LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Ik was sinds 3 a 4 jaar verzekerd bij de Noord Hollandsche , voor mijn twee auto's en tevens ook een Reisverzekering. de maand premie's werden met automatisch incasso voldaan.
Op de datum 24 januari 2011, kreeg ik een verkeers ongeval op de maas en waalweg in druten. Ik werd getereuriseert door een vrachtwagen chauffeur, die mij flink op de hielen zat. Bumper kleven,groot licht en claxoneren. het was vroeg in de ochtend om 07.45 uur heel erg druk op de weg, twee baansweg, donker en koud weer. Ik kon geen snelheid maken ongeveer 60 a 70 km per uur. ik raakte in paniek en werd verblind van de groot licht en raakte in paniek. De afslagen kon ik niet meer herkennen en zo ben ik groot aantal kilometers gevolgd. het kenteken en de naam van die bedrijf kon ik ook niet achterhalen helaas.
Door zijn schuld, ben ik tegen een ander vrachtwagen aan geknalt. Ik wist niet meer waar ik reed. mijn auto totall loss en ik een gebroken rug,gebroken sleutelbeen en mijn pink op aantal plaatsen gebroken. geen getuigen die deze achtervolging kon beschrijven, ik werd aansprakelijk gesteld door de Politie en de verzekering maatschappij Noord Hollandsche stopte mijn verzekeringen, de reden; ik was fout en roekeloos rijder, heb nog nooit een schade gehad of veroorzaakt en werd ik meteen eruit gegooid.
Tevens werd ik door de Noord Hollandsche verzekeringen aangemeld bij een centrale bureau, om niet verzekerd te kunnen worden 5 jaar lang. Ik kon alleen bij Riaalto verzekeringen verzekerd worden voor een auto en wel voor een bedrag van 2500,- euro per jaar. Weg mijn schade vrije jaren, die ik zelf op heb gebouwd.
ik probeerde met de Noord Hollandsche te praten om de ongeval uit te leggen, maar die vrouw luisterde nog niet eens, ze noemde mij Roekeloos rijder en ik kon niet meer verzekerd worden.
jaren lang geen schade en heb ik een keer een schade, dan kun je de lol op. Ik heb geen vertrouwen meer in verzekeringen, als ik kan, dan helemaal geen verzekering meer aansluiten, het zijn stelletje boeven, die jou leeg beroven.
Op de datum 24 januari 2011, kreeg ik een verkeers ongeval op de maas en waalweg in druten. Ik werd getereuriseert door een vrachtwagen chauffeur, die mij flink op de hielen zat. Bumper kleven,groot licht en claxoneren. het was vroeg in de ochtend om 07.45 uur heel erg druk op de weg, twee baansweg, donker en koud weer. Ik kon geen snelheid maken ongeveer 60 a 70 km per uur. ik raakte in paniek en werd verblind van de groot licht en raakte in paniek. De afslagen kon ik niet meer herkennen en zo ben ik groot aantal kilometers gevolgd. het kenteken en de naam van die bedrijf kon ik ook niet achterhalen helaas.
Door zijn schuld, ben ik tegen een ander vrachtwagen aan geknalt. Ik wist niet meer waar ik reed. mijn auto totall loss en ik een gebroken rug,gebroken sleutelbeen en mijn pink op aantal plaatsen gebroken. geen getuigen die deze achtervolging kon beschrijven, ik werd aansprakelijk gesteld door de Politie en de verzekering maatschappij Noord Hollandsche stopte mijn verzekeringen, de reden; ik was fout en roekeloos rijder, heb nog nooit een schade gehad of veroorzaakt en werd ik meteen eruit gegooid.
Tevens werd ik door de Noord Hollandsche verzekeringen aangemeld bij een centrale bureau, om niet verzekerd te kunnen worden 5 jaar lang. Ik kon alleen bij Riaalto verzekeringen verzekerd worden voor een auto en wel voor een bedrag van 2500,- euro per jaar. Weg mijn schade vrije jaren, die ik zelf op heb gebouwd.
ik probeerde met de Noord Hollandsche te praten om de ongeval uit te leggen, maar die vrouw luisterde nog niet eens, ze noemde mij Roekeloos rijder en ik kon niet meer verzekerd worden.
jaren lang geen schade en heb ik een keer een schade, dan kun je de lol op. Ik heb geen vertrouwen meer in verzekeringen, als ik kan, dan helemaal geen verzekering meer aansluiten, het zijn stelletje boeven, die jou leeg beroven.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Als ik dit verhaal lees, zult u misschien er beter aan doen om uw rijbewijs in te leveren en u niet meer als bestuurder van een gemotoriseerd voertuig te verplaatsen. Van in paniek rakende mensen op de autoweg word niemand beter.
