LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desert-Operations Online game drastische up-date

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
edwin3368
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 08:20

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door edwin3368 »

Ik denk dat een ingame blokkade voor het openlijk verkondigen dat een bedrijf de zaak oplicht, niet heel gek is?

Je hebt diamanten gekocht zeg je. Heeft het bedrijf ervoor gezorgd dat die gekochte diamanten niet meer gebruikt kunnen worden? Zonder waarschuwing als bijvoorbeeld uw spaarkaart is geldig tot 31-10-2011? Die indruk krijg ik niet. Je hebt ook wel degelijk voordeel gehad, anders kocht je ze niet steeds. En het bedrijf zal voor zn eigen winst heus zorgen dat ze voordeel blijven geven.

Heb even gekeken en ze veranderen iets aan handel en aan de rente die je over je speelgeld ontvangt en je moet banklevels bouwen om die rente weer te krijgen. Reden die donderpoema vermeldt is dat het misbruik door hele rijke spelers tegengaat en de kleinere (armere) spelers beschermd? Klinkt mij niet echt als oplichting.

Ben jij zo'n hele rijke die misbruik maakt en armere spelers aanvalt, en wordt dat in de toekomst minder vaak mogelijk of lastiger?

Bij deze nomineer ik dat bedrijf voor de warme douche, haha. Hoe meer ik lees hoe sympatieker ik ze vind haha. Ik ga is een account aanmaken, bedankt voor de tip haha.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door CSM »

Edwin, je maakt een interessante vergelijking met de overheid.
Je vergeet echter dat de wet burgers beschermt tegen onbehoord bestuur en willekeur door de overheid.
Dit betekent dat, wanneer burgers geld geinvesteerd hebben in een electrische auto, de overheid niet van de ene op de andere dag het belastingvoordeel mag afschaffen.

Of neem de hypotheek-aftrek. Het ziet er naaruit dat die op termijn afgeschaft zal gaan worden. Maar ook hierbij zal de overheid een overgangstijd in acht moeten nemen. Door het beleid van de afgelopen 50 (?) jaar zijn er namelijk verwachtingen gecreeerd bij de burgers, en de overheid moet zich als betrouwbare partner opstellen. Zo niet, dan steekt de rechter er een stokje voor.

Een spelletjes-producent moet natuurlijk af en toe de regels bij kunnen stellen.
Bijvoorbeeld als blijkt dat de sterke spelers te sterk zijn, waardoor de zwakkere spelers zich nooit kunnen ontwikkelen.
De vraag is echter: waarom moet dat zo plotsklaps en zonder overgangstijd?
Ik denk dat een meer volwassen aanpak zou zijn: kondig aan dat de regels over een half jaar ingaan, en laat spelers er dus ruim van tevoren aan wennen.

Het is nogal een gemene truc als je eerst geld verdient aan het verkopen van virtuele diamanten, die in het spel een bepaalde waarde vertegenwoordigen.
En dan, als je zakken aardig vol zitten met het geld van de "oude" spelers, pak je die waarde zonder vooraankondiging af, met als argument dat je het spel eerlijker wilt maken t.o.v. "nieuwe" spelers.

Guringo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 10:58

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Guringo »

Ik kan ondertussen wel zeggen dat ik HELAAS ook een fanatieke speler ben van Desert Operations. Er is veel geschreven in dit topic hier, maar wat belangrijk is om te weten, is dat de inhoud van de update niet van de voren is gecommuniceerd. Slechts een melding dat er een update aan kwam, met de mededeling dat tickets(klachten) hierover niet in behandeling genomen zouden worden. Uit die melding kun je dus al op maken dat de oganisatie (Looki) al van te voren wist dat de update een grote impact zou hebben op de game-play.

De actie waarbij het account van Kasper geblokkeerd wordt omdat hij de praktijken van de game-makers aan de kaak stelt is een volgende dubieuze zet van de organisatie. Er zijn een aantal voorbeelden genoemd van wat er niet deugd aan de veranderingen die Looki in het spel aanbrengt. Het is met name ook de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overstromen. Spelers worden niet gehoord door de organisatie, klachten worden onvoldoende, maar meestal niet in behandeling genomen en je mening uiten kan resulteren in een blokkade van je account. Al met al geen praktijken die je bij een leuk spelletje had gedacht.

