LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] remonyl misleidende mailtjes

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
angeliquebrpouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 15:21

remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door angeliquebrpouwer »

Ik kreeg een mail probeer nu voor 3.50 remonyl afslank pillen 14 dagen op proef, gratis proberem daarna 35 eur per maand per stuk.
M<aar omdat je denkt 14 dagen op proef word niet verwezen na algemene voorwaarden denk je ik wil het niet zit je toch vast omdat bv datum is verstreken, pakketje beschadigt is, pakktje geopend hebt. je kan bellen zeggen ze maar telefoonnummer doet het niet meer en kreeg per mail te horen dat bellen niet mogelijk is staat wel in die mail! ook omdat ik pakketje geopend heb kon ik het niet retour zenden en zit ik er 3 maanden aan vast!! mensen die hier ervaring mee hebben help wat nu?

angelique

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door bianca82 »

hier isl een actief topic over waar ook over dit wordt gesproken


happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door happyfoot »

ik heb inmiddels een mail terug, weliswaar van de facturerende firma...maar ik blijf ze bestoken met mails.....je kan het beste even het andere topic lezen...er is ook nog e.e.a. te vinden bij remodyl (typefoutje..maar hier staat waardevolle info voor je in!) ik heb het pakket teruggestuurd, aangetekend, en ik ben niet van plan het abonnement te gaan betalen. Ik weiger ieder pakket wat mij aangeboden wordt...en mocht hij weer door de brievenbus komen..dan gaat hij retour afzender.....Het zijn een stel oplichters..Ik geloof niet dat het zo ver zal komen dat ze met een incassobureau ofzo zullen komen. Een kennis van mij is wat aan het uitzoeken geweest. Maar ze zijn erg slim in het afschermen van sites en gegevens. Het feit dat ze hier in Nederland geen bezoekadres hebben werkt ze ook al tegen. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld, voor het geval het verkeerd loopt. Succes met opzeggen!

angeliquebrpouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 15:21

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door angeliquebrpouwer »

ok ik zal eens kijken sporry was even de weg kwijt op deze site hahha
badankt allemaal

krijg trouwnes geen enkele reactie meer terug mensen nog advies over wel of niet het geopende pakketje retour zenden??

angelique

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door happyfoot »

ik heb geen idee hoe het zit met geopende pakketjes...Heb je het zegel van de doos opengemaakt? Ik heb het ongeopende geretourneerd.... Misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen..Kijk ook hier bij radar even bij de onderwerpen : afslankpillen natuurpost en appelazijn . Dit zijn onderwerpen uit het verleden, waar dezelfde praktijken werden uitgeoefend...misschien kan je hier iets terugvinden over hoe het zit....


plien
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2011 14:15

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door plien »

30 november ontving ik mijn eerste pakketje en had dit voor 21 november terug moeten sturen.
Hierdoor was de volgende zending al gereactiveerd.
Jammer, dit pakketje bleek de gewone zending te zijn en niet het profpakketje. Deze heb ik dus nooit gekregen.
Terugsturen gaat niet zomaar. Dit moet naar Denemarken en als je een verzendbewijs moet hebben voor bewijs kost je dit wel meer dan 13 euro!
Ook ik heb al veel emails verstuurd met het verzoek de zendingen/abonnement stop te zetten maar dit schijnt niet zomaar te gaan.....
STOM STOM STOM dat ik er zomaar ben ingetrapt.
Ik heb zelfs een paar seconden nadat ik me aangemeld had de bestelling proberen te annulleren maar is me helaas niet gelukt.
Ik wist niet dat dit een buitenlandse firma is want heir in Nederland geldt de colportagewet dat je 7 dagen bedenktijd hebt!
Heeft er nog iemand ervaring met deze ¨firma¨? :x

sarah666
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2011 16:10

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door sarah666 »

Ik heb ook een proefpakket ontvangen van remonyl en tevens total detox is van hetzelfde bedrijf ,ik las dat je het kan proberen en als bevalt zou je iedere maand een doos krijgen a 35 euro als het" niet bevalt moet je het pakket ongeopend" ?????of mag niet beschädigd zijn retourneren aan gezien de verzend datums niet kloppen ben je dus nooit optijd.
Maar dit is geen proef pakket dit is een wurg contract want ze zeggen dat je er dus voor 3 maanden aan vast zit terwijl ik niets als contract getekend heb.
Ik heb een proef pakket besteld en je zou toch aan kunnen nemen dat je dat kan en mag proberen.
Ik hoop dat aan dit soort maleviden wijze en bedrijven dat iemand er iets aan doet ,mag dit trouwens allemaal volgend de nederlandse wet geving?
s.vega

sandraBE
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 21:36

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door sandraBE »

Ook ik heb op de ga verder knop gedrukt in de veronderstelling dat er nog een pagina ingevuld moet worden ofzo. Niet dat je dan dus direct aan dat abonnement vast zou zitten...
Ik heb ook direct een mailtje gestuurd met een opdracht tot cancelen!
Ik kan alleen maar hopen dat het goed komt want als ik dit zo allemaal lees is het niet zo makkelijk om van ze af te komen.
Weet iemand (uit ervaring) of het na die drie maanden ook doorgaat?
Ik ga in ieder geval geen enkel pakketje accepteren of betalen. Toch terugzenden maar...
Helaas inderdaad naar denemarken ofzo dus hoe dan ook gaat het geld kosten..

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door happyfoot »

ik raad jullie aan ook het andere onderwerp over remonyl even te lezen. Er is ook een onderwerp: remodyl. dit gaat ook over deze firma.
Ik heb als volgt gehandeld: ik heb dus op 3 nov. het proefpakketje aangevraagd, kreeg op 19 nov. het pakket door de brievenbus. Zat een brief bij, dat ik het op 4 nov. had besteld, dus vervaldag was 18 nov. Heel slim van hun ...maar ..ik heb vanaf de datum van ontvangst, 14 dagen beden ktijd (volgens de NL wetgeving heb je 7 werkdagen ) de tijd om het terug te sturen. Ook al gaat het om een buitenlands bedrijf, zij vallen onder de nederlandse wetgeving. Kijk ook even bij consuwijzer.nl bij kopen op afstand. Ik heb gemaild, dat ik het pakket op 19 nov. heb gekregen (kan ik niet bewijzen, maar hun ook niet, dan hadden ze het aangetkeend moeten doen) en dat ik het niet wil en dus terug gestuurd heb. Ik heb het proefpakket aangetekend (kostte 9,73) teruggestuurd. Toen ontving ik een mail, dat ik te laat was met opzeggen...blabla bla...Ik heb ze elke dag een mail gestuurd, dat ik in mijn recht stond, en zij niet. enz.enz..>Ook heb ik de firma die de nota's incasseerd (Gothia groep) gemaild, dat het niet klopte enz. ) En dat ik evt. vervolgzendingen zou retourneren en zou weigeren te betalen. Ook mijn rechtsbijstand er nog even bij gehaald. Kreeg toen een mail, dat ze het abonnement hadden beeindigd....moest alleen 3,50 betalen.... Dus je komt er wel vanaf! Het zijn gewoon nare praktijken dit....! Succes met opzeggen!

mama-carla
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:52

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door mama-carla »

Ook ik had eind november een proefpakket gehad, maar heb gelijk de € 3,50 betaald en een mail gestuurd dat ik geen vervolgzendingen meer kreeg. Kreeg ook als antwoord dat ik nu een abonnement heb. Kon het pakket ook niet meer terugsturen, omdat het geopend was.......
Gisteren het eerste pakket ontvangen, maar voor de zekerheid maar niet open gemaakt. Gewoon mijn adres eraf gehaald en ongeopend retour afzender gestuurd.
Kreeg ik vandaag een herinnering van € 11,51 dat de nota nog niet was betaald. Ik kijk op mijn bankrekening en wat blijkt is het bedrag teruggestort, omdat Gothia een overeenkomst heeft zonder acceptgiro! Op advies van mijn bank nu de rekening betaald als 'normale' overschrijving met in de omschrijving het 12 cijferige nummer van de acceptgiro en mijn debiteurennummer.
Ben benieuwd wat mij nog meer te wachten staat..... :?

sarah666
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2011 16:10

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door sarah666 »

Oke ik heb inmiddels bericht van ze gehad dat na aanleiding van mijn klacht,dus het niet mogen proberen maar er ook aan vast te zitten .
Had ik ze ook vermeld dat ik er niet tegen kan dat ik van dat product enorm last krijg van mijn darmen.
Daar kreeg ik bericht op terug dat naar aanleiding daarvan ,niets meer hoefde af te nemen van hun.
Ik heb ze vriendelijk bedankt dus : conclusie zeggen dat je niet tegen hun product kan en dat de dokter heeft geroepen dat je er onmiddelijk mee moest stoppen dat helpt.
mvg sarah666

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door Jolijn »

mama-carla schreef:Ook ik had eind november een proefpakket gehad, maar heb gelijk de € 3,50 betaald en een mail gestuurd dat ik geen vervolgzendingen meer kreeg. Kreeg ook als antwoord dat ik nu een abonnement heb. Kon het pakket ook niet meer terugsturen, omdat het geopend was.......
Gisteren het eerste pakket ontvangen, maar voor de zekerheid maar niet open gemaakt. Gewoon mijn adres eraf gehaald en ongeopend retour afzender gestuurd.
Kreeg ik vandaag een herinnering van € 11,51 dat de nota nog niet was betaald. Ik kijk op mijn bankrekening en wat blijkt is het bedrag teruggestort, omdat Gothia een overeenkomst heeft zonder acceptgiro! Op advies van mijn bank nu de rekening betaald als 'normale' overschrijving met in de omschrijving het 12 cijferige nummer van de acceptgiro en mijn debiteurennummer.
Ben benieuwd wat mij nog meer te wachten staat..... :?
Als er nog meer komt, handel je dat zo het hoort af.
Laat hen dan maar benieuwd zijn wat hen te wachten staat.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Het is gewoon weer het volgende stelletje oplichters wat actief is!

In hun advertentie stellen ze dat je slechts tegen betaling van de verzendkosten een proefpakket Remonyl kunt bestellen voor 14 dagen en dat je daarna eventueel een abonnement van 3 vervolgzendingen kun nemen!
Echter: zodra je het proefpakket besteld hebt blijkt uit de bijbehorende brief dat je meteen aan die 3 vervolgzendingen (van Euro 40,00 per stuk) vastzit!!!
Ik wilde dat dus niet en heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik er vanaf wilde! Als antwoord kreeg ik een mail van ze met de mededeling dat dat 'alleen kon als ik het proefpakket ONBESCHADIGD en ONGEOPEND retour zou sturen; zodra ze het ontvangen hadden zou het abonnement gestopt worden en zou ik verder niets meer ontvangen'!
Dus even in het kort: je bestelt een proefpakket om te proberen of iets werkt, maar voordat je de kans hebt gehad OM het uit te proberen zit je al aan drie maanden pillen vast voor Euro 40,00 per maand! :evil:
Dat is dus net zoiets als een proefrit maken met een auto en bij terugkeer van de verkoper te horen krijgen dat je verplicht de auto moet kopen, ongeacht of je tevreden bent of niet! Gewoonweg achterlijk en pure oplichting!
Het zou zo moeten zijn dat je 14 dagen die pillen kunt uitproberen en daarna zelf kunt beslissen of je er 3 maanden mee door wilt gaan of niet!

Ik heb het proefpakket + factuur vd verzendkosten + de brief in een bubbeltjesenvelop gedaan en als brievenbuspost naar het door hen genoemde retouradres gestuurd in de hoop ervanaf te zijn!
Niet dus, want gisteren lag de eerste zending in de brievenbus met ingesloten een factuur voor Euro 40,00!
Vervolgens heb ik ze weer een mail gestuurd met de mededeling dat ik het proefpakket had teruggestuurd en dat ik ook deze zending terug ga sturen! Daar heb ik (uiteraard!) nog geen antwoord op gekregen!
Vanmorgen ontving ik wel een factuur van Gothia BV voor de verzendkosten van het proefpakket, te weten Euro 3,50 PLUS Euro 8,00 HERINNERINGSKOSTEN! Echter: die factuur had ik mee retour gestuurd met het proefpakket! O ja: onderaan de brief dreigen ze uiteraard meteen met incassokosten en rente!!
Ik heb Gothia opgebeld en het hele verhaal uitgelegd en zij zouden mij vandaag gaan terugbellen! Ben heel benieuwd!!

Of de pillen werken weet ik dus niet, want ik heb geen trek in een ongevraagd 'abonnement' van Euro 120,00! Op deze manier maakt dit bedrijf zich wel gigantisch ongeloofwaardig!!!
Ik hoop dat TROS Radar hier aandacht aan gaat besteden, want dit klopt van geen kant!!!!

Wordt vervolgd! :roll:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door Jolijn »

Die €3,50 zou ik wel even overmaken, ook al heb je het teruggestuurd. In hun advertentie stellen ze dat je slechts tegen betaling van de verzendkosten een proefpakket Remonyl kunt bestellen voor 14 dagen
Niet meer bellen, dan heb je niks zwart op wit, bovendien wat valt er te bespreken? Niets.

mama-carla
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:52

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door mama-carla »

Ja, maar het vervelende is dat je de acceptgiro NIET kunt gebruiken, in ieder geval bij de SNS-bank.
Vandaar dat ik het vervolgpakket heb teruggestuurd zonder te openen. Want op het doosje staat 'retour afzender met een adres'. Ik ga niet ook nog eens betalen voor het terugsturen!
Ik wacht nog even, anders stuur ik ook een mail dat ik het van de dokter niet meer mag gebruiken. Maakt niet uit wat ik moet doen, als ik er maar zonder verdere kosten vanaf kom!

whoopy024
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2011 15:25

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door whoopy024 »

Helaas ben ik dus een van diegenen die niet goed de voorwaarden van het aanvragen van een proefpakket Remonyl heeft gelezen of ingeschat. Ik vraag wel vaker iets aan, nooit problemen gehad, tot nu toe. Toen ik proefpakket ontving en ging gebruiken meteen opgezegd, toen bleek echter dat ik al buiten de opzegtermijn zat. Toen na opzoeken begreep ik pas dat ik aan 3 zendingen vastzat. Aangetekende brief verzonden voor annuleren vervolgzendingen. Echter lag de volgende zending al in de brievenbus. In afwachting van antwoord kreeg ik al een betalingsherinnering, factuurkosten 39,95 + rente 0,04 + herinneringskosten 8,00 euro = 47,99 euro...... Zo van geschrokken dat ik het maar meteen heb overgemaakt. Maar wat baal ik er van, wat neem ik het me zelf kwalijk dat ik niet goed heb opgelet. Maar voortaan pas ik wel beter op. Blijft dat de manier waarop ze werken daar niet door de beugel kan. De tijdstip tussen ontvangst proefzending en termijn annuleren vervolgzendingen is gewoon te kort. Inmiddels ondanks diverse mailtjes tweede zending toch binnen. Heb hem zelf niet kunnen weigeren, iemand anders had hem voor mij in ontvangst genomen. Na verdere mails verzonden te hebben: hopelijk houdt het nu op, geen leveringen, geen facturen, geen betalingsherinneringen....... Oh, ja, voor het geval ik het vergeet, waar het om ging is ook al niet gebeurd: ik ben geen gram afgevallen....... :shock:

monica1z
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 13:18

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door monica1z »

Helaas ben ik ook op de advertentie ingegaan. Pas nadat je een proefpakketje hebt aangevraagd komt in beeld dat je je verbind voor 2 maanden afname. Maar op de website staat ook dat je altijd een zending mag weigeren.
Het proefpakket heb ik aangenomen en de verzendkosten betaald.
Het eerste betaalde pakket heb ik ongeopend aan de balie bij de post met "zending geweigerd" teruggestuurd. De aanmaning die ik ontving heb ik teruggestuurd met daarop de eerste 3 zinnen van dit forumbericht.
Nu krijg ik weer een pakketje, dat gaat dus weer terug met "zending geweigerd" erop. Ben benieuwd wie de langste adem heeft .....
Sterkte allemaal, niet toegeven en niet betalen!!
Moniek

flevomeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 14:30

Re: remonyl misleidende mailtjes

Ongelezen bericht door flevomeisje »

hallo,

ik zag een keer een advertentie over afslank pillen en dacht is dit wat voor mij. het was van remonyl.je kon gratis voor 2 weeken het proberen alleen verzent kosten moesten betaald worden. ik dacht nou ik probeer het gewoon. na dat ik mij had aangemeld kreeg ik een mail dat ik er voor 3 maanden aan vast zat ten zij ik het stopzette via de mail. nou dat heb ik direkt gedaan. ik greeg een mail van hun waar in stond wat ik moest doen om het stop tezetten. alles terug sturen voor een bepaalde data en ongeopend. dat alles heb ik gedaan.
een week na dat ik het eerste pakje terug gestuurd had kreeg ik weer een pakje. deze ook direkt terug gestuurd. nu krijg ik een rekening dat ik moet betalen. nou ik dacht het niet. ik heb gedaan wat ik moest doen om het stop tezetten. ik heb remonyl een mail gestuurd van hoe en wat. ik hoop dat het nu goed komt. zijn er mensen die dit ook overkomen is en wat hebben hun er aan gedaan om het stop tezetten. grt marianne

Gesloten