Daarnaast is dan tevens uw verzekeringskwestie opgelost.
Daarnaast is dan tevens uw verzekeringskwestie opgelost.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Als jij mij iedere ochtend en einde middag naar mijn werk kunt brengen en weer ophalen, wil ik meteen mijn rijbewijs inleveren. buiten dit om, weet ik niet wat jij zou gaan doen, als jij soortgelijke situatie zou tegenkomen, ik zal het antwoord voor je meteen geven, boven op de rem staan, of niet ? maar niet iedereen heeft de zelfde uithoudings vermogen als jou natuurlijk.
Haal eerst de beeld voor je. Een beroeps chauffeur of iemand gespecialiseerd in andere vak, wordt opgeleid, in alle opleidingen wordt ook een stuk sociaal aspect geleerd, of niet? Denk aan medeweggebruiker, zegt dat jou iets.
Zit jij misschien ook in verzekeringen of ergens in die vak? Heb ik jou op de teen getrapt? Sorry.
Haal eerst de beeld voor je. Een beroeps chauffeur of iemand gespecialiseerd in andere vak, wordt opgeleid, in alle opleidingen wordt ook een stuk sociaal aspect geleerd, of niet? Denk aan medeweggebruiker, zegt dat jou iets.
Zit jij misschien ook in verzekeringen of ergens in die vak? Heb ik jou op de teen getrapt? Sorry.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Dus een vrachtwagenchauffeur gaat zich zo op de weg gedragen zonder enige aanleiding ? Dat is op zijn zachtst gezegd wel vreemd te noemen. Sommige automobilisten hebben totaal geen idee hoe ze een vrachtwagen kunnen hinderen met hun eigen weggedrag. Ga voor de lol eens een dagje mee op een vrachtwagen, liefst met een grote zware combinatie en bekijk eens wat de remafstanden zijn en hoe vervelend het is als iemand er met onregelmatige en te lage snelheid voor zit of dat automibilisten bij wegversmallingen de vrachtwagen niet even vlotjes inhalen maar ernaast blijven hangen.
Ik zie het regelmatig gebeuren dat een vrachtwagen zonodig een auto moet gaan inhalen omdat de auto veel te langzaam en onregelmatig rijdt soms omdat ze geen hand voor ogen zien in het donker en soms omdat ze niet durven te rijden of bij wegversmallingen blijven sommigen zo lekker naast te vrachtwagen plakken omdat ze er eigenlijk niet langs durven.
Paniek achter het stuur is wel een heel slechte raadgever. Iemand die in blinde paniek, het fietspad opschiet en dan weer een uitwijkbeweging maakt en weer alle kanten opgaat, tja da's zeker niet zo best te noemen. U gaf aan verblind te zijn door het grootlicht van de vrachtwagen. U had ook even de binnenspiegel kunnen wegdraaien. Dan heeft u er lang niet zoveel last meer van. Vervolgens kunt u even nadenken over de opties. Of een auto nemen met een automatisch dimmende binnenspiegel, erg prettig voor rijden in het donker en ze kunnen groot licht opzetten wat ze willen achter me, ik heb er totaal geen last van.
Maar goed om op het verhaal terug te komen, is het misschien eens raadzaam om advies in te winnen bij een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. Wellicht kunnen zij verder helpen of zien zij toch een opening dat de verzekeringsmaatschappij niet helemaal juist heeft gehandeld.
Ik zie het regelmatig gebeuren dat een vrachtwagen zonodig een auto moet gaan inhalen omdat de auto veel te langzaam en onregelmatig rijdt soms omdat ze geen hand voor ogen zien in het donker en soms omdat ze niet durven te rijden of bij wegversmallingen blijven sommigen zo lekker naast te vrachtwagen plakken omdat ze er eigenlijk niet langs durven.
