LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Herinneringskosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
girlgonebad

Hi Herinneringskosten

Ongelezen bericht door girlgonebad »

In februari 2010 heb ik een Hi online 13,95 abonnement afgesloten onder de voorwaarden van 2009.

Sinds enkele maanden heb ik het volgende probleem met Hi:
Het komt nogal eens voor dat ik een rekening pas na het verstrijken van de betaaltermijn betaal via Internetbankieren. Maar hier zit nooit langer dan 5 dagen tussen.
Vaak een paar dagen na de BETALING krijg ik een aanmaning van hun, met de dagtekening ALTIJD één of twee dagen nadat ik mijn betaling gedaan heb, met de letterlijke tekst:
...Uit onze administratie blijkt dat je onderstaande rekening(en) nog niet hebt betaald. Zoals op de telefoonrekening staat, kunnen we daarom herinnerings-kosten in rekening brengen op je volgende telefoonrekening. Wil je dat voorkomen? Maak dan het openstaande totaalbedrag zo snel mogelijk over!...
De uiterste betaaltermijn van de aanmaning ligt dan zo'n 10 dagen na dagtekening brief.

Bij het lezen van deze aanmaning denk je: 'Dankjewel voor de herinnering, ik heb al betaald, dus het zal wel goed zijn.
Want onderaan de brief staat ook het volgende:
...Heb je de telefoonrekening ondertussen betaald? Dan hebben de betaling en de verzending van de herinnering elkaar gekruist...
Okee, daar ga je dan vanuit.

Dan krijg je de telefoonrekening van de volgende maand, en daar worden ineens 4,50euro HERINNERINGSKOSTEN in rekening gebracht.
Nou, prima, zal wel een foutje zijn, dus je belt/mailt naar de klantenservice en deze geven je dan ook nog (ook al kost het soms wat moeite) gelijk want ja, er word in de brief gesuggereerd dat als je voor de uiterste betaaldatum van de aanmaning betaald, er geen herinneringskosten gerekend worden.
En ook in de algemene voorwaarden die gelden voor abonnementen tussen 1-7-2009 en 1-1-2011 staat niets vermeld over het berekenen van herinneringskosten VOOR de eerste aanmaning.
Zaak opgelost? Ja, voor deze maand wel.

Maar dit gevecht ben ik dus nu al 6 maanden aan het leveren. Tot op heden krijg ik natuurlijk elke keer wel m'n kosten terug, maar ik word onderhand zo moe van het continu bellen en mailen elke keer...
Ik kijk echt uit naar maart 2012; kan ik ein-de-lijk overstappen naar een andere provider...

GodsSon

Re: Hi Herinneringskosten

Ongelezen bericht door GodsSon »

Is het niet makkelijker om je rekening gewoon op tijd te betalen, dan heb je het hele gezeur niet. Hoef je niet te bellen, nergens achteraan te gaan en hoeft Hi geen brief te sturen

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Als je nou de helft van je tijd aan dit forum bericht had gestoken in het op tijd betalen van je Hi rekening, had je dat veel frustratie en nog meer tijd bespaard.

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

P.S. een andere provider heeft dezelfde procedure ;-) en soms zelfs nog strenger!

a3aanV

Ongelezen bericht door a3aanV »

pffff soms....

gewoon op tijd betalen heb je ook niet elke maand dat gezeik, wat een werk hebben ze ervan en wat een extra werk heb je er zelf van. gewoon 5 dagen eerder betalen. of automatische incasso.

vermoeiend

girlgonebad

Ongelezen bericht door girlgonebad »

Jep, als ik nou hele dagen thuis zat, mezelf te vervelen, en niet van maandag t/m vrijdag op de kazerne zat, dan zou ik elke dag internetbankieren aanslingeren om m'n rekeningen meteen te betalen :wink: .

En automatische incasso heb ik 1 jaar gedaan, en toen kwam ik erachter dat ze om de 2 à 3 maanden de incassodag met één of twee dagen vervroegden.
Okee, dan trek ik m'n machtiging weer in, want als ze dat ongeveer 2 jaar doen hebben ze 1x abonnementsgeld teveel gehad. Dan hoor je Hi niet klagen en kun JIJ naar je geld fluiten.

Maar ik merk dus dat het hier heel normaal is dat mensen brieven krijgen met informatie om vervolgens een tijdje later het omgekeerde te zien gebeuren, en dan is het ook heel normaal dat je elke keer maar weer zelf er achteraan moet om het recht te breien.
Okee, I rest my case...

*zwaai*

a3aanV

Ongelezen bericht door a3aanV »

totale onzin wat je zegt met betrekking tot het automatische gedeelte dat ze ineens een maand voorlopen.
en hoe doe je het als je ineens 3 maand op uitzending moet ?

halve verhalen hier plaatsen hebben we niks aan.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

girlgonebad schreef:Bij het lezen van deze aanmaning denk je: 'Dankjewel voor de herinnering, ik heb al betaald, dus het zal wel goed zijn.
Toch grappig hoe mensen verschillend denken. Bij het lezen van zo'n aanmaning zou ik denken: 'oeps dan was ik net te laat met betalen. Zal er de volgende keer op letten dat ik eerder betaal.'

Blijkbaar bent u de hele week niet thuis (zoals u aangeeft). Is de betalingstermijn van Hi daadwerkelijk zo kort dat u bij betaling op de eerst mogelijke gelegenheid al direct 5 dagen te laat bent ?

Meestal worden bij een eerste aanmaning inderdaad geen herinneringskosten in rekening gebracht. Maar ze blijven niet maand na maand 1e (gratis) herinneringen versturen dus brengen sommigen kosten in rekening als er een patroon ontstaat. Eerlijk gezegd kan ik dat ook wel begrijpen. Het versturen van al deze herinneringen kost ook geld. Het is eerlijker dat ze dat verhalen op de veroorzaker dan dat alle klanten daarvoor via de tarieven moeten opdraaien.

En nee ik werk ook niet bij Hi.

Gesloten