LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PMA (menzis)
-
PMA (menzis)
Ik ben wat dingen aan het uitzoeken over de zorgverzekering in 2012. Op dit moment ben ik verzekerd bij CZ. Maar ik ben aan het vergelijken en kom tot de conclusie dat ik qua prijs al veel eerder over had moeten stappen!
Maar nu kwam ik dus PMA tegen toen ik op de menzis site aan het kijken was naar de vergoedingen binnen de aanvullende verzekeringen. Heeft iemand ervaring met het verzekeren via PMA? Want het scheelt dus wel 7% in de basisverzekering en 10% korting op de aanvullende.
Kan ik er min of meer vanuit gaan dat je in principe gewoon bij menzis verzekerd bent en daar ook alles mee regelt qua premies betalen en declareren en dergelijke? Dus dat je geen extra risico's loopt of andere vergoedingen hebt dan dat je jezelf rechtstreeks bij menzis verzekerd?
Maar nu kwam ik dus PMA tegen toen ik op de menzis site aan het kijken was naar de vergoedingen binnen de aanvullende verzekeringen. Heeft iemand ervaring met het verzekeren via PMA? Want het scheelt dus wel 7% in de basisverzekering en 10% korting op de aanvullende.
Kan ik er min of meer vanuit gaan dat je in principe gewoon bij menzis verzekerd bent en daar ook alles mee regelt qua premies betalen en declareren en dergelijke? Dus dat je geen extra risico's loopt of andere vergoedingen hebt dan dat je jezelf rechtstreeks bij menzis verzekerd?
Re: PMA (menzis)
Zijn toch nog geen prijzen bekend bij CZ ?
Ook de rest van aanvullende verzekeringen zijn nog niet bekend.
Kijk niet alleen naar de prijzen maar ook wat er in het pakket zit.
Ook de rest van aanvullende verzekeringen zijn nog niet bekend.
Kijk niet alleen naar de prijzen maar ook wat er in het pakket zit.
-
Ik heb al een brief met wat grote aanpassingen in o.a. fysio dat wordt nu niet meer volledig vergoedt. Bij menzis wordt het in de hogere aanvullende nog wel helemaal vergoedt.
En ik was vorig jaar al van plan om over te stappen, maar geen tijd gehad om het uit te zoeken.
De aanvullende verz van menzis is dus qua prijs en inhoud nu voor mij aantrekkelijker.
Natuurlijk kijk ik vooral naar de inhoud van de verz. Ik heb gewoon een aantal punten die er voor mij in moeten zitten. En daarna kijk ik pas naar de prijs. Maar ik weet gewoon dat de max vergoeding bij cz voor fysio 2000 wordt in de hoogste aanvullende verz. Ik betaal nu voor de aanvullende alleen over de 100 euro p.m. en dan nog de basisverzekering van 104,5 nog erbij.
En ik was vorig jaar al van plan om over te stappen, maar geen tijd gehad om het uit te zoeken.
De aanvullende verz van menzis is dus qua prijs en inhoud nu voor mij aantrekkelijker.
Natuurlijk kijk ik vooral naar de inhoud van de verz. Ik heb gewoon een aantal punten die er voor mij in moeten zitten. En daarna kijk ik pas naar de prijs. Maar ik weet gewoon dat de max vergoeding bij cz voor fysio 2000 wordt in de hoogste aanvullende verz. Ik betaal nu voor de aanvullende alleen over de 100 euro p.m. en dan nog de basisverzekering van 104,5 nog erbij.
Je bent dan gewoon bij Menzis verzekerd en kunt alles bij hen declareren. Ben afgelopen jaar via PME overgestapt en tot nu toe geen reden tot klagen gehad.
-
Bedankt voor het antwoord!
PMA is toch gewoon voor iedereen toegankelijk, tock?
Voor de basisverzekering wel maar voor de aanvullende verzekering isMichelle1989 schreef:Bedankt voor het antwoord!
het bij elke verzekering anders.