Paniek achter het stuur is wel een heel slechte raadgever. Iemand die in blinde paniek, het fietspad opschiet en dan weer een uitwijkbeweging maakt en weer alle kanten opgaat, tja da's zeker niet zo best te noemen. U gaf aan verblind te zijn door het grootlicht van de vrachtwagen. U had ook even de binnenspiegel kunnen wegdraaien. Dan heeft u er lang niet zoveel last meer van. Vervolgens kunt u even nadenken over de opties. Of een auto nemen met een automatisch dimmende binnenspiegel, erg prettig voor rijden in het donker en ze kunnen groot licht opzetten wat ze willen achter me, ik heb er totaal geen last van.
Maar goed om op het verhaal terug te komen, is het misschien eens raadzaam om advies in te winnen bij een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. Wellicht kunnen zij verder helpen of zien zij toch een opening dat de verzekeringsmaatschappij niet helemaal juist heeft gehandeld.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Beetje goedkope reactie.meric schreef:Als jij mij iedere ochtend en einde middag naar mijn werk kunt brengen en weer ophalen, wil ik meteen mijn rijbewijs inleveren. buiten dit om, weet ik niet wat jij zou gaan doen, als jij soortgelijke situatie zou tegenkomen, ik zal het antwoord voor je meteen geven, boven op de rem staan, of niet ? maar niet iedereen heeft de zelfde uithoudings vermogen als jou natuurlijk.
Haal eerst de beeld voor je. Een beroeps chauffeur of iemand gespecialiseerd in andere vak, wordt opgeleid, in alle opleidingen wordt ook een stuk sociaal aspect geleerd, of niet? Denk aan medeweggebruiker, zegt dat jou iets.
Zit jij misschien ook in verzekeringen of ergens in die vak? Heb ik jou op de teen getrapt? Sorry.
Realiseer je wel dat door je paniek de gevolgen nog vele malen groter hadden kunnen zijn. Als je niet tegen verkeershufters kunt, dien je beter niet aan het verkeer deel te nemen.
Je rijbewijs inleveren is misschien overdreven, maar een extra training met betrekking tot dit soort zaken is welkom. Krijg je ook meer zelfvertrouwen van.
Je schrijft dat het donker is en verblind werd door tegenliggers, dat is vaak een teken van nachtblindheid, wat op oudere leeftijd ontstaat. Ga ook een langs een opticien voor controle.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
ik heb het ook een keer gehad , op de snelweg , had toen nog een auto , die niet harder kon,meric schreef:
Haal eerst de beeld voor je. Een beroeps chauffeur of iemand gespecialiseerd in andere vak, wordt opgeleid, in alle opleidingen wordt ook een stuk sociaal aspect geleerd, of niet? Denk aan medeweggebruiker, zegt dat jou iets.
.
maar werd gekleefd door een vrachtwagen ..
Ik kon ook niet inhalen , want daar reed ik niet hard genoeg voor , dus wat moest ik ???
Zij zijn in de fout , niet wij
.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Rustig ademhalen en je niet op laten jagen, als ie voorbij wil gaat ie dr maar overheen en die optie nemen ze niet vaak. Gewoon voor je blijven kijken, wat er achter je gebeurt is niet echt spannend, zeker verzekeringstechnisch niet.Ik kon ook niet inhalen , want daar reed ik niet hard genoeg voor , dus wat moest ik ???
Over het algemeen heb ik meer last van bumperklevers voor me
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
tegenwoordig mogen vrachtwagens niet meer inhalen ..bprosman schreef:Rustig ademhalen en je niet op laten jagen, als ie voorbij wil gaat ie dr maar overheen en die optie nemen ze niet vaak. Gewoon voor je blijven kijken, wat er achter je gebeurt is niet echt spannend, zeker verzekeringstechnisch niet.Ik kon ook niet inhalen , want daar reed ik niet hard genoeg voor , dus wat moest ik ???
Over het algemeen heb ik meer last van bumperklevers voor me
ik zweette peentjes , want ik voelde al de harmonica aankomen,
....wat helaas al te vaak is gebeurd met ongelukken !!..
.
het zijn onbeschofte horken in het verkeer !
.
