Pagina 1 van 1

Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 22 nov 2011 13:27
door Silvercloudsurfer
Super zuinig ben ik op mijn telefoons, en al jarenlang trouwe klant met niet het minste abonnement.
Een aantal weken terug besloot mijn Nokia N97 mini spontaan een eigen leven te gaan leiden, aan/uit..van intern op speaker en weer terug, beeldscherm op zwart..nooit meer wat kunnen aflezen, en tot mijn grote schrik loei, maar dan ook loei heet.
Gauw uitgezet door de batterij te verwijderen en als klant T-Mobile thuis gebeld, en na overleg netjes ter reparatie aangeboden.
Buiten het feit dat de correspondentie over aankomen en retourzending veels te laat was ( had mijn gsm inmiddels al weer lang terug), was deze niet gerepareerd.
Vochtschade... klinkklare onzin!
Mijn beklag gedaan, mocht ter second opinion naar Teleplan of Solid Vision op eigen kosten. Even beide bedrijven opgezocht, worden door consumenten mbt second opinions en reparatie niet al te best gewaardeerd. (understatement)
Dus wat nu? T-Mobile doet niets, aanbevolen bedrijven door T-Mobile op zijn minst discutabel...
Sta open voor suggesties!

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 12:57
door T-Mobile Webcare
@Silvercloudsurfer
Een second opinion kun je laten uitvoeren bij een door Nokia erkend reparatiecentrum. Ik adviseer je om contact op te nemen met Nokia. Zij kunnen je informeren of zij ook andere reparatiecentra erkennen.

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 18:16
door Hatertje
Telecomboeren verschuilen zich altijd achter de expertise van hun reparatiecentrum (ik geef ze gelijk).

In dit geval kan je alleen een second opinion aanvragen. Waar je dit doet moet je zelf weten. Houd er alleen wel rekening mee dat(zoals Cindy ook aangeeft) het reparatiecentrum door de fabrikant van je toestel erkent is. Meer keuze heb je niet in dit geval. Jammer maar helaas...

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 18:24
door Yme
Kan op de nokia site niet vinden waar je second opinio kan doen. Je kan nokia bellen of mailen of naar een Care point gaan: http://www.nokia.nl/nl-nl/support/contact/

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 19:07
door olaf79
Silvercloudsurfer schreef:Super zuinig ben ik op mijn telefoons, en al jarenlang trouwe klant met niet het minste abonnement.
Een aantal weken terug besloot mijn Nokia N97 mini spontaan een eigen leven te gaan leiden, aan/uit..van intern op speaker en weer terug, beeldscherm op zwart..nooit meer wat kunnen aflezen, en tot mijn grote schrik loei, maar dan ook loei heet.
Gauw uitgezet door de batterij te verwijderen en als klant T-Mobile thuis gebeld, en na overleg netjes ter reparatie aangeboden.
Buiten het feit dat de correspondentie over aankomen en retourzending veels te laat was ( had mijn gsm inmiddels al weer lang terug), was deze niet gerepareerd.
Vochtschade... klinkklare onzin!
Mijn beklag gedaan, mocht ter second opinion naar Teleplan of Solid Vision op eigen kosten. Even beide bedrijven opgezocht, worden door consumenten mbt second opinions en reparatie niet al te best gewaardeerd. (understatement)
Dus wat nu? T-Mobile doet niets, aanbevolen bedrijven door T-Mobile op zijn minst discutabel...
Sta open voor suggesties!
Vochtschade is de nieuwe melkkoe van de fabrikanten. Op die manier kun je elk defect als vochtschade afdoen. Die dingen krijgen nou eenmaal veel vocht te voorduren en daar dienen ze maar tegen te kunnen. Ze zijn immers gemaakt om buiten te gebruiken, om tegen je hoofd te houden en in je hand. Dan komt er altijd vocht naar binnen.
Je moet natuurlijk niet in de regen gaan lopen of ermee gaan zwemmen dat moge duidelijk zijn. Maar das geen vocht, maar waterschade.

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 19:09
door olaf79
T-Mobile Webcare schreef:@Silvercloudsurfer
Een second opinion kun je laten uitvoeren bij een door Nokia erkend reparatiecentrum. Ik adviseer je om contact op te nemen met Nokia. Zij kunnen je informeren of zij ook andere reparatiecentra erkennen.

Cindy
T-Mobile Webcare
Jaja een second opinion bij een door de nokia erkende dealer die natuurlijk nokia gaat na praten. Nee, de second opinion moet door een ter zaken kundig persoon worden gedaan.

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 19:30
door Hatertje
olaf79 schreef: Jaja een second opinion bij een door de nokia erkende dealer die natuurlijk nokia gaat na praten. Nee, de second opinion moet door een ter zaken kundig persoon worden gedaan.
De reparatiebedrijven zijn kundig. Anders waren het geen erkende reparatiebedrijven.

Veel mensen zeuren hier onterecht over slechte reparaties. Mooi voorbeeld: Onlangs beweerde iemand dat het absoluut niet mogelijk was dat er vochtschade kon zijn. SamsungWebcare plaatste als reactie een foto die m.i. toch wel duidelijk laat zien dat er vochtschade is. Je moet dus wel echt 100% zeker weten dat je schade binnen de garantie valt. Anders komen er weer onderzoekskosten bij.

-Edit- Ik moet wel toegeven dat ik vaker klachten heb gehoord over de N97 (mini) dan andere toestellen. Nokia heeft zelfs nog excuses aangeboden. Desalniettemin valt stoot, druk of vochtschade nog steeds niet onder de garantie.

-Edit 2- +1 voor de viespeukjes die de humor in de volgorde stoot, druk en vochtschade zien :lol:

Re: Klacht T-Mobile na aanbieden Nokia 97 mini ter reparatie

Geplaatst: 23 nov 2011 19:59
door Cirilico
Ik ken een aantal mensen die ook een n97 mini met een eigen leven hadden. Ikzelf heb er ook een lange tijd last van gehad dat de touchscreen en andere toetsen vastliepen. Kon ik dagen mn mobiel niet gebruiken. Laatst had ik het ineens weer, voor een korte tijd. Maar goed, mn abonnement loopt over 3 maanden af. En dat wordt nooit meer een Nokia, ook al hebben ze nu Windows ineens ipv dat slechte Symbian van ze.