LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google voorspeld bij eigen naam invoering overlijdens-datum.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jan-joosten44

Google voorspeld bij eigen naam invoering overlijdens-datum.

Ongelezen bericht door jan-joosten44 »

MAG DIT ZO MAAR? Mag Google bij het in toetsen van uw / jouw eigen naam ook overlijdingsdatum voorspellen?

Mijn vriendin heeft via google haar naam eens ingetypt.
Maar als je haar naam intypt op Google.nl, krijg je haar datum van overlijden (dag-maand-jaar) te zien.

Deze datum komt steeds dichterbij en ze in totaal de kluts kwijt. Haar bloeddruk is inmiddels gestegen van 120/80 naar 180/80.
Ze was een sterke kerngezonde vrouw maar nu een hoopje ellende daar ze ervan overtuigd is dat ze niet meer lang heeft.

Er schijnen op Google.nl al diverse mensen met hun datum van overlijden te staan en waar van ik weet dat ze nog leven.

Ik ben geschokt dat dit mag en kan.
Ik ben dan ook zo kwaad dat ik hoop te achterhalen wie dit heeft ingevuld en zou ze dan het liefst een proces aandoen.

Zijn er al mensen die dit ook hebben laten doen en waar de voorspelde datum al is verstreken (en nog leven)?

Dan print ik deze mailtjes uit en kan ze mijn vriendin laten lezen.

DIT MOET GESTOPT WORDEN. Help ons!

Chocomelk

Re: Google voorspeld bij eigen naam invoering overlijdens-datum.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Er is zo'n site waar je de naam moet invullen en geboortedatum geloof ik en dan komt de zogenaamde sterfdatum er te staan maar dat doet google niet uit zichzelf.

Als ik mijn naam intik bij google komt er helemaal niets te staan dus ze heeft toch ergens op 1 of andere site haar naam ingevoerd of iemand anders.

Maar je trekt je van zulke onzin toch niets van aan zeg.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik heb zoiets ook al eens gezien en er in inderdaad wel zo'n (misschien meerdere) sites die dit voorspellen.

Google zet nauwelijk zelf content op internet maar is een zoekmachine die linkt naar andere pagina's. Dit smakeloze onderwerp is niet van google zelf afkomstig.

En ik voorspel dat volgende maand de wereld vergaat. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het niet handig is om dit soort dingen serieus op te vatten. Iedereen kan de grootst mogelijke onzin op internet gooien. Kijk als we met zijn allen geloven dat overmorgen de beurs instort en allemaal massaal in paniek de boel dumpen, ja dan stort de beurs vanzelf in.

Er zijn meer hondjes die Fikkie heten dus hoe moet zo'n site dat weten bij iemand die Jan Janssen heet ? Sterven moeten we allemaal een keer, als het moment daar is, kunnen we er bitter weinig aan veranderen. Tot die tijd, geniet van het leven!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Maar als je haar naam intypt op Google.nl, krijg je haar datum van overlijden (dag-maand-jaar) te zien.

Deze datum komt steeds dichterbij en ze in totaal de kluts kwijt. Haar bloeddruk is inmiddels gestegen van 120/80 naar 180/80.
Ze was een sterke kerngezonde vrouw maar nu een hoopje ellende daar ze ervan overtuigd is dat ze niet meer lang heeft.
Als je vriendin zo labiel is dat ze hier van de kook van raakt, is het beter om eens een psychiater te bezoeken

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Sommige mensen voorspellen ook dat de wereld vergaat :lol:

Leo The Emperor heeft het goede antwoord al gegeven.
Als je vriendin zo labiel is dat ze hier van de kook van raakt, is het beter om eens een psychiater te bezoeken

