LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nagevulde toner cartridges van Inkstation
Nagevulde toner cartridges van Inkstation
Bij een van de vele Inkstation vestigingen heb ik een nagevulde toner cartridge voor mijn Samsung ML-1640 gekocht. Op de cartridge zit kennelijk een chip zodat de printer kan tellen hoeveel blaadjes er met de cartridge afgedrukt zijn. Deze stopt na 1500 pagina's. De chip die in de nagevulde cartridge zit werkt niet. Ik ben inmiddels wel 36 keer naar het Inkstation op en neer gefietst dat ik het opgegeven heb. Een originele cartridge kostte me bij 4Launch €53,- en de nagevulde was maar enkele euro's goedkoper. De originele cartridge werkte wel meteen.
Voor mijn niet werkende nagevulde cartridge heb ik nog steeds een werkende chip nodig.
Voor mijn niet werkende nagevulde cartridge heb ik nog steeds een werkende chip nodig.
Re: Nagevulde toner cartridges van Inkstation
Maar gelukkig was de nepper wel goedkoper.
Rick
Rick
Ja inderdaad.
Meerdere merken hebben een soort chip, hier liggen juist de verdiensten,ik heb zelf een cannon mx 310 die geeft aan wanneer de cart. leeg raak/is doe ik er een gevulde in blijft hij de melding aangeven. Voorheen mijn phillips ook.
Tja de printerfabrikanten zijn ook niet gek, ze verdienen het geld juist op de cartridges. Doordat die navullen dingen er allemaal kwamen hebben ze daar weer wat op verzonnen.gtp schreef:Meerdere merken hebben een soort chip, hier liggen juist de verdiensten,ik heb zelf een cannon mx 310 die geeft aan wanneer de cart. leeg raak/is doe ik er een gevulde in blijft hij de melding aangeven. Voorheen mijn phillips ook.
-
Ik heb hier een Canon, voorheen een HP. Bij beide merken krijg ik zeer ruim van tevoren een melding dat de inktcartridge leeg is, maar ondertussen print het ding nog zeer lang uitstekend. Gewoon een valse melding dus, om de consument zo gek te krijgen meteen naar de winkel te rennen, een nieuwe cartridge te kopen, en de oude, nog halfvol, ergens te deponeren waar het wel/niet mag.Tja de printerfabrikanten zijn ook niet gek,
Dus gek zijn ze zeker niet, als consument moet je zien dat je net zo slim bent, door er gewoon niet in te trappen.
Klopt, maar als hij dan leeg is moet je wel weer een originele cart. er in doen.
-
En dat scheelt maar een paar euro (soms nog minder) vergeleken met een navullertje of een alternatief merk. Zet dat af tegen de tijd dat het ding meegaat (bij mij maandenlang), en ja...gtp schreef:Klopt, maar als hij dan leeg is moet je wel weer een originele cart. er in doen.
Meestal kun je een chip resetten (apparaatje) of de chip vervangen.
Maar dat is zo'n gepruts en gedoe voor die paar euro, daar begin je toch helemaal niet aan ?
Maar dat is zo'n gepruts en gedoe voor die paar euro, daar begin je toch helemaal niet aan ?
Nieuwe cartridge is €53,- en een navulsetje kost maar €27,-. Het verschil is echt wel de moeite om de cartridge zelf na te vullen of te laten vullen.
Het moet alleen wel werken.
Door de updates in de printer is het voor de fabrikanten moeilijk om de chip na te maken.
Door de updates in de printer is het voor de fabrikanten moeilijk om de chip na te maken.
intrapper schreef:Nieuwe cartridge is €53,- en een navulsetje kost maar €27,-. Het verschil is echt wel de moeite om de cartridge zelf na te vullen of te laten vullen.
Net op mijn website voor de inkt gekeken, en daar vind ik dit:
Samsung ML-1640 / ML-2240 tonercassette, black/zwart, compatible
Black/zwart
- Capaciteit 1.500 afdrukken
100% kwaliteitsgarantie.
Wij geven op onze Huismerk-tonercassette een garantie van 24 maanden.
Geproduceerd door een ISO9001 gecertificeerde fabrikant (dus hoogste kwaliteitsnormen)
Geen kwaliteitsverschil, maar wel.............stukken goedkoper
Deze Huismerk-toner is remanufactured, waarbij alle noodzakelijke onderdelen zijn vervangen. Meestal wordt alléén het omhulsel hergebruikt.
Prijs informatie:
Prijs per stuk: € 37,95
Ja, zoiets heb ik nu ook nog liggen. Is dit die van Inkstation?
intrapper schreef:Ja, zoiets heb ik nu ook nog liggen. Is dit die van Inkstation?
Dit is toner, niet gevuld van de inktstation.
Deze Huismerk-toner is remanufactured, waarbij alle noodzakelijke onderdelen zijn vervangen. Meestal wordt alléén het omhulsel hergebruikt.