Ik zou ook wel eens willen weten wat de verantwoordelijken voor een online spelletje nu wel en niet mogen doen, zeker in relatie tot de mogelijkheden om voordelen te kopen.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Beste Edwin,

Ik zie dat men jou ook vrij makkelijk kan omturnen en wat dat betreft ben je denk ik van harte welkom bij Looki. ;)

Leuk dat je, je hebt aangemeld en het spel wilt bekijken, door het te gaan spelen. Echter zul je als nieuwe speler niet de ervaring meekrijgen die wij hebben ondervonden. Immers je begint van voor af aan.

Het relaas van 'donderpoema' is onterecht en raakt kant nog wal, aangezien grote spelers de kleinere sowieso niet aan kunnen vallen, aangezien hun puntengrens te hoog is voor deze aanvallen. Die veiligheid is namelijk al ingebouwd door de makers. Grote spelers kunnen dus enkel grote spelers aanvallen. En groot wordt je door flink te spelen en succesvol aan te vallen.

Nee ik ben geen rijke speler en heb weinig aanvallen uitgevoerd, maar heb er veel tijd in gestoken en dus ook wat geld.

Ik nodig je van harte uit om het spel inderdaad eens te spelen en de spelers aan te horen in de/het chat/forum. Je zult dan begrijpen dat de goede bedoelingen die jij ziet bij de makers, niet serieus genomen hoeven te worden.

Natuurlijk mogen ze zaken veranderen en dat deden ze. Bedenk je echter wel dat ik jaren bezig ben om je bank uit te bouwen tot level 25! Tot die tijd snoepen mijn troepen aan onderhoudskosten mijn zuur verdiende centen op. Ja de bouwtijden van de bank kan ik verkorten door... diamanten in te zetten... Wanneer ik de bank klaar heb tot level 25, zijn mijn centen zo goed als op.

Ach kijk maar eens en je zult zien wat wij bedoelen.

Veel speelplezier, want het BLIJFT in grote lijnen echt wel een leuk spel.

Vriendelijke groeten,

Kasper

edwin3368
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 08:20

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door edwin3368 »

Ik heb 15 gratis diamanten gekregen! En ik zie dat ik daarmee mn flat direct klaar kan hebben, duurt geen uur maar 1 seconde, ja de fabriek en het huis heb ik al! Kan ze ook wisselen voor geld, goud en kerosine en diesel en munitie, waarvoor weet ik niet haha. En ik kan diamanten kopen zodat alles lekker snel blijft gaan. Ze moeten alleen nog een wat progressiever belastingstelsel uitvinden in dit spel, want ik heb nu 624.000 $ en voordat ik als nieuwe speler een leuke kans heb tegen mensen die 26.000.000.000.000.000.000.000.000 op hun bank kunnen zetten zijn we wel 100 jaar verder op deze manier. Zal maar eens gaan zeuren om een spelupdate haha, dit duurt me te lang zo, niet echt aantrekkelijk genoeg voor nieuwe spelers zo.
Lees ook net dat er een soort overgangsperiode van een week was, nou op internet staat dat gelijk aan een vooraankondiging van de overheid dat per 1 januari 2020 iets veranderd, haha.
Vroeg in de chat net aan een van de moderators of ie wist dat ie voor oplichters werkte, nou doet de chat t niet meer, ook beetje NoordKoreaanse toestand wel haha. Nou moet ik een support-ticket aanmaken om weer in de chat te kunnen. Denk dat ze mn ingame mail ook nog stiekem lezen, beetje NoordAmerikaanse toestand wel :lol:

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

edwin3368 schreef:Dit duurt me te lang zo, niet echt aantrekkelijk genoeg voor nieuwe spelers zo.
Dank U, vraag me enkel af hoe ik jou reactie nog moet plaatsen, net pleitte je voor de makers en nu val je ze af. Of maak je er een grapje van?

Gr. Kasper

The Iron Man (tim)
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 14:33

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door The Iron Man (tim) »

Ik wil ook even kort op dit topic reageren.

Ook ik was een van de betaalde spelers van do. Mede door deze update ben ik gestopt. Het geen waar spelers het over hebben "opgelicht" kan ik beamen. Er werd namelijk door veel spelers VEEL geld in het spel gestoken om diamanten te kopen, maar niet alleen voor de diamant spelers is het spel om zeep geholpen.

