LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klas vol wanproducten.
-
Klas vol wanproducten.
Hallo forumbezoekers,
Voordat ik mijn klacht ga omschrijven moet u eerst wat voorgeschiedenis weten.
Aan het begin van schooljaar 2010-2011 is het Mediacollege een project gestart, het zogehete "Laptop Project". Dit project houdt in dat je bij de afnemer "Projaxion" een laptop kan krijgen voor een goedkope prijs om te gebruiken met je studie. Een laptop bij mijn opleiding is essentieel.
Bij de opleiding die ik volg werd er moeilijk gedaan over de soort laptop. We moesten namelijk een windows computer en dus bleef de Dell Vostro als enige optie over.
Nu mijn klacht.
Nadat we braaf allemaal een Dell Vostro hebben gekocht bleek er al gauw van alles mis te zijn met deze laptop:
- Beeldscherm-scharnieren gaan stuk waardoor het beeldscherm enorm gaat wiebelen.
- Schroeven vallen eruit.
- Grip rubbertjes laten los.
- Lader wordt extreem heet.
- Koelsysteem wordt extreem heet.
- Hard-disk wordt extreem heet.
- Laptop valt uit en gaat niet meer aan (na een paar uur pas weer).
- Speakers doen het niet of nauwelijks.
Dit zijn de meest voorkomende problemen bij de leerlingen uit mijn klas maar ook die van de andere klas van dezelfde opleiding.
Dit probleem is bij Dell voorgelegd en er is gevraagd (door school) om met Dell de klachten door te nemen (2 weken geleden) en Dell vertikt het om op school te komen om maar de klachten aan te horen!
Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Zelf heb ik ook geprobeerd om mijn laptop te laten repareren, eerst kreeg ik te horen dat de garantie* was verlopen. Terwijl ik het gewoon binnen een jaar heb aangegeven. Na veel getouwtrek mocht ik uiteindelijk mijn klacht op sturen. Na alleen al een beschrijving van m'n klachten te hebben gestuurd kreeg ik te horen: "Gebruikersschade", mijn laptop stond nog thuis!!
*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Ik hoop dat dit bericht gehoor krijgt en dat Dell inziet dat dit niet de manier is om hun klanten te helpen en zo met de klachten om te gaan.
Met vriendelijke groet,
De klassen met een Dell Vostro op het Mediacollege.
Voordat ik mijn klacht ga omschrijven moet u eerst wat voorgeschiedenis weten.
Aan het begin van schooljaar 2010-2011 is het Mediacollege een project gestart, het zogehete "Laptop Project". Dit project houdt in dat je bij de afnemer "Projaxion" een laptop kan krijgen voor een goedkope prijs om te gebruiken met je studie. Een laptop bij mijn opleiding is essentieel.
Bij de opleiding die ik volg werd er moeilijk gedaan over de soort laptop. We moesten namelijk een windows computer en dus bleef de Dell Vostro als enige optie over.
Nu mijn klacht.
Nadat we braaf allemaal een Dell Vostro hebben gekocht bleek er al gauw van alles mis te zijn met deze laptop:
- Beeldscherm-scharnieren gaan stuk waardoor het beeldscherm enorm gaat wiebelen.
Dit zijn de meest voorkomende problemen bij de leerlingen uit mijn klas maar ook die van de andere klas van dezelfde opleiding.
Dit probleem is bij Dell voorgelegd en er is gevraagd (door school) om met Dell de klachten door te nemen (2 weken geleden) en Dell vertikt het om op school te komen om maar de klachten aan te horen!
Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Zelf heb ik ook geprobeerd om mijn laptop te laten repareren, eerst kreeg ik te horen dat de garantie* was verlopen. Terwijl ik het gewoon binnen een jaar heb aangegeven. Na veel getouwtrek mocht ik uiteindelijk mijn klacht op sturen. Na alleen al een beschrijving van m'n klachten te hebben gestuurd kreeg ik te horen: "Gebruikersschade", mijn laptop stond nog thuis!!
*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Ik hoop dat dit bericht gehoor krijgt en dat Dell inziet dat dit niet de manier is om hun klanten te helpen en zo met de klachten om te gaan.
