Fraude bij SpaarSelect
Geplaatst: 26 okt 2003 16:44
Je denkt altijd dat je de enige bent. Dat dachten wij ook maar na het lezen van de reacties in de verschillende forums, zijn we er anders over gaan denken.
In november 2000 werden we drie maal telefonische benaderd door SpaarSelect. Met het verhaal dat er een nieuw belastingstelsel in werking zou treden en dat er dan veel zou veranderen.Graag wilde zij vrijblijvend een Persoonlijk Financieël Rapport opmaken om zo te laten zien wat de mogelijkheden waren om wensen te realiseren zonder dat het noodzakelijk zou zijn om er extra voor te moeten sparen. Uiteindelijk zijn wij overstag gegaan en er is een afspraak gemaakt. De heer die kwam had weinig tijd, hij moest nog veel bezoeken afleggen die avond. Al direkt begon hij over dit Profit Effect. Wij wisten helemaal niet wat voor produkt het was. Wij zijn helemaal geen mensen die in één avond beslissen, en hebben dit duidelijk kenbaar gemaakt. Hij zou voor ons alles duidelijk op papier zetten en eventueel nog een folder meesturen. Dan zouden wij dit in alle rust kunnen bekijken of het wat voor ons was. We hadden net voor hij wegging wel een aanvraagformulier getekend, maar deze zou hij gebruiken wanneer wij onze goedkeuring zou sturen en wanneer wij dit Profiteffect wilde hebben. Het uitgebreide verslag en uitleg en voorwaarden hebben wij nooit ontvangen maar wel een brief van Bank Labouchere met de bevestiging van aanvraag voor aangekochte aandelen een week later. Woest waren we en direkt de telefoon gepakt. Meneer was niet aanwezig. Direkt een brief gestuurd. Daar hebben wij geen reactie van ontvangen. Twee weken later kregen wij een herinnering van Bank Labouchere waar de getekende contracten bleven. Er stond : Voor de goede orde willen wij u er op wijzen dat u geen rechten meer kunt ontlenen aan de overeenkomst, indien Bank Labouchere deze overeenkomst niet binnen 30 dagen na aankoop/valutadatum door u ondertekend retour heeft ontvangen. Nee, deze hadden wij niet gestuurd en waren we helemaal niet van plan te sturen, want we wilde dit helemaal niet eens meer. Het gaat nog verder...............
Twee weken later kregen we een ontvangstbevestiging van Bank Labouchere van de door ons getekende contracten!!!!!!!!!!!!
Kwaad, woest................Direkt gebeld naar SpaarSelect.
De meneer was weer niet aanwezig, en hij kon ons hierover alleen vertellen, werd ons gezegd.
Wie had dit contract getekend???????? Wij niet!!!!!!!!!!!!!!
Een maand later werd er ook nog eens automatisch geld van onze rekening gehaald. Weer bellen, ja maar mevrouw U heeft een contract.
WELK CONTRACT, IK HEB GEEN CONTRACT, NOOIT GETEKEND.
Zo heb ik vele malen gebeld, gevraagd naar een copie van contract.
Zelf hebben wij tussendoor een hele zware tijd gehad door ziekte's.
Dit jaar hebben een medewerker gevraagd om uit te leggen over het aanbod. Dit alleen om iemand dan direkt persoonlijk te kunnen vragen over dit contract, welke wij nooit getekend hadden. Dit heeft uiteindelijk nog een maand geduurt voordat wij een copie kregen.
En ja hoor.........half juni kregen wij een copie.........en wat denkt U.
De handtekeningen die hierop stonden waren niet de onze.
Blij, verheugd, eindelijk de waarheid, nu zal er wel een einde komen aan dit lease leed.
Maar nee hoor............SpaarSelect en Dexia heeft er uiteindelijk nog maanden over moeten doen totdat ze 10 september een antwoord gaven.
We waren verbijsterd...........
Een zin uit de brief : De handtekeningen op de overeenkomsten lijken inderdaad niet op de handtekening op de identiteitsbewijzen waar U een kopie van heeft toegezonden. Echter doordat u gedurende 32 maanden de maandtermijnen heeft voldaan, heeft u het bestaan van de overeenkomsten erkend en heeft u de overeenkomsten, ook al zou van een eventuele onbevoegde vertegenwoordiging sprake zijn, bekrachtigd.
...............................
Zo zie je maar, heb je een klacht, bel je, schrijf je. Bedrijven reageren gewoon niet en dan staan ze in hun recht.
Ja, wat we nu weten, hadden we niet moeten betalen (maar het ging automatisch), hadden we gewoon het geld moeten laten storneren.
Maar als ons gezegd wordt, U moet betalen, want anders wordt beslag gelegd............U heeft een contract en U moet betalen.
Wat is recht.
