| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betaalpas ING geblokkeerd
betaalpas ING geblokkeerd
Onlangs wilde ik in de supermarkt mijn pinpas gebruiken. Deze werkte echter niet en gaf een vreemde code. Gelukkig had ik wat los geld bij en kon ik precies mijn boodschappen betalen. Hierna ging ik meteen naar een pinautomaat om te kijken of hier een betere uitleg in beeld zou komen over de melding en om te kijken of ik uberhaubt nog geld van mijn rekening kon halen omdat ik nog niet klaar was met winkelen. Helaas werd mijn pas meteen ingeslikt. Na bellen met de ING kreeg ik te horen dat mijn pas mogelijk geskimt was en daardoor door de bank is geblokkeerd.
Hierover werd ik boos, hoe kunnen ze nou mij niks laten weten over deze blokkering! Wat als ik geen geld bij me had gehad, het was vrijdagavond en ik kon dus ook niet aan geld komen, wat als ik had staan tanken aan de andere kant van het land of in het buitenland. Waarom weet een pinautomaat van een andere bank dit wel!? Wat een slechte service. Ik heb hierover een klacht ingedient bij de ING, maar hier is tot op heden (nu meer dan 10 dagen geleden) nog niet op gereageerd. Het vertrouwen is weg, ik ga naar een andere bank.
Hierover werd ik boos, hoe kunnen ze nou mij niks laten weten over deze blokkering! Wat als ik geen geld bij me had gehad, het was vrijdagavond en ik kon dus ook niet aan geld komen, wat als ik had staan tanken aan de andere kant van het land of in het buitenland. Waarom weet een pinautomaat van een andere bank dit wel!? Wat een slechte service. Ik heb hierover een klacht ingedient bij de ING, maar hier is tot op heden (nu meer dan 10 dagen geleden) nog niet op gereageerd. Het vertrouwen is weg, ik ga naar een andere bank.
-
magere janus
Re: betaalpas ING geblokkeerd
Daar doen ze dan het zelfde.
Wees blij dat ze de kaart geblokkeerd hebben joh! Wie weet wat voor bedragen er van je rekening afgeschreven waren.
Dit is juist super van de bank.
Bij andere banken wachten ze vaak totdat de klant zelf aan de bel trekt (en dat is vaak pas als de hele rekening al leeg getrokken is) en dan ben je overgeleverd aan de coulance van de bank om je geld in zijn geheel terug te krijgen.
Bij andere banken wachten ze vaak totdat de klant zelf aan de bel trekt (en dat is vaak pas als de hele rekening al leeg getrokken is) en dan ben je overgeleverd aan de coulance van de bank om je geld in zijn geheel terug te krijgen.
Brainless schreef:Dit is juist super van de bank.
Andere banken voeren hetzelfde beleid als de ING als er een vermoeden is van skimmen. Dus ook onmiddelijk, zonder bericht, de passen blokkeren. Het bericht volgt, alleen enkele dagen later. Net als een nieuwe pas.
Helaas kan het leegtrekken van de rekning niet altijd voorkomen worden, bijvoorbeeld doordat skimmen te laat wordt ontdekt.
-
manondoris
wilwil heeft gelijk ik kreeg een tijdje terug een brief van abn - amro ,dat mijn pas mogelijk geskimt was ! deze was geblokkeerd door hun en een nieuwe pas zat al bijgesloten. ik had mijn pas al een tijdje niet gebruikt en daarom heb ik er niets van gemerkt.
Wij hebben dat onlangs ook met ING gehad. We hadden zelf nog niet eens ontdekt dat de pas geblokkeerd was. We kregen in 2 aparte enveloppen een brief en de nieuwe pas. Bij ons zat er ongeveer anderhalve week tussen het laatste gebruik van de pas en het krijgen van de nieuwe pas. Hoe lang de pas geblokkeerd is geweest, weet ik dus niet. Inderdaad best een vervelend idee, je kan zomaar ergens staan en niet kunnen betalen omdat je pas uit voorzorg door de bank geblokkeerd is............. Maar ja, alles beter dan echt geskimd. Er stond bij ons bij dat als er toch geskimd was, het geld zsm weer op de rekening geboekt zou worden.
Vergeet niet uw chip leeg te maken, die doet het nog wel op de geblokkeerde pas!!
Vergeet niet uw chip leeg te maken, die doet het nog wel op de geblokkeerde pas!!
Je kunt er ook een andere bank + pas bijnemen.ik ga naar een andere bank.
Ga dan niet naar de Rabobank, daar doen ze precies hetzelfde. Tijdje terug ook gehad dat mijn pas opeens geblokkeerd was vanwege mogelijke pasfraude. Op dat moment is het even lastig en schrik je ervan, maar toen ik de reden van de bank hoorde was ik juist blij dat ze deze maatregel hadden genomen. Ook nieuwe pas + nieuwe pincode moeten aanvragen.
Dit doen ze bij alle banken, dus maakt niet uit, als je maar 2 verschillende hebt.Ga dan niet naar de Rabobank, daar doen ze precies hetzelfde
Het probleem is niet dat ze mijn pas hebben geblokkeerd of dat ze geld zouden hebben afgeschreven. Het is uiteindelijk de schuld van de bank, ze zijn laks met hun beveiliging, Nederland is het walhalla van het skimmen. Dus als er geld was afgeschreven zou ik dat terug hebben moeten krijgen. Ik zie nu alleen dat ik maar de helft van mijn verhaal had opgeschreven. Het probleem was dat ik niet was ingelicht over het feit dat mijn pas geblokkeerd werd.