Met vriendelijke groet,
De klassen met een Dell Vostro op het Mediacollege.
Re: Klas vol wanproducten.
Wat was de reden dat deze Dell laptop als enige geschikt was? Had iemand op school daar toevallig belang bij?
-
School had blijkbaar met Projaxion en Dell een deal gemaakt om voor deze opleiding de Dell Vostro aan te bieden. Natuurlijk kan je als leerling zeggen van; "Ik koop zelf een andere", maar dan was je veel duurder uit, en had je geen mogelijkheid tot een leen laptop en reparaties op school als je met defecten zat.GJvdZ schreef:Wat was de reden dat deze Dell laptop als enige geschikt was? Had iemand op school daar toevallig belang bij?
Fijne service van Dell. Met uw probleem kan ik u niet helpen. U heeft mij wel geholpen: Ik zoek een laptop en weet nu 1 ding zeker.
Geen Dell aanschaffen dus
Bedankt!
Bedankt!
So far so good.RDvdWesten schreef: Aan het begin van schooljaar 2010-2011 is het Mediacollege een project gestart, het zogehete "Laptop Project". Dit project houdt in dat je bij de afnemer "Projaxion" een laptop kan krijgen voor een goedkope prijs om te gebruiken met je studie. Een laptop bij mijn opleiding is essentieel.
Volgens mij is elke laptop geschikt om windows te draaien. Ik neem aan dat deze laptop als enige werd aangeboden met een officiele windows licentie?RDvdWesten schreef: Bij de opleiding die ik volg werd er moeilijk gedaan over de soort laptop. We moesten namelijk een windows computer en dus bleef de Dell Vostro als enige optie over.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze klachten allemaal spontaan zijn ontstaan. Of Dell een goed merk is, is een andere discussie. Schroeven die spontaan losgaan en rubbertjes die er afvallen geloof ik niet zo hard in. Dat rubbertjes loslaten als je met je laptop over de tafel heen schuift, klinkt wat aannemelijker.RDvdWesten schreef: Nu mijn klacht.
Let wel, ik zeg niet dat je onzin praat, maar het lijkt mij heel sterk dat Dell zulke slechte kwaliteit aflevert. De koelproblemen kunnen wel voorkomen, maar dat het bij 2 klassen zo vaak voorkomt op alle laptops... Vreemd.
Logisch. Dell verkoopt tussen de 4 en 5 miljoen pc's en laptops per jaar (+-). Bruut gezegd, die 40 a 50 laptops op jou school interesseert ze geen bal. Maar die instelling heeft zon beetje elk groot bedrijf tegenwoordig. Als de verkoop is gedaan, is de vriendelijkheid weg.RDvdWesten schreef: Dit probleem is bij Dell voorgelegd en er is gevraagd (door school) om met Dell de klachten door te nemen (2 weken geleden) en Dell vertikt het om op school te komen om maar de klachten aan te horen!
Waarschijnlijk zitten er een aantal " zegels" op de laptop. Als deze verbroken zijn vervalt de garantie. Waarschijnlijk konden ze uit je verhaal al opmaken dat deze zegels zijn verbroken of dat er dingen met de laptop gebeurd zijn waardoor de garantie vervalt.RDvdWesten schreef: Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je laptop deze kuren vertoond, maar dan nog heeft de fabrikant recht op reparatie. Wat ik me afvraag is, waarom eerst zelf sleutelen aan een laptop en hem daarna ter reparatie onder garantie aanbieden?
Zoals hierboven aangegeven, als je dell als eerst de laptop had laten repareren zonder er zelf aan te sleutelen, was het misschien anders afgelopen.RDvdWesten schreef: Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Als ik jou was, zou ik de problemen eens voorleggen bij projaxion. Zij zijn immers de leveranciers van de laptop en dienen ook als eerste te worden aangesproken. Ik ben zeer benieuwd naar hun reactie, waarschijnlijk wimpelen zij je af naar dell o.i.d..
Over de vostro vind ik voornamelijk positieve reviews op internet, des te vreemder dat het bij jullie klassen een wanproduct lijkt te zijn. Ik wens jullie iig veel succes en hoop dat jullie een oplossing vinden voor de gerezen problemen.
