LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop en garantie
-
laptop en garantie
ik kan een laptop overnemen met nog 2 jaar garantie
uiteraard hadden ze geen bon
maar hij is niet gestolen enzov
blijft de garantie dan geldig
of niet
of niet
-
Re: laptop en garantie
tenslotte hij is nog niet geregisteerd
Nog twee jaar garantie resterend ? Dat merk ken ik niet. De meesten hebben een jaar of twee jaar.piet jagers schreef:ik kan een laptop overnemen met nog 2 jaar garantie
of niet
En hoe weet je zo zeker dat 'ie niet gestolen is ?
Zonder bon heb je sowieso geen recht op garantie, dus niet doen.
Zonder bon geen garantie.
-
crazyme schreef:Nog twee jaar garantie resterend ? Dat merk ken ik niet. De meesten hebben een jaar of twee jaar.piet jagers schreef:ik kan een laptop overnemen met nog 2 jaar garantie
of niet
En hoe weet je zo zeker dat 'ie niet gestolen is ?
kun je nl controleren . bij politie heling .nl
heb zelfs met hp gebelt
Ik vraag me af hoe u zonder bon weet dat er nog 2 jaar garantie over is?
De meeste fabrikanten kunnen adhv serienummer een productiedatum bepalen en is de garantie productiedatum + x jaar. Tussen productiedatum en aankoopdatum kan behoorlijk wat tijd zitten.
Garantie zonder bon bij de winkelier wordt een lastig verhaal. Mogelijk kunt u wel garantie aanspraken maken bij de fabrikant adhv serienummer. Nadeel is dat u dan vaak zelf op moet gaan sturen hetgeen ook weer kosten met zich meebrengt. Toch zou ik voor de eventuele overname dit bij de fabrikant controleren zodat u iets op papier heeft in een e-mail.
De meeste fabrikanten kunnen adhv serienummer een productiedatum bepalen en is de garantie productiedatum + x jaar. Tussen productiedatum en aankoopdatum kan behoorlijk wat tijd zitten.
Garantie zonder bon bij de winkelier wordt een lastig verhaal. Mogelijk kunt u wel garantie aanspraken maken bij de fabrikant adhv serienummer. Nadeel is dat u dan vaak zelf op moet gaan sturen hetgeen ook weer kosten met zich meebrengt. Toch zou ik voor de eventuele overname dit bij de fabrikant controleren zodat u iets op papier heeft in een e-mail.
Er zijn wel merken die modellen hebben met 3 jaar garantie.crazyme schreef:Nog twee jaar garantie resterend ? Dat merk ken ik niet. De meesten hebben een jaar of twee jaar.
Dan had je meteen kunnen vragen over die garantie.piet jagers schreef: heb zelfs met hp gebelt
Ga elders trollen joh.
-
daar staat de software voor op de pc
en ook dat kun je gewoon controleren op internet
en ook dat kun je gewoon controleren op internet
Garantie is alleen overneembaar als het garantiebewijs of aankoopbewijs ook wordt overgenomen.
Dat is hier niet het geval.
Dan is het antwoord op de vraag: "blijft de garantie dan geldig", simpel nee.
Dat is hier niet het geval.
Dan is het antwoord op de vraag: "blijft de garantie dan geldig", simpel nee.
Dat is me net iets te kort door de bocht in dit topic. In sommige gevallen wil de fabrikant van de laptop best garantie geven als aan het serienummer de productiedatum te achterhalen is. Bij HP was vroeger adhv serienummer een productiemaand/jaar vast te stellen (weet niet of dat nog zo is).BBCS schreef:Dan is het antwoord op de vraag: "blijft de garantie dan geldig", simpel nee.
Klopt.Emmy75 schreef:Dat is me net iets te kort door de bocht in dit topic. In sommige gevallen wil de fabrikant van de laptop best garantie geven als aan het serienummer de productiedatum te achterhalen is. Bij HP was vroeger adhv serienummer een productiemaand/jaar vast te stellen (weet niet of dat nog zo is).BBCS schreef:Dan is het antwoord op de vraag: "blijft de garantie dan geldig", simpel nee.
Maar dat is extra service die de fabrikant geeft, niet waar je recht op hebt.
Daarom zei ik ook (eerder in het topic) even van te voren vragen en laten bevestigen in een e-mail.BBCS schreef:Klopt.
Maar dat is extra service die de fabrikant geeft, niet waar je recht op hebt.
-
nou dat weet ik zo net nog niet
ik bedoel je betaalt toch voor de garantie of pitje of klaas um gekocht heeft de garantie is betaalt
ik bedoel je betaalt toch voor de garantie of pitje of klaas um gekocht heeft de garantie is betaalt
-
net zoals ik op de laptop nog extra garantie er bovenop kan kopen
Alleen is dat zonder garantiebewijs of aankoopbewijs niet aan te tonen.piet jagers schreef:nou dat weet ik zo net nog niet
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Te hopen dat dat niet de Mediamarkt is dan want in een ander topic werd al duidelijk dat zelfs toen ze in de winkel in de computer de aankoop konden zien ze te beroerd waren even een kopie factuur uit te draaien.Mijn computer staat geregistreerd in de computer van de winkel.
Dus ze weten wanneer de computer verkocht is.
Misschien zou zo nog te achterhalen zijn of er nog recht op garantie is.
Niet door mij.seconds-out schreef: Bovendien wordt TS beschuldigd van trollen!
Behoorlijk ongefundeerd ook.
@ Piet krijg je ook de aankoopbon erbij ?
Denk je nu werkelijk dat iedereen waarvan de laptop weg
is (gestolen is/laten liggen) aangifte gaat doen ?
Denk je nu werkelijk dat iedereen waarvan de laptop weg
is (gestolen is/laten liggen) aangifte gaat doen ?