| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onnodige legitimatie-/identificatiekosten
-
Gerard-van-Katwijk
Onnodige legitimatie-/identificatiekosten
Om voor een uitkering in aanmerking te komen wordt een rijbewijs als legitimatiebewijs geweigerd terwijl de overheid dit wel als wettig heeft gekwalificeerd. Onnodig wordt iemand op kosten gejaagd die toch niet voor niets een uitkering aanvraagt en juist probeert onnodige uitgaven te beperken.
Daarbij komt het verplicht afgeven van vingerafdrukken zonder verdacht te worden van een misdrijf en met de angst dat de overheidsbeveiliging (gebleken) te wensen overlaat en niet schroomt om andere naties tegemoet te komen bij verstrekking van persoonlijke gegevens.
Daarbij komt het verplicht afgeven van vingerafdrukken zonder verdacht te worden van een misdrijf en met de angst dat de overheidsbeveiliging (gebleken) te wensen overlaat en niet schroomt om andere naties tegemoet te komen bij verstrekking van persoonlijke gegevens.
Re: Onnodige legitimatie-/identificatiekosten
Dit staat er op de site van de overheid:
Sind 1 januari 2005 is het rijbewijs een geldig wettig identificatiemiddel binnen Nederland. Omdat de nationaliteit niet op het rijbewijs staat is in sommige gevallen, bijvoorbeeld voor de aanvraag van een uitkering, een paspoort of identiteitskaart verplicht.
Zonder weer meteen in vooroordelen te vervallen riekt dit naar "geleerd van ervaringen uit het verleden".het verplicht afgeven van vingerafdrukken
Valt me altijd wel op het juist de mensen zijn die iets van de regering/gemeenschap willen (uitkering) paranoia zijn wat betreft hun privacy.met de angst dat de overheidsbeveiliging (gebleken) te wensen overlaat en niet schroomt om andere naties tegemoet te komen bij verstrekking van persoonlijke gegevens.
Ook hier weer... ik gok dat he't ervaring uit het verleden zijn die dit tegenwoordig noodzakelijk maken. Als iedereen te geloven is op zijn of haar "blauwe ogen" zou het een stuk gemakkelijker zijn.
Maar... een uitkering is een RECHT , geen PLICHT.
-
Gerard-van-Katwijk
Heb er niet om gevraagd om geboren te worden maar heb inmiddels wel al 40 van m'n 64 jaar een flinke bijdrage aan de maatschappij geleverd.
Een gemeentelijke uitkering is gerelateerd aan het zijn van ingezetene (nationaliteit doet daar dus niets toe).
Ben niet paranoya en heb, gelukkig, (nog) geen eigen ervaring met Kafkaiaanse situaties maar ik ben ook niet naief en lees kranten, kijk TV en heb een brede algemene belangstelling waardoor ik generaliseren hoop te voorkomen.
Een gemeentelijke uitkering is gerelateerd aan het zijn van ingezetene (nationaliteit doet daar dus niets toe).
Ben niet paranoya en heb, gelukkig, (nog) geen eigen ervaring met Kafkaiaanse situaties maar ik ben ook niet naief en lees kranten, kijk TV en heb een brede algemene belangstelling waardoor ik generaliseren hoop te voorkomen.
wat een belachelijk antwoord , dus mensen die een uitkering aanvragen ( leven van de maatschappij) die zijn paranoia?? denk eerder dat er bij jou een steekje los zit.Valt me altijd wel op het juist de mensen zijn die iets van de regering/gemeenschap willen (uitkering) paranoia zijn wat betreft hun privacy
bprosman, klinkt als discriminatie van mensen met een uitkering door jou.
Als die aanvraag is ingediend en goedgekeurd, kom je wellicht in aanmerking voor diverse toeslagen, vrijstellingen.
Het kan zijn dat je gemeente een fonds heeft voor sportieve/culturele/e.d. activiteiten. De kosten van een ID worden mogelijk daardoor vergoed.
Het kan zijn dat je gemeente een fonds heeft voor sportieve/culturele/e.d. activiteiten. De kosten van een ID worden mogelijk daardoor vergoed.
Nee hoor, iedereen wat mij betreft het recht om een uitkering aan te vragen. Maar dan heeft de desbetreffende instantie OOK het recht om je identiteit vast te stellen, en als om wat voor reden dan ook een rijbewijs niet voldoende is en een vingerafdruk nodig is dan zal dat moeten. Instellingen verzinnen dit niet als "werkverschaffing" maar er ligt iets aan ten grondslag.bprosman, klinkt als discriminatie van mensen met een uitkering door jou.
Er is ook door werkende mensen tegengas over die vingerafdruk, als je dat niet weet dan lees je of geen kranten of je kijkt nooit naar het nieuws.
Ik werk wel maar ben ook tegen die vingerafdrukken.
Ik werk wel maar ben ook tegen die vingerafdrukken.
