LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De goedkoopste zorgverzekeraar en eigen risico
-
De goedkoopste zorgverzekeraar en eigen risico
De online zorgverzekeraars zijn goedkoper aldus het RTL Nieuws van RTL4. Een overzicht vind u hier: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/hom ... kering.xml
In dit overzicht is geen rekening gehouden met het vrijwillige eigen risico. Wanneer je die op het maximum zet (dat kan ook stukken goedkoper uitvallen) krijg je weer gehele andere uitkomsten. Het kan zijn dat Zekur de goedkoopste is maar met een hoog eigen risico weer een andere verzekeraar. Het blijft natuurlijk puzzelen. Vaak kan een vrijwillig eigen risico wel uit. Immers je bespaard bijvoorbeeld 20 euro per maand x 12. Dat is 240 euro ongeveer. Voor dat bedrag kun je ook weer zorg inkopen plus het verplichte eigen risico niet te vergeten toch?
In dit overzicht is geen rekening gehouden met het vrijwillige eigen risico. Wanneer je die op het maximum zet (dat kan ook stukken goedkoper uitvallen) krijg je weer gehele andere uitkomsten. Het kan zijn dat Zekur de goedkoopste is maar met een hoog eigen risico weer een andere verzekeraar. Het blijft natuurlijk puzzelen. Vaak kan een vrijwillig eigen risico wel uit. Immers je bespaard bijvoorbeeld 20 euro per maand x 12. Dat is 240 euro ongeveer. Voor dat bedrag kun je ook weer zorg inkopen plus het verplichte eigen risico niet te vergeten toch?
Re: De goedkoopste zorgverzekeraar en eigen risico
Je moet bij dit wel via internet en de post je medicatie ontvangen, slechte zaak.
Nee hoor ik ben bij cz-direct en kan mijn medicijnen gewoon hier bij de apotheek halen.ciske schreef:Je moet bij dit wel via internet en de post je medicatie ontvangen, slechte zaak.
Als er iets betaald is krijg via mail bericht,je kan dagelijks je gegevens(wat er voor je is betaald en waarvoor,medicijnen,tandarts,bloedprikken etc)inkijken.
Het is wel een internet verzekering,je krijgt je polis via je mail,je krijgt hem niet per post.Je sluit deze verzekering ook via internet af
Plus je moet het automatisch laten afschrijven.snepke schreef:Nee hoor ik ben bij cz-direct en kan mijn medicijnen gewoon hier bij de apotheek halen.ciske schreef:Je moet bij dit wel via internet en de post je medicatie ontvangen, slechte zaak.
Als er iets betaald is krijg via mail bericht,je kan dagelijks je gegevens(wat er voor je is betaald en waarvoor,medicijnen,tandarts,bloedprikken etc)inkijken.
Het is wel een internet verzekering,je krijgt je polis via je mail,je krijgt hem niet per post.Je sluit deze verzekering ook via internet af
Dat deed ik toch al.
Huur ,energie,zorgverzekering laat ik altijd automatisch doen.
Weet ik zeker dat het niet vergeten wordt.
Hoog eigen risco is niet verstandig weegt niet op tegen de risicos die je loopt bij ziekte. Verzekeringen zijn niet gek die hebben het echt wel berekend wat gemiddeld voordeliger, € 500 of 1000 eigen risco kan duur uit komen waneer men pech heb met de gezondheid.
snepke schreef:Dat deed ik toch al.
wel zo makkelijk , ik doe ook alles automatisch geen omkijken na.
dan moet ik nog eens op het spotje letten want daarin gaven ze aan dat medicatie over de pc en post ging.
Toch hadden ze het over en medicatie via de post en ook dat de zorgverzekeraar het ziekenhuis kiest waar je geholpen wordt.
