Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Geplaatst: 21 nov 2011 20:33
In september 2011 kreeg ik van T-Mobile mijn maandelijkse factuur van mijn abonnement: Voordeelsim 150+100, met een contract van 3 augustus 2010 tot en met 2 augustus 2012.
Aangezien de kosten meer waren als normaal ben ik gaan kijken waar dit aan kon liggen. Ik heb recentelijk geen nieuw abonnement afgesloten, dus nieuwe voorwaarden of wat dan ook waren niet van toepassing.
Toen ik de belminuten opgeteld had, bleek dat ik binnen mijn bundel zat. Hierna maar eens de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld.
Wat vertelden ze me doodleuk: alle minuten (dus niet alleen de 1e minuut) wordt naar boven afgerond. Dit betekent dat als ik 1.01m bel, ik 2 minuten moet afrekenen.
Te gek voor woorden heb ik ze aangegeven. De belstatus zoals op 'Mytmobile' staat heeft derhalve totaal geen waarde. Dit hebben ze ook toegegeven.
Ik kreeg verder als antwoord dat de algemene voorwaarden zijn aangepast zeer recentelijk.
Dat vind ik nog het mooiste, ik heb een doorlopend abonnement, maar het aanpassen van voorwaarden wordt ten eerste zonder maar enige mogelijkheid als klant om het contract a.g.v. dit eenzijdig aanpassen op te zeggen en ten tweede zonder ook maar een brief hierover doodleuk doorgevoerd.
Uiteindelijk heb ik mijn conclusie getrokken, zorgen dat ik ruim binnen de belbundel blijf.
Aangezien ik recentelijk een soort gelijk bericht uit mijn omgeving te horen kreeg, vind ik het wel tijd dit hier aan te kaarten.
Ik weet dat over KPN en Vodafone een uitzending is gemaakt, maar T-Mobile mag wat mij betreft ook eens op dit klantonvriendelijk en vooral klantafstotend gedrag gewezen worden.
Als ik in een supermarkt voor € 10,20 boodschappen koop, hoef ik ook geen € 11,- af te rekenen. Waarom wordt dit van een telefonieaanbieder wel geaccepteerd?
Graag reacties van klanten van T-Mobile die dit ook aan de hand hebben (gehad).
Aangezien de kosten meer waren als normaal ben ik gaan kijken waar dit aan kon liggen. Ik heb recentelijk geen nieuw abonnement afgesloten, dus nieuwe voorwaarden of wat dan ook waren niet van toepassing.
Toen ik de belminuten opgeteld had, bleek dat ik binnen mijn bundel zat. Hierna maar eens de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld.
Wat vertelden ze me doodleuk: alle minuten (dus niet alleen de 1e minuut) wordt naar boven afgerond. Dit betekent dat als ik 1.01m bel, ik 2 minuten moet afrekenen.
Te gek voor woorden heb ik ze aangegeven. De belstatus zoals op 'Mytmobile' staat heeft derhalve totaal geen waarde. Dit hebben ze ook toegegeven.
Ik kreeg verder als antwoord dat de algemene voorwaarden zijn aangepast zeer recentelijk.
Dat vind ik nog het mooiste, ik heb een doorlopend abonnement, maar het aanpassen van voorwaarden wordt ten eerste zonder maar enige mogelijkheid als klant om het contract a.g.v. dit eenzijdig aanpassen op te zeggen en ten tweede zonder ook maar een brief hierover doodleuk doorgevoerd.
Uiteindelijk heb ik mijn conclusie getrokken, zorgen dat ik ruim binnen de belbundel blijf.
Aangezien ik recentelijk een soort gelijk bericht uit mijn omgeving te horen kreeg, vind ik het wel tijd dit hier aan te kaarten.
Ik weet dat over KPN en Vodafone een uitzending is gemaakt, maar T-Mobile mag wat mij betreft ook eens op dit klantonvriendelijk en vooral klantafstotend gedrag gewezen worden.
Als ik in een supermarkt voor € 10,20 boodschappen koop, hoef ik ook geen € 11,- af te rekenen. Waarom wordt dit van een telefonieaanbieder wel geaccepteerd?
Graag reacties van klanten van T-Mobile die dit ook aan de hand hebben (gehad).