lg wasmachine met alleen maar problemen
Geplaatst: 14 nov 2011 20:15
hallo allemaal,
ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
Mijn moeder had een wasmachine die deed het niet meer volgens behoren, dat was vorig jaar tegen de kerst. dus ik had eindelijk een cadeau waar ze wat aan had, een nieuwe wasmachine.
ik naar een goed bekend staande winkel en heb me daar voor laten lichten. een LG wasmachine met een inductiemotor met 10 jaar garantie op de motor, dat was wel een net uitziende en volgens de winkel een goede wasmachine.
maar na een maand viel het op dat de was af en toe stonk en er zaten zwarte vegen (vooral goed zichtbaar in de witte was). oke, raar maar er zal wel per ongeluk wat meegedraaid zijn wat niet in de wasmachine hoort (denk je dan). dus een vaatwas tablet er in en een lege trommel laten draaien op een programma van max temperatuur. en ja de was daarna had een goede geur en geen vegen dus probleem opgelost.
maar nee, de vegen kwamen terug en de stinkende geur ook dus weer een lege trommel laten draaien met soda er in. probleem weer opgelost!
maar weer kwamen de vegen terug en weer de stinkende was. toen zag ik dat er tijdens het centrifugerennog erg veel sop in de trommel zat. ik tot treurens toe mijn moeder gezegd "je doet er toch echt te veel sop in dus het leg gewoon aan jezelf". tot dat zij mij de hoeveelheid laat zien die ze er in doet (3/4 van de minimale hoeveelheid van wat er op het pak staat). over op een ander wasmiddel maar ook daar hadden we de problemen mee en nogmaals een ander merk maar zoals verwacht het zelfde resultaat. ook heeft zij mij de was laten voellen na dat de wasmachine klaar was en het leek er wel op of dat de wasmachine helemaal niet gecentrifugeerd had (in vergelijking met de vorige wasmachine die 200 toeren minder hard draaiden).
oke na veel onenigheid en meningsverschillen over de wasmachine LG nederland gebeld en zonder problemen kwam er een monteur langs. die zag direct wat het probleem was.... de afvoer zat te hoog en de slang zat te diep in de afvoer.
oke fijn dus dit hebben wij veranderd en dan is het dus opgelost!
maar nee problemen blijven en en worden steeds erger.
ik heb ook gemerkt dat met een koude was draaien dat de wasmachine soms opwarmt tijdens het spoelen en dan heb ik het niet over koud af maar over echt warm.
dus weer LG gebeld en daar heb ik te horen gekregen dat het normaal is dat als je een koude was draait dat de wasmachine met spoelen opwarmt. raar maar oke, het zal wel goed zijn want de klantenservice weet dat vast wel. voor de rest van de problemen kwam er weer een monteur.
dit was gewoon om te lachen.
deze man moest naar de wc en dat duurde langer als de complete diagnose.
- de vorige monteur wist er niks van af want die zat normaal op kantoor.
- en het werkelijke probleem... we gebruiken veel en veel te veel wasmiddel!
dus nog minder gaan gebruiken maar de problemen blijven
- de was komt veeeeel te nat uit de machine
- als de was droog is dan ruikt deze verschrikkelijk
- zwarte vegen in de witte was
dus ik ben het zat, heel en heel zacht uitgedrukt.
ik de klantensevice weer opgebeld en deze man vond het verschrikkelijk
hij heeft een omruilverzoek ingediend want het was gewoonweg niet normaal. binnen 5 werkdagen krijgen wij uitsluitsel wat er gaat gebeuren. 2 dagen daarvoor wordt ik s''nacht wakker door een hevig bonkend geluid, ik uit bed naar beneden en hoorde dat het de wasmachine was. deze was nu aan het centrifugeren met een behoorlijke hoeveelheid water in de machine. de machine heeft zo hard staan te dansen dat er tegels losgetrild zijn van de grond en de muur beschadigd heeft.
ik LG opgebeld 2 dagen te vroeg en had dezelfde medewerker aan de telefoon deze man heeft mijn toch overgehaald om echt nog even 2 wekdagen te wachten.
vandaag was de dag, maar nee...... heb zelf maar even gebeld en hier is de oplossing.
kieper warm water in de wasmachine en laat dit 12 uur in de machine staan. heplt dit niet (alsof dat dat helpt tegen alle mankementen van de machine) dan komt er weer een monteur langs (die ervaringen staan hier boven).
kortom wij hebben een waardeloze wasmachine waar wij al 6 maanden mee bezig zijn met LG.