-
- Berichten: 32282
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Als ik dit in Google intik, kom ik op de N322 uit. Een provinciale weg dus, waar de maximumsnelheid ofwel 80, ofwel 100 is. Als jij dan niet harder dan 60 of 70 rijdt, is het niet vreemd dat die vrachtwagenchauffeur zo reageert. Dat het vroeg, druk, donker of koud is, is geen enkele reden om zo langzaam te rijden. Je noemt geen gladheid, mist of harde regen, dat zouden de enige redenen kunnen zijn.maas en waalweg in druten. Ik werd getereuriseert door een vrachtwagen chauffeur, die mij flink op de hielen zat. Bumper kleven,groot licht en claxoneren. het was vroeg in de ochtend om 07.45 uur heel erg druk op de weg, twee baansweg, donker en koud weer. Ik kon geen snelheid maken ongeveer 60 a 70 km per uur.
Heus, ik kom ze hier ook tegen, in de bollenstreek, dan moeten er zogenaamde toeristen op de binnenwegen de boel verzieken, nota bene in een tijd dat er geen enkel bol in bloei staat. 35 rijden waar je 60 mag. [ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]. Zij mogen dan geen haast hebben, wij bewoners hebben meer te doen dan kilometerslang achter dat soort idioten aan sukkelen.
Ik denk dat je het gedrag van die chauffeur toch echt zelf uit gelokt hebt. Die heeft nog een hele werkdag voor zich, en heeft meer te doen. Moet een schema rijden. Die heeft geen zin en geen tijd om kilometerslang achter iemand aan te sukkelen die zo langzaam rijdt. En dan kom je inderdaad uit op roekeloos rijgedrag van jouw kant.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Hoe raar het ook klinkt, maar persoonlijk zou ik mijn rijbewijs inleveren. Als je niet meer weer wat je doet en in paniek raakt, ben je een gevaar op de weg. U schrijft ook ook, dat het zijn schuld was, dat U tegen een andere vrachtwagen aanknalde. Maar volgens mij zat U achter het stuur en niet de vrachtwagen chauffeur. Dus U was zelf verantwoordelijk.ik raakte in paniek en werd verblind van de groot licht en raakte in paniek. De afslagen kon ik niet meer herkennen en zo ben ik groot aantal kilometers gevolgd. het kenteken en de naam van die bedrijf kon ik ook niet achterhalen helaas.
Door zijn schuld, ben ik tegen een ander vrachtwagen aan geknalt. Ik wist niet meer waar ik reed.
Als U bovenstaande zaken ook aan de verzekering gemeld heeft, dan kan de verzekering volgens geen andere beslissing meer nemen dan U niet meer te verzekeren omdat het risico gewoon te groot is.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Opties kunnen zijn even rijden via een tankstation en de vrachtwagen laten passeren of via een af- en oprit de snelweg weer op. Het kost u nauwelijks extra tijd en iedereen kan zijn weg weer zonder stress vervolgen, minder gevaar voor de rest omdat de 2 partijen meer bezig zijn met aan elkaar irriteren dan op het overige verkeer te letten. Of helemaal wegblijven op de snelweg als die auto niet harder kan. Het is niet voor niets een snelweg. Ik kan me groen en geel ergeren als ik achter iemand anders aan met gevaar voor eigen leven met amper 50 moet gaan invoegen op die snelweg.duiner schreef:ik heb het ook een keer gehad , op de snelweg , had toen nog een auto , die niet harder kon,
maar werd gekleefd door een vrachtwagen ..
Ik kon ook niet inhalen , want daar reed ik niet hard genoeg voor , dus wat moest ik ???
Zij zijn in de fout , niet wij
.
Een personenauto die niet harder kan dan 80 zou eigelijk niet op de snelweg thuis horen. We kunnen ons ook bezighouden met de vraag hoe we het met zijn allen prettig houden op de weg voor iedereen ipv ik heb recht op..
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 nov 2011 16:55
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
@ Emmy
Slaap jij weleens
Slaap jij weleens
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Inderdaad, niet gek laten maken en als het irriteert rustig de opties bekijken om ervan af te komen.bprosman schreef:Rustig ademhalen en je niet op laten jagen, als ie voorbij wil gaat ie dr maar overheen en die optie nemen ze niet vaak. Gewoon voor je blijven kijken, wat er achter je gebeurt is niet echt spannend, zeker verzekeringstechnisch niet.
