Problemen met KPN
Geplaatst: 23 nov 2011 16:00
Via deze weg probeer ik m'n ouders te helpen om weer internet en telefonie te krijgen.
Mijn ouders hadden voor telefonie Pretium Suprieur. Daar zijn ze ook door zo'n leuk telefoonfabeltje aan gekomen, maar goed...
Voor de internetaansluiting waren ze bij KPN waar ze tot medio september j.l. geen problemen mee hadden.
8 september: telefoonverbinding deed het niet meer en m'n ouders hebben direct contact gelegd met Pretium. De medewerker van Pretium gaf aan dat ze dit probleem op moesten lossen met de internetprovider (KPN).
KPN zei: nee, dan moet je bij Pretium zijn om dat te regelen. Dus weer bellen met Pretium en daar werden ze uiterst onbeschoft te woord gestaan dat ze er niks aan deden.
Na kort overleg hebben mijn ouders besloten bij KPN een 3-in-1 pakket aan te schaffen en contact opgenomen met de klantenservice en daarbij zijn ze heel vriendelijk geholpen, want bij KPN zijn de problemen met Pretium wel bekend.
Mijn ouders zouden volgens een brief op 7 oktober aangesloten worden.
30 september lag het internet eraf. Er is direct met KPN gebeld of dit normaal was dat ze ruim een week zonder internet kwamen te zitten. En volgens KPN was dit normaal.
Begin oktober hebben m'n ouders een modem gekregen en een zwart kastje voor interactieve televisie. Er moest voor betaald worden en dat is gedaan. Alles aangesloten en afwachten maar.
7 oktober aan het eind van de middag hebben m'n ouders gebeld dat ze nog geen verbinding hadden terwijl er een schriftelijk bevestiging is gestuurd dat dit op 7 oktober zou gebeuren. Dus werd er gevraagd voor een monteur die hen zou kunnen helpen.
Door miscommunicatie bij KPN zijn er op 10 oktober 2 monteurs langs gekomen en die zijn samen anderhalf uur lang bezig geweest en kregen het niet voor elkaar. Monteurs zouden het doorgeven dat er een nieuwe modem moest komen omdat het daar waarschijnlijk aan lag.
De modem die ze hadden was goed, want er is eventjes verbinding geweest via de lijn van de buren.
Op 12 oktober hebben m'n ouders een nieuwe modem ontvangen en ze hebben meteen een monteur gebeld om de modem te komen installeren. Monteur is volgende dag gekomen en ruim 3 1/2 uur bezig geweest zonder resultaat.
Vanaf die datum zijn er tientallen telefoontje gepleegd met de klantenservice van KPN.
M'n ouders hebben verschillende telefoonnummers gekregen om gratis te kunnen bellen met de klantenservice. Omdat ze momenteel alleen mobiel (prepaid) kunnen bellen zou het heel duur worden als ze naar het 0900 nummer door zouden blijven bellen.
Er zijn veel mensen die hun irritaties van zich af twitteren. Dus dat heeft m'n broer ook gedaan over KPN. En daar werd netjes op gereageerd via @KPNWebcare door iemand met de initialen "BL" die werkzaam is bij het KPN kantoor in Groningen. Met "BL" is ook telefonisch contact geweest en deze meneer heeft geregeld dat m'n ouders een dongel zouden krijgen zodat ze in ieder geval ook konden internetten. Maar deze moet ook elke keer opgewaardeerd worden.
Naast die dongel (wat extra kosten met zich meebrengt) hebben ze ook een PREPAID mobiel toestel waar ze mee moeten bellen en waarvan het nummer bij weinig mensen bekend is. Vele zakelijke en belangrijke telefoontjes worden hierdoor gemist omdat ze vrijwel onbereikbaar zijn.
Eind oktober kregen m'n ouders een standaard brief dat ze aansluiting zouden krijgen volgens afspraak die niet klopt en met een verkeerde aanbieding erbij.
11 november is er weer telefonisch contact geweest naar KPN omdat m'n ouders maar niks hoorden. In dat telefoongesprek werd verteld dat er 7 november een brief is verstuurd met de informatie dat ze op 29 november aangesloten zouden gaan worden. Deze brief hebben ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet gekregen.
Gisteren (22 november) heeft de Webcare laten weten aan m'n ouders dat het MISSCHIEN 30 november voor elkaar zou zijn en dat ze dan telefoon, internet en interactieve televisie hebben. De reactie die m'n ouders daarop gaven is: eerst zien, dan geloven.
Op 11 en 22 november werd er ook verteld dat er iets mis was met de hoofdcentrale in Zutphen.
Volgens een monteur zijn mijn ouders (in Brummen) de eerste aansluiting in de kast voor glasvezel terwijl die in de wijk waar mijn ouders wonen nog niet eens aangelegd is. Dit hebben ze al tientallen keren duidelijk willen maken aan KPN, maar hieraan geven ze geen gehoor.
M'n ouders moeten wel steeds de rekeningen betalen zonder dat ze kunnen bellen en internetten. In deze tijd kan haast geen mens zonder internet en een vaste telefoonaansluiting. Dus wanneer wordt dit nou een keer ècht opgelost?
Update 24 november: m'n ouders hebben vandaag een brief ontvangen van KPN dat ze op 30 november aangesloten zullen worden. Ze zijn bang dat het weer van voren af aan gaat beginnen. We zullen zien...
