| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPad met 3g + Vodafone en absurd hoge data roaming in US..
iPad met 3g + Vodafone en absurd hoge data roaming in US..
Hallo,
Ik heb dus een ipad met 3g en een Vodafone abo en ben laatst voor 10 dagen naar de US op vakantie geweest. Nu viel gisteren bij mij de nieuwe rekening in de bus en blijk ik dus voor dat kleine beetje data dat ik verbruikt heb daar dus €242 te moeten betalen!!!
Ik wist dat data roaming in het buitenland duur was, maar hier had ik niet op gerekend en heb op dit moment geen idee hoe ik deze rekening moet betalen.
Hadden ze mij niet moeten waarschuwen hoe duur het was wat men wel doet als het een telefoon was geweest door een SMS te sturen??? En waarom is er alleen een bescherming binnen de EU???
Is hier iets aan te doen?
Lisa
Ik heb dus een ipad met 3g en een Vodafone abo en ben laatst voor 10 dagen naar de US op vakantie geweest. Nu viel gisteren bij mij de nieuwe rekening in de bus en blijk ik dus voor dat kleine beetje data dat ik verbruikt heb daar dus €242 te moeten betalen!!!
Ik wist dat data roaming in het buitenland duur was, maar hier had ik niet op gerekend en heb op dit moment geen idee hoe ik deze rekening moet betalen.
Hadden ze mij niet moeten waarschuwen hoe duur het was wat men wel doet als het een telefoon was geweest door een SMS te sturen??? En waarom is er alleen een bescherming binnen de EU???
Lisa
Re: iPad met 3g + Vodafone en absurd hoge data roaming in US..
Ja, rekening betalen en voortaan de tarieven nakijken VOOR je vertrekt.Ik wist dat data roaming in het buitenland duur was,
+1bprosman schreef:Ja, rekening betalen en voortaan de tarieven nakijken VOOR je vertrekt.Ik wist dat data roaming in het buitenland duur was,
Het wordt langzamerhand de standaard om eerst te doen en dan pas te denken. Dure waarschuwing dus.
Joh, ik moet de rekening betalen?? Wat raar, nooit aangedacht....
Wat ik vreemd vind is dat er bij een telefoon melding gegeven wordt van de kosten op het moment dat je aangemeld wordt op een ander netwerk en dat bij een iPad dus niet kan...
Wat ook vreemd is, is dat men wel een automatisch limiet hanteert voor EU landen maar niet buiten de EU...
Vodafone is sowieso niet echt berekend op iPad/tablet gebruikers, zo kan je bv. je zelf alleen maar aanmelden voor My Vodafone door je 06 nummer te geven waarna ze je een SMS sturen, wat uiteraard niet gaat op een iPad...
Wat ik vreemd vind is dat er bij een telefoon melding gegeven wordt van de kosten op het moment dat je aangemeld wordt op een ander netwerk en dat bij een iPad dus niet kan...
Wat ook vreemd is, is dat men wel een automatisch limiet hanteert voor EU landen maar niet buiten de EU...
Vodafone is sowieso niet echt berekend op iPad/tablet gebruikers, zo kan je bv. je zelf alleen maar aanmelden voor My Vodafone door je 06 nummer te geven waarna ze je een SMS sturen, wat uiteraard niet gaat op een iPad...
Er zijn er toch diverse hier op het forum (geweest) die hard roepen dat ze het er niet mee eens zijn en daarom de rekening niet betalen.Joh, ik moet de rekening betalen?? Wat raar, nooit aangedacht....
Wow, ontzettend behulpzaam forum dit zeg 
Welk antwoord had je dan verwacht ?
-
stronkstronk
Lisa weet dondersgoed dat zij die rekening gewoon moet betalen en hoopt misschien wel op een spontane inzamelingsactie. Of op een leuke sinterklaas geste van Vodafone. "We zijn toch zeker sinterklaas niet"
Lisa vindt bepaalde dingen vreemd. Ik vind het vreemd dat ze wel een vakantie kan betalen naar Amerika en een schamele 242 euro voor een paar mb'tjes niet kan betalen.
Lisa vindt bepaalde dingen vreemd. Ik vind het vreemd dat ze wel een vakantie kan betalen naar Amerika en een schamele 242 euro voor een paar mb'tjes niet kan betalen.
Bijval krijgen dat er iets gedaan moet worden zodat je voortaan wel gewaarschuwd kan worden op een iPad???bprosman schreef:Welk antwoord had je dan verwacht ?
Tja, dat iemand daar een tijd voor gespaard heeft komt natuurlijk niet bij jou op?stronkstronk schreef:Ik vind het vreemd dat ze wel een vakantie kan betalen naar Amerika en een schamele 242 euro voor een paar mb'tjes niet kan betalen.
-
stronkstronk
Inderdaad. Daar had ik niet aangedacht. Waar ik al wel aan gedacht had is dat ik internetten in het buitenland al uitgezocht zou hebben. Een lokaal prepay kaartje aanschaffen bijv. Of ergens gratis wi-fi afnemen. Ik ga vaak genoeg naar het buitenland en standaard staat roaming niet aan en zodra ik de grens over ga dan staat internet uit.LisaH schreef:Tja, dat iemand daar een tijd voor gespaard heeft komt natuurlijk niet bij jou op?stronkstronk schreef:Ik vind het vreemd dat ze wel een vakantie kan betalen naar Amerika en een schamele 242 euro voor een paar mb'tjes niet kan betalen.