Een anekdote:
Ik reed eens in vrij druk verkeer op de snelweg, het was net geen file maar reden de ene keer 120 en dan moest de hele rij weer bot op de rem en reed het nog 70 om even later weer 100 te rijden. U kent het vast wel dat onrustige verkeersbeeld. Ik reed al inhalend links in de rij met de stroom mee. Er reed een vrouwtje achter me. Die was met vanalles binnen de auto bezig behalve autorijden (bellen, opmaken, roken enz.) het verkeer erachter moest regelmatig extra in de ankers omdat truus soms wat laat doorhad dat er geremd werd en zij forser dan nodig moest remmen.
Ik dacht ik voel me hier niet prettig, wil geen aanrijding want ik wil gewoon naar huis. Dus ik schoof naar rechts en dacht van laat die maar even een stukje verderop gaan rijden. Even later passeerde ik haar weer aan de rechterkant, ze had de auto in een grote BMW geparkeerd.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
veel vrachtwagens rijden ook niet harder dan 80 , te zwaar beladen of het mag daar niet !Emmy75 schreef:Een personenauto die niet harder kan dan 80 zou eigelijk niet op de snelweg thuis horen. We kunnen ons ook bezighouden met de vraag hoe we het met zijn allen prettig houden op de weg voor iedereen ipv ik heb recht op..
ik zou het daarom prettig vinden ,
als die rijders eens wat minder zouden kleven uit frustratie !!.....
Of als ze eens minder zouden slingeren, omdat ze zo nodig moeten bellen
met zo'n lange aanhanger kan dat echt niet !!...
.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Beste mensen bedankt voor jullie reactie's. Ik heb alle reactie's wel 2 of 3 keer gelezen, ik kan daar een beetje mee inkomen, ik begrijp het allemaal wel, maar misschien had ik mij eigen eerst moeten voorstellen en mijn vorige beroep aan jullie bekend moeten maken, maar wat ik allemaal vanaf 24 januari al mee maak, maakt mij helemaal gek, ik denk dat ik dit niet verdiend heb, maar ik ga mij eigen eerst voorstellen aan jullie......
Ik ben meric, 44 jaar, heb twee zoons, een van 16 en een van 5 jaar. ik ben getrouwd en hou heel veel van mijn gezin, wat een natuurlijke verschijnsel is, dit bij iedereen denk ik.
nadat ik mijn rijbewijs had gehaald in 1987, heb ik bij een taxi bedrijf werk gekregen. daar heb ik goed 2,5 jaar gewerkt, zonder schade. in tussen tijd heb ik mijn D rijbewijs voor de bus verdiend en gehaald en vervolgens ook mijn chauffeurs diploma. in mei 1989 werd ik aangenomen bij het Touringcar bedrijf Winnemuller reizen. daar reed ik eerste 4,5 jaar geroepsvervoer binnenland. Na 4,5 jaar ervaring, heb ik mijn Touraantekening diploma voor buitenlandse ritten gehaald en begon internationaal ritten te rijden.
Meerdaagse reizen en veel pendeltjes met een dubbeldekker op spanje voor Solmar Tours. In de winter zowel voor Winnenmuller, als Gogo tours, snoeyink, Arke en nog andere grote touringcar bedrijven en reis organisaties. Dit heb ik bijna 12 jaar gedaan, zonder enige brokken of schade's. Ik bracht de mensen altijd met gerust hart en veilig weer thuis.
Na 12 jaar had ik het een beetje gehad, omdat ik nooit thuis was en ik wilde een beetje socialer en geregeld werk. in december 2000, werd ik bij het Novio vervoer, lijndiensten maatschappij aangenomen en reed stadsdiensten op de bus weer. Hier heb ik 8,5 jaar gewerkt. ook weer zonder brokken of schade.
na 8,5 jaar werd Novio overgenomen door Connexion en begon het inkrimping. daarom heb ik verder gesolliciteerd en mij eigen omgeschoold voor het autopoets. Sinds 2008 werk ik bij de Renault dealer in Bergharen.
Waarom ik deze dingen schrijf is, ik ben zelf ook beroeps chauffeur geweest, ik weet onderhand wel, dat de beroeps chauffeurs niet makkelijk hebben op de weg, ik weet hoe hard ik op bepaalde wegen moet rijden of mij aanpassen op het verkeer. Ik weet onderhand wel wat verantwoord of onverantwoord rijden is.