-
Anderzorg biedt ook de mogelijkheid aan om met digitale nota te betalen. Nooit meer papieren acceptgiro's; ideaal.
digitale nota prima , maar hoe met mensen ( die zijn er ook ) zonder pc??Bob Schurkjens schreef:Anderzorg biedt ook de mogelijkheid aan om met digitale nota te betalen. Nooit meer papieren acceptgiro's; ideaal.
-
Speciaal voor mensen zonder pc heeft Anderzorg de zogenaamde papieren acceptgiro beschikbaar. Dit is een voorbedrukte girokaart die men per post toegezonden krijgt.
Trouwens, op verzoek kun je ook je polis bij Anderzorg digitaal ontvangen. Dus geen grote envelop meer met een groot pak papier waar je niks mee doet. Behalve na 1 jaar weggooien. Ook ideaal.
Trouwens, op verzoek kun je ook je polis bij Anderzorg digitaal ontvangen. Dus geen grote envelop meer met een groot pak papier waar je niks mee doet. Behalve na 1 jaar weggooien. Ook ideaal.
sportverenigingen kennen dat anders goed gebruikenDus geen grote envelop meer met een groot pak papier waar je niks mee doet. Behalve na 1 jaar weggooien. Ook ideaal.
Ik kan gewoon naar mijn "eigen" ziekenhuis.ciske schreef:dat de zorgverzekeraar het ziekenhuis kiest waar je geholpen wordt.
Al de ziekenhuizen hier in de omgeving staan op de lijst(contract)bij cz-direct.
Heb nog even gekeken voor fysio,staan ook allemaal op de lijst.
Ik heb het niet zo zeer over CZ het gaat over het algemeen, was gisteren op tv.Al de ziekenhuizen hier in de omgeving staan op de lijst(contract)bij cz-direct
Van de rest weet ik het niet,weet alleen van CZ ,omdat ik daar zelf bij ben
CZ Direct !snepke schreef:Van de rest weet ik het niet,weet alleen van CZ ,omdat ik daar zelf bij ben
Klopt.Chocomelk schreef:CZ Direct !snepke schreef:Van de rest weet ik het niet,weet alleen van CZ ,omdat ik daar zelf bij ben
-
ik heb ook even gekeken bij zekur ,maar ik was er voor 3 pers duurder uit dan nu bij menzis fnv. ik niet gekeken naar de vergoedingen tussen deze 2! en medicijnen over de post vind ik echt helemaal niks
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... dkoper.xml
hier in staat het
@manondoris, ik zou niks via de post op medicatie gebied willen hebben.
hier in staat het
@manondoris, ik zou niks via de post op medicatie gebied willen hebben.
-
Op de website van de overheid, die best wel goed is, namelijk http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen kun je vinden welke verzekeraars het goedkoopst zijn bij een eigen risico van 500 euro . Ik heb ze voor jullie gekopieerd. Als je zelf naar deze site gaat, wil ik wel waarschuwen: je moet eerst even leren begrijpen hoe je ermee om moet gaan. De optie " polissen vergelijken" vind ik niet zo handig omdat je daarbij per soort zorg moet zeggen welke vergoeding je wenst. Daardoor kom je vlug in te dure verzekeringen terecht. Handiger is om enkele eenvoudige AV's te vergelijken en daar je conclusies uit te trekken. Ook kun je gemakkelijk de premies en polisvoorwaarden vinden via deze site. En er staan ook collectieven op waarbij je je kan aansluiten om extra korting te krijgen. Bijvoorbeeld van Agis: http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... raar/agis/ en van Ohra: http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... raar/ohra/ .
De website van www.zorgplanet.nl is trouwens ook goed.