Bedrijven die fraude plegen en toch geld kunnen halen van iemands rekening.
Wij weten het niet meer, bij wie moeten we aankloppen.
In november 2000 werden we drie maal telefonische benaderd door SpaarSelect. Met het verhaal dat er een nieuw belastingstelsel in werking zou treden en dat er dan veel zou veranderen.Graag wilde zij vrijblijvend een Persoonlijk Financieël Rapport opmaken om zo te laten zien wat de mogelijkheden waren om wensen te realiseren zonder dat het noodzakelijk zou zijn om er extra voor te moeten sparen. Uiteindelijk zijn wij overstag gegaan en er is een afspraak gemaakt. De heer die kwam had weinig tijd, hij moest nog veel bezoeken afleggen die avond. Al direkt begon hij over dit Profit Effect. Wij wisten helemaal niet wat voor produkt het was. Wij zijn helemaal geen mensen die in één avond beslissen, en hebben dit duidelijk kenbaar gemaakt. Hij zou voor ons alles duidelijk op papier zetten en eventueel nog een folder meesturen. Dan zouden wij dit in alle rust kunnen bekijken of het wat voor ons was. We hadden net voor hij wegging wel een aanvraagformulier getekend, maar deze zou hij gebruiken wanneer wij onze goedkeuring zou sturen en wanneer wij dit Profiteffect wilde hebben. Het uitgebreide verslag en uitleg en voorwaarden hebben wij nooit ontvangen maar wel een brief van Bank Labouchere met de bevestiging van aanvraag voor aangekochte aandelen een week later. Woest waren we en direkt de telefoon gepakt. Meneer was niet aanwezig. Direkt een brief gestuurd. Daar hebben wij geen reactie van ontvangen. Twee weken later kregen wij een herinnering van Bank Labouchere waar de getekende contracten bleven. Er stond : Voor de goede orde willen wij u er op wijzen dat u geen rechten meer kunt ontlenen aan de overeenkomst, indien Bank Labouchere deze overeenkomst niet binnen 30 dagen na aankoop/valutadatum door u ondertekend retour heeft ontvangen. Nee, deze hadden wij niet gestuurd en waren we helemaal niet van plan te sturen, want we wilde dit helemaal niet eens meer. Het gaat nog verder...............
Twee weken later kregen we een ontvangstbevestiging van Bank Labouchere van de door ons getekende contracten!!!!!!!!!!!!
Kwaad, woest................Direkt gebeld naar SpaarSelect.
De meneer was weer niet aanwezig, en hij kon ons hierover alleen vertellen, werd ons gezegd.
Wie had dit contract getekend???????? Wij niet!!!!!!!!!!!!!!
Een maand later werd er ook nog eens automatisch geld van onze rekening gehaald. Weer bellen, ja maar mevrouw U heeft een contract.
WELK CONTRACT, IK HEB GEEN CONTRACT, NOOIT GETEKEND.
Zo heb ik vele malen gebeld, gevraagd naar een copie van contract.
Zelf hebben wij tussendoor een hele zware tijd gehad door ziekte's.
Dit jaar hebben een medewerker gevraagd om uit te leggen over het aanbod. Dit alleen om iemand dan direkt persoonlijk te kunnen vragen over dit contract, welke wij nooit getekend hadden. Dit heeft uiteindelijk nog een maand geduurt voordat wij een copie kregen.
En ja hoor.........half juni kregen wij een copie.........en wat denkt U.
De handtekeningen die hierop stonden waren niet de onze.
Blij, verheugd, eindelijk de waarheid, nu zal er wel een einde komen aan dit lease leed.
Maar nee hoor............SpaarSelect en Dexia heeft er uiteindelijk nog maanden over moeten doen totdat ze 10 september een antwoord gaven.
We waren verbijsterd...........
Een zin uit de brief : De handtekeningen op de overeenkomsten lijken inderdaad niet op de handtekening op de identiteitsbewijzen waar U een kopie van heeft toegezonden. Echter doordat u gedurende 32 maanden de maandtermijnen heeft voldaan, heeft u het bestaan van de overeenkomsten erkend en heeft u de overeenkomsten, ook al zou van een eventuele onbevoegde vertegenwoordiging sprake zijn, bekrachtigd.
...............................
Zo zie je maar, heb je een klacht, bel je, schrijf je. Bedrijven reageren gewoon niet en dan staan ze in hun recht.
Ja, wat we nu weten, hadden we niet moeten betalen (maar het ging automatisch), hadden we gewoon het geld moeten laten storneren.
Maar als ons gezegd wordt, U moet betalen, want anders wordt beslag gelegd............U heeft een contract en U moet betalen.
Wat is recht.
Bedrijven die fraude plegen en toch geld kunnen halen van iemands rekening.
Wij weten het niet meer, bij wie moeten we aankloppen.