Zie het ook op deze manier.. Niet betaalde spelers zijn tijden (soms al 2 jaar) bezig om een goede bank op te bouwen. (de bank is het belangrijkste hulp middel in het spel). Door deze update gaan al deze ingestoken uren verloren.

Spelers voelen zich bedonderd, sommigen bestolen. Opgelicht een van de uitspraken. De grote vraag mag het wat do doet. Antwoord is eigenlijk nee. Want onze Nederlandse wed geeft aan dat er zodra betaald word voor iets, dat de organisator niet zomaar de regels of de indeling van een (dit geval game) mag veranderen als deze een nadelige effect hebben op de gebruiker.

Echter zit er achter deze wet 1 addertje.. de organisator moet van Nederlandse aard zijn...Looki is helaas duits.

Thaimassage
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2009 02:03

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Thaimassage »

Hallo,

Ik ben Thaimassage, en ben onder deze naam zo'n anderhalf jaar lang zeer actief geweest op Desert Operations Nederland.
Vanaf Kerst vorig jaar stond ik helemaal bovenaan de Ranglijst en ik heb zelfs maandenlang de felbegeerde Nummer 1-positie bezet, totdat DO-Support zichzelf schuldig maakte aan oneerlijke praktijken om mij van het spel te kunnen verbannen.

Omdat ik 1 van de rijkste spelers was op het spel en inmiddels in 't bezit was van vele malen meer Goudmijnen kreeg ik, als ik door mij aangekochte 'diamanten' inwisselde voor Goud, vreselijk veel meer Goud dan andere spelers voor mijn diamanten als ik die inwisselde voor Goud.
Omdat het 'helpen van andere spelers' d.m.v. het omhoogwerken van hun Banksaldo (door aan hen te verkopen voor minimale prijzen zodat zij 't weer konden verkopen voor 'n hogere prijs) door de Spelleiding verboden was, heeft de Spelleiding (oftewel DO-Support) enkele spelers benaderd met de vraag of zij bereid waren om hen te helpen om mij in een val te lokken (door middel van uitlokking) om zo een reden te hebben om mij een Permanente spelban te kunnen geven (ik had immers teveel macht gekregen in 't spel en ik durfde in het openbaar kritiek op DO-Support te uiten).
De betreffende spelers werden voor hun 'medewerking' bizar hoge 'beloningen' in 't vooruitzicht gesteld, zoals het bijschrijven van Triljoenen aan spelgeld op hun spel-bankrekening...

Zodoende werd ik geconfronteerd met de Belgische speler 'Kir21', die mij via Skype 2 weken lang aan mijn hoofd zeurde met het aanbod om wekelijks bedragen van € 100,- (echt geld dus!) naar mijn bankrekening over te maken.
Voor dat geld zou ik dan op DO diamanten moeten aankopen, en die dan inwisselen voor Goud.
Dat Goud zou ik dan voor min-prijs aan hem moeten verkopen, zodat hij dan in staat zou zijn om het voor max-prijs op de 'spelmarkt' te verkopen, waardoor zijn banksaldo op DO flink zou gaan groeien.
Na 2 weken gezeur van hem zei ik Kir21 dat ik wel akkoord wilde gaan met zijn 'aanbod', er vanuitgaande dat dit toch niet serieus was en dat hij toch niet daadwerkelijk zou gaan betalen.
Tot mijn grote verbazing kon ik 1 dag erna dus niet meer inloggen op het spel, omdat ik door DO-Support een permanente spelban had gekregen wegens 'handelspushing'...
Let wel: De beoogde 'overtreding' is dus in werkelijkheid nooit door mij begaan...

Ik heb hierover nog wel geklaagd bij DO-Support, maar dit was zinloos..
Zij hadden nu nl. hun zin, want ze waren nu af van de - veel te machtig geworden - lastige speler 'Thaimassage', en ze zeiden over 'bewijzen' te beschikken van door mij gepleegde 'overtredingen' van de door hen (achteraf gewijzigde) spelregels...
Na anderhalf jaar keihard gewerkt te hebben aan mijn spelaccount en zeker meer dan € 8.000,- erin te hebben geinvesteerd, ben ik van de 1 op andere dag dus uit het spel 'verwijderd'...

