Creativiteit T-Mobile : hoe benadeel ik een klant
Geplaatst: 21 nov 2011 16:11
In mei 2011 heb ik de klantenservice van T-Mobile gebeld ivm nauwelijks tot geen dekking mobiel internet. Ik kreeg gelijk en kon kiezen : 3 maanden korting op mijn abonnement en afwachten of de dekking zou verbeteren OF het contract ontbinden. Dat zou mij dan 8 maandtermijnen kosten plus € 116,- voor mijn Iphone 3GS. Die info bleek fout te zijn, maar daarover zo meer.
Keuze was niet moeilijk en ik ging dan maar akkoord met de korting.
In oktober 2011 weer de klantenservice gebeld omdat de dekking nog steeds dramatisch was. Ontbinden mocht nog steeds en de Iphone had ook nog steeds een restwaarde van € 116,-. Een normale afschrijving kent T-Mobile blijkbaar niet. Mijn abonnement liep overigens tot 15 januari 2012.
Met die € 116,- ging ik uiteraard niet akkoord en ik werd doorverbonden met de afdeling reparaties .... De dame aan de lijn was het met mij eens en na overleg met haar leidinggevende hoefde ik niets meer terug te betalen voor de oude Iphone. Prima opgelost.
Via het forum op de website van T-Mobile kreeg ik vervolgens van een T-Mobile moderator te horen dat ik in mei verkeerd was geïnformeerd. Ivm de slechte dekking mocht ik mijn contract gratis ontbinden en hoefde ik helemaal geen maandtermijnen meer te betalen.
Dus ik kon eindelijk van mijn T-Mobile contract af, zonder kosten en zonder nog een restbedrag te betalen voor mijn Iphone. In het volste vertrouwen dat eea nu goed zou komen verliet ik de discussie op het T-Mobile forum.
Niet dus. T-Mobile administreerde op eigen initiatief dat ik wilde afkopen (en dus niet dat ik wilde ontbinden...) en bijgevolg werd doodleuk een bedrag van ruim € 60,- van mijn rekening geïncasseerd.
De T-Mobile moderator kon / wilde niets voor me doen, ondanks haar eigen info en conclusie.
Natuurlijk kan ik die incasso storneren en de discussie verder aangaan, maar pffff.......
Keuze was niet moeilijk en ik ging dan maar akkoord met de korting.
In oktober 2011 weer de klantenservice gebeld omdat de dekking nog steeds dramatisch was. Ontbinden mocht nog steeds en de Iphone had ook nog steeds een restwaarde van € 116,-. Een normale afschrijving kent T-Mobile blijkbaar niet. Mijn abonnement liep overigens tot 15 januari 2012.
Met die € 116,- ging ik uiteraard niet akkoord en ik werd doorverbonden met de afdeling reparaties .... De dame aan de lijn was het met mij eens en na overleg met haar leidinggevende hoefde ik niets meer terug te betalen voor de oude Iphone. Prima opgelost.
Via het forum op de website van T-Mobile kreeg ik vervolgens van een T-Mobile moderator te horen dat ik in mei verkeerd was geïnformeerd. Ivm de slechte dekking mocht ik mijn contract gratis ontbinden en hoefde ik helemaal geen maandtermijnen meer te betalen.
Dus ik kon eindelijk van mijn T-Mobile contract af, zonder kosten en zonder nog een restbedrag te betalen voor mijn Iphone. In het volste vertrouwen dat eea nu goed zou komen verliet ik de discussie op het T-Mobile forum.
Niet dus. T-Mobile administreerde op eigen initiatief dat ik wilde afkopen (en dus niet dat ik wilde ontbinden...) en bijgevolg werd doodleuk een bedrag van ruim € 60,- van mijn rekening geïncasseerd.
De T-Mobile moderator kon / wilde niets voor me doen, ondanks haar eigen info en conclusie.
Natuurlijk kan ik die incasso storneren en de discussie verder aangaan, maar pffff.......