Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Geplaatst: 23 nov 2011 23:26
Beste lezers,
graag hulp bij het volgende.
X heeft vorig jaar zomer een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone via GSMeasy (onderdeel van The Phone House). Hij zou hierbij een HTC krijgen en een Xbox met spellen.
Afijn, op de dag van levering krijg hij maar geen mobiel en ook de dagen daarna niet. Hij werd hierop zo kwaad dat hij besloot het abonnement af te zeggen. Dit is gebeurd en hij kreeg hier op ook een bevesting.
Echter er werd telkens abonnementsgeld afgeschreven! GSMeasy gaf niet thuis en aangezien het een zakelijk nummer was wilde X niet het risico lopen dat het hele nummer geblokkeerd zou worden. Op internet vonden we dat GSM easy onderdeel is van Phone House en daarom ging X naar die winkel. Phone House zei niets te kunnen doen en X werd terug gestuurd naar de GSM easy (internetshop).
Daarna gebeurde er een persoonlijk drama waardoor X even uit de running was om iets uit te doen op de Vodafone ellende.
Vandaag de dag zit het me nog steeds niet lekker dat X nu al meer dan een jaar abonnements kosten betaalt voor een abonnement waarbij X nooit een mobiel/xbox wat ook hebben ontvangen.
Ik besloot daarom deze keer zelf de kans te wagen en ging naar Phone House in een andere stad. Deze verkoper probeerde me weg te sturen, want zij hadden niets te doen met GSMeasy. Na aandringen en gedoe moest een andere collega van hem toegeven dat ook GSMeasy onderdeel is van Phone House. Hij vond het een raar verhaal en gaf toe dat hij nog in het bezit is van deze HTC en dat hij op zijn scherm kon vinden dat er inderdaad een abonnement wordt betaald wat eerder is afgezegd. Hierop belde hij GSMeasy.
Ik gaf hem te kennen dat X niet eens per se van het abonnement af wil, maar dat het toekennen van het mobieltje genoeg is. (jaa nu heeft hij toch al tig maanden er voor betaald dus nu zouden we het mobieltje krijgen ook)
GSMeasy heeft hier een andere mening bij. Zij schijnen een mailtje gestuurd te hebben (ooit) waarin staat dat X zsm naar een dichtsbijzijnde phone house moest gaan om zijn kaartje om te laten zetten in een prepaid kaartje. Deed hij dit niet dan werd zijn abonnement niet afgezegd en moest hij door betalen.
Nu is hij wel degelijk naar de Phone House geweest en heeft hij dat mailtje nooit gehad. Zij kunnen ook niet bewijzen (dmv handtekening etc) dat X dat mailtje ooit gehad heeft.
Maar goed, conclusie is nu dat X zijn 2-jarige abonnement moet blijven betalen wegens het niet goed opzeggen van zijn abonnement, maar dat hij echter ook kan fluiten naar het mobieltje en de Xbox.
Naar mijn inzien nogal vreemd. Als X zijn abonnement moet nakomen dan lijkt me toch zeker dat Vodafone/GSMeasy ook het abonnement moet nakomen en dus alsnog dat mobieltje moet geven? Hij kan toch zeker niet 2 jaar voor jan doedel betalen, want inmiddels heeft inderdaad een ander abonnement afgesloten?
Doen ze niet vreselijk moeilijk? Bedoel, hij betaalt en zij geven het mobieltje. Probleem opgelost we praten nergens meer over, maar neee...
(en dat terwijl hij wel degelijk bij Phone House is geweest die hem terug stuurde naar GSM easy maar dat dan weer terzijde).
graag hulp bij het volgende.
X heeft vorig jaar zomer een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone via GSMeasy (onderdeel van The Phone House). Hij zou hierbij een HTC krijgen en een Xbox met spellen.
Afijn, op de dag van levering krijg hij maar geen mobiel en ook de dagen daarna niet. Hij werd hierop zo kwaad dat hij besloot het abonnement af te zeggen. Dit is gebeurd en hij kreeg hier op ook een bevesting.
Echter er werd telkens abonnementsgeld afgeschreven! GSMeasy gaf niet thuis en aangezien het een zakelijk nummer was wilde X niet het risico lopen dat het hele nummer geblokkeerd zou worden. Op internet vonden we dat GSM easy onderdeel is van Phone House en daarom ging X naar die winkel. Phone House zei niets te kunnen doen en X werd terug gestuurd naar de GSM easy (internetshop).
Daarna gebeurde er een persoonlijk drama waardoor X even uit de running was om iets uit te doen op de Vodafone ellende.
Vandaag de dag zit het me nog steeds niet lekker dat X nu al meer dan een jaar abonnements kosten betaalt voor een abonnement waarbij X nooit een mobiel/xbox wat ook hebben ontvangen.
Ik besloot daarom deze keer zelf de kans te wagen en ging naar Phone House in een andere stad. Deze verkoper probeerde me weg te sturen, want zij hadden niets te doen met GSMeasy. Na aandringen en gedoe moest een andere collega van hem toegeven dat ook GSMeasy onderdeel is van Phone House. Hij vond het een raar verhaal en gaf toe dat hij nog in het bezit is van deze HTC en dat hij op zijn scherm kon vinden dat er inderdaad een abonnement wordt betaald wat eerder is afgezegd. Hierop belde hij GSMeasy.
Ik gaf hem te kennen dat X niet eens per se van het abonnement af wil, maar dat het toekennen van het mobieltje genoeg is. (jaa nu heeft hij toch al tig maanden er voor betaald dus nu zouden we het mobieltje krijgen ook)
GSMeasy heeft hier een andere mening bij. Zij schijnen een mailtje gestuurd te hebben (ooit) waarin staat dat X zsm naar een dichtsbijzijnde phone house moest gaan om zijn kaartje om te laten zetten in een prepaid kaartje. Deed hij dit niet dan werd zijn abonnement niet afgezegd en moest hij door betalen.
Nu is hij wel degelijk naar de Phone House geweest en heeft hij dat mailtje nooit gehad. Zij kunnen ook niet bewijzen (dmv handtekening etc) dat X dat mailtje ooit gehad heeft.
Maar goed, conclusie is nu dat X zijn 2-jarige abonnement moet blijven betalen wegens het niet goed opzeggen van zijn abonnement, maar dat hij echter ook kan fluiten naar het mobieltje en de Xbox.
Naar mijn inzien nogal vreemd. Als X zijn abonnement moet nakomen dan lijkt me toch zeker dat Vodafone/GSMeasy ook het abonnement moet nakomen en dus alsnog dat mobieltje moet geven? Hij kan toch zeker niet 2 jaar voor jan doedel betalen, want inmiddels heeft inderdaad een ander abonnement afgesloten?
Doen ze niet vreselijk moeilijk? Bedoel, hij betaalt en zij geven het mobieltje. Probleem opgelost we praten nergens meer over, maar neee...
(en dat terwijl hij wel degelijk bij Phone House is geweest die hem terug stuurde naar GSM easy maar dat dan weer terzijde).