Klas vol wanproducten.
Geplaatst: 21 nov 2011 17:06
Hallo forumbezoekers,
Voordat ik mijn klacht ga omschrijven moet u eerst wat voorgeschiedenis weten.
Aan het begin van schooljaar 2010-2011 is het Mediacollege een project gestart, het zogehete "Laptop Project". Dit project houdt in dat je bij de afnemer "Projaxion" een laptop kan krijgen voor een goedkope prijs om te gebruiken met je studie. Een laptop bij mijn opleiding is essentieel.
Bij de opleiding die ik volg werd er moeilijk gedaan over de soort laptop. We moesten namelijk een windows computer en dus bleef de Dell Vostro als enige optie over.
Nu mijn klacht.
Nadat we braaf allemaal een Dell Vostro hebben gekocht bleek er al gauw van alles mis te zijn met deze laptop:
- Beeldscherm-scharnieren gaan stuk waardoor het beeldscherm enorm gaat wiebelen.
- Schroeven vallen eruit.
- Grip rubbertjes laten los.
- Lader wordt extreem heet.
- Koelsysteem wordt extreem heet.
- Hard-disk wordt extreem heet.
- Laptop valt uit en gaat niet meer aan (na een paar uur pas weer).
- Speakers doen het niet of nauwelijks.
Dit zijn de meest voorkomende problemen bij de leerlingen uit mijn klas maar ook die van de andere klas van dezelfde opleiding.
Dit probleem is bij Dell voorgelegd en er is gevraagd (door school) om met Dell de klachten door te nemen (2 weken geleden) en Dell vertikt het om op school te komen om maar de klachten aan te horen!
Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Zelf heb ik ook geprobeerd om mijn laptop te laten repareren, eerst kreeg ik te horen dat de garantie* was verlopen. Terwijl ik het gewoon binnen een jaar heb aangegeven. Na veel getouwtrek mocht ik uiteindelijk mijn klacht op sturen. Na alleen al een beschrijving van m'n klachten te hebben gestuurd kreeg ik te horen: "Gebruikersschade", mijn laptop stond nog thuis!!
*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Ik hoop dat dit bericht gehoor krijgt en dat Dell inziet dat dit niet de manier is om hun klanten te helpen en zo met de klachten om te gaan.
Met vriendelijke groet,
De klassen met een Dell Vostro op het Mediacollege.
Voordat ik mijn klacht ga omschrijven moet u eerst wat voorgeschiedenis weten.
Aan het begin van schooljaar 2010-2011 is het Mediacollege een project gestart, het zogehete "Laptop Project". Dit project houdt in dat je bij de afnemer "Projaxion" een laptop kan krijgen voor een goedkope prijs om te gebruiken met je studie. Een laptop bij mijn opleiding is essentieel.
Bij de opleiding die ik volg werd er moeilijk gedaan over de soort laptop. We moesten namelijk een windows computer en dus bleef de Dell Vostro als enige optie over.
Nu mijn klacht.
Nadat we braaf allemaal een Dell Vostro hebben gekocht bleek er al gauw van alles mis te zijn met deze laptop:
- Beeldscherm-scharnieren gaan stuk waardoor het beeldscherm enorm gaat wiebelen.
- Schroeven vallen eruit.
- Grip rubbertjes laten los.
- Lader wordt extreem heet.
- Koelsysteem wordt extreem heet.
- Hard-disk wordt extreem heet.
- Laptop valt uit en gaat niet meer aan (na een paar uur pas weer).
- Speakers doen het niet of nauwelijks.
Dit zijn de meest voorkomende problemen bij de leerlingen uit mijn klas maar ook die van de andere klas van dezelfde opleiding.
Dit probleem is bij Dell voorgelegd en er is gevraagd (door school) om met Dell de klachten door te nemen (2 weken geleden) en Dell vertikt het om op school te komen om maar de klachten aan te horen!
Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Zelf heb ik ook geprobeerd om mijn laptop te laten repareren, eerst kreeg ik te horen dat de garantie* was verlopen. Terwijl ik het gewoon binnen een jaar heb aangegeven. Na veel getouwtrek mocht ik uiteindelijk mijn klacht op sturen. Na alleen al een beschrijving van m'n klachten te hebben gestuurd kreeg ik te horen: "Gebruikersschade", mijn laptop stond nog thuis!!
*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Ik hoop dat dit bericht gehoor krijgt en dat Dell inziet dat dit niet de manier is om hun klanten te helpen en zo met de klachten om te gaan.
Met vriendelijke groet,
De klassen met een Dell Vostro op het Mediacollege.