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

MAG DIT ZO MAAR? Mag Google bij het in toetsen van uw / jouw eigen naam ook overlijdingsdatum voorspellen?
Ik denk dat het geen probleem is, want er zijn best wel meer mensen met dezelfde naam.
Mijn vriendin heeft via google haar naam eens ingetypt. Maar als je haar naam intypt op Google.nl, krijg je haar datum van overlijden (dag-maand-jaar) te zien.
Ik heb net mijn naam ingetikt en vond heel veel, maar geen (voorspelde) overlijdens datum. Ik kon mezelf niet eens vinden. Leef ik nu langer?
Ik ben dan ook zo kwaad dat ik hoop te achterhalen wie dit heeft ingevuld en zou ze dan het liefst een proces aandoen.
Even hiervoor lees ik dat je vriendin zelf haar naam ingetikt heeft, maar die zou ik gezien de omstandigheden geen proces aandoen.
Zijn er al mensen die dit ook hebben laten doen en waar de voorspelde datum al is verstreken (en nog leven)?
Ik kan niets vinden, dus het zal mijn tijd wel duren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Dirkie
Ik heb net mijn naam ingetikt en vond heel veel, maar geen (voorspelde) overlijdens datum. Ik kon mezelf niet eens vinden. Leef ik nu langer?
Nee, als je jezelf niet kunt vinden besta je niet, of je bent de weg kwijt. :wink:

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Ik vind het heel handig dat Google dat weet. Heb het ook even bekeken en ik heb niet meer zo lang. Daarom meteen maatregelen genomen: huis verkocht, veel leningen aangegaan. Alles besteld bij webshops wat ik denk nodig te hebben in mijn laatste levensfase en ik hoop maar dat Google gelijk heeft anders heb ik toch wel een probleem. Ik leef wel lekker op zeer ruime voet op dit moment.
Groet uit Cannes, Pier de Luxe 232, Zuid Frankrijk.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even een beetje off-topic, maar ook wel triest dat mensen niet begrijpen hoe het WWW en zoekmachines in elkaar zitten. Hoe vaak je dit soort vragen en opmerkingen krijgt is ernstig. Pas ook nog iemand gehoord die beweerde dat iets waar was "want het stond op Google".

En we hebben het over volwassen mensen (mensen die een paar ton voor een huis mogen lenen en mogen stemmen) van wie je toch zou mogen verwachten dat ze informatie kunnen interpreteren.

Misschien toch tijd voor dat "internetrijbewijs" waar een paar jaar terug nog zo lacherig over werd gedaan?

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans013

Ongelezen bericht door Frans013 »

Ik zou internet even bellen om een klacht in te dienen! :twisted:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

(mensen die een paar ton voor een huis mogen lenen en mogen stemmen)
En zich zelfs voort mogen planten :roll:

bobske

Ongelezen bericht door bobske »

Klopt helemaal niks van. Een kennis zou 87 worden maar is twee weken geleden doodgereden op haar 34e.

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Ik kan me erg goed voorstellen dat het een schok moet zijn als je zoiets leest.
Natuurlijk kunnen we hier allemaal roepen dat je je er niets van aan moet trekken, maar als het je zelf overkomt, voelt dat echt wel anders.

Helaas kan ik u hier over geen advies geven waar u een klacht oid zou kunnen indienen.
Wel hoop ik dat uw vriendin zich zal gaan realiseren dat dit een onzindatum is en ze zich er uiteindelijk niets van aan zal trekken.
Sterkte!

Strieper

Ongelezen bericht door Strieper »

jan-joosten44 schreef:MAG DIT ZO MAAR? Mag Google bij het in toetsen van uw / jouw eigen naam ook overlijdingsdatum voorspellen?

Er schijnen op Google.nl al diverse mensen met hun datum van overlijden te staan en waar van ik weet dat ze nog leven.

stel je niet aan joh!! als je je daar aan stoort, dan ga je toch niet naar die site???
er zijn sites die ik veel kwalijker vind en waar veel ergere dingen worden uitgelegd....maar dit? Kom op zeg

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jan-joosten44 schreef:MAG DIT ZO MAAR? Mag Google bij het in toetsen van uw / jouw eigen naam ook overlijdingsdatum voorspellen?

Klinkt een beetje als paranoia. Zoiets geloof je toch niet werkelijk en zeker als het op Internet staat.
Hoe vaak is het einde van de wereld al voorspeld? En zie hier dat bolletje aarde maakt nog vrolijk iedere dag zijn rondje.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik kan mij niet bij Google vinden, dus leef ik helemaal niet, dan sterf ik ook niet :lol: :lol:

poppetje1969

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

zo`n site is er wel maar een programma tje kan echt niet zeggen hoe oud je wordt hoor en anders wordt ik 78 kan me er niet druk om maken hoor :wink:
Als je maar geniet van het leven!
Ps google hoort hier niet bij betrokken te worden.

Gesloten