Tot mijn grote ongenoegen heb ik vandaag een boete binnen gekregen à 316 euro wel te verstaan...
Dit omdat ik een brommertje in mijn schuur heb staan die al een paar jaar geschorst was. Omdat ik voorheen altijd bericht kreeg op het moment dat de schorsing afliep heb ik dit ook goed bij gehouden. Nu blijkt dat dit in 2010 gewijzigd is waardoor je geen bericht meer krijgt dat de schorsing afloopt.
Hieruit komt voort dat ik een paar maanden terug van de rdw een brief kreeg waarin stond dat mijn brommer niet verzekerd was. Ik was inderdaad vergeten om mijn brommer te schorsen, eigenlijk al een jaar terug. Heb er gelijk voor gezorgd dat mijn brommer weer geschorst is, en allerbelangrijkste een memo voor volgend jaar ingesteld.
Nu kreeg ik dus de boete vandaag binnen en nou snap ik dat dit mijn eigen fout is, en dat de rdw niet kan controleren of mijn brommer wel of niet in gebruik is. Maar 316 euro voor een brommer die nooit wordt gebruikt is echt een hoop geld.
Wat vind u? En heeft u misschien tips of ideeën om hier iets tegen te doen, of terug te draaien. Want ik zou liever dit geld uitgeven aan de brommer om de brommer weer in nieuw staat te maken. En dan ook weer kunnen verzekeren
(Voor de mensen die mij er nogmaals op willen wijzen dat dit mijn eigen fout is en dat ik beter op had moeten letten, ik weet het...)