-
ik zou even aankijken want menzis is heel link met de tandartskosten,bel daar eens over.
wij zaten in pakket 4! wat alles vergoede,de tandheelkundige kosten enz..
kregen vorige week een brief dat 4 eruit gaat en we nu naar 3 gaan en dat wordt denk ik???heel veel zelf betalen.
dus kijk uit..even heel goed uitzoeken...
maar ook het feit dat de tandarts nu meer mag gaan rekenenen,en bv menzis nog maar 50 voor een vulling vergoed en het is 60 moet je 10 bijbetalen.
+het risico want je bent nooit 100% gedekt komt er dan nog bij....
hoe bedoel je mensen hebben straks een kunstgebit....
dit wordt echt van de gekken,sorry vroem het is niet naar de tandartsen toe maar naar de verzekeraars
wij zaten in pakket 4! wat alles vergoede,de tandheelkundige kosten enz..
kregen vorige week een brief dat 4 eruit gaat en we nu naar 3 gaan en dat wordt denk ik???heel veel zelf betalen.
dus kijk uit..even heel goed uitzoeken...
maar ook het feit dat de tandarts nu meer mag gaan rekenenen,en bv menzis nog maar 50 voor een vulling vergoed en het is 60 moet je 10 bijbetalen.
+het risico want je bent nooit 100% gedekt komt er dan nog bij....
hoe bedoel je mensen hebben straks een kunstgebit....
dit wordt echt van de gekken,sorry vroem het is niet naar de tandartsen toe maar naar de verzekeraars
daar moet je ook een deel van betalen.hoe bedoel je mensen hebben straks een kunstgebit....
Nee hoor! Bij Menzis niet, zit in het basispakket en wil je een clickgebit.... dan na goedkeuring tandarts en zorgverzekeraar, ook gratis, buiten een eigen bijdrage van €250 om.ciske schreef:daar moet je ook een deel van betalen.hoe bedoel je mensen hebben straks een kunstgebit....
-
Weet je nu wel wat je zegt?
G7 schreef:Nee hoor! Bij Menzis niet, zit in het basispakket en wil je een clickgebit.... dan na goedkeuring tandarts en zorgverzekeraar, ook gratis, buiten een eigen bijdrage van €250 om.ciske schreef:daar moet je ook een deel van betalen.hoe bedoel je mensen hebben straks een kunstgebit....
Ja, een kunstgebit is gratis ja en click(kunst)gebit ook, nouja.... bijna gratis dan, in zoverre dat er een eigen bijdrage van €250 voor betaald moet worden. Nu duidelijker WA?
Je weet hopenlijk toch wel het verschil tussen een gewoon kunstgebit en een click(kunst)gebit he?
Je weet hopenlijk toch wel het verschil tussen een gewoon kunstgebit en een click(kunst)gebit he?
-
Ik zal de tandartskosten is verder uitzoeken, bedankt voor de tip.
Dat is eigenlijk iets waar ik juist niet echt naar kijk, want bij ons in huis heeft niemand ooit iets en is het alleen 1x per jaar een controle en tandsteen verwijderen door de tandarts.
Ik zal ook is gaan informeren bij onze tandarts naar de tarieven per 1 januari. Dan kan ik het vergelijken met de vergoeding van menzis.
Dat is eigenlijk iets waar ik juist niet echt naar kijk, want bij ons in huis heeft niemand ooit iets en is het alleen 1x per jaar een controle en tandsteen verwijderen door de tandarts.
Ik zal ook is gaan informeren bij onze tandarts naar de tarieven per 1 januari. Dan kan ik het vergelijken met de vergoeding van menzis.
Beste Michelle.
Mijn eigen tandarts heeft ons geadviseerd, dat als je een goed gebit hebt en bijna nooit wat hebt, het onzin is, om daar dan voor te verzekeren. Kan je beter zelf maandelijks wat opzij leggen voor het geval dat. Veelal veel goedkoper.
