Pagina 1 van 3
pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 12:17
door gerardzuid
hallo
zal in het kort vertellen wat er aan de hand is.
wij hebben een kastje aangevraagd voor interactieve tv van ziggo.
we hebben die decorder ontvangen maar na instalatie bleek hij niet goed.
dus gebeld met ziggo ze zouden een andere opsturen.
maar toch die andere bleek wel goed was alleen verkeerd geinstallerd moest een 0 extra in gevoerd worden makkelijk als ze dat even erbij zetten in het installatie boekje.
dus gelijk ziggo weer gebeld dat we die andere niet hoeften dat deze goed was.
maar we kregen hem toch binnen dus gelijk maar weer terug gestuurd naar ziggo.
krijgen we ineens drie maanden later bericht dat wij die decorder niet terug gestuurd hebben en hun nog even 460 euro verschuldigd zijn.
we hebben geen track trace nummer meer.
want na drie maanden verwachten wij dit niet meer.
wat kunnen we nu doen want 460 euro betalen voor iets wat wij niet hebben.
en geld hebben we niet we hebben in die tijd net een kleine ontvangen dus we zijn ten eide raad
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 12:28
door dhc
en geld hebben we niet ...
Maar wel interactieve tv bestellen?
Hmmm..vreemde keuze....
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 12:42
door ciske
dhc schreef:
en geld hebben we niet ...
Maar wel interactieve tv bestellen?
Hmmm..vreemde keuze....
@dhc wat heeft TS nu aan dit antwoord?
@TS neem nog eens telefonisch contact met ziggo op , lukt dat niet ga dan langs het juridisch loket.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 12:59
door dhc
Niets, helemaal niets...Maar mag ik mij verbazen over lui die geen cent te makken hebben maar wel zo'n pakketje bestellen?
Ontopic: TS zal op de een of andere manier toch moeten aantonen/bewijzen het pakket te hebben verstuurd. Als dat niet mogelijk is zit je toch echt aan de kosten vast.
Dat worden dus aldi-luiers....
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 13:07
door ciske
Ontopic: TS zal op de een of andere manier toch moeten aantonen/bewijzen het pakket te hebben verstuurd. Als dat niet mogelijk is zit je toch echt aan de kosten vast.
Dat valt nog te bezien, als TS nog weet welk postkantoor die het heeft verstuurd ken die altijd proberen of zij het nog kunnen achterhalen.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 15:12
door olaf79
gerardzuid schreef:hallo
zal in het kort vertellen wat er aan de hand is.
wij hebben een kastje aangevraagd voor interactieve tv van ziggo.
we hebben die decorder ontvangen maar na instalatie bleek hij niet goed.
dus gebeld met ziggo ze zouden een andere opsturen.
maar toch die andere bleek wel goed was alleen verkeerd geinstallerd moest een 0 extra in gevoerd worden makkelijk als ze dat even erbij zetten in het installatie boekje.
Tsja toch even goed de handleiding lezen. Helaas doen mensen dat niet en gaan dan andere de schuld geven. Jammer, had je een hoop ellende kunnen besparen. Wat lezen we in de handeleiding digitale tv?
ziggo schreef:
Bij sommige merken digitale ontvangers of TV’s is het mogelijk dat
u een extra nul moet invoeren bij de frequentie (dus 356,000 of
369,000).
dus gelijk ziggo weer gebeld dat we die andere niet hoeften dat deze goed was.
maar we kregen hem toch binnen dus gelijk maar weer terug gestuurd naar ziggo.
krijgen we ineens drie maanden later bericht dat wij die decorder niet terug gestuurd hebben en hun nog even 460 euro verschuldigd zijn.
we hebben geen track trace nummer meer.
want na drie maanden verwachten wij dit niet meer.
wat kunnen we nu doen want 460 euro betalen voor iets wat wij niet hebben.
en geld hebben we niet we hebben in die tijd net een kleine ontvangen dus we zijn ten eide raad
Helaas je hebt geen verzendbewijs meer en dus kan je fluiten naar je centen. Immers iedereen kan zeggen dat ze het kastje hebben teruggestuurd maar ondertussen via marktplaats doorverkocht. Ik suggereer niet dat jij dat hebt gedaan, ik zeg alleen dat Ziggo natuurlijk wat bewijs wil zien dat de fout bij hun ligt.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 19:05
door Erwin uit Oosterhout
ik zou teruggaan naar het postkantoor (of waar je het pakketje vandaan verstuurd hebt) of bellen met hun service desk.