Als ik niet meer verantwoord in het verkeer kan deelnemen, dan lever ik mijn rijbewijs zelf in. Misschien heb ik mijn verhaal niet goed beschreven, sorry maar om al die ervaring jaren in acht te nemen, was dit mijn gedachten over het gebeurtenis van 24 januari 2011.
hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijkheid verschaft. Ik wil ook niemand a sociaal aanvallen, dat is helemaal mijn bedoeling niet. Mijn bedoeling is meer, om adviezen of tips te krijgen, niemand is te dom om wat bij te leren denk ik......
Ik ben meric, 44 jaar, heb twee zoons, een van 16 en een van 5 jaar. ik ben getrouwd en hou heel veel van mijn gezin, wat een natuurlijke verschijnsel is, dit bij iedereen denk ik.
nadat ik mijn rijbewijs had gehaald in 1987, heb ik bij een taxi bedrijf werk gekregen. daar heb ik goed 2,5 jaar gewerkt, zonder schade. in tussen tijd heb ik mijn D rijbewijs voor de bus verdiend en gehaald en vervolgens ook mijn chauffeurs diploma. in mei 1989 werd ik aangenomen bij het Touringcar bedrijf Winnemuller reizen. daar reed ik eerste 4,5 jaar geroepsvervoer binnenland. Na 4,5 jaar ervaring, heb ik mijn Touraantekening diploma voor buitenlandse ritten gehaald en begon internationaal ritten te rijden.
Meerdaagse reizen en veel pendeltjes met een dubbeldekker op spanje voor Solmar Tours. In de winter zowel voor Winnenmuller, als Gogo tours, snoeyink, Arke en nog andere grote touringcar bedrijven en reis organisaties. Dit heb ik bijna 12 jaar gedaan, zonder enige brokken of schade's. Ik bracht de mensen altijd met gerust hart en veilig weer thuis.
Na 12 jaar had ik het een beetje gehad, omdat ik nooit thuis was en ik wilde een beetje socialer en geregeld werk. in december 2000, werd ik bij het Novio vervoer, lijndiensten maatschappij aangenomen en reed stadsdiensten op de bus weer. Hier heb ik 8,5 jaar gewerkt. ook weer zonder brokken of schade.
na 8,5 jaar werd Novio overgenomen door Connexion en begon het inkrimping. daarom heb ik verder gesolliciteerd en mij eigen omgeschoold voor het autopoets. Sinds 2008 werk ik bij de Renault dealer in Bergharen.
Waarom ik deze dingen schrijf is, ik ben zelf ook beroeps chauffeur geweest, ik weet onderhand wel, dat de beroeps chauffeurs niet makkelijk hebben op de weg, ik weet hoe hard ik op bepaalde wegen moet rijden of mij aanpassen op het verkeer. Ik weet onderhand wel wat verantwoord of onverantwoord rijden is.
Als ik niet meer verantwoord in het verkeer kan deelnemen, dan lever ik mijn rijbewijs zelf in. Misschien heb ik mijn verhaal niet goed beschreven, sorry maar om al die ervaring jaren in acht te nemen, was dit mijn gedachten over het gebeurtenis van 24 januari 2011.
hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijkheid verschaft. Ik wil ook niemand a sociaal aanvallen, dat is helemaal mijn bedoeling niet. Mijn bedoeling is meer, om adviezen of tips te krijgen, niemand is te dom om wat bij te leren denk ik......
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Meric,
Heeft de chauffeur van de vrachtwagen vóór je niets gezien dan? Op zijn minst had deze ná jullie ongeluk de aso-vrachtwagen voorbij moeten zien rijden.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik zou ook vraagtekens hebben bij je ongeluk:
1) Het was druk op de weg, maar er zijn geen getuigen
2) Je kon geen vaart maken, waarom? Glad, regen, verkeersdrukte, technisch probleem met auto? Langzaam rijden (zonder noodzaak) is zeer irritant voor vrachtwagens zoals je weet. De reactie van de vrachtwagen achter je mag natuurlijk NOOIT. Levensgevaarlijk.
3) Zoveel rij-ervaring en toch paniek. (Sorry, achter de computer zonder stress is dit eigenlijk te makkelijk oordelen.)
Het kan zijn dat je verhaal, mogelijk goudeerlijk, verkeerd is overgekomen bij Politie en verzekeraar. Ik neem aan dat de verzekeraar zich baseert op het politierapport. Misschien moet je deze opvragen en verbeteren waar nodig.