En persoonlijk zeg ik.... bij Menzis (PMA) zit je goed!
Mijn eigen tandarts heeft ons geadviseerd, dat als je een goed gebit hebt en bijna nooit wat hebt, het onzin is, om daar dan voor te verzekeren. Kan je beter zelf maandelijks wat opzij leggen voor het geval dat. Veelal veel goedkoper.
En persoonlijk zeg ik.... bij Menzis (PMA) zit je goed!
G7 schreef:Ja, een kunstgebit is gratis ja en click(kunst)gebit ook, nouja.... bijna gratis dan, in zoverre dat er een eigen bijdrage van €250 voor betaald moet worden. Nu duidelijker WA?
geloof dat jij nog in de vorige eeuw leeft????????
Bij elke verzekering moet je 25% echt zelf betalen.
Dat zou best kunnen Ciske en dat mag jij ook vinden, want heb zelf gelukkig nog geen ervaring met kunstgebitten gehad, maar wel iemand uit ons gezin en dat onlangs nog, dus denk ik niet, dat ik nog in de vorige eeuw leef. Ik kom er wel uit.ciske schreef:G7 schreef:Ja, een kunstgebit is gratis ja en click(kunst)gebit ook, nouja.... bijna gratis dan, in zoverre dat er een eigen bijdrage van €250 voor betaald moet worden. Nu duidelijker WA?
geloof dat jij nog in de vorige eeuw leeft????????
-
wij zitten bij menzis - fnv , dit gaat ook gewoon allemaal via menzis! we zitten in tandarts 1 en dan heb je 1x per kalenderjaar de controle en een gebitsreiniging vergoed. en bij een gaatje of iets dergelijks inderdaad 25% zelf betalen.
-
Dat is niet wat ik bedoel... Ciske zegt: je moet een deel zelf betalen, jij zegt, nee hoor, alleen een eigen bijdrage... Dat is toch hetzelfde, of ben ik nou...G7 schreef:Ja, een kunstgebit is gratis ja en click(kunst)gebit ook, nouja.... bijna gratis dan, in zoverre dat er een eigen bijdrage van €250 voor betaald moet worden. Nu duidelijker WA?
even wat over kunstgebitten: dit zit voor 75 % in de basisverzekering. Iemand met een volledige prothese die een aanvullende verzekering daarvoor aanhoudt is dief van de eigen knip, want je mag hem elke 6 jaar vervangen, en betaalt in die 6 jaar dus per definitie meer premie dan welke vergoeding dan ook zal kunnen zijn. Ga even uit van een prothese die zeg een 1200,- kost (zit ik denk ik aan de hoge kant, maar goed je komt ze wel eens tegen), vergoeding basisverzekering dus 900,- 300,- voor eigen rekeing of AV. bij vervanging na 6 jaar dus 50,- per jaar. Premie mag niet meer dan dat kosten om bij 100% vergoeding van die 25% eigen bijdrage op 0 uit te komen, geen voordeel of nadeel dus. Gaat niet lukken...
En vergeet even niet dat een nieuwe prothese wel meetelt bij het eigen risico. kosten van de prothese hangen dus ook samen met verbruikte deel daarvan.
Over tandartstarieven: er wordt heel makkelijk gesteld dat tandartsen omdat ze het zelf mogen bepalen dus wel hoger in prijs zullen gaan zitten... Nu ja ik denk dat dat wel mee zal vallen, alleen al omdat het een experiment van 3 jaar is... Eerste tarieflijsten die ik gezien heb laten ook geen heel schokkende verschuivingen zien, al lijkt het misschien wel zo. Maar dat komt omdat naast vrije tarieven een 2e verandering gelijk wordt ingevoerd, namelijk veel minder codes (van 450 naar zeg 180). En als het goed is worden de patienten nog beter geinformeerd vooraf over mogelijkheden en ksoten. MAar dat extra praten kost wel tijd en dus ook geld. wat betekent dat er veel prijzen gebaseerd zijn op gemiddelden, en meer afhankelijk zijn van materiaalgebruik en technieken.