Ik neem aan, dat je behalve het track en trace meer gegevens hebt moeten invullen.
Je eigen naam en adres en het adres waar je het naar toe moest sturen.
Het duurt wat langer om te zoeken, maar ze kunnen het wel vinden.
Op die manier kan je de track en trace code achterhalen en de status van het pakketje opvragen.
Niet te snel opgeven, meestal zijn ze niet makkelijk met zoeken
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 19:24
door sephora30
Beetje raar dat Ziggo daar pas na 3 maanden mee komt??
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 19:50
door Bob Schurkjens
Ziggo kan hier zelfs nog na 23 maanden mee komen. Ze kunnen dan beweren een vordering op jou te hebben. Jij moet dan kunnen aantonen met verzendbewijs dat dat niet zo is. Minimaal 2 jaar bewaren dus.
Het enige wat nog geprobeerd kan worden, is proberen te achterhalen wat het barcodenummer is wat behoort bij het huisnummer/postbusnummer/antwoordnummer en postcode van de desbetreffende zending. Bij het inleveren van het pakket bij het PostNL afgiftepunt worden altijd deze gegevens in het systeem ingevoerd. Je zal dus moeten weten op welke datum het pakket is geretourneerd en bij welk PostNL afgiftepunt.
Als het pakket niet aangetekend is verzonden en het is kwijt, dan draai je sowieso op voor de schade. Op Marktplaats staan trouwens genoeg (nieuwe) Ziggo decoders voor een fractie van €460.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:00
door ciske
Ziggo kan hier zelfs nog na 23 maanden mee komen. Ze kunnen dan beweren een vordering op jou te hebben. Jij moet dan kunnen aantonen met verzendbewijs dat dat niet zo is. Minimaal 2 jaar bewaren dus.
dit zou dus echt bezopen zijn , welk mens bewaard er nu zo lang iets omdat ziggo steken laat vallen?
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:04
door Bob Schurkjens
Omdat dat in de wet zo geregeld is. Daarom. Ben het met je eens dat dit bezopen is, maar consumentenvorderingen verlopen doorgaans pas na 24 maanden. Heb je geen bewijs? Betalen! Verder heeft Ziggo een beruchte reputatie als het gaat om "kastjes terugsturen". Voor Ziggo een mooie aanleiding om te gaan factureren wegens "kastje niet retour ontvangen: bewijst u het tegendeel maar". Zie o.a.
https://www.google.com/search?q=ziggo+i ... 80&bih=849
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:09
door ciske
Denk dat als TS teruggaat naar waar hij/zij het postpakketje heeft verstuurd dat het misschien nog gevonden wordt , zoals Erwin hier ook al zei, hoop het voor TS.
Ziggo staat inderdaad op dat gebied slecht bekend, maar tis toch te gek voor woorden?
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:36
door bprosman
dit zou dus echt bezopen zijn , welk mens bewaard er nu zo lang iets omdat ziggo steken laat vallen?
Welk mens gooit er nu een verzendbewijs weg VOORDAT je een (schriftelijke) ontvangstbevestiging hebt.
Het bewijst wel dat een kind maken makkelijker is dan een digitale decoder aansluiten
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:48
door ciske
bprosman schreef:dit zou dus echt bezopen zijn , welk mens bewaard er nu zo lang iets omdat ziggo steken laat vallen?
Welk mens gooit er nu een verzendbewijs weg VOORDAT je een (schriftelijke) ontvangstbevestiging hebt.