Jawel, maar waarschijnlijk heb ik het bericht van massaal misbruik van vingerafdrukken even gemist. Misschien kunnen jullie me even terug op het goede spoor zetten. Of zijn we appels met peren aan het vergelijken en vergelijken we de vingerafdrukken met het "lek" zijn van wat lokale gemeentelijke websites ?als je dat niet weet dan lees je of geen kranten of je kijkt nooit naar het nieuws.
bprosman schreef: Jawel, maar waarschijnlijk heb ik het bericht van massaal misbruik van vingerafdrukken even gemist. Misschien kunnen jullie me even terug op het goede spoor zetten. Of zijn we appels met peren aan het vergelijken en vergelijken we de vingerafdrukken met het "lek" zijn van wat lokale gemeentelijke websites ?
Of je die gemist hebt , daar heb ik het niet over, het gaat om het feit dat iemand er tegen is, mag dat???
volgens mij leef jij niet in de realiteit want er worden inderdaad vaak gegevens en dergelijke op straat gevonden.
"Gegevens en dergelijke", zijn nog geen vingerafdrukken. Geen appels met peren vergelijken.volgens mij leef jij niet in de realiteit want er worden inderdaad vaak gegevens en dergelijke op straat gevonden.
Dat mag, maar daarom maakte ik de opmerking dat een uitkering aanvragen een recht is en geen plicht. Mag ik er op tegen zijn dat iemand die een uitkering aanvraagt die uit gemeenschapsgeld betaald wordt zich niet fatsoenlijk wil legitimeren ?het gaat om het feit dat iemand er tegen is, mag dat???
[knuppel in hoenderhok aan]
We gaan nog niet ver genoeg, gewoon bij de geboorte DNA vastleggen, kunnen we ook eens wat doen aan die honderden weggemikte bekers en verpakkingen rond wegrestaurants. DNA sample door de database en de "eigenaar" van het blikje of beker of verpakking is bekend
[knuppel in hoenderhok uit]
vind dit een beetje overdreven, dat TS met zijn/haar rijbewijs dacht te legitimeren is een fout dat je bij sommige dingen wel en sommige dingen niet ken gebruiken.zich niet fatsoenlijk wil legitimeren ?
ID kaart is niet zo duur en als ze dat wensen, wat ik ook normaal vind om een uitkering te krijgen dan moet TS dat gewoon doen.
Wel vind ik dat je te veel de nadruk legt op gemeensschapsgeld.
je weet niet wat TS voor deze tijd heeft gedaan en waardoor die een uitkering nodig heeft.
En een vingerafdruk kost niets.ID kaart is niet zo duur en als ze dat wensen, wat ik ook normaal vind om een uitkering te krijgen dan moet TS dat gewoon doen.
Dat is ook helemaal niet relevant. Ik ga er best van uit dat TS recht heeft op de/een uitkering, dat is mijn punt ook niet, mijn punt is dat je het een (uitkerings)instantie niet kwalijk moet/kunt nemen dat ze je identiteit onomstotelijk vast willen stellen.je weet niet wat TS voor deze tijd heeft gedaan en waardoor die een uitkering nodig heeft
mee eens, maar dat over gemeensschapsgeld ben ik het dus niet mee eens.mijn punt is dat je het een (uitkerings)instantie niet kwalijk moet/kunt nemen dat ze je identiteit onomstotelijk vast willen stellen.
-
VioletPrue
Als ik mijn ID kaart laat zien, moet dat afdoende zijn.
Je vingerafdrukken nemen omdat je uitkering aanvraagt slaat werkelijk nergens op.
TS, mag dit wel van de wet bescherming persoonsgegevens?
Dat het voor een paspoort gebeurt ben ik al tegen, maar dit is werkelijk van de zotte.
Je vingerafdrukken nemen omdat je uitkering aanvraagt slaat werkelijk nergens op.
Dat het voor een paspoort gebeurt ben ik al tegen, maar dit is werkelijk van de zotte.
oa het UWV weigert een rijbewijs als legitimatiemiddel en
ben je dus verplicht om een ID aan te schaffen of je nu wilt of niet.
ben je dus verplicht om een ID aan te schaffen of je nu wilt of niet.
dat is waar TS aan refereertVioletPrue schreef:Als ik mijn ID kaart laat zien, moet dat afdoende zijn.
-
manondoris
wat kan het nou schelen dat ze je vinger afdruk willen hebben op je id??? de wereld heeft dit er zelf na gemaakt. als ze hiermee criminelen of terroristen er uit kunnen halen ,geef ik met alle liefde mijn vingerafdruk. privacy hebben we allang niet meer en mensen die hier over piepen moeten dan ook geen bonus kaart van appi meer gebruiken en aanvragen 
manondoris schreef:wat kan het nou schelen dat ze je vinger afdruk willen hebben op je id??? de wereld heeft dit er zelf na gemaakt. als ze hiermee criminelen of terroristen er uit kunnen halen ,geef ik met alle liefde mijn vingerafdruk. privacy hebben we allang niet meer en mensen die hier over piepen moeten dan ook geen bonus kaart van appi meer gebruiken en aanvragen
Er zijn mensen die er bezwaar tegen hebben en terecht.
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.