Ik ben nu verstandig geworden en ben mij bezig gaan houden met de nuttige kanten van het leven, maar ik wil hierbij iedereen waarschuwen voor de verslavende en ruinerende werking dat het corrupte en oneerlijke browserspel 'Desert Operations'.
Mensen weest verstandig en stop met spelen !
En, als je dat niet wilt... Investeer geen cent (meer) in dit spel !!!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Met vriendelijke groeten,


De speler 'Thaimassage'
Laatst gewijzigd door Thaimassage op 01 dec 2011 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door CSM »

Thaimassage schreef: Na anderhalf jaar keihard gewerkt te hebben aan mijn spelaccount en zeker meer dan € 8.000,- erin te hebben geinvesteerd, ben ik van de 1 op andere dag dus uit het spel 'verwijderd'...
Zoveel betalen en dan toch geen happy ending.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Om nogmaals in te laten zien hoe Desert Operations werkt laat ik het volgende zien, ik zie dit als ik naar het forum ga:

Afbeelding

Wederom geen enkele mededeling en zoals de melding laat zien, 'zonder reden'. Dit laat wéér zien dat we te maken hebben met een stel jonge honden (begin 20!) die te weinig weten hoe het in de grote mensenwereld werkt en dat OPLICHTING op het internet NIET altijd door de beugel kan en zonder consequenties zal eindigen.

Ga er van uit dat dit weer het werk is van de hyper-actieve moderator op het forum, welke als een zeer slechte moderator het forum bestiert. Ik hoop dat Looki eens wat eerlijker met haar klanten omgaat en ze respectvol behandeld.

Nogmaals mijn gang naar DIT forum heeft te maken met dergelijke zaken, berichten verwijderen, spelers-account blokkeren en nu dus ook het forum. Daarnaast NIET reageren op tickets. Mijn diamanten ben ik kwijt, alsmede vele uren spelplezier en opbouw. Nee ik heb nul respect meer voor alle medewerkers van Desert-Operations, hun meelopende moderatoren. We zullen de proxyservers maar eens gaan bezoeken voor nieuwe accounts.

God bezig DO, nu is het echt oorlog!

@ThaiMassage, leuk je weer even te zien en ontzettend jammer dat ze het 'spel' zo verknoeien voor eerlijke spelers. Zou mij niet verbazen als Kir21 een medewerker (moderator) van Looki is die door hen op jou af is gezonden.

Voor de goede orde, er zal spoedig een klachtenforum opgericht worden voor gedupeerde Looki spelers en spelers die onterecht verkeerd zijn behandeld. Dit met als reden dat Looki een forum beheert, welke geen antwoorden geeft op moeilijke vragen en klachten laat liggen en daarnaast eerlijke berichten verwijderd.


Vriendelijke groeten,

Kasper

Berkeboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 17:07

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Berkeboom »

Volgens mij is deze topic en alle reacties erop een duidelijk voorbeeld van hoe bedrijven een nieuwe vorm van geldklopperij hebben gevonden.
Met als methodiek een spelletje waarbij je ineens de meest basale regels veranderd, wordt personen geld uit de zak geklopt. Deze basale regels moet je in voetbaltermen zien als dat je ineens een wedstrijd wint als de tegenstander 1 goal meer heeft gemaakt dan jij ipv andersom. Het is triest :cry: te constateren dat dit soort bedrijven er door floreert, maar volgens mij kunnen we niets anders doen dan alles van deze leverancier boycotten. Dus: speelt vooral geen spellen meer van Looki.de

Voor wat betreft het spel zelf.... laat je leger ten onder gaan aan de terreur van de spelleiding en negeer het spel verder. Ik heb al iets anders gevonden en besteed geen geld meer aan enig online spel.