Laatst gewijzigd door Umad op 22 nov 2011 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet met dell, met projaxion. Neem maar eens contact met hun op. Reparaties op school? Volgens mij is de leverancier/fabrikant de verantwoordelijke voor reparaties. Waarom word de laptop op school gerepareerd als er nog garantie op zit. Zoals je nu bekend is helaas, verlies je op deze manier je garantie.RDvdWesten schreef:School had blijkbaar met Projaxion en Dell een deal gemaakt om voor deze opleiding de Dell Vostro aan te bieden. Natuurlijk kan je als leerling zeggen van; "Ik koop zelf een andere", maar dan was je veel duurder uit, en had je geen mogelijkheid tot een leen laptop en reparaties op school als je met defecten zat.GJvdZ schreef:Wat was de reden dat deze Dell laptop als enige geschikt was? Had iemand op school daar toevallig belang bij?
Ik weet dat het vervelend is als het ding opgestuurd moet worden, kan een aatnal weken duren, maar nu heb je ook niks.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
RDvdWesten schreef:School had blijkbaar met Projaxion en Dell een deal gemaakt om voor deze opleiding de Dell Vostro aan te bieden. Natuurlijk kan je als leerling zeggen van; "Ik koop zelf een andere", maar dan was je veel duurder uit, en had je geen mogelijkheid tot een leen laptop en reparaties op school als je met defecten zat.GJvdZ schreef:Wat was de reden dat deze Dell laptop als enige geschikt was? Had iemand op school daar toevallig belang bij?
Dit is blijkbaar een veel voorkomend fenomeen.
Ook hier op school, worden de kinderen ( lees ouders) gedwongen om via school een laptop aan te schaffen.
Reden:
Deze zijn al met verschillende programma's geïnstalleerd, welke voor de lessen nodig zijn.
Zelf een laptop met dezelfde specificaties mag niet.
Prijs: € 800,00
Lang leve de corruptie in .........
Als ik uw verhaal zo lees, heeft u <in beginsel> niets met Dell te maken.
Het product is via school bij "Projaxion" gekocht en deze zal dus de service
moeten bieden, hoe deze dat doet is hun probleem. Misschien helpt na een
inventarisatie op school, een stevige aangetekende brief.
Het product is via school bij "Projaxion" gekocht en deze zal dus de service
moeten bieden, hoe deze dat doet is hun probleem. Misschien helpt na een
inventarisatie op school, een stevige aangetekende brief.
Wat een onzin in 1 post. Mijn god. Dan mag je gelijk alle bedrijven en merken die op tros radar voorkomen van je lijstje schrappen en blijf je met heel weinig (ik denk zelfs geen) keuzes zitten.seconds-out schreef:Zekers.gerda1956 schreef:Fijne service van Dell. Met uw probleem kan ik u niet helpen. U heeft mij wel geholpen: Ik zoek een laptop en weet nu 1 ding zeker.
Bedankt!
Man man man..een slechte computer, slechte service.
Dat komt er nou van, belangenverstrengelingen..Denk je nou echt dat Dell niet wist dat het rotzooi was? Tuurlijk, daarom ook geen of slechte service, toch geen beginnen aan...
Maar er zal wel iets bekokstoofd zijn met de school, waarschijnlijk een speciaal prijsje..
Dell schrap ik dus ook van mijn lijstje.
Note..Recensies van consumenten zijn goud waard, zeker met internet.
De enige manier om uit te vogelen welke produkten deugen of niet.
Consumententesten zijn ook wel nuttig, maar zijn een momentopname en zeggen niks over de levensduur en prestaties in de toekomst.
Recensies op internet over hetzelfde product kunnen lovend en vernietigend zijn, afhankelijk van de eigen ervaring. Dat zegt dus helemaal niets. Vaak worden deze recensies voorzien van wel 1 zin waarin staat dat het of een geweldig product is (zonder argumenten waarom) of een slecht product (eveneens zonder argumenten).
Neem de iphone, oh wat een goed apparaat. Overal gehyped, iedereen moet er 1 hebben, maar over problemen die zich voordoen en niet opgelost worden hoor je niemand? Of toch wel, maar leest niemand het?
