LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij een fotozaak geweest en wat spullen uitgezocht
Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij
Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van.en kwam op een totaal van 1579 euro
"Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug", zei ik.
Vandmiddag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: pak die spullen maar voor mij in.
Nu blijkt dat de eerste verkoper voor een artikel een verkeerde prijs heeft opgeven, hij schreef 669, maar moest volgens deze verkoper 969 euro zijn.
Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord
Wat nu?
Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij
Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van.en kwam op een totaal van 1579 euro
"Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug", zei ik.
Vandmiddag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: pak die spullen maar voor mij in.
Nu blijkt dat de eerste verkoper voor een artikel een verkeerde prijs heeft opgeven, hij schreef 669, maar moest volgens deze verkoper 969 euro zijn.
Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord
Wat nu?
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Vandmiddag 17-11-2011
Het is vandaag 26 november.
Het is vandaag 26 november.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Had je toen moeten toehappen.
Tot het moment dat de overeenkomst is gesloten zijn aanbiedingen veelal vrijblijvend van aard. (Leveringsvoorwaarden)
Ze staan dus in hun recht om hun aanbieding bij te stellen.
Tot het moment dat de overeenkomst is gesloten zijn aanbiedingen veelal vrijblijvend van aard. (Leveringsvoorwaarden)
Ze staan dus in hun recht om hun aanbieding bij te stellen.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
julier
Een vergissing is menselijk, maar ik krijg hierbij toch de indruk, dat dit enigszins stinkt naar een bepaald soort parfum.
Maxiem.
Een vergissing is menselijk, maar ik krijg hierbij toch de indruk, dat dit enigszins stinkt naar een bepaald soort parfum.
Maxiem.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Heb je de dingen al gekocht of niet?
Zo niet, lekker ergens anders gaan shoppen
Zo niet, lekker ergens anders gaan shoppen
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Zo iets moet op het aanbod zelf staan. Daarbij heeft TS die voorwaarden (nog) niet geaccepteerd. En hoe weet jij zo zeker dat ze in hun recht staan als je de inhoud van zowel de offerte als de AV niet kent?crazyme schreef:Tot het moment dat de overeenkomst is gesloten zijn aanbiedingen veelal vrijblijvend van aard. (Leveringsvoorwaarden)
Ze staan dus in hun recht om hun aanbieding bij te stellen.
Het zou hier ook best wel eens om een onherroepbaar of een herroepbaar aanbod kunnen gaan. Dat laatste is het uitgangspunt en in dat geval is de verkoper net te laat met zijn herroeping.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
@
Het zou hier ook best wel eens om een onherroepbaar aanbod kunnen gaan. Dat laatste is meestal het uitgangspunt en in dat geval is de verkoper te laat met zijn herroeping.
Zo denk ik er ook over.
Maxiem.
Het zou hier ook best wel eens om een onherroepbaar aanbod kunnen gaan. Dat laatste is meestal het uitgangspunt en in dat geval is de verkoper te laat met zijn herroeping.
Zo denk ik er ook over.
Maxiem.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Is de prijsopgave genoteerd op briefpapier van betreffende fotozaak, of is het meer een bierviltje met alleen de getallen ter ondersteuning van het mondeling gedane aanbod?Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord
(mondelingew aanbiedingen vervallen doorgaans als ze niet direct worden geaccepteerd)
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
@ Leo,
De prijsopgaaf is op een brief met het winkel embleem/logo gedaan
De betreffende verkoper heeft erkend dat het zijn opgaaf was
Dat werd aanvankelijk nog in twijfel getrokken.
Ik stond daar eigenlijk als een potentiële oplichter te kijk.
De opgegeven prijs voor de complete set is t.o.v. concurrenten 8% lager.
Mijn inziens niet een bedrag dat je als klant denkt, dit klopt niet.
Ik had ook gevraagd mij een scherpe prijs op te geven, eentje waar je mee thuis kunt komen.
Dat heeft de verkoper gedaan, maar toen ik twee dagen later de spullen ging halen.
kon het niet voor die prijs
De prijsopgaaf is op een brief met het winkel embleem/logo gedaan
De betreffende verkoper heeft erkend dat het zijn opgaaf was
Dat werd aanvankelijk nog in twijfel getrokken.
