
Ik ben zelf ergens anders verzekerd en heb jaren geleden zelf een schade op moeten geven ivm lekkage. Dit ging 1000 maal soepeler en makkelijker als dit. Waarschijnlijk ook omdat er een vast protocol is. Bij Aegon mogen de medewerkers hun eigen interpretatie geven aan een schade.