-
Ja, maar ook omdat je zo een laptop had met goede grafische vermogen, waarmee je dus 4 jaar verder kwam. Als je zelf een laptop kocht, kreeg je geen leen-laptop als je eigen een keertje kapot gaat.Umad schreef: Volgens mij is elke laptop geschikt om windows te draaien. Ik neem aan dat deze laptop als enige werd aangeboden met een officiele windows licentie?
RDvdWesten schreef: Nu mijn klacht.
Dit zijn letterlijk de klachten waar iedereen last van heeft, er is ook een inventarisatie gedaan door een leerkracht op school, dit zijn de meest voorkomende klachten op dat lijstje. En natuurlijk die laptops zitten elke dag in een tas, gaan door weer en wind, worden naar school genomen en naar huis genomen, dus het is niet zo vreemd dat die schroeven en rubbers loslaten.Umad schreef: Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze klachten allemaal spontaan zijn ontstaan. Of Dell een goed merk is, is een andere discussie. Schroeven die spontaan losgaan en rubbertjes die er afvallen geloof ik niet zo hard in. Dat rubbertjes loslaten als je met je laptop over de tafel heen schuift, klinkt wat aannemelijker.
Let wel, ik zeg niet dat je onzin praat, maar het lijkt mij heel sterk dat Dell zulke slechte kwaliteit aflevert. De koelproblemen kunnen wel voorkomen, maar dat het bij 2 klassen zo vaak voorkomt op alle laptops... Vreemd.
Het hoofdkantoor van Dell zit hier om de hoek. Omdat je een groot bedrijf ben, valt de klantenservice weg? Beetje raar.Umad schreef: Logisch. Dell verkoopt tussen de 4 en 5 miljoen pc's en laptops per jaar (+-). Bruut gezegd, die 40 a 50 laptops op jou school interesseert ze geen bal. Maar die instelling heeft zon beetje elk groot bedrijf tegenwoordig. Als de verkoop is gedaan, is de vriendelijkheid weg.
RDvdWesten schreef: Uiteraard hebben leerlingen zelf actie ondernomen, en daarop wordt op alle gebreken steenvast "Gebruikersschade" vastgesteld.
Ik bedoel niet zelf repareren. Ik bedoel zelf met Dell bellen en de laptop opsturen. Ik heb de laptop ook nooit open gemaakt, ze baseerde alle defecten (bij mij) op de krasjes op de back-cover.Umad schreef:Waarschijnlijk zitten er een aantal " zegels" op de laptop. Als deze verbroken zijn vervalt de garantie. Waarschijnlijk konden ze uit je verhaal al opmaken dat deze zegels zijn verbroken of dat er dingen met de laptop gebeurd zijn waardoor de garantie vervalt.
Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je laptop deze kuren vertoond, maar dan nog heeft de fabrikant recht op reparatie. Wat ik me afvraag is, waarom eerst zelf sleutelen aan een laptop en hem daarna ter reparatie onder garantie aanbieden?
RDvdWesten schreef: Ik heb geconcludeerd dat Dell onder de garantie uit wil komen om zo geen laptops te hoeven repareren vandaar dat ik het via Tros Radar probeer.
Zoals dus aangegeven is er niet aan gesleuteld.Umad schreef: Zoals hierboven aangegeven, als je dell als eerst de laptop had laten repareren zonder er zelf aan te sleutelen, was het misschien anders afgelopen.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Inderdaad, niet letterlijk maar figuurlijk gezien als dom. Waarom? Heel eenvoudig, iedereen die internet heeft, heeft daarmee ook een onuitputtelijke bron aan informatie (even ter zijde of de info goed of fout is...) en dus waarom zou je het niet raadplegen als het om een "belangrijke aankoop" gaat?seconds-out schreef: Als je tegenwoordig niet googelt op recensies VOOR een belangrijke aankoop, wordt dat gezien als dom.
Je had het kunnen weten zegt men dan.