Ik stond daar eigenlijk als een potentiële oplichter te kijk.
De opgegeven prijs voor de complete set is t.o.v. concurrenten 8% lager.
Mijn inziens niet een bedrag dat je als klant denkt, dit klopt niet.
Ik had ook gevraagd mij een scherpe prijs op te geven, eentje waar je mee thuis kunt komen.
Dat heeft de verkoper gedaan, maar toen ik twee dagen later de spullen ging halen.
kon het niet voor die prijs
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Ja Maxiem, dat doet zo'n verkoper vast met opzet. Gewoon wanneer een klant in de winkel komt bewust een verkeerde prijs doorgeven en later zeggen "lekker puh !"MAXIEM schreef:julier
Een vergissing is menselijk, maar ik krijg hierbij toch de indruk, dat dit enigszins stinkt naar een bepaald soort parfum.
Maxiem.
Die mensen staan daar in de winkel om klanten weg te jagen.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Vervolg op inzending van 17-11-2011
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest en fotoapparatuur uitgezocht Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van” en kwam op een totaal van 1577,= euro Dat was inderdaad een scherpe prijs ca. 8% minder dan de concurrenten. “Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug”, Donderdag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: “pak die spullen maar voor mij in” Nu bleek dat de eerste verkoper voor een artikel een "verkeerde" prijs had opgeschreven, ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord. Dan sta je even te kijk als oplichter. We spraken af dat ik terug zou komen als de eerste verkoper, weer terug zou zijn. Woensdag 30-11-2011 ben ik weer naar de winkel geweest. Ik toonde de eerst verkoper de prijsopgave en hij erkende direct dat hij de prijsopgaaf geschreven had en zei dat hij een vergissing had gemaakt.
Op mijn verzoek om voor de schriftelijk overeengekomen prijs de apparatuur te leveren was zijn reactie: "Voor die prijs ga ik dat echt niet leveren", maar we hebben toch een prijsafspraak gemaakt . Dat kan wel zijn maar ik lever niet en daar kon ik het mee doen! Geen aanbod om tot overeenstemming te komen. Geen excuses voor de verdachtmaking, niets
De opgegeven prijs is niet vandien aard dat er bij de klant (bij mij dus ) een lampje moet gaan branden, van hé dat klopt niet.
Eigenlijk is de opgegeven prijs het t.o.v. van verschillende concurenten helemaal niet zo laag en dat de klant zelfs maar het vermoeden kon hebben van, hier klopt iets niet.
De opgegeven prijs door Cameratools is 1577,= euro, dat is 8% minder dan bij concurrenten
En 8% korting is niet een korting waarbij de klant kan aannemen dat het een foute prijsopgaaf/vergissing is.
Ik heb Cameratools in een brief laten weten dat ik van hun verwacht dat ze de aangeboden spullen voor de afgesproken prijs leveren.
De reactie van Cameratools was:
"Heb veel meegemaakt, maar dit spant de kroon, welke prijsopgaaf praat u
over? , Ik zie graag uw prijsafspraak tegemoet".
Ik heb Cameratools de prijsopgaaf gezonden en hun reactie was:
Helaas, is absoluut niet geldig.
In ieder geval excuses voor deze fout.
Prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden staat overigens ook op de site.
Maar nogmaals, u kunt ook de Algemene Voorwaarden van ons er nog eens goed op naslaan.
Kennelijk weet Cameratools niet dat achteraf verwijzen naar Algemene voorwaarden niet geldig zijn.
De voorwaarden moeten dan gelijktijdig met de prijsopgaaf worden afgegeven.
Cameratools blijft bij het ingenomen standpunt : “ Wij leveren niet, je bekijkt het maar”
Nou, dat het ik inmiddels gedaan en elders, voor een lagere prijs mijn fotoapparatuur gekocht.
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest en fotoapparatuur uitgezocht Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van” en kwam op een totaal van 1577,= euro Dat was inderdaad een scherpe prijs ca. 8% minder dan de concurrenten. “Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug”, Donderdag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: “pak die spullen maar voor mij in” Nu bleek dat de eerste verkoper voor een artikel een "verkeerde" prijs had opgeschreven, ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord. Dan sta je even te kijk als oplichter. We spraken af dat ik terug zou komen als de eerste verkoper, weer terug zou zijn. Woensdag 30-11-2011 ben ik weer naar de winkel geweest. Ik toonde de eerst verkoper de prijsopgave en hij erkende direct dat hij de prijsopgaaf geschreven had en zei dat hij een vergissing had gemaakt.