@wa, tuurlijk komt de melding vrij vroeg en meestal ga ik dan ook wel eens langzaam aanstalten maken om een nieuw setje te kopen. Dan heb ik die maar liggen voor als ze echt leeg zijn, want dat gebeurt altijd als het even niet uitkomt omdat je dan dringend iets moet printen of kopiëren. Ik ga ze niet meteen vervangen. Dat doe ik wel als ze echt leeg zijn. Wat ook wil helpen is nog even schudden met de bijna lege cartride, scheelt weer een paar pagina's soms. Voor de zekerheid hou ik de opening wel even dicht met een papiertje ofzo.
Inderdaad en daar wordt het geld op verdiend. Maar ik verkies wel de originele. Ik heb geen zin in geknoei en gepruts. Bovendien wil een nepcartridge nog wel eens stuk gaan in de printer, nou dat levert een lekkere knoeiboel op.gtp schreef:Klopt, maar als hij dan leeg is moet je wel weer een originele cart. er in doen.
Ik gebruik al jaren de neppers (in feite namaak cartridge), en heb zeker al meer als 100 verbruikt, en nog nooit is ook een stuk gegaan.Emmy75 schreef:@wa, tuurlijk komt de melding vrij vroeg en meestal ga ik dan ook wel eens langzaam aanstalten maken om een nieuw setje te kopen. Dan heb ik die maar liggen voor als ze echt leeg zijn, want dat gebeurt altijd als het even niet uitkomt omdat je dan dringend iets moet printen of kopiëren. Ik ga ze niet meteen vervangen. Dat doe ik wel als ze echt leeg zijn. Wat ook wil helpen is nog even schudden met de bijna lege cartride, scheelt weer een paar pagina's soms. Voor de zekerheid hou ik de opening wel even dicht met een papiertje ofzo.
Inderdaad en daar wordt het geld op verdiend. Maar ik verkies wel de originele. Ik heb geen zin in geknoei en gepruts. Bovendien wil een nepcartridge nog wel eens stuk gaan in de printer, nou dat levert een lekkere knoeiboel op.gtp schreef:Klopt, maar als hij dan leeg is moet je wel weer een originele cart. er in doen.
Het inbrengen van de neppers gebeurd precies zo, als met de originelen, dus ik weet niet waar daar een geknoei of gepruts is?
Geknoei is met navullen, dat klopt.
Sorry, maar ik weet niet waar je aan deze informatie komt?
Printers waarbij nagevulde cartridges worden gebruikt zien er van binnen behoorlijk smerig uit, dit in tegenstelling bij gebruik van originele cartridges.
-
Meestal gaat dat ook wel goed. Maar met het apparaat dat ik heb, scheelt het een euro. Vorige keer (maand of drie geleden) was het 19,95 vs. 20,95. Met zo'n klein verschil ga je toch gewoon voor het origineel?Ik gebruik al jaren de neppers (in feite namaak cartridge), en heb zeker al meer als 100 verbruikt, en nog nooit is ook een stuk gegaan.
En navullen doe ik niet, heb ik één keer gedaan, zelfde effect als TS, het ding werkte niet, dus daar had ik niets aan.
witte angora schreef:Meestal gaat dat ook wel goed. Maar met het apparaat dat ik heb, scheelt het een euro. Vorige keer (maand of drie geleden) was het 19,95 vs. 20,95. Met zo'n klein verschil ga je toch gewoon voor het origineel?Ik gebruik al jaren de neppers (in feite namaak cartridge), en heb zeker al meer als 100 verbruikt, en nog nooit is ook een stuk gegaan.
En navullen doe ik niet, heb ik één keer gedaan, zelfde effect als TS, het ding werkte niet, dus daar had ik niets aan.
Dat kan, bij mij scheelt het voor mijn 5 kleuren van nepper € 22,95 naar origineel € 47,50 toch een behoorlijk bedrag.
Geknoei is inderdaad met navullen. Ik gooide hier de navulsets en namaakcartridges misschien wel wat ongenuanceerd op een hoop.nevermind schreef: Ik gebruik al jaren de neppers (in feite namaak cartridge), en heb zeker al meer als 100 verbruikt, en nog nooit is ook een stuk gegaan.
Het inbrengen van de neppers gebeurd precies zo, als met de originelen, dus ik weet niet waar daar een geknoei of gepruts is?
Geknoei is met navullen, dat klopt.
Sorry, maar ik weet niet waar je aan deze informatie komt?
Het zou best kunnen dat de namaakcartridges kwalitatief een stuk verbeterd zijn de laatste jaren maar ik heb een aantal jaren terug de nodige printers aan de binnenkant gezien waarin "ongelukjes" zijn gebeurd met namaakcartridges en toners. Dat is echt een knoeiboel en niet schoon te krijgen.
Bovendien gebruik ik er niet zo heel veel in een jaar dus betaal ik het prijsverschil wel voor de originele. Daarbij weet ik momenteel niet precies wat het prijsverschil is voor het type dat ik gebruik.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik de originele cartridges kan kopen voor de resellers inkoopprijs + BTW en dus een stukje goedkoper dan de gemiddelde consument.
Na wat zoeken op blijkt dat ik pin 1 met pen 4 van een EEPROM 93CC66 in de printer zal moeten doorverbinden om de paginateller te resetten. Ik zal het pas proberen als de originele toner leeg is.
Laatst gewijzigd door intrapper op 17 feb 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.