Vóór het internet-tijdperk was je afhankelijk wat de verkoper tegen je zei. Tegenwoordig is het door het internet zoveel info over een produkt/dienst te vinden, dat de verkoper soms nog wat kan leren van de klant en vice versa natuurlijk ook! Niet elke verkoper danwel klant is onwetend. Maar dat is een andere discussie.
En ik ben het er mee eens dat scharnieren en rubbertjes niet vanzelf ineens los gaan of kapot.... Ik heb zelfs jaren terug een laptop gehad voor studie en soms uit gemakzucht snel in een kast gelegd (lees gesmeten) om er later achter te komen dat de scharnieren niet helemaal meer goed functioneerde.
Wat service betreft is het raar om te zeggen dat die toch slecht is voor een grote instelling. Elke klant ongeacht hoeveel produkten die afneemt heeft recht op goede service. Er eerst zelf mee sleutelen is vragen om problemen bij het vragen om garantie bij een bedrijf. Let wel, ik zeg daarmee niet dat jij of iemand dat wel heeft gedaan. Dat laat ik in 't midden, want ik ben er niet zelf fysiek bij geweest.
Slimmer is idd om Projaxion te benaderen en het probleem voor te leggen. Succes en ik hoop dat ze ondanks de ellende wat voor je/jullie kunnen doen. Wel apart dat het 2 klassen zijn waar hetzelfde probleem zich voor doet....zou het uit 1 slechte batch zijn? who knows....
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, dat heb ik niet letterlijk gepost. Ik ben van mening dat vandaag de dag het internet zo alom vertegenwoordigd is in ons dagelijkse leven, dat er weinig mensen zijn die er geen gebruik van maken zou je zeggen. Voor elk onderwerp is er ergens wel een topic, elke product is ergens wel een keer gereviewed, elk nieuwsbericht staat wel op ten minste 1 van de miljarden websites. Daarom lijkt het mij erg aannemelijk dat tegenwoordig mensen zichzelf meer inlezen dan pakweg 10 jaar terug.seconds-out schreef:Ja ja..als iedereen internet zou raadplegen was dit forum lang niet zo druk.Dekseldopje schreef:
Inderdaad, niet letterlijk maar figuurlijk gezien als dom. Waarom? Heel eenvoudig, iedereen die internet heeft, heeft daarmee ook een onuitputtelijke bron aan informatie (even ter zijde of de info goed of fout is...) en dus waarom zou je het niet raadplegen als het om een "belangrijke aankoop" gaat?
Vóór het internet-tijdperk was je afhankelijk wat de verkoper tegen je zei. Tegenwoordig is het door het internet zoveel info over een produkt/dienst te vinden, dat de verkoper soms nog wat kan leren van de klant en vice versa natuurlijk ook!
Degenen die dat dan niet doen zijn een beetje dom zou je zeggen.
Helaas kan je lang niet alles voorkomen wat betreft miskopen en met name diensten.
Want hoevaak men ook klaagt over bv. Ziggo, je hebt gewoon geen keus. het is slikken of stikken.
Bovendien zijn er soms (nog) geen recensies over produkten en bedrijven.
En ja, verkopers kunnen soms leren van een consument, maar als die verkoper of zijn toko niet deugt, is het paarlen voor de zwijnen werpen.
Die zijn vaak helemaal niet blij met zulke wijsneuzen. Ze willen gewoon snel verkopen en geen gezeur.
In 't begin van het internettijdperk kon je ook weleens iets niet vinden op het internet. Tegenwoordig is dat anders, vandaar de vele fora's, de wiki's, de vele google searches per minuut. Daarom blijf ik er bij dat tegenwoordig veel handiger is om ff te googlen over een product/dienst alvorens naar de winkel te gaan. Ook bedrijven weten dat consumenten fora's bezoeken gezien de vele webcare posts van verschillende bedrijven. En is er geen recensie maar je hebt wel een ervaring, dan houdt vaak niks je tegen om er 1 te schrijven, zo help je ook anderen mee. En je haalt Ziggo aan, ja het is slikken omdat je voor hun dienst gekozen hebt. En daarmee ook de voorwaarden en afspraken die schriftelijk danwel mondeling gemaakt worden wanneer er een probleem is met hun dienst. Ben je niet tevreden dan zijn er opties om over te stappen of een andere manier om contract te ontbinden.... En dat slikken valt ook wel mee, is ook maar hoe wat de houding is van de klant tegenover de helpdesk. Sommige mensen kunnen best onredelijk zijn en graag willen dat alle afspraken even niet voor hun gelden....als je begrijpt wat ik bedoel.
