LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de jong en liers advocaat bandt zijn vinger over onjuiste

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
geelhoed

de jong en liers advocaat bandt zijn vinger over onjuiste

Ongelezen bericht door geelhoed »

de jong en liers advocaat bandt zijn vinger over onjuiste uitspraken

Vinger

Re: de jong en liers advocaat bandt zijn vinger over onjuiste

Ongelezen bericht door Vinger »

wat doe ie met ze vinger ?

Mwabaw

Ongelezen bericht door Mwabaw »

Zijn opmerkingen en meningen kan ik erg vaak niet vatten.. Hij is advocaat maar heeft het vaak over "niet netjes" en "deugt niet"... Natuurlijk moeten mlm bedrijven wel etisch handelen maar hij overtrekt het enorm, zonder van de feiten op de hoogte te zijn. Dat van die feiten is een vermoeden van mij: als ik naar zijn uitspraken luister kan het haast niet anders dan dat hij niet de tijd heeft genomen de details te onderzoeken.

Van de Opgelicht site:
"De Jong van Lier vindt dat Multilevelmarketingbedrijven vaak marketing bedrijven door oplichting. Maar de vraag of het ook echt oplichting is, vindt hij niet relevant omdat de rechter heeft bepaald dat dit soort praktijken bijna altijd strafbaar zijn.
Wat een enorme journalistiek... Een aantal punten:
1- hij VINDT....dat is persoonlijk en dus niet per definitie de waarheid
2-VAAK marketing bedrijven door oplichting. VAAK is dus niet altijd maar zo brengt hij het wel naar buiten.
3-Het IS dus geen oplichting maar de rechter vind van wel.. ????
4- BIJNA ALTIJD?? Wat is dat nu weer..?

Kijk, dat hij zelf 60 uur per week werkt en tegen hoge tarieven consumenten/bedrijven van dienst is met juridische vraagstukken moet hij zelf weten. Maar dat hij ACN, EurExcel, Herbalife etc vergelijkt met de Freedom Travel Club en Duitse Lotto... dat gaat er bij mij niet in.

Betreffende zijn recente uitingen over EurExcel: dat je met 100 klanten 1500 euro per maand zou verdienen... klinkklare onzin... op de dia's die hij liet zien staat toch heel duidelijk 100 vertegenwoordigers, die allen 10 klanten hebben... etc... Hoezo niet eerlijk, hoezo niet deugen, hoezo niet netjes...
En dan een opmerking in een krant...dat hij en de vereniging tegen piramidespelen niks tegen Excel doen omdat ze geen tijd hebben...
haha... hij weet gewoon heel goed dat er niks tegen legale en netjes opererende MLM bedrijven te doen is..

Wat is zijn eigen antwoord hierop?
Wat is het antwoord van Opgelicht of Radar hierop?
Wat zijn ervaring van andere mlm-ers?

gebruikersnaam

Ongelezen bericht door gebruikersnaam »

Hallo Geelhoed,

het enige dat ik kan zeggen is? De man spreek wartaal!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mwabaw, ik ben actief in MLM en ik kan je zeggen je heb helemaal gelijk, ze probeen over de rug van iemand anders de aandacht te trekken maar dat gebeurd door heel veel mensen en zulke figuren moet je gewoon links laten liggen en zelf je eigen conclusies trekken.

ayo

Lasher885

Ongelezen bericht door Lasher885 »

Goh, dat ik na pas zo een lange tijd dit forum vind...

Anyway, De Jong Van Lier is natuurlijk bekend geworden met zijn "Vereniging tegen Pyramidespelen" (VTP).

In de tijd van "Titan" (1996/97) heeft hij een ware kruistocht gehouden tegen de organisatoren en (verdienende) deelnemers van deze MLM-zonder-producten organisatie.

En raadt eens wie er toen het meeste heeft verdiend?
Yep, De Jong Van Lier zelf...
Misschien met uitzondering van de echte top zelf, heeft hij met die 'kruistocht' meer verdiend dan de "managers" die hij met zijn vereniging pretendeerde aan te willen pakken.

Over merkwaardig gesproken:

Meneer en mevrouw A bezoeken een presentatie, alwaar ze enthousiast worden en op basis van vaak eigen verkeerde inschattingen (kennissen, financiele mogelijkheden e.d.) en hebberigheid ("dat wil ik ook!") besluiten om mee te doen.

Uitnodigers, de heer en mevrouw B, ontvangen van de inleg van E2750,- een bedrag van E1325,-

De "manager", mevrouw C, ontvangt E350,-, de "Assistent Marketing Directeur" ontvangt E110,-, de "Marketing Directeur" krijgt E275,- en de rest gaat naar de organisatie.

Het typische is dat De Jong Van Lier en zijn club juist de "Managers" voor het gerecht hebben gedaagd.
Deze zijn destijds veroordeeld tot het terugbetalen van de inleg de deelnemers.

In dit voorbeeld zou dat betekenen dat mevrouw C (de "Manager") een bedrag van E2750,- moest betalen aan familie A, terwijl zij slechts E350,- heeft ontvangen.
Alle andere lagen in de structuur -met name de 'particuliere' uitnodigers B- zijn buiten schot gebleven.

Blijf dat toch merkwaardig vinden...

BTW, het lidmaatschap van de VTP was iets van E150,-

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Piramidespel-organisatoren en -managers moeten niet zeuren. Hun handelingen zijn eenvoudig in strijd met de Wet op de Kansspelen en soms met de Colportagewet. Als je dan juridisch wordt aangepakt door (groepen) gedupeerden, moet je niet vreemd opkijken !

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

en gewoon hun dure speeltjes afpakken (dikke auto's, ontroerend goed, alles).

Gladjanussen in hun gladde pakken leren echter niet van dit soort maatregelen, ze beginnen onder een andere naam helaas steeds weer opnieuw.

Gesloten