LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop gekocht

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MissB81

Dell laptop gekocht

Ongelezen bericht door MissB81 »

In juli van dit jaar heb ik een Dell laptop gekocht. Binnen een aantal dagen leek de batterij kappot te zijn, maar was er een probleem met het moederbord. Dat moet nu inmiddels elke zeven dagen ontladen worden.

Verder komt er telkens een tikkend geluid uit de computer, de processor schiet zonder dat er wat aan de hand is in de maximale frequentie en verbruik.

Daarnaast rammelt de pc aan alle kanten: de batterijen rammelen gewoon los in de laptop.

Alhoewel ik binnen de tien dagen heb gebeld (de termijn om om te ruilen), weigeren ze dat nu te doen. Ze stellen ook vast dat de pc niet werkt naar behoren. Enkel en alleen reparatie van de pc. Dat betekent dat ik hem twee weken kwijt ben. Uiteindelijk niet een oplossing aangezien deze laptop ook gebruik voor het werk.

Ik ben een zakelijke klant die al meerdere bedrijven opgericht heeft en altijd hebben Dell pc's goed gewerkt. Mensen in mijn omgeving raden me het altijd af, en nu moet ik ze (helaas) gelijk geven. Wat een ontzettend incompetent en bureaucratisch bedrijf is Dell zeg. Niemand die ook verantwoordelijkheid neemt.

Ik vrees dat het jammer maar helaas wordt om maar een tweede laptop te kopen van een ander merk. Die twee weken missen wordt hem gewoonweg niet. Jammer.

Groet,

Een zeer teleurgestelde (trouwe) Dell klant.

dhc

Re: Dell laptop gekocht

Ongelezen bericht door dhc »

Alhoewel ik binnen de tien dagen heb gebeld (de termijn om om te ruilen), weigeren ze dat nu te doen
Dell heeft het op de eigen site over een ruiltermijn van 7 werkdagen..

Tevens staat Dell volledig in zijn/haar recht om de laptop te repareren en niet om te ruilen. Pas als reparatie niet mgelijk si dan kunt u vervanging eisen.
Als U zo afhankelijk bent van een laptop dan moet U maar een zakelijke verzekering afsluiten.

Je kunt hier wel gaan blaten dat je boos bent maar Dell houdt zich gewoon aan de wettelijke voorwaarden.

pima

Ongelezen bericht door pima »

MissB81 schreef:In juli van dit jaar heb ik een Dell laptop gekocht. Binnen een aantal dagen leek de batterij kappot te zijn, maar was er een probleem met het moederbord. Dat moet nu inmiddels elke zeven dagen ontladen worden.
Verder komt er telkens een tikkend geluid uit de computer, de processor schiet zonder dat er wat aan de hand is in de maximale frequentie en verbruik.

Daarnaast rammelt de pc aan alle kanten: de batterijen rammelen gewoon los in de laptop.
Moederbord ontladen???????? nooit van gehoord.

Batterijen die los zitten in de laptop, had bij het eerste gebruik al geconstateerd kunnen worden.

Zit je voordurend naar het schermpje prestaties te kijken in taakbeheer?

Al met al een vreemd verhaal.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Als zakelijke klant zijn er bij genoeg leveranciers opties om on-site support te krijgen na 1 werkdag etc (ken het zelf van Acer en HP). Volgens mij geven zij zelfs een leentoestel als het probleem niet direct op te lossen is.

Als zakelijke klant, doe je onderzoek, betaal voor de extra service en declareer dit aan je baas, en er is niets aan de hand.

Wanneer je dit niet doet ben je gewoon een particulier en kan je gewoon niet klagen. Uiteraard is dat wel mogelijk, maar claimen dat je een zakelijke klant bent terwijl je het als een particulier aan hebt gepakt is geen sterk argument.

Als je als bedrijf computers of notebooks koopt, pak het professioneel aan, maakt niet uit hoeveel bedrijven je hebt opgericht.

Oftwewel, niets mis met de afhandeling van Dell. Buiten 7 dagen omruil periode kiezen voor reparatie, zoals ze voor elke consument doen. De laptop is aangeschaft zoals een consument het zou doen, niet zoals een zakelijke klant dit zou moeten aanpakken.

Gesloten