Het was vrijdag avond en er was geen mogelijkheid voor mij om nog aan geld te komen, als ik niet toevallig wat geld bij had, wat ik normaal nooit heb want het wordt overal gepromoot klein bedrag, pinnen mag dus daarom gebruik ik altijd mijn pas. Ik had bijna geen eten gehad die avond, ik moest naar een verjaardag en kwam aan zonder kado... En dit had allemaal verkomen kunnen worden door een sms op het moment dat mijn pas (de dag ervoor) geblokkeerd werd. Ik krijg ook mijn TAN codes via sms, dus waarom deze belangrijke informatie niet!?
En waarom weet een andere bank (pinautomaat) dit wel?
Het gaat mij om mijn vertrouwen dat ik heb verloren in de ING. (En dan nog eens het feit dat ik hierover een klacht in heb gediend en dat ze daar niet op reageren... Dus het komt voor mij over dat ze me niet als klant willen)
Het was vrijdag avond en er was geen mogelijkheid voor mij om nog aan geld te komen, als ik niet toevallig wat geld bij had, wat ik normaal nooit heb want het wordt overal gepromoot klein bedrag, pinnen mag dus daarom gebruik ik altijd mijn pas. Ik had bijna geen eten gehad die avond, ik moest naar een verjaardag en kwam aan zonder kado... En dit had allemaal verkomen kunnen worden door een sms op het moment dat mijn pas (de dag ervoor) geblokkeerd werd. Ik krijg ook mijn TAN codes via sms, dus waarom deze belangrijke informatie niet!?
Het gaat mij om mijn vertrouwen dat ik heb verloren in de ING. (En dan nog eens het feit dat ik hierover een klacht in heb gediend en dat ze daar niet op reageren... Dus het komt voor mij over dat ze me niet als klant willen)
Heeft niets met laks te maken maar met kosten/baten. Zolang de schade minder bedraagt dan de kosten voor een betere beveiliging zullen de banken uit 'coulance' gewoon de schade blijven terugbetalen. De volgende ronde tegen skimmen is ingezet (pinnen via de chip), ook dat is een kwestie van tijd en dan ligt de volgende oplossing alweer klaar op de plank.ze zijn laks met hun beveiliging, Nederland is het walhalla van het skimmen.
Ja qua beveiligingsmethode(n) leeft den ING nog in het steenen tijdperk.Ik krijg ook mijn TAN codes via sms
Je maakt gebruik van de diensten van de bank,bevaalt je niet neem een andere bank, gezeur eigenlijk om niets.........e zeker omdat de bank jou heeft geprobeert te beschermen tege fraude.
Sommige klanten..............
Sommige klanten..............
Stel dat ze wel een sms gestuurd hadden, wat heb je dan aan die info? Je pas is vanaf dat moment onbruikbaar. Je kunt dus ook niet nog even snel geld opnemen, en terecht. De bank kan immers niet weten of de pas wordt aangeboden door de rechtmatige eigenaar of een copie door een skimmer.zurezult schreef:Het probleem was dat ik niet was ingelicht over het feit dat mijn pas geblokkeerd werd.
Het was vrijdag avond en er was geen mogelijkheid voor mij om nog aan geld te komen, als ik niet toevallig wat geld bij had, wat ik normaal nooit heb want het wordt overal gepromoot klein bedrag, pinnen mag dus daarom gebruik ik altijd mijn pas. Ik had bijna geen eten gehad die avond, ik moest naar een verjaardag en kwam aan zonder kado... En dit had allemaal verkomen kunnen worden door een sms op het moment dat mijn pas (de dag ervoor) geblokkeerd werd.
Nou, als ik het eerder had geweten dan had ik 's middags naar de bank kunnen gaan met legitimatie om geld op te halen. Nu gebeurde het vrijdag avond dat ik er achter kwam, dus kon ik ook niet bij een bank terecht. Als ik het eerder had geweten had ik niet voor gek gestaan bij de kassa van de supermarkt. Als ik het eerder had geweten had ik rekening kunnen houden met het feit dat mijn pas niet werkt, stel dat ik net was wezen tanken of in een restaurant was gaan eten...
zurezult schreef:Het probleem is niet dat ze mijn pas hebben geblokkeerd of dat ze geld zouden hebben afgeschreven. Het is uiteindelijk de schuld van de bank, ze zijn laks met hun beveiliging, Nederland is het walhalla van het skimmen. Dus als er geld was afgeschreven zou ik dat terug hebben moeten krijgen. Ik zie nu alleen dat ik maar de helft van mijn verhaal had opgeschreven. Het probleem was dat ik niet was ingelicht over het feit dat mijn pas geblokkeerd werd.
Vervelend, dat je erop deze manier achtergekomen bent. Maar de jarige begrijpt het echt wel doordat hetgeen je overkomen is je op dat moment geen kado hebt kunnen komen.
of had je liever de melding gehad"saldo niet toereikend, betaal anders" Dat denk ik niet.
Een andere PIN automaat van een andere bank maat contact met ING en krijgt daar gegevens van door en heefft dus een actie doorgekregen van pas inslikken.
Tuurlijk had ING een sms kunnen sturen, maar als je bent geskimed dan kan wellicht je telefoon ook gehacked zijn. Dus doen ze het op een oude vertrouwde manier per post.
Maar als je om deze reden geen vertrouwen meer hebt in de ING..............
Ik vraag me werkelijk af of je 100% achter je eerdere opmerkingen staat nu je even de boel hebt kunnen laten rusten