LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bart smit is bart ****
bart smit is bart ****
koop jarenlang daar dus ook de sinterklaaskadoos.
Dit jaar dacht ik bestel online lekker handig en geen gesleep.
Ik bestel 9 nov en ontvang alles 10 nov jl.prima dus dacht ik.
ben ik 10 nov smiddags in de winkel krijgt elke klant daar een voucher waarop staat dat het 16 nov speciale koopavond is met 15% korting.
In mijn geval was dat 45 euro korting geweest!
Dit stond echter niet op de site van bart **** vermeld , als ik dat geweten had had ik natuurlijk gewacht met mn aankopen tot 16 nov.
Bart smit zegt nu, stuur alles maar terug en met een dag of 8 heeft u uw geld terug. Alsof ik weer 309 euro heb liggen om nu voor te schieten?
bart **** zegt dat het hier een vrienden/familie koopavond betreft landelijk in alle filialen maar das ook een beetje kul anagezien elke klant zo n voucher mee krijgt
Volgens de consumentenbond heb ik geen pootje om op te staan helaas maar verdiend deze actie zeker geen schoonheidsprijs.
Ik baal er in elk geval even flink van!
Dit jaar dacht ik bestel online lekker handig en geen gesleep.
Ik bestel 9 nov en ontvang alles 10 nov jl.prima dus dacht ik.
ben ik 10 nov smiddags in de winkel krijgt elke klant daar een voucher waarop staat dat het 16 nov speciale koopavond is met 15% korting.
In mijn geval was dat 45 euro korting geweest!
Dit stond echter niet op de site van bart **** vermeld , als ik dat geweten had had ik natuurlijk gewacht met mn aankopen tot 16 nov.
Bart smit zegt nu, stuur alles maar terug en met een dag of 8 heeft u uw geld terug. Alsof ik weer 309 euro heb liggen om nu voor te schieten?
bart **** zegt dat het hier een vrienden/familie koopavond betreft landelijk in alle filialen maar das ook een beetje kul anagezien elke klant zo n voucher mee krijgt
Volgens de consumentenbond heb ik geen pootje om op te staan helaas maar verdiend deze actie zeker geen schoonheidsprijs.
Ik baal er in elk geval even flink van!
Re: bart smit is bart ****
Netjes van Bart smit, snap het probleen niet erg.Bart smit zegt nu, stuur alles maar terug en met een dag of 8 heeft u uw geld terug.
dat is jouw probleem niet van Bart smit.Alsof ik weer 309 euro heb liggen om nu voor te schieten?
ze komen je tegemoed en je pleurt ze hier op het forum, Bart Smit had ook kunnen zeggen "bekijk het maar" maar nee hoor , ze moeten zonodig in een slecht daglicht gezet worden.
Re: bart smit is bart ****
Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat dit forum er is om je klachten kwijt te kunnen?
Ik vind dit geen klantvriendelijkheid en 8 dagen dan wachten op mijn geld?
Ik moet toch ook immers gelijk betalen als ik bestel???
Ik vind dit geen klantvriendelijkheid en 8 dagen dan wachten op mijn geld?
Ik moet toch ook immers gelijk betalen als ik bestel???
Re: bart smit is bart ****
Ik vind het heel netjes van Bart Smit en wat is er mis met 8 dagen wachten?
Je mag blij zijn dat ze het doen, en ja dit is een forum waar je je klachten kwijt kan , maar ook nog een mening van anderen kan verwachten.
Je mag blij zijn dat ze het doen, en ja dit is een forum waar je je klachten kwijt kan , maar ook nog een mening van anderen kan verwachten.
Re: bart smit is bart ****
met de mening van anderen is niets mis hoor, ik deel hem alleen niet altijd en zeker niet waarop bovenstaande schrijver het omschrijft.
Re: bart smit is bart ****
sorry, jij bent bovenstaande schrijver
Ik heb een probleem met die 8 dagen wachten omdat ik een jaar gespaard heb dit uit te kunnen geven aan mn kinderen en dus niet weer dat bedrag heb liggen.
maar das idd mijn probleem.
Dat probleem had ik echter niet gehad als die koopavond gewoon op de site vermeld had gestaan.
En ik begrijp niet dat als ik de boel terugstuur het 8 dagen duurt ik het geld retour heb, niet meer in tijdperk van digitaal bankverkeer.
Ik heb een probleem met die 8 dagen wachten omdat ik een jaar gespaard heb dit uit te kunnen geven aan mn kinderen en dus niet weer dat bedrag heb liggen.
maar das idd mijn probleem.