AnderZorg Basis €71,25
Univé ZEKUR Gewoon ZEKUR Polis €73,50
CZdirect CZdirect €75,00
FBTO Zorgverzekering €75,92
Ik-Zorg voor mijzelf Zorg Plan €75,92
Energiek Stichting Vrouw en Energiek Basispolis €76,65
Blue Basisverzekering €77,00
TakeCareNow! Internetbasispolis €78,42
Ditzo Basisverzekering €78,50
Kiemer Zorgverzekeraar Basisverzekering €79,00
DSW Zorgverzekeraar Zorgpolis €79,50
Zorg en Zekerheid Zorg Gemak Polis €80,45
Stad Holland Zorgverzekeraar Zorgpolis €80,50
De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis €81,00
Salland Basispolis €82,00
Delta Lloyd Zorgverzekering Natura €83,28
De Friesland Zorgverzekeraar Vrije Keus Polis €85,00
Zorg en Zekerheid Zorg Zeker Polis €85,95
Agis Basispolis Basic Natura €87,00
Pro Life Basispolis Basic Natura €87,00
CZ Zorg-op-maatpolis €87,17
DVZ Achmea Principe Polis €87,42
Zilveren Kruis Achmea Beter Af Polis €87,42
Agis Basispolis Restitutie €87,50
Pro Life Basispolis Restitutie €87,50
OZF Achmea Zorg Polis €88,17
Interpolis ZorgActief Basisverzekering €88,92
Avéro Achmea Zorg Plan €89,00
Kettlitz Wulfse Verzekeringen Zorg Plan €89,00
Turien & Co (Avéro) Zorg Plan €89,00
Avéro Achmea Keuze Zorg Plan €89,50
Kettlitz Wulfse Verzekeringen Keuze Zorg Plan €89,50
Turien & Co (Avéro) Keuze Zorg Plan €89,50
De website van www.zorgplanet.nl is trouwens ook goed.
AnderZorg Basis €71,25
Univé ZEKUR Gewoon ZEKUR Polis €73,50
CZdirect CZdirect €75,00
FBTO Zorgverzekering €75,92
Ik-Zorg voor mijzelf Zorg Plan €75,92
Energiek Stichting Vrouw en Energiek Basispolis €76,65
Blue Basisverzekering €77,00
TakeCareNow! Internetbasispolis €78,42
Ditzo Basisverzekering €78,50
Kiemer Zorgverzekeraar Basisverzekering €79,00
DSW Zorgverzekeraar Zorgpolis €79,50
Zorg en Zekerheid Zorg Gemak Polis €80,45
Stad Holland Zorgverzekeraar Zorgpolis €80,50
De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis €81,00
Salland Basispolis €82,00
Delta Lloyd Zorgverzekering Natura €83,28
De Friesland Zorgverzekeraar Vrije Keus Polis €85,00
Zorg en Zekerheid Zorg Zeker Polis €85,95
Agis Basispolis Basic Natura €87,00
Pro Life Basispolis Basic Natura €87,00
CZ Zorg-op-maatpolis €87,17
DVZ Achmea Principe Polis €87,42
Zilveren Kruis Achmea Beter Af Polis €87,42
Agis Basispolis Restitutie €87,50
Pro Life Basispolis Restitutie €87,50
OZF Achmea Zorg Polis €88,17
Interpolis ZorgActief Basisverzekering €88,92
Avéro Achmea Zorg Plan €89,00
Kettlitz Wulfse Verzekeringen Zorg Plan €89,00
Turien & Co (Avéro) Zorg Plan €89,00
Avéro Achmea Keuze Zorg Plan €89,50
Kettlitz Wulfse Verzekeringen Keuze Zorg Plan €89,50
Turien & Co (Avéro) Keuze Zorg Plan €89,50
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 01 dec 2011 00:09, 6 keer totaal gewijzigd.
@Mathilde,
Best leuk zo'n vergelijk maar mensen moeten ook kijken voor wat voor collectiviteiten ze in aanmerking komen. Dan kan het best weer eens zijn dat een die als vrij duur uit de bus komt het goedkoopst wordt.
Best leuk zo'n vergelijk maar mensen moeten ook kijken voor wat voor collectiviteiten ze in aanmerking komen. Dan kan het best weer eens zijn dat een die als vrij duur uit de bus komt het goedkoopst wordt.