LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonzicht (Leiden e.o.) oneerlijk toewijzingssysteem

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
vanLeiden

Woonzicht (Leiden e.o.) oneerlijk toewijzingssysteem

Ongelezen bericht door vanLeiden »

Hallo,

Ik sta ondertussen tien jaar (!) ingeschreven bij de woningbouwverenigingen in Leiden. In die tien jaar is er twee keer een reorganisatie geweest. Bij de laatste hebben ze besloten om iedereen een nieuwe beginwaarde te geven waardoor veel mensen een hoop punten die ze eerder hadden opgebouwd zijn kwijtgeraakt.
Dit is op zich al kwalijk, maar erger is dat ze voor hun ranglijstsysteem nu gebruik maken van een duaal puntensysteem. 1. je krijgt punten voor het aantal maanden dat je staat ingeschreven (wat voor heel veel mensen gelijk is omdat bij de tweede reorganisatie gelijk is getrokken) en 2. je krijgt punten voor de waarde van het huis dat je achterlaat (of waar je nu dus in woont). Nu probeer ik dus al tien jaar uit een studentenappartement (waarde onder de € 100.000) uit te komen, maar ik kan niets vinden (al tien jaar lang) en zelfs als ik nu reageer op een woning kom ik nooit boven de 50 in de ranglijst.
Dit is een oneerlijk systeem vooral ook omdat mensen die zich nieuw inschrijven al vlug boven mijn woonpunten uitkomen omdat ze een huis achterlaten met veel meer waarden en dus ook direct veel meer punten krijgen.

Zijn er meer mensen die hiervan last hebben en zo ja, wat kunnen we eraan doen!

arthur2000

Re: Woonzicht (Leiden e.o.) oneerlijk toewijzingssysteem

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Wat u eraan kunt doen: kijk ook eens naar huisjes buiten Leiden! Bijvoorbeeld Sassenheim, Hillegom, De Zilk etc. veel leuke huisjes die je al snel kan krijgen ook met weinig punten :!: :wink:

Succes :!: :P :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt beginnen met een eenvoudige flat, dan heb je in ieder geval al de woonwaarde, als je het slim aanpakt, kun je meer woonwaarde krijgen dan je als starter aan punten hebt opgebouwd.

Is maar een ideetje, hoor, maar ik denk eigenlijk dat je maar eens moet beginnen te accepteren dat het nivo van Paleis Soestdijk, en dan onder de subsidiabele huurgrens, alleen beschikbaar is voor mensen met extreem veel punten.

10 Jaar wachten is wel erg lang, ook in deze regio. Hier in de flat kwam een stel wonen met erg weinig punten, hij had er geen zin meer in, en was foetsie, en zij had een paar maanden later alweer een andere flat in Noordwijkerhout. Geen urgentie, niks geen gedoe. Gewoon pakken wat je pakken kunt, en realistisch zijn wat betreft je mogelijkheden.

Sterker nog, voordat ik deze woning kreeg, kon ik een appartementje vlak bij het centrum van Leiden krijgen, heb het niet genomen, maar het stond alweer in de volgende woonkrant, er was geen belangstelling voor...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou bezwaar maken tegen de WOZ-waarde. En betogen dat de waarde hoger ligt. Je moet dan iets meer belasting betalen. De gemeente is daar vast blij mee zodat ze je bezwaar gegrond verklaren.

Gesloten