Dat probleem had ik echter niet gehad als die koopavond gewoon op de site vermeld had gestaan.
En ik begrijp niet dat als ik de boel terugstuur het 8 dagen duurt ik het geld retour heb, niet meer in tijdperk van digitaal bankverkeer.
Re: bart smit is bart ****
klopt dat we digitaal bankverkeer hebben, maar jij krijgt het terugEn ik begrijp niet dat als ik de boel terugstuur het 8 dagen duurt ik het geld retour heb, niet meer in tijdperk van digitaal bankverkeer
misschien had het een optie voor je geweest om in de winkel te zeggen "zou u het kunnen reserveren"maar nee jij kiest voor een forum.
Bart Smit heeft niks verkeerds gedaan, en normaal is de omruil actie bij elke winkel zo'n beetje dat termijn.
met mij eens hoef je het niet te zijn , maar ik ben het niet met jou , om meteen te klagen.
Re: bart smit is bart ****
Een webwinkel heeft het recht om het betaald bedrag binnen 30 dagen retour te storten. Dus 8 dagen is meer dan redelijk. In die 8 dagen moeten ze eerst het pakketje ontvangen, alle gekochte artikelen bekijken of deze niet gebruikt zijn en nog in de originele verpakking zitten, dit doorgeven aan de administratie, deze moet de factuur opzoeken, en daarna de originele betaling om uw bankgegevens erbij te zoeken/controleren, en dan de opdracht geven om het bedrag retour te betalen. En dit voor alle retourzendingen die zij binnen krijgen.
Over het algemeen betalen grotere bedrijven éénmaal per week hun facturen en terugbetalingen. Dus 8 dagen is meer dan redelijk.
En, als je iets koopt in een winkel, en de week erna ontvang je een folder met daarin het zelfde artikel, maar dan met korting, ga je dan ook terug naar de winkel? Hadden ze dit moeten melden toen je het artikel kocht en moeten ze je dan ook het verschil terug geven?
Over het algemeen betalen grotere bedrijven éénmaal per week hun facturen en terugbetalingen. Dus 8 dagen is meer dan redelijk.
En, als je iets koopt in een winkel, en de week erna ontvang je een folder met daarin het zelfde artikel, maar dan met korting, ga je dan ook terug naar de winkel? Hadden ze dit moeten melden toen je het artikel kocht en moeten ze je dan ook het verschil terug geven?
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: bart smit is bart ****
Balen, want 45 euro is een hoop geld.ben ik 10 nov smiddags in de winkel krijgt elke klant daar een voucher waarop staat dat het 16 nov speciale koopavond is met 15% korting.
In mijn geval was dat 45 euro korting geweest!
Dit stond echter niet op de site van bart **** vermeld , als ik dat geweten had had ik natuurlijk gewacht met mn aankopen tot 16 nov.
Als ik het goed begrijp krijg je die voucher pas als je iets in de winkel gekocht hebt? Dat moet je maar net weten inderdaad.
Maar als het goed is, is de webwinkel van Bart S. een andere poot binnen het concern dan de winkels. Dan zal de webwinkel voor haar eigen omzet moeten zorgen, en als ze dan iedereen doorverwijzen naar de winkels, in verband met dat voucher, snijden ze zichzelf in de vingers. Immers, de webwinkel zal eind van het jaar verantwoording af moeten leggen aan het moederbedrijf. Hoe hoger de omzet, hoe beter het is.
Redenerend vanuit het bedrijf begrijpelijk, redenerend vanuit de klant inderdaad niet.
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 nov 2011 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: bart smit is bart ****
Hier maak je even 1 denkfout, ik ontvang de week erna geen folder met reclames of de kortingsbon.Ten tijde van mijn bestelling liep die actie met de vouchers bij bart smit dus al, die werden daar immers al uitgedeeld.A.niem schreef:Een webwinkel heeft het recht om het betaald bedrag binnen 30 dagen retour te storten. Dus 8 dagen is meer dan redelijk. In die 8 dagen moeten ze eerst het pakketje ontvangen, alle gekochte artikelen bekijken of deze niet gebruikt zijn en nog in de originele verpakking zitten, dit doorgeven aan de administratie, deze moet de factuur opzoeken, en daarna de originele betaling om uw bankgegevens erbij te zoeken/controleren, en dan de opdracht geven om het bedrag retour te betalen. En dit voor alle retourzendingen die zij binnen krijgen.