Staan wij nu niet in ons recht om deze wasmachine te retouneren naar de winkel waar wij deze vandaan hebben?
of wat moeten wij nu doen?
ik heb al gedacht aan gerechtelijke stappen maar is dit slim?
graag jullie mening over dit gigantische verhaal.
met vriendelijke groet
ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
Mijn moeder had een wasmachine die deed het niet meer volgens behoren, dat was vorig jaar tegen de kerst. dus ik had eindelijk een cadeau waar ze wat aan had, een nieuwe wasmachine.
ik naar een goed bekend staande winkel en heb me daar voor laten lichten. een LG wasmachine met een inductiemotor met 10 jaar garantie op de motor, dat was wel een net uitziende en volgens de winkel een goede wasmachine.
maar na een maand viel het op dat de was af en toe stonk en er zaten zwarte vegen (vooral goed zichtbaar in de witte was). oke, raar maar er zal wel per ongeluk wat meegedraaid zijn wat niet in de wasmachine hoort (denk je dan). dus een vaatwas tablet er in en een lege trommel laten draaien op een programma van max temperatuur. en ja de was daarna had een goede geur en geen vegen dus probleem opgelost.
maar nee, de vegen kwamen terug en de stinkende geur ook dus weer een lege trommel laten draaien met soda er in. probleem weer opgelost!
maar weer kwamen de vegen terug en weer de stinkende was. toen zag ik dat er tijdens het centrifugerennog erg veel sop in de trommel zat. ik tot treurens toe mijn moeder gezegd "je doet er toch echt te veel sop in dus het leg gewoon aan jezelf". tot dat zij mij de hoeveelheid laat zien die ze er in doet (3/4 van de minimale hoeveelheid van wat er op het pak staat). over op een ander wasmiddel maar ook daar hadden we de problemen mee en nogmaals een ander merk maar zoals verwacht het zelfde resultaat. ook heeft zij mij de was laten voellen na dat de wasmachine klaar was en het leek er wel op of dat de wasmachine helemaal niet gecentrifugeerd had (in vergelijking met de vorige wasmachine die 200 toeren minder hard draaiden).
oke na veel onenigheid en meningsverschillen over de wasmachine LG nederland gebeld en zonder problemen kwam er een monteur langs. die zag direct wat het probleem was.... de afvoer zat te hoog en de slang zat te diep in de afvoer.
oke fijn dus dit hebben wij veranderd en dan is het dus opgelost!
maar nee problemen blijven en en worden steeds erger.
ik heb ook gemerkt dat met een koude was draaien dat de wasmachine soms opwarmt tijdens het spoelen en dan heb ik het niet over koud af maar over echt warm.
dus weer LG gebeld en daar heb ik te horen gekregen dat het normaal is dat als je een koude was draait dat de wasmachine met spoelen opwarmt. raar maar oke, het zal wel goed zijn want de klantenservice weet dat vast wel. voor de rest van de problemen kwam er weer een monteur.
dit was gewoon om te lachen.
deze man moest naar de wc en dat duurde langer als de complete diagnose.
- de vorige monteur wist er niks van af want die zat normaal op kantoor.
- en het werkelijke probleem... we gebruiken veel en veel te veel wasmiddel!
dus nog minder gaan gebruiken maar de problemen blijven
- de was komt veeeeel te nat uit de machine
- als de was droog is dan ruikt deze verschrikkelijk
- zwarte vegen in de witte was
dus ik ben het zat, heel en heel zacht uitgedrukt.
ik de klantensevice weer opgebeld en deze man vond het verschrikkelijk
hij heeft een omruilverzoek ingediend want het was gewoonweg niet normaal. binnen 5 werkdagen krijgen wij uitsluitsel wat er gaat gebeuren. 2 dagen daarvoor wordt ik s''nacht wakker door een hevig bonkend geluid, ik uit bed naar beneden en hoorde dat het de wasmachine was. deze was nu aan het centrifugeren met een behoorlijke hoeveelheid water in de machine. de machine heeft zo hard staan te dansen dat er tegels losgetrild zijn van de grond en de muur beschadigd heeft.
ik LG opgebeld 2 dagen te vroeg en had dezelfde medewerker aan de telefoon deze man heeft mijn toch overgehaald om echt nog even 2 wekdagen te wachten.
vandaag was de dag, maar nee...... heb zelf maar even gebeld en hier is de oplossing.
kieper warm water in de wasmachine en laat dit 12 uur in de machine staan. heplt dit niet (alsof dat dat helpt tegen alle mankementen van de machine) dan komt er weer een monteur langs (die ervaringen staan hier boven).
kortom wij hebben een waardeloze wasmachine waar wij al 6 maanden mee bezig zijn met LG.
Staan wij nu niet in ons recht om deze wasmachine te retouneren naar de winkel waar wij deze vandaan hebben?
of wat moeten wij nu doen?
ik heb al gedacht aan gerechtelijke stappen maar is dit slim?
graag jullie mening over dit gigantische verhaal.
met vriendelijke groet