Op mijn verzoek om voor de schriftelijk overeengekomen prijs de apparatuur te leveren was zijn reactie: "Voor die prijs ga ik dat echt niet leveren", maar we hebben toch een prijsafspraak gemaakt . Dat kan wel zijn maar ik lever niet en daar kon ik het mee doen! Geen aanbod om tot overeenstemming te komen. Geen excuses voor de verdachtmaking, niets
De opgegeven prijs is niet vandien aard dat er bij de klant (bij mij dus ) een lampje moet gaan branden, van hé dat klopt niet.
Eigenlijk is de opgegeven prijs het t.o.v. van verschillende concurenten helemaal niet zo laag en dat de klant zelfs maar het vermoeden kon hebben van, hier klopt iets niet.
De opgegeven prijs door Cameratools is 1577,= euro, dat is 8% minder dan bij concurrenten
En 8% korting is niet een korting waarbij de klant kan aannemen dat het een foute prijsopgaaf/vergissing is.
Ik heb Cameratools in een brief laten weten dat ik van hun verwacht dat ze de aangeboden spullen voor de afgesproken prijs leveren.
De reactie van Cameratools was:
"Heb veel meegemaakt, maar dit spant de kroon, welke prijsopgaaf praat u
over? , Ik zie graag uw prijsafspraak tegemoet".
Ik heb Cameratools de prijsopgaaf gezonden en hun reactie was:
Helaas, is absoluut niet geldig.
In ieder geval excuses voor deze fout.
Prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden staat overigens ook op de site.
Maar nogmaals, u kunt ook de Algemene Voorwaarden van ons er nog eens goed op naslaan.
Kennelijk weet Cameratools niet dat achteraf verwijzen naar Algemene voorwaarden niet geldig zijn.
De voorwaarden moeten dan gelijktijdig met de prijsopgaaf worden afgegeven.
Cameratools blijft bij het ingenomen standpunt : “ Wij leveren niet, je bekijkt het maar”
Nou, dat het ik inmiddels gedaan en elders, voor een lagere prijs mijn fotoapparatuur gekocht.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Wel slordig dat in een topic wat helemaal draait om de schriftelijk afgesproken (lagere) prijs, deze prijs in de verschillende postings ook verschillend is.
Doet je toch twijfelen aan het waarheidsgehalte van het verhaal...
Doet je toch twijfelen aan het waarheidsgehalte van het verhaal...
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij een fotozaak geweest en wat spullen uitgezocht. Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij. Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van.en kwam op een totaal van 1579 euro
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest en fotoapparatuur uitgezocht Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van” en kwam op een totaal van 1577,= euro.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
De opgegeven prijs, 300 euro te laag, stelde kennelijk een veel grotere korting voor bij Cameratools, en wel minimaal 15,8% bovenop de korting reeds verstrekt. Gaat dit dan nog steeds op:julier schreef:De opgegeven prijs door Cameratools is 1577,= euro, dat is 8% minder dan bij concurrenten
Kennelijk bent u handig in het vergelijken van prijzen, en kent rekenarij met procenten geen geheimen voor u. Waarom al dit goeds enkel toepassen in vergelijk met de concurrent bij het zoeken naar een rechtvaardiging de winkelier te dwingen in zijn fout te persisteren, ipv. te bekijken of de winkelier niet idd. een kennelijke fout heeft gemaakt?julier schreef:dat de klant zelfs maar het vermoeden kon hebben van, hier klopt iets niet.