Over het algemeen betalen grotere bedrijven éénmaal per week hun facturen en terugbetalingen. Dus 8 dagen is meer dan redelijk.
En, als je iets koopt in een winkel, en de week erna ontvang je een folder met daarin het zelfde artikel, maar dan met korting, ga je dan ook terug naar de winkel? Hadden ze dit moeten melden toen je het artikel kocht en moeten ze je dan ook het verschil terug geven?
vERDER ben je helemaal correct wat je zegt met die 30 dagen geld terug maar ik mag hier toch even fiks de balen van hebben?
Ik kan helaas deze goederen ook niet ruilen bij de winkel zelf dit idd omdat de webwinkel een apart iets is. maar dan nog blijf ik het vreemd vinden dat dit niet op de site vermeld heeft gestaan het gaat immers om dezelfde winkel met zelfde aanbod etc etc maar dat zal dan uiteindelijk wel d etruc zijn he.
Ik blijf erbij dat ik het klantonvriendelijk vind en dat het geen schoonheidsprijs verdiend
Re: bart smit is bart ****
Ik kan helaas deze goederen ook niet ruilen bij de winkel zelf dit idd omdat de webwinkel een apart iets is
De voucher is dus alleen bestemd voor aankopen in de 'echte' winkel?
De voucher is dus alleen bestemd voor aankopen in de 'echte' winkel?
Re: bart smit is bart ****
Ja daar is het forum voor. Maar de gebruikers zullen het ook niet nalaten om te laten weten dat een klacht niet terecht is. U heeft nu eenmaal het recht binnen de wet kopen op afstand om de boel terug te sturen en u krijgt uw geld terug. Opgelost toch ?marja38 schreef:Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat dit forum er is om je klachten kwijt te kunnen?
Heel netjes van BS want ze mogen er zelfs 30 dagen over doen volgens de wet.marja38 schreef:Ik vind dit geen klantvriendelijkheid en 8 dagen dan wachten op mijn geld?
Waarschijnlijk hanteert BS deze regels, eigenlijk mogen ze dat niet. 100% vooruitbetaling vragen van de consument is eigenlijk niet redelijk. Ja vele webshops werken zo maar wil niet zeggen dat de consument dit maar moet nemen. In principe mag een bedrijf geen 100% aanbetaling eisen.marja38 schreef:Ik moet toch ook immers gelijk betalen als ik bestel???
Re: bart smit is bart ****
Er zijn anders meer dan genoeg topics hier geopend met dergelijke voorbeelden waar de TS het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de winkel het verschil dan terug moet geven. Gek genoeg wil geen enkele TS terug naar de winkel hollen als het product een week later duurder is om het verschil bij te betalen.A.niem schreef:En, als je iets koopt in een winkel, en de week erna ontvang je een folder met daarin het zelfde artikel, maar dan met korting, ga je dan ook terug naar de winkel? Hadden ze dit moeten melden toen je het artikel kocht en moeten ze je dan ook het verschil terug geven?
Re: bart smit is bart ****
tja daar heb je een puntGek genoeg wil geen enkele TS terug naar de winkel hollen als het product een week later duurder is om het verschil bij te betalen.
Re: bart smit is bart ****
Vogels betalen met accept giro gaat je echt niet lukken bij zo n bedrag als je voor de eerste keer online besteld.
Nogmaals het gaat mij erom dat op de website niet vermeld heeft gestaan dat die aktie kwam terwijl op dat zelfde moment die vouchers dus werden uitgedeeld in de winkel.
Of die vouchers alleen gelden in de winkel staat er niet op vermeld.
Ik bestel uit gemak omdat het bezorgd word dit keer alles online,dan had ik graag geweten van die koopavond want dan had ik anders besloten en was voor de korting gegaan.
maarja zoals ik al zei,ik heb geen pootje om op te staan maar ik hou er nare smaak in mn mond aan over.
Nogmaals het gaat mij erom dat op de website niet vermeld heeft gestaan dat die aktie kwam terwijl op dat zelfde moment die vouchers dus werden uitgedeeld in de winkel.
Of die vouchers alleen gelden in de winkel staat er niet op vermeld.
Ik bestel uit gemak omdat het bezorgd word dit keer alles online,dan had ik graag geweten van die koopavond want dan had ik anders besloten en was voor de korting gegaan.
maarja zoals ik al zei,ik heb geen pootje om op te staan maar ik hou er nare smaak in mn mond aan over.
