| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omschakelen van anoloog naar digitale tv bij Ziggo
Omschakelen van anoloog naar digitale tv bij Ziggo
Mijn buurvrouw vraagt aan mij of ik haar analoge tv abonnement bij Ziggo om kan zetten naar een digitaal abonnement. Als ik dit voor haar wil aanvragen op de Ziggo website dan vragen ze of je al tv van Ziggo hebt.
Als je dan ja klikt vragen ze om een klantnummer maar dat heeft ze niet omdat ze nog via een collectieve gemeente aansluiting haar abonnement heeft.
Als je op nee klikt dan moet ze aansluitkosten gaan betalen, terwijl ikzelf destijds die kosten niet hoefde te betalen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Als je dan ja klikt vragen ze om een klantnummer maar dat heeft ze niet omdat ze nog via een collectieve gemeente aansluiting haar abonnement heeft.
Als je op nee klikt dan moet ze aansluitkosten gaan betalen, terwijl ikzelf destijds die kosten niet hoefde te betalen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Re: Omschakelen van anoloog naar digitale tv bij Ziggo
Bij de collectieve gemeente aansluiting zal ze ook een klantnummer hebben, lijkt me. Werkt dat niet? Anders gewoon even ziggo bellen.
Lijkt mij een duidelijke boodschap, daar te informeren, waar je de beste informatie kan krijgen.Anders gewoon even ziggo bellen.
Zorg dat je een menu optie uitkiest waarbij je een medewerker aan de telefoon krijgt, bijvoorbeeld "doorgeven verhuizing", zij kunnen dan gewoon zoeken op postcode / huisnummer.
Ik weet ook nooit mijn klantnummer
, staat overigens wel op de factuur.
Ik weet ook nooit mijn klantnummer
Als ik mij niet vergis hoef je, als je al ziggo tv klant bent niks te doen om digitaal te kunnen kijken. Het digitale signaal zit namelijk al op de kabel, alleen ontvang je dat nog niet.
Je gaat gewoon naar de website, bestelt het digitale starterspakket (decoder, smartcard) of koopt dit in de winkel (wel even een ziggo gecertificeerde decoder kopen), bijvoorbeeld BCC of Electroworld. Sluit de decoder aan via scart of hdmi op de tv. En vervolgens registreer je de smartcard via de website voor het eerste gebruik, et voila, u kunt binnen 10 minuten na registratie, digitaal kijken...
Kost niks extra als het goed is. Weet het niet 100% zeker of het bij U ook zo werkt, dus bel inderdaad even met de ziggo klantenservice.
Je gaat gewoon naar de website, bestelt het digitale starterspakket (decoder, smartcard) of koopt dit in de winkel (wel even een ziggo gecertificeerde decoder kopen), bijvoorbeeld BCC of Electroworld. Sluit de decoder aan via scart of hdmi op de tv. En vervolgens registreer je de smartcard via de website voor het eerste gebruik, et voila, u kunt binnen 10 minuten na registratie, digitaal kijken...
Kost niks extra als het goed is. Weet het niet 100% zeker of het bij U ook zo werkt, dus bel inderdaad even met de ziggo klantenservice.