Tja, daar heb ik nou weer niet aangedacht...stronkstronk schreef:Inderdaad. Daar had ik niet aangedacht. Waar ik al wel aan gedacht had is dat ik internetten in het buitenland al uitgezocht zou hebben. Een lokaal prepay kaartje aanschaffen bijv. Of ergens gratis wi-fi afnemen. Ik ga vaak genoeg naar het buitenland en standaard staat roaming niet aan en zodra ik de grens over ga dan staat internet uit.LisaH schreef:Tja, dat iemand daar een tijd voor gespaard heeft komt natuurlijk niet bij jou op?stronkstronk schreef:Ik vind het vreemd dat ze wel een vakantie kan betalen naar Amerika en een schamele 242 euro voor een paar mb'tjes niet kan betalen.
Bijval krijgen oké maar de provider een sms laten sturen op je i pad een tablet pc puur sang en geen enkele telefoon mogelijkheid. Leg mij eens uit hoe ze dat zouden moeten doen?. Je weet voordat je naar Amerika gaat dataverkeer super duur is als je dat via je eigen provider doet. les voor de volgende keer, koop als je weer naar Amerika gaat bij de lokale winkel een prepaid kaart. Voor nu betaal die 242 euro, zie het maar als leergeld.
Ik wist dat het duurder was, niet dat het idioot duur was!ronald g schreef:Bijval krijgen oké maar de provider een sms laten sturen op je i pad een tablet pc puur sang en geen enkele telefoon mogelijkheid. Leg mij eens uit hoe ze dat zouden moeten doen?. Je weet voordat je naar Amerika gaat dataverkeer super duur is als je dat via je eigen provider doet. les voor de volgende keer, koop als je weer naar Amerika gaat bij de lokale winkel een prepaid kaart. Voor nu betaal die 242 euro, zie het maar als leergeld.
Overigens vind ik de kosten behoorlijk onduidelijk, van te voren dan, heb lopen zoeken ernaar en kon geen duidelijk prijzen vinden, ja, voor EU landen, niet voor de US, daar mag ook wel verbetering in komen.
Daarnaast is men wel van mening dat het een probleem kan zijn en heeft men dus een limiet ingesteld binnen EU landen, het zou eens tijd worden om dat ook buiten de EU te doen...
Verder blijft het ook vreemd dat mijn abo niet toestaat dat ik data verbruik, buiten het limiet, gek genoeg dacht ik dat ik sneller aan dat limiet zou zitten en nam ik aan dat het om een totaalbedrag ging, maar het zal wel (achteraf misschien logisch gezien) per MB gaan en daar ben ik niet overheen gegaan...
Maarja, ik moet dus niet zeuren volgens jullie en gewoon beter opletten en mijn rekening betalen.....
Niet zo goed gezocht op de site van Vodafone staat een datacalulator waar je per land kan zien wat het kost.Overigens vind ik de kosten behoorlijk onduidelijk, van te voren dan, heb lopen zoeken ernaar en kon geen duidelijk prijzen vinden, ja, voor EU landen, niet voor de US, daar mag ook wel verbetering in komen.
Ik gebruikte in google de zoekterm datakosten vodafone in USA,en dan gaat er een wereld van informatie open.
gr Henk
Het probleem zit er in dat Nederlandse providers data gebruik buiten de EU niet kunnen controleren. Providers waarschuwen op de eigen sites wel voor Amerika en de hoge kosten maar kunnen er niets aan veranderen. Data verkeer wordt achteraf bij de providers in rekening gebracht en weer teruggekoppeld aan de klant die de data heeft gebruikt.
-
stronkstronk
Dit overkomt je maar 1x in je leven. Volgende keer voordat je weggaat even een topic openen: Beste mensen, ik ga 10 dagen naar Amerika en neem mijn iPad mee met 3G. Wat staat mij te wachten. Iemand advies zodat ik geen torenhoge rekening krijg als ik terug ben?LisaH schreef:Maarja, ik moet dus niet zeuren volgens jullie en gewoon beter opletten en mijn rekening betalen.....
Zo moeilijk is het toch niet om zelf je datagebruik in de gaten te houden? Als je een iPad 3G en een reis naar de US kan betalen ga ik er vanuit dat je een aardig inkomen hebt en dus niet dom bent.LisaH schreef:Bijval krijgen dat er iets gedaan moet worden zodat je voortaan wel gewaarschuwd kan worden op een iPad???bprosman schreef:Welk antwoord had je dan verwacht ?
Beetje onnadenkend somsGJvdZ schreef:Zo moeilijk is het toch niet om zelf je datagebruik in de gaten te houden? Als je een iPad 3G en een reis naar de US kan betalen ga ik er vanuit dat je een aardig inkomen hebt en dus niet dom bent.LisaH schreef:Bijval krijgen dat er iets gedaan moet worden zodat je voortaan wel gewaarschuwd kan worden op een iPad???bprosman schreef:Welk antwoord had je dan verwacht ?
misschien moet je eerst bij jezelf gaan kijken. je zegt zelf dat je weet dat er in het buitenland kosten zijn voor dataroaming. nou als je zoiets weet zoek je van te voren toch uit wat de kosten zijn. hoe naief kun je zijn door maar gewoon te gaan en 10 dagen maar wat een beetje online te zijn.LisaH schreef:Bijval krijgen dat er iets gedaan moet worden zodat je voortaan wel gewaarschuwd kan worden op een iPad???bprosman schreef:Welk antwoord had je dan verwacht ?
neem maar van mij aan 242,- is nog weinig heb je echt mazzel mee. je komt wel berichten hier tegen van boven de 1000,-.
voorkomen is beter dan genezen.
en als je het niet in 1 keer kan betalen , tref een betalingsregeling.
hoe vervelend het hier ook allemaal klinkt, alle info had je van te voren op hun website kunnen vinden.
succes ermee.