Als een verkoper of een bedrijf niet deugt kan je na die ervaring er altijd voor kiezen om er niet meer naar toe te gaan, en/of een klacht indienen bij een hoofdkantoor aangezien ze niet telepathisch zijn en kunnen weten wat hun verkoper op afstand tegen hem/klaar klanten zegt. En je ervaringen kan je weer op fora's zetten zodat de vele mensen die er wellicht ook komen dit kunnen lezen. In mijn vorige posts had ik het over de verkoper die soms wat kon leren van de klant omdat een verkoper ook niet alles kan weten ookal denkt een consument dat wel. Soms moet een verkoper iets opzoeken en zijn/haar database, en soms via de site van een fabrikant, of krijgt de verkoper info van de klant, zodat hij dit aan de volgende klant kan vertellen die wellicht blij is met die info en dan dezelfde keuze of een andere keuze qua aankoop kan doen.
Daar tegenover staat dat er klanten zijn die de klok meende te horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...... "ik wil een iSCSI harde schijf voor in mijn HP notebook want dat is de nieuwste aansluiting toch?" om even een voorbeeld te geven die ik in mijn korte tijd als technische dienstmedewerker heb gehoord jaren terug.
Dus nee ik vind niet dat mensen zonder internet dom zijn, want iedereen heeft een verstand en het vermogen om iets met zijn/haar ervaringen te doen. Wat ik alleen bedoelde is dat zoveel info overal te vinden is, je best figuurlijk gezien "dom" bent als je dit niet raadpleegt en alleen op de verkoper af gaat. Die wil inderdaad alleen verkopen en winst maken.....want daar is ie namelijk verkoper voor!
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou je aankoop niet van een paar slechte recensies op internet af laten hangen.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Dell. In de afgelopen 10 jaar ongeveer 2 desktop computers en een laptop aangeschaft. Nooit problemen mee gehad, ze draaien allemaal nog zonder gebreken.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Dell. In de afgelopen 10 jaar ongeveer 2 desktop computers en een laptop aangeschaft. Nooit problemen mee gehad, ze draaien allemaal nog zonder gebreken.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk maar eens bij de recensies van het product waar deze klassen zoveel problemen mee hebben. Zie je precies wat ik bedoel.seconds-out schreef: Dat vind ik pas onzin dus. Alsof de recensies van consumenten zover uiteen kunnen lopen, zodat er eigenlijk geen keus meer is. Alsof het ook standaard is om recensies zonder argumenten neer te plempen..
Hoe kom je daarbij?
Dat hoop je.seconds-out schreef: Er staan altijd wel negatieve recensies over een produkt, tegenover dan de vele WEL positieve berichten. (of andersom)
Heus niet zo moeilijk om daar een oordeel over te geven. Je moet ook niet afgaan op 1 recensie, maar meerdere.
Bovendien zijn het wel eigen ervaringen en geen opgeklopte reclamepraatjes en zijn het ook ervaringen over het gebruik in de praktijk.
Er is wel 1 iemand die aangeeft na dit verhaal geen dell meer te halen. (3 x raden wie).
Ik bouw mijn eigen pc's zelf. Bovendien had TS weinig keus.seconds-out schreef: Maar daar trek jij je dus niks van aan, want onbetrouwbaar.
Fijn voor jou.
Wat word je volgende computer?
Een Dell zeker?
Precies wat ik bedoel. Haaks op de post van de TS. Afgaande op deze 2 posts, is dell dan goed of slecht? Je eigen ervaringen zijn goed: product en leverancier zijn geweldig. Je eigen product geeft ellende: product en leverancier zijn slecht!SaritaX schreef:Ik zou je aankoop niet van een paar slechte recensies op internet af laten hangen.
Bovendien, mensen zijn eerder geneigd hun negatieve ervaringen te posten dan hun positieve.