Mijn ouders hadden voor telefonie Pretium Suprieur. Daar zijn ze ook door zo'n leuk telefoonfabeltje aan gekomen, maar goed...
Voor de internetaansluiting waren ze bij KPN waar ze tot medio september j.l. geen problemen mee hadden.
8 september: telefoonverbinding deed het niet meer en m'n ouders hebben direct contact gelegd met Pretium. De medewerker van Pretium gaf aan dat ze dit probleem op moesten lossen met de internetprovider (KPN).
KPN zei: nee, dan moet je bij Pretium zijn om dat te regelen. Dus weer bellen met Pretium en daar werden ze uiterst onbeschoft te woord gestaan dat ze er niks aan deden.
Na kort overleg hebben mijn ouders besloten bij KPN een 3-in-1 pakket aan te schaffen en contact opgenomen met de klantenservice en daarbij zijn ze heel vriendelijk geholpen, want bij KPN zijn de problemen met Pretium wel bekend.
Mijn ouders zouden volgens een brief op 7 oktober aangesloten worden.
30 september lag het internet eraf. Er is direct met KPN gebeld of dit normaal was dat ze ruim een week zonder internet kwamen te zitten. En volgens KPN was dit normaal.
Begin oktober hebben m'n ouders een modem gekregen en een zwart kastje voor interactieve televisie. Er moest voor betaald worden en dat is gedaan. Alles aangesloten en afwachten maar.
7 oktober aan het eind van de middag hebben m'n ouders gebeld dat ze nog geen verbinding hadden terwijl er een schriftelijk bevestiging is gestuurd dat dit op 7 oktober zou gebeuren. Dus werd er gevraagd voor een monteur die hen zou kunnen helpen.
Door miscommunicatie bij KPN zijn er op 10 oktober 2 monteurs langs gekomen en die zijn samen anderhalf uur lang bezig geweest en kregen het niet voor elkaar. Monteurs zouden het doorgeven dat er een nieuwe modem moest komen omdat het daar waarschijnlijk aan lag.
De modem die ze hadden was goed, want er is eventjes verbinding geweest via de lijn van de buren.
Op 12 oktober hebben m'n ouders een nieuwe modem ontvangen en ze hebben meteen een monteur gebeld om de modem te komen installeren. Monteur is volgende dag gekomen en ruim 3 1/2 uur bezig geweest zonder resultaat.
Vanaf die datum zijn er tientallen telefoontje gepleegd met de klantenservice van KPN.
M'n ouders hebben verschillende telefoonnummers gekregen om gratis te kunnen bellen met de klantenservice. Omdat ze momenteel alleen mobiel (prepaid) kunnen bellen zou het heel duur worden als ze naar het 0900 nummer door zouden blijven bellen.
Er zijn veel mensen die hun irritaties van zich af twitteren. Dus dat heeft m'n broer ook gedaan over KPN. En daar werd netjes op gereageerd via @KPNWebcare door iemand met de initialen "BL" die werkzaam is bij het KPN kantoor in Groningen. Met "BL" is ook telefonisch contact geweest en deze meneer heeft geregeld dat m'n ouders een dongel zouden krijgen zodat ze in ieder geval ook konden internetten. Maar deze moet ook elke keer opgewaardeerd worden.
Naast die dongel (wat extra kosten met zich meebrengt) hebben ze ook een PREPAID mobiel toestel waar ze mee moeten bellen en waarvan het nummer bij weinig mensen bekend is. Vele zakelijke en belangrijke telefoontjes worden hierdoor gemist omdat ze vrijwel onbereikbaar zijn.
Eind oktober kregen m'n ouders een standaard brief dat ze aansluiting zouden krijgen volgens afspraak die niet klopt en met een verkeerde aanbieding erbij.
11 november is er weer telefonisch contact geweest naar KPN omdat m'n ouders maar niks hoorden. In dat telefoongesprek werd verteld dat er 7 november een brief is verstuurd met de informatie dat ze op 29 november aangesloten zouden gaan worden. Deze brief hebben ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet gekregen.
Gisteren (22 november) heeft de Webcare laten weten aan m'n ouders dat het MISSCHIEN 30 november voor elkaar zou zijn en dat ze dan telefoon, internet en interactieve televisie hebben. De reactie die m'n ouders daarop gaven is: eerst zien, dan geloven.
Op 11 en 22 november werd er ook verteld dat er iets mis was met de hoofdcentrale in Zutphen.
Volgens een monteur zijn mijn ouders (in Brummen) de eerste aansluiting in de kast voor glasvezel terwijl die in de wijk waar mijn ouders wonen nog niet eens aangelegd is. Dit hebben ze al tientallen keren duidelijk willen maken aan KPN, maar hieraan geven ze geen gehoor.
M'n ouders moeten wel steeds de rekeningen betalen zonder dat ze kunnen bellen en internetten. In deze tijd kan haast geen mens zonder internet en een vaste telefoonaansluiting. Dus wanneer wordt dit nou een keer ècht opgelost?
Update 24 november: m'n ouders hebben vandaag een brief ontvangen van KPN dat ze op 30 november aangesloten zullen worden. Ze zijn bang dat het weer van voren af aan gaat beginnen. We zullen zien...