De lijst van Menzis die ik nu gezien heb lijkt een vergoeding op basis van de tarieven van 2008 en gebruik van de allergoedkoopste materialen. Bij sommige tandartsen zal het ervoor gaan lukken (zij die nog werken met amalgaam..), maar bij de meeste zal iedereen bij Menzis inderdaad uitkomen op een eigen bijdrage. Wat niet erg is, maakt mensen bewuster. Een gebit moet je poetsen, niet verzekeren ...( heb ik niet zelf bedacht, en misschien ook wat te simpel, maar heel veel kosten zijn vermijdbaar). Vergoedingen zijn minder, daarentegen zijn er ook beperkingen in aantal weggevallen (meer keren per jaar controles, consulten, beperking op aantal kronen weg terwijl de vergoeding wel gelijk blijft, globaal een 240,- pj krijg je nu ook in TV3)
Overigens is ook in 2012 de kapper nog altijd duurder dan de tandarts...
En vergeet even niet dat een nieuwe prothese wel meetelt bij het eigen risico. kosten van de prothese hangen dus ook samen met verbruikte deel daarvan.
Over tandartstarieven: er wordt heel makkelijk gesteld dat tandartsen omdat ze het zelf mogen bepalen dus wel hoger in prijs zullen gaan zitten... Nu ja ik denk dat dat wel mee zal vallen, alleen al omdat het een experiment van 3 jaar is... Eerste tarieflijsten die ik gezien heb laten ook geen heel schokkende verschuivingen zien, al lijkt het misschien wel zo. Maar dat komt omdat naast vrije tarieven een 2e verandering gelijk wordt ingevoerd, namelijk veel minder codes (van 450 naar zeg 180). En als het goed is worden de patienten nog beter geinformeerd vooraf over mogelijkheden en ksoten. MAar dat extra praten kost wel tijd en dus ook geld. wat betekent dat er veel prijzen gebaseerd zijn op gemiddelden, en meer afhankelijk zijn van materiaalgebruik en technieken.
De lijst van Menzis die ik nu gezien heb lijkt een vergoeding op basis van de tarieven van 2008 en gebruik van de allergoedkoopste materialen. Bij sommige tandartsen zal het ervoor gaan lukken (zij die nog werken met amalgaam..), maar bij de meeste zal iedereen bij Menzis inderdaad uitkomen op een eigen bijdrage. Wat niet erg is, maakt mensen bewuster. Een gebit moet je poetsen, niet verzekeren ...( heb ik niet zelf bedacht, en misschien ook wat te simpel, maar heel veel kosten zijn vermijdbaar). Vergoedingen zijn minder, daarentegen zijn er ook beperkingen in aantal weggevallen (meer keren per jaar controles, consulten, beperking op aantal kronen weg terwijl de vergoeding wel gelijk blijft, globaal een 240,- pj krijg je nu ook in TV3)
Overigens is ook in 2012 de kapper nog altijd duurder dan de tandarts...
Hoi Michelle 1989,
Ik zie dat je vragen hebt over PMA zorgverzekering bij Menzis.
Graag wil ik je hier wat informatie over geven.
Zou je je telefoonnummer willen sturen naar [email protected]? Dan bel ik je graag om het een en ander uit te leggen en je vragen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
M.Korver
Webcaremedewerkster Menzis
Ik zie dat je vragen hebt over PMA zorgverzekering bij Menzis.
Graag wil ik je hier wat informatie over geven.
Zou je je telefoonnummer willen sturen naar [email protected]? Dan bel ik je graag om het een en ander uit te leggen en je vragen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
M.Korver
Webcaremedewerkster Menzis