Klaarblijkelijk bent u voor dit speelde ook niet echt de vergelijking met de concurrentie aangegaan:
U maakt hier een bedrijf zwart wat een fout heeft gemaakt in een prijsopgaaf waarmee dit bedrijf u tegemoet probeerde te komen. Een fout van 300 euro op een totaal na overige korting van 1579,--. Dit is u getuige wat u schrijft uitgelegd, doch u vindt dat gezien de vergelijkingen welke u met de concurrentie heeft gemaakt u niet had kunnen weten dat de prijsopgaaf onjuist was. U heeft kennelijk niet gekeken hoeveel korting u nu eigenlijk van deze winkelier kreeg. U heeft achteraf pas een concurent gevonden welke goedkoper levert.julier schreef:Nou, dat het ik inmiddels gedaan en elders, voor een lagere prijs mijn fotoapparatuur gekocht.
Juist ja.
-
- Berichten: 32563
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Een fout van 300 euro op een totaal van 1579 is geen 8%, maar ongeveer 15%. Dat is m.i. geen gangbaar kortingspercentage in een winkel. Over het percentage op het toestel zelf (ruim 30%) zullen we dan maar zwijgen.
Sja.
Ik ga me nu afvragen of de set die elders gekocht is exact dezelfde specificaties heeft als de set van de offerte.
Sja.
Ik ga me nu afvragen of de set die elders gekocht is exact dezelfde specificaties heeft als de set van de offerte.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
julier
Maxiem
Op zich zou het geen slechte zaak zijn om hier met naam en toenaam de bedrijfsnaam van deze fotozaak te vermelden.Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, ........................
Maxiem
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
MAXIEM schreef:julier
Op zich zou het geen slechte zaak zijn om hier met naam en toenaam de bedrijfsnaam van deze fotozaak te vermelden.Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, ........................
Maxiem
Je bedoeld deze?
julier schreef: Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Maxiem,
Op zich zou het geen slechte zaak zijn het verhaal van TS eens goed te lezen (kennelijk nog niet gedaan), er staan nl. wat discrepanties in, ipv. een hetze ontketenen tegen een winkelier op basis van zo een verhaal.
Op zich zou het geen slechte zaak zijn het verhaal van TS eens goed te lezen (kennelijk nog niet gedaan), er staan nl. wat discrepanties in, ipv. een hetze ontketenen tegen een winkelier op basis van zo een verhaal.
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
Juist. Deze winkel c.q. webshop staat heel goed aangeschreven. Beter kan gewoon niet. Kijk zelf :adSolvendum schreef:Maxiem,
Op zich zou het geen slechte zaak zijn het verhaal van TS eens goed te lezen (kennelijk nog niet gedaan), er staan nl. wat discrepanties in, ipv. een hetze ontketenen tegen een winkelier op basis van zo een verhaal.
http://tweakers.net/shopreview/7526/cameratools.html
Op de een of andere manier heeft Maxiem snel de behoefte om "bedrijfjes" (zoals hij ze noemt) af te branden.
In dit geval geeft de winkelier toe dat ze verkeerde prijzen hebben opgegeven. Kan gebeuren. Helaas pindakaas, had de klant direct toegehapt was het feest nog niet doorgegaan, zo'n korting kan gewoon niet. De marges zijn daar gewoon niet naar. Dus TS kan hoog en laag springen; wat hij wil gaat gewoon niet gebeuren.
-
- Berichten: 4406
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Fotozaak levert niet voor de schriftelijk opgegeven prijs
crazyme schreef:Juist. Deze winkel c.q. webshop staat heel goed aangeschreven. Beter kan gewoon niet. Kijk zelf :adSolvendum schreef:Maxiem,
Op zich zou het geen slechte zaak zijn het verhaal van TS eens goed te lezen (kennelijk nog niet gedaan), er staan nl. wat discrepanties in, ipv. een hetze ontketenen tegen een winkelier op basis van zo een verhaal.
http://tweakers.net/shopreview/7526/cameratools.html
Op de een of andere manier heeft Maxiem snel de behoefte om "bedrijfjes" (zoals hij ze noemt) af te branden.
In dit geval geeft de winkelier toe dat ze verkeerde prijzen hebben opgegeven. Kan gebeuren. Helaas pindakaas, had de klant direct toegehapt was het feest nog niet doorgegaan, zo'n korting kan gewoon niet. De marges zijn daar gewoon niet naar. Dus TS kan hoog en laag springen; wat hij wil gaat gewoon niet gebeuren.
Voldoet deze zaak ook aan de MAX "eisen" tbv betrouwbare webwinkel...... anders niet kopen hoor......