Re: bart smit is bart ****
nee dan ga ik niet terug nee,ciske schreef:tja daar heb je een puntGek genoeg wil geen enkele TS terug naar de winkel hollen als het product een week later duurder is om het verschil bij te betalen.
Ik wil alleen wel graag weten wanneer er kortingsacties zijn op het moment dat daar al voor word geflyerd in de winkel en niet op website te zien is zodat ik mijn keuze goed en gedegen kan maken.
Re: bart smit is bart ****
45 Euro is een aardig bedrag maar nu moet je alles terugsturen (is dat gratis trouwens ? ) , wachten op je geld, alsnog (met de auto) naar de winkel op die bewuste avond, dan maar hopen dat alles wat je in eerste instantie wilde hebben er nog is anders kun je nog verder... of alsnog online bestellen.
Dit argument :
Dit argument :
Is dan inmiddels wel aardig achterhaald.Dit jaar dacht ik bestel online lekker handig en geen gesleep.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: bart smit is bart ****
@ Marja, ik zie dat je op veel reacties reageert, behalve op deze...
witte angora schreef:Balen, want 45 euro is een hoop geld.ben ik 10 nov smiddags in de winkel krijgt elke klant daar een voucher waarop staat dat het 16 nov speciale koopavond is met 15% korting.
In mijn geval was dat 45 euro korting geweest!
Dit stond echter niet op de site van bart **** vermeld , als ik dat geweten had had ik natuurlijk gewacht met mn aankopen tot 16 nov.
Als ik het goed begrijp krijg je die voucher pas als je iets in de winkel gekocht hebt? Dat moet je maar net weten inderdaad.
Maar als het goed is, is de webwinkel van Bart S. een andere poot binnen het concern dan de winkels. Dan zal de webwinkel voor haar eigen omzet moeten zorgen, en als ze dan iedereen doorverwijzen naar de winkels, in verband met dat voucher, snijden ze zichzelf in de vingers. Immers, de webwinkel zal eind van het jaar verantwoording af moeten leggen aan het moederbedrijf. Hoe hoger de omzet, hoe beter het is.
Redenerend vanuit het bedrijf begrijpelijk, redenerend vanuit de klant inderdaad niet.
Re: bart smit is bart ****
witte angora schreef:@ Marja, ik zie dat je op veel reacties reageert, behalve op deze...witte angora schreef:Balen, want 45 euro is een hoop geld.ben ik 10 nov smiddags in de winkel krijgt elke klant daar een voucher waarop staat dat het 16 nov speciale koopavond is met 15% korting.
In mijn geval was dat 45 euro korting geweest!
Dit stond echter niet op de site van bart **** vermeld , als ik dat geweten had had ik natuurlijk gewacht met mn aankopen tot 16 nov.
Als ik het goed begrijp krijg je die voucher pas als je iets in de winkel gekocht hebt? Dat moet je maar net weten inderdaad.
Maar als het goed is, is de webwinkel van Bart S. een andere poot binnen het concern dan de winkels. Dan zal de webwinkel voor haar eigen omzet moeten zorgen, en als ze dan iedereen doorverwijzen naar de winkels, in verband met dat voucher, snijden ze zichzelf in de vingers. Immers, de webwinkel zal eind van het jaar verantwoording af moeten leggen aan het moederbedrijf. Hoe hoger de omzet, hoe beter het is.
Redenerend vanuit het bedrijf begrijpelijk, redenerend vanuit de klant inderdaad niet.
sorry idd overheen gelezen in al mn frustratie
ik begrijp dan denk ik dat soort constructies niet want bart smit is in mijn optiek bart smit of het nu de webshop of het filiaal om de hoek is.
Re: bart smit is bart ****
yep das allemaal al gechecked en ik ben gekke henkie natuurlijk niet dus heb vanmiddag gebeld of alles wat ik wilde hebben op voorraad was en dat was het en ik kon het laten reserveren(ken de winkelmedewerkers daar vrij goed)maar dan nog bart smit zegt 8 dagen geld retour maar ze mogen tot 30 dagen gaan, dat risico durf ik niet te nemen dat ik zolang zou moeten wachten.dat durf ik gewoon niet dus ik neem mn verlies maar maar **** he 45 euro naar de bliksemvogels schreef:Inderdaad.dan maar hopen dat alles wat je in eerste instantie wilde hebben er nog is anders kun je nog verder... of alsnog online bestellen
Bovendien: al gecheckt of de prijzen in de winkel niet duurder zijn dan die van de webshop?