Heeft de chauffeur van de vrachtwagen vóór je niets gezien dan? Op zijn minst had deze ná jullie ongeluk de aso-vrachtwagen voorbij moeten zien rijden.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik zou ook vraagtekens hebben bij je ongeluk:
1) Het was druk op de weg, maar er zijn geen getuigen
2) Je kon geen vaart maken, waarom? Glad, regen, verkeersdrukte, technisch probleem met auto? Langzaam rijden (zonder noodzaak) is zeer irritant voor vrachtwagens zoals je weet. De reactie van de vrachtwagen achter je mag natuurlijk NOOIT. Levensgevaarlijk.
3) Zoveel rij-ervaring en toch paniek. (Sorry, achter de computer zonder stress is dit eigenlijk te makkelijk oordelen.)
Het kan zijn dat je verhaal, mogelijk goudeerlijk, verkeerd is overgekomen bij Politie en verzekeraar. Ik neem aan dat de verzekeraar zich baseert op het politierapport. Misschien moet je deze opvragen en verbeteren waar nodig.
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
ik denk dat deze stress gekomen is , omdat hij laag zat in zijn eigen auto !!arvandongen schreef:3) Zoveel rij-ervaring en toch paniek. (Sorry, achter de computer zonder stress is dit eigenlijk te makkelijk oordelen.)
als je in een bus zit , zit je ( lekker) hoog , en kijk je over de auto's , en daarom interessert hun het niets
of wij bang zijn, van hun " kleven " ..
maar nu zat de Ts op onze oog-hoogte en bekeek het ineens van de andere kant
en ja, dat is effe schrikken ..
.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Het is interessant te weten of Meric de afslagen en de weg niet meer zag omdat hij verblind was door het groot-licht van achter. Of omdat hij in paniek was.
-
- Berichten: 32282
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Eigenlijk geeft het geen duidelijkheid, als ik eerlijk mag zijn. Wel over je achtergrond, maar niet over wat er precies gebeurd is. Er is het een en ander geschreven en gespeculeerd, maar daar geef je nou net geen antwoord op. Maar goed, je geeft in ieder geval een reactie, die op mij in ieder geval wel oprecht overkomt.meric schreef:Beste mensen bedankt voor jullie reactie's. Ik heb alle reactie's wel 2 of 3 keer gelezen, ik kan daar een beetje mee inkomen, ik begrijp het allemaal wel, maar misschien had ik mij eigen eerst moeten voorstellen en mijn vorige beroep aan jullie bekend moeten maken, maar wat ik allemaal vanaf 24 januari al mee maak, maakt mij helemaal gek, ik denk dat ik dit niet verdiend heb, maar ik ga mij eigen eerst voorstellen aan jullie......
Ik ben meric, 44 jaar, heb twee zoons, een van 16 en een van 5 jaar. ik ben getrouwd en hou heel veel van mijn gezin, wat een natuurlijke verschijnsel is, dit bij iedereen denk ik.
nadat ik mijn rijbewijs had gehaald in 1987, heb ik bij een taxi bedrijf werk gekregen. daar heb ik goed 2,5 jaar gewerkt, zonder schade. in tussen tijd heb ik mijn D rijbewijs voor de bus verdiend en gehaald en vervolgens ook mijn chauffeurs diploma. in mei 1989 werd ik aangenomen bij het Touringcar bedrijf Winnemuller reizen. daar reed ik eerste 4,5 jaar geroepsvervoer binnenland. Na 4,5 jaar ervaring, heb ik mijn Touraantekening diploma voor buitenlandse ritten gehaald en begon internationaal ritten te rijden.
Meerdaagse reizen en veel pendeltjes met een dubbeldekker op spanje voor Solmar Tours. In de winter zowel voor Winnenmuller, als Gogo tours, snoeyink, Arke en nog andere grote touringcar bedrijven en reis organisaties. Dit heb ik bijna 12 jaar gedaan, zonder enige brokken of schade's. Ik bracht de mensen altijd met gerust hart en veilig weer thuis.