Het bewijst wel dat een kind maken makkelijker is dan een digitale decoder aansluiten
lezen bprosman, er stond bij wat Bob zei, 23 maanden
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:54
door bprosman
want na drie maanden verwachten wij dit niet meer.
wat kunnen we nu doen want 460 euro betalen voor iets wat wij niet hebben.
we hebben in die tijd net een kleine ontvangen
Het was na 3 maanden, die 23 maanden van Bob was een voorbeeld.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 20:54
door ciske
bprosman schreef:want na drie maanden verwachten wij dit niet meer.
wat kunnen we nu doen want 460 euro betalen voor iets wat wij niet hebben.
we hebben in die tijd net een kleine ontvangen
Het was na 3 maanden, die 23 maanden van Bob was een voorbeeld.
mijn reactie was op die 23 maanden.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 21:06
door benikeennederlander
dus gelijk maar weer terug gestuurd naar ziggo.
krijgen we ineens drie maanden later bericht dat wij die decorder niet terug gestuurd hebben en hun nog even 460 euro verschuldigd zijn.
we hebben geen track trace nummer meer.
want na drie maanden verwachten wij dit niet meer.
Gerardzuid,
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje dom om aan te nemen dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren.
Ten eerste kun je via Track and Trace de route van de zending volgen, je had, dat is punt 2. een screenshot moeten maken en deze opslaan op een externe hardeschijf en\of desnoods op een cd\dvd, usb-stick en ten derde, had je die bon waar je T&T code opstaat gewoon moeten bewaren.
Als je Belasting papieren invuld en na het invullen en kopieren, bewaar je de kopies en het origineel stuur je op en je bewaard de kopies van het ingevulde belasting formulier voor tenminste 2 jaar, vroeger moest je dit 5 jaar bewaren; immers kan de Belasting Dienst altijd, ook al heb je geld ontvangen, erop terug komen in die periode, wel nu komen we op punt 4 terecht waar jij nu het probleem hebt met Ziggo, als jij de route van Track & Trace gevolg had en je had een screenshot gemaakt, had je nu dat probleem niet gehad.
Uiteraard ben je niet echt gebaat met mijn opmerking, immers kun je die fout niet meer terugdraaien, maar dat Ziggo gekomen is met de kostprijs van apparaat omdat ze dit niet ontvangen hebben is ook begrijpelijk.
Ik las jouw bericht en ik was verbaasd wat jij opsomde, welnu dit was de aanleiding om even te reageren.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 27 nov 2011 21:15
door Bob Schurkjens
maar dat Ziggo gekomen is met de kostprijs van apparaat
Uhh, kostprijs? Zeg maar gerust de winkelprijs. De volle mep inclusief een riante winst voor Ziggo. Uiteraard heeft topicstarter geblunderd. Maar daarmee ben je nog niet vogelvrij.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 28 nov 2011 08:31
door olaf79
Bob Schurkjens schreef:maar dat Ziggo gekomen is met de kostprijs van apparaat
Uhh, kostprijs? Zeg maar gerust de winkelprijs. De volle mep inclusief een riante winst voor Ziggo. Uiteraard heeft topicstarter geblunderd. Maar daarmee ben je nog niet vogelvrij.
Dat is waar. Ziggo zou best wat coulance kunnen toepassen in deze....Aan de andere kant, die dingen gaan op marktplaats als broodjes over de toonbank en ik denk dat Ziggo bang is dat zij daarvoor deels moeten opdraaien omdat mensen zgn een defecte decoder niet retour zenden.
Re: pakketje kwijt van ziggo nu 460euro betalen
Geplaatst: 28 nov 2011 08:37
door olaf79
ciske schreef:Denk dat als TS teruggaat naar waar hij/zij het postpakketje heeft verstuurd dat het misschien nog gevonden wordt , zoals Erwin hier ook al zei, hoop het voor TS.
Ziggo staat inderdaad op dat gebied slecht bekend, maar tis toch te gek voor woorden?
Kan best wezen, maar de consument staat in deze ook niet al te best bekend, helaas moeten de goede onder de kwaden lijden.