Pagina 1 van 1

tranavia

Geplaatst: 28 nov 2011 13:47
door lenie14
Wij vlogen met de HV 156 zondag 13 november 2011 12.05u vertrek vanaf Marsa Alam. Tijdens de vlucht was de service nog niet op 1/3 van de rijen geweest en toen waren de broodjes op. De rest (2/3) van het vliegtuig moest zich behelpen met nootjes, twix en soep. Vorig jaar overkwam ons dit ook en wat schetst onze verbazing: de rest van ons reisgezelschap dat op dinsdag 15 november 2011 HV442 reisde, had na het bedienen van rij 13 ook geen broodjes meer!
Het lijkt ons dat er stelselmatig te weinig broodjes ingekocht worden voor deze vlucht. Dit, terwijl wij als passagiers aangewezen zijn op deze betaalde service in het vliegtuig.
Kunt u mij uitleggen waarom dit zo is en wat u er aan gaat doen om te voorkomen dat we, als we volgend jaar weer naar Egypte gaan, weer naast het net vissen als het om service in uw vliegtuig gaat?

dit is het antwoord wat wij kregen van tranavia
U bent ontevreden omdat u op de terugvlucht naar Nederland geen sandwich kon kopen. U bent van mening dat voor iedere passagier een sandwich beschikbaar zou moeten zijn. Aangezien het niet wenselijk is om bederfelijke producten na de vlucht weg te moeten gooien, hebben wij besloten om onze catering aan te passen op de verkoop aan boord. Bovendien hebben wij beperkte opslagruimte aan boord. Hierdoor is het niet mogelijk om van ieder product per vlucht 186 artikelen te beladen.
>
> Onze vluchten worden alleen op Nederlandse luchthavens van catering voorzien. Wanneer op de vlucht naar de bestemming veel vraag voor een bepaald product is, betekent dit automatisch dat de voorraad van dit product op de terugreis minder wordt. Als gevolg hiervan moeten wij vaker nee verkopen op vluchten naar Nederland.
>
> Uiteraard staat het u vrij om zelf brood of andere consumpties mee te nemen en aan boord te nuttigen. Dit om teleurstelling tijdens tijdens de vlucht te voorkomen.
>
> Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Re: tranavia

Geplaatst: 28 nov 2011 14:07
door Emmy75
Omdat hiervoor betaald moet worden, kopen lang niet alle passagiers eten en drinken aan boord, dus nemen ze niet voldoende mee voor alle passagiers maar kiezen een aantal (beetje gebaseerd op gemiddelden) dat ze zo goed als gegarandeerd kunnen verkopen gedurende de vlucht. Er zijn ook mensen die niet echt eten op een vlucht van 4 uurtjes.

U hebt nu deze ervaring en weet hoe het eraan toegaat, u zou een aantal dingen kunnen doen om toch te kunnen eten aan boord. Zo kunt u nadat de controle op de luchthaven is geweest een broodje of iets dergelijks aanschaffen en die later in het vliegtuig nuttigen.

Wat u ook kunt proberen is het volgende. Eenmaal in het vliegtuig na het opstijgen en als het sein riemen vast is uitgegaan, loopt u naar voren richting toilet. In de ruimte voor het toilet (weet even niet hoe het heet) spreekt u een steward(ess) aan met de vraag of u nu al een broodje kunt kopen. Beetje vriendelijk en beleefd vragen en men komt een heel eind. Volgens mij hoeft u niet te wachten totdat de service langskomt maar kunt u deze dingen ook eerder (of later als er nog voorraad is) kopen, althans dat was zo toen wij de laatste keer met Transavia vlogen. Dan vist niet u maar iemand anders achter het net. Tja als iedereen dat gaat doen, wordt het lastig maar meestal is dat (nog) niet zo.

Re: tranavia

Geplaatst: 28 nov 2011 16:09
door GJvdZ
Als er altijd te weinig broodjes zijn, dan had men al lang meer ingekocht. Op broodjes wordt immers veel meer verdiend dan op nootjes e.d. Kennelijk heeft u de pech gehad om met veel hongerige mensen in een vliegtuig te zitten.

Re: tranavia

Geplaatst: 28 nov 2011 16:16
door Emmy75
GJvdZ schreef:Als er altijd te weinig broodjes zijn, dan had men al lang meer ingekocht. Op broodjes wordt immers veel meer verdiend dan op nootjes e.d. Kennelijk heeft u de pech gehad om met veel hongerige mensen in een vliegtuig te zitten.
Zal ook soms te maken hebben met de vluchttijd (TS schreef 12.05). Tja dan hebben mensen veelal nog net een stevig ontbijtje genuttigd in het hotel en zijn al weer een paar uurtjes in touw in de bus en op de luchthaven. Voor veel mensen stapt men dan net rond het begin van lunchtijd het vliegtuig in en tegen de tijd dat de service langkomt, hebben velen wel een beetje trek gekregen.

Re: tranavia

Geplaatst: 28 nov 2011 16:17
door prijk
De beste instelling bij lowcostvluchten is om helemaal nergens op te rekenen, alleen dat je veilig weer landt. Alle service is extra en je hebt gewoon mazzel als je kunt kopen wat je hebben wilt. Kun je met die onzekerheid niet leven, zorg dan voor je eigen catering. Dit geldt voor Ryanair, easyJet, Transavia, Wizzair, etc.

Re: tranavia

Geplaatst: 29 nov 2011 08:50
door Dirkie
Dit 'probleem' is al bekend zolang als er geen 'maaltijden' meer geserveerd worden tijdens chartervluchten. Wij lossen dit op de terugvlucht heel eenvoudig op. Je kunt in de handbagage de nodig etenswaren meenemen of je koopt op het vliegveld broodjes. De prijzen zijn meestal gelijk aan die in het vliegtuig, namelijk veel te duur, maar je hebt wel eten.
Maar je kunt ook gewoon wachten tot je weer op geland bent. Die paar uur overleef je echt wel :mrgreen: