Online in gebreke
Geplaatst: 28 nov 2011 14:50
Ik heb in september internet aangevraagd via Online. Duidelijk aangegeven dat ik geen KPN aansluiting of abonnement had.
Pakket met modem binnengekregen, de boel aangesloten en wachten tot het internet werd opgeleverd. Deze zou 6 oktober opgeleverd worden. Op 6 oktober was het niet opgeleverd. Gebeld naar de klantenservice. Deze beloofden dat het een paar dagen later werd opgeleverd. Weer niet opgeleverd op de beloofde datum. Dit tot 3 keer toe. Toen gaven ze aan dat het signaal er was en dat internet het zou moeten doen. Niet dus. KPN monteur erbij gehad en die vertelde dat het logisch was dat er geen signaal was, de lijn kwam binnen op 34E en niet op 34C. Prima, 'verhuizing' aangevraagd naar E. Die tot 3 keer toe door Online zelf weer geannuleerd werd. En die ik dus ook 3 keer heb aangevraagd.
Prima, signaal zou het nu moeten doen op 34E. Maar nee, nog steeds geen internet. Ondertussen heel veel gebeld met klantenservice en klachtenafdeling. Plus dat mij toegezegd werd dat ik van het contract afkon zonder problemen.
Maar nog steeds geen signaal. Wellicht is het de modem dacht Online. Nieuwe modem werd opgestuurd. 3 dagen later dan beloofd..... Zoveel beloftes bij Online, over terugbellen, dingen opsturen, signaal dat er zou zijn (vervolgens krijg je te horen van een andere medewerker: Ow nee, dat is gek dat ze dat beloofd hebben voor die dag want toen stond er nog niks ingepland.) enz..
Uiteraard werkt het met de nieuwe modem net zo min.
Nu wil ik er dus vanaf omdat Online in gebreke blijft. Maar nu kan dat ineens niet meer?!
Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst
3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.
Artikel 4 Duur en beëindiging van de Overeenkomst
4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.
Als ik dit zo lees had ik binnen 30 dagen online moeten zijn, en mag anders het contract ontbonden worden.
Ze geven zelf aan dat er geleverd wordt op de 'goede' lijn. En dat ik dus moet betalen. Maar ook dat was ver buiten de beloofde 30 dagen.
Online? Offline!
Pakket met modem binnengekregen, de boel aangesloten en wachten tot het internet werd opgeleverd. Deze zou 6 oktober opgeleverd worden. Op 6 oktober was het niet opgeleverd. Gebeld naar de klantenservice. Deze beloofden dat het een paar dagen later werd opgeleverd. Weer niet opgeleverd op de beloofde datum. Dit tot 3 keer toe. Toen gaven ze aan dat het signaal er was en dat internet het zou moeten doen. Niet dus. KPN monteur erbij gehad en die vertelde dat het logisch was dat er geen signaal was, de lijn kwam binnen op 34E en niet op 34C. Prima, 'verhuizing' aangevraagd naar E. Die tot 3 keer toe door Online zelf weer geannuleerd werd. En die ik dus ook 3 keer heb aangevraagd.
Prima, signaal zou het nu moeten doen op 34E. Maar nee, nog steeds geen internet. Ondertussen heel veel gebeld met klantenservice en klachtenafdeling. Plus dat mij toegezegd werd dat ik van het contract afkon zonder problemen.
Maar nog steeds geen signaal. Wellicht is het de modem dacht Online. Nieuwe modem werd opgestuurd. 3 dagen later dan beloofd..... Zoveel beloftes bij Online, over terugbellen, dingen opsturen, signaal dat er zou zijn (vervolgens krijg je te horen van een andere medewerker: Ow nee, dat is gek dat ze dat beloofd hebben voor die dag want toen stond er nog niks ingepland.) enz..
Uiteraard werkt het met de nieuwe modem net zo min.
Nu wil ik er dus vanaf omdat Online in gebreke blijft. Maar nu kan dat ineens niet meer?!
Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst
3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.
Artikel 4 Duur en beëindiging van de Overeenkomst
4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.
Als ik dit zo lees had ik binnen 30 dagen online moeten zijn, en mag anders het contract ontbonden worden.
Ze geven zelf aan dat er geleverd wordt op de 'goede' lijn. En dat ik dus moet betalen. Maar ook dat was ver buiten de beloofde 30 dagen.
Online? Offline!