Na 12 jaar had ik het een beetje gehad, omdat ik nooit thuis was en ik wilde een beetje socialer en geregeld werk. in december 2000, werd ik bij het Novio vervoer, lijndiensten maatschappij aangenomen en reed stadsdiensten op de bus weer. Hier heb ik 8,5 jaar gewerkt. ook weer zonder brokken of schade.
na 8,5 jaar werd Novio overgenomen door Connexion en begon het inkrimping. daarom heb ik verder gesolliciteerd en mij eigen omgeschoold voor het autopoets. Sinds 2008 werk ik bij de Renault dealer in Bergharen.
Waarom ik deze dingen schrijf is, ik ben zelf ook beroeps chauffeur geweest, ik weet onderhand wel, dat de beroeps chauffeurs niet makkelijk hebben op de weg, ik weet hoe hard ik op bepaalde wegen moet rijden of mij aanpassen op het verkeer. Ik weet onderhand wel wat verantwoord of onverantwoord rijden is.
Als ik niet meer verantwoord in het verkeer kan deelnemen, dan lever ik mijn rijbewijs zelf in. Misschien heb ik mijn verhaal niet goed beschreven, sorry maar om al die ervaring jaren in acht te nemen, was dit mijn gedachten over het gebeurtenis van 24 januari 2011.
hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijkheid verschaft. Ik wil ook niemand a sociaal aanvallen, dat is helemaal mijn bedoeling niet. Mijn bedoeling is meer, om adviezen of tips te krijgen, niemand is te dom om wat bij te leren denk ik......
Re: Verzekering, zo lang je geen schade hebt is het prima
Maas en waalweg richting Druten ongeveer 15 km. een heel lang tweebaans weg, waar je niet in mag halen, je kan ook niet inhalen, omdat het altijd zo druk is.
Ik moet iedere dag 2 keer deze weg berijden heen 's morgens en terug 's avonds dus altijd in het drukte. Op de bewuste Maandag morgen extra druk, begin van de week, een beetje motregen, door de kou kans op bevriezing. maximum toegestane snelheid is hier 80 km per uur, maar deze snelheid kon je ook niet bereiken, vanwege het drukke spits.
wat betreft de getuige, die waren er wel maar zij hebben de laatste stuk van de film kunnen beschrijven, wat betreft daarvoor zijn geen getuigen gemeld. Zonder aanleiding gebeurt er niets, ambulance verpleegkundige en de Politie dacht aan alcohol of verdovende middelen, er is een blaastest en bloedtest verricht geen gebruik van deze catagorien, ik was onderweg naar mijn werk.
ik weet niet hoe dat kan, dat er niemand zich meld of iemand die het gezien heeft, ook al is het iets. voor de Politie ben ik de verdachte, dat klopt ook wel, maar de laatste stuk, want ik ben tegen de andere vrachtwagen zelf aan gereden doordat ik achterna ben gezeten door die bewuste chauffeur.
ik denk dat diegenen die iets gezien heeft, die de kenteken of naam van die bedrijf kon vertellen, zich buiten houd, alle ellende, verklaringen of oproep van de rechter schade formulieren, dit zijn er niet weinig. of de angst voor de komende tijd, ik weet het niet?
Ik moet iedere dag 2 keer deze weg berijden heen 's morgens en terug 's avonds dus altijd in het drukte. Op de bewuste Maandag morgen extra druk, begin van de week, een beetje motregen, door de kou kans op bevriezing. maximum toegestane snelheid is hier 80 km per uur, maar deze snelheid kon je ook niet bereiken, vanwege het drukke spits.
wat betreft de getuige, die waren er wel maar zij hebben de laatste stuk van de film kunnen beschrijven, wat betreft daarvoor zijn geen getuigen gemeld. Zonder aanleiding gebeurt er niets, ambulance verpleegkundige en de Politie dacht aan alcohol of verdovende middelen, er is een blaastest en bloedtest verricht geen gebruik van deze catagorien, ik was onderweg naar mijn werk.
ik weet niet hoe dat kan, dat er niemand zich meld of iemand die het gezien heeft, ook al is het iets. voor de Politie ben ik de verdachte, dat klopt ook wel, maar de laatste stuk, want ik ben tegen de andere vrachtwagen zelf aan gereden doordat ik achterna ben gezeten door die bewuste chauffeur.
ik denk dat diegenen die iets gezien heeft, die de kenteken of naam van die bedrijf kon vertellen, zich buiten houd, alle ellende, verklaringen of oproep van de rechter schade formulieren, dit zijn er niet weinig. of de angst voor de komende tijd, ik weet het niet?