| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon gestolen uit kluis
-
Pslotegraaf
Telefoon gestolen uit kluis
Heb een vraag 
Mijn telefoon is gestolen in een gesloten kluis(Geforceerd)
Ik probeer eerst op een normale manier op te lossen, maar mocht het enigszins niet lukken wil ik weten dat er nog andere opties zijn.
Dus mijn vraag luidt ;
Tot hoeverre kan een bedrijf aansprakelijk worden gestelt?
Mocht het zijn dat het bedrijf daadwerkelijk niet aansprakelijk is om toch nog een of andere manier geld terug te krijgen?
Enkele details zijn ;
Mijn telefoon is niet verzekerd.(achteraf niet handig)
Er staat in ieder geval nergens dat je spullen op eigen risico in je kluis bewaard.
Je mag geen persoonlijke spullen binnen de werkvloer meenemen.
Ook speelt dit al jaren, dat er veel spullen worden gestolen zonder dat het bedrijf in kwestie er wat aan doet.
Ik zou ook graag willen weten tot hoeverre je het eventueel juridisch kan aanvechten?
Namens mij heel veel bedankt van het antwoorden op mijn vragen.
Mijn telefoon is gestolen in een gesloten kluis(Geforceerd)
Ik probeer eerst op een normale manier op te lossen, maar mocht het enigszins niet lukken wil ik weten dat er nog andere opties zijn.
Dus mijn vraag luidt ;
Tot hoeverre kan een bedrijf aansprakelijk worden gestelt?
Mocht het zijn dat het bedrijf daadwerkelijk niet aansprakelijk is om toch nog een of andere manier geld terug te krijgen?
Enkele details zijn ;
Mijn telefoon is niet verzekerd.(achteraf niet handig)
Er staat in ieder geval nergens dat je spullen op eigen risico in je kluis bewaard.
Je mag geen persoonlijke spullen binnen de werkvloer meenemen.
Ook speelt dit al jaren, dat er veel spullen worden gestolen zonder dat het bedrijf in kwestie er wat aan doet.
Ik zou ook graag willen weten tot hoeverre je het eventueel juridisch kan aanvechten?
Namens mij heel veel bedankt van het antwoorden op mijn vragen.
Re: Telefoon gestolen uit kluis
Deze vraag is niet zo 123 te beantwoorden. De antwoorden ja dat kan of nee kansloze missie kunnen beide de juiste antwoorden zijn. Heel veel zal afhangen van de details van de casus.Pslotegraaf schreef:Tot hoeverre kan een bedrijf aansprakelijk worden gestelt?
Verderop in uw post laat u doorschemeren dat het bedrijf een situatie van werkgever-werknemer is ? Het had ook zomaar een sportclubkluisje kunnen zijn ofzo maar dit geheel terzijde. Of u met succes een aansprakelijkheidsstelling richting de werkgever kunt doen zal van veel dingen afhangen en ik kan me voorstellen dat u dit niet allemaal op een forum kwijt wilt. Zo zal het van belang kunnen zijn wat in een personeelsreglement (of handboek) staat. Welke maatregelen heeft het bedrijf wel / niet genomen ? Is dit schering en inslag of echt een incident ? Is de werkgever nalatig ? Neemt de werknemer te dure spullen mee, dus neemt de werknemer zelf teveel risico ? Het is bijvoorbeeld ook niet redelijk een werkgever aansprakelijk te stellen voor verlies van een hele dure telefoon als u weet dat er zo vaak iets gestolen wordt. U neemt dan ook een bepaald risico deze telefoon mee te nemen.
U gaf aan dat werkgever er niets tegen onderneemt. Hoe kunt u dit met zekerheid stellen ? Als werkgever wel maatregelen neemt om de dief te pakken, zal de werkgever niet zo dom zijn om te communiceren welke maatregelen er genomen zijn of worden.
Kort door de bocht: de dief aansprakelijk stellen.Pslotegraaf schreef:Mocht het zijn dat het bedrijf daadwerkelijk niet aansprakelijk is om toch nog een of andere manier geld terug te krijgen?
Wat u kunt doen om meer informatie in te winnen is contact opnemen met het juridisch loket. Indien u uw vraag zo in 1 regel stelt, wordt het voor hen ook lastiger deze goed te beantwoorden. Schets een duidelijk plaatje van de situatie. Hoe beter de casus geformuleerd is, hoe bruikbaarder het antwoord zal zijn.
U kunt ook eens contact opnemen met een vakbond. Nu weet ik alleen niet of men daar dan ook eerst lid van moet zijn.
-
Pslotegraaf
Re: Telefoon gestolen uit kluis
Het is een werkgever werknemer situatie.
Kijk, normaliter neem ik de telefoon gewoon mee maar goed een keer in de kluis laten liggen en foetsie.
Waar mij meer omgaat is dat er niks ondernomen wordt om dit probleem te oplossen.
De kluizen zijn namelijk sterk verouderd, je kan zelfs met de hand open maken!
Tevens kan je met je kluis sleutel meerdere sloten openen.
Sleutels die niet in worden geleverd etc.
Maar ik zal me laten informeren op aangeven site.
Bedankt voor het antwoord
Kijk, normaliter neem ik de telefoon gewoon mee maar goed een keer in de kluis laten liggen en foetsie.
Waar mij meer omgaat is dat er niks ondernomen wordt om dit probleem te oplossen.
De kluizen zijn namelijk sterk verouderd, je kan zelfs met de hand open maken!
Tevens kan je met je kluis sleutel meerdere sloten openen.
Sleutels die niet in worden geleverd etc.
Maar ik zal me laten informeren op aangeven site.
Bedankt voor het antwoord