LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen, hoe en waar moeten we op letten?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JasminB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:16

Keuken kopen, hoe en waar moeten we op letten?

Ongelezen bericht door JasminB »

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik hebben onlangs een huis gekocht en willen nu graag een nieuwe keuken. Zoals iedereen gingen wij op internet op onderzoek uit, en zijn we toch een beetje bang geworden van alle verhalen.
We hebben een aantal aanbieders vergeleken, hebben tekeningen gezien, maar zitten nog nergens aan vast.
Voor onszelf hebben we wel een idee welk bedrijf we gaan kiezen.
Hebben jullie nog tips/valkuilen voordat we de keuken gaan bestellen?
Zijn er punten waar wij nog niet aan hebben gedacht, maar waarmee we wel de boot in kunnen gaan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Keuken kopen, hoe en waar moeten we op letten?

Ongelezen bericht door bprosman »

Persoonlijk betaal ik nooit een aanbetaling (meer). Kan ik er ook niet mee het schip in gaan. Voor een keuken nooit meer dan 500 Euro.
Betaling voor een keuken (inmiddels 2 keer) maak ik op de dag dat ze komen leveren telefonisch over, de chauffeur kan daar op wachten.
Dan kan ik hoogstens voor de installatie het schip in gaan.
Leveranciers zijn hier niet blij mee maar accepteren het wel (ook de grote "Brugmannen" e.d.). En indien niet... take it or leave it.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Keuken kopen, hoe en waar moeten we op letten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Een paar dingen de me zo vlug te binnenschieten:
- Laat in ieder geval de gekozen zaak de keuken inmeten en ga dit niet zelf doen. Als het niet blijkt te passen ontstaat er geen discussie waar de fout ligt.
- Zet de gemaakte afspraken op papier. Ook over het traject van betaling zoals aanbetaling en wanneer het laatste betaald moet zijn. Een laatste deel na de plaatsing.
- Zorg dat zoveel mogelijk besluiten genomen zijn voordat de handtekening gezet wordt zoals merk en type en soort apparatuur, kasten, laden, werkblad enz. Dus laat geen onduidelijkheden en vaagheden over onder het motto van daar komen we later wel uit. Dan kan er concreter onderhandeld worden en onderhandelen na tekenen is per definitie moeilijker, dan bent u al aan een koop gebonden en komen er vaak flinke annuleringskosten (vaak 30%) om de hoek kijken als u er echt af wilt.
- Indien de keuken al aardig de gewenste vorm begint te krijgen, teken niet direct en denk er nog even over na.
- Ook bij het tekenen van een offerte is een koopovereenkomst gesloten.
- Als keukenverkopers meteen beginnen over hoge kortingen hier, daar, links en rechts is dit einde gesprek en volgende zaak. Als die mooie, super speciale aanbieding alleen vandaag geldt, is dat ook einde gesprek en volgende zaak. Zo'n zaak is niet meer geloofwaardig bezig.
- Informeer bij familie, vrienden en kennissen over de zaak die u op het oog heeft voor ervaringen en verhalen, google eens op reviews en kijk of ze niet al te vaak hier voorkomen.

Lees ook hier eens.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Keuken_kopen

JasminB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:16

Re: Keuken kopen, hoe en waar moeten we op letten?

Ongelezen bericht door JasminB »

Bedankt allemaal voor de reacties, ik kan hier zeker wat mee en neem het mee bij de beslissing. Vanmiddag weer een afspraak.

Gesloten