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door hellforce666 »

Berkeboom schreef:Volgens mij is deze topic en alle reacties erop een duidelijk voorbeeld van hoe bedrijven een nieuwe vorm van geldklopperij hebben gevonden.
Met als methodiek een spelletje waarbij je ineens de meest basale regels veranderd, wordt personen geld uit de zak geklopt. Deze basale regels moet je in voetbaltermen zien als dat je ineens een wedstrijd wint als de tegenstander 1 goal meer heeft gemaakt dan jij ipv andersom. Het is triest :cry: te constateren dat dit soort bedrijven er door floreert, maar volgens mij kunnen we niets anders doen dan alles van deze leverancier boycotten. Dus: speelt vooral geen spellen meer van Looki.de

Voor wat betreft het spel zelf.... laat je leger ten onder gaan aan de terreur van de spelleiding en negeer het spel verder. Ik heb al iets anders gevonden en besteed geen geld meer aan enig online spel.

hoezo nieuw?

dit gebeurt vaker hoor...

er zijn een paar online spellen die een net bedrijf erachter hebben, meestal herken je die aan heeeel veel servers die allemaal goed lopen

de meeste,
waaronder de spellen van looki, maar ook van gamigo zijn erop gebouwd om je geld afhandig te maken

er zijn veel voorbeelden te noemen:

sinds kort desert operations van looki
emipre universe 2 van looki
neosteam van gamigo (inmiddels gestopt, ook al liep het spel goed, tot gamigo geld ging eisen om de verhaallijn vrij te geven)
travian, zonder premium verlies je hoe dan ook

meer spellen heb ik niet gespeeld die oplichten

maar er zijn er vast meer

predforces
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 18:55

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door predforces »

hoi ik speel nou al dik 2jaar desert-operations

het is een super leuk spel zit in de beste bg van desert :)
en zit al dik 2 jaar te sparen voor een doel te bereiken en nou weekie geleden hebben ze een update gedaan met de bank wat we moete onderzoeken er zitten 25 levels in bij elke level ken je meer geld erop zetten maar de bouw tijd duur zo lang dat we zeker jaar nodig hebben om ons gel er weer op te zetten en de kosten wat je er voor moet betallen word ook steeds meer en te veel natuurlijk,

dit kennen ze niet maken doe dat dan bij het begin van het spel en niet 2 jaar later ik en nog heeeel veeeeel meer hebben nou voor niks gespaart dus ik hoop dat het weer recht word gezet, het moet recht worden gezet zo word het heel moerlijk voor veel mensen zo als mij ook

ik wil niet voor niks dat spel gespeelt hebben voor 2 jaar en heel veel mensen hebben ook diamanten gekocht dus geld in het spel gestoken zo als ik

DUS DO ZET ALLES WEER NORMAAL !!!!!

groet predforces The Dea✟h Reapers

DOModerator
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:05

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door DOModerator »

Tjonge jonge jonge zeg... Spelers die zelfs naar consumenten klaag sites stappen om hun ongenoegen te tonen.

Tijd voor een ongezouten mening van een van de hondstrouwe moderatoren.

Ik speel het spelletje nu krap twee jaar. En in die twee jaar heb ik heel wat gezien en gehoord. Zet je schrap want ik ga jouw ook zeker voor het hoofd stoten. Deze laatste update hebben wij allemaal - ik ook - aan ons zelf te danken. Geld-geil als wij zijn koesteren wij onze virtuele banken en onze virtuele status die het spel ons bied. En kijken we met afgunst naar diegene die meer hebben dan wij. En in de race om meer te krijgen dan de rest doen we alles. Ook vals spelen. En daar lieve spelers draait deze update om.

We hebben twee jaar lang alles gedaan om bestaande regels en veranderingen die als doel hadden vals spelen tegen te gaan te omzeilen. Wat?!? mogen we niet meer zo vaak mogelijk met elkaar handelen? Dan zetten we er toch gewoon een paar spelers tussen. Kun je niet online komen? Gewoon een trust aanmaken of je in-log gegevens aan een ander geven- bij een aantal teams zelfs verplicht. Gaat het je niet snel genoeg? Maak een paar extra accounts aan (voor de dommerds, wel een ander IP gebruiken hè!) De echte slimmerik gaat natuurlijk direct op zoek naar stukjes software om het spel te manipuleren.

Het is de trieste waarheid. Net zoals het ook de trieste waarheid is dat Desert-Operations simpelweg heel dom in elkaar is gezet. Een beetje ontwikkelaar had dit van te voren kunnen zien aankomen. Ergens kun je spelers het niet eens kwalijk nemen dat ze elke gat in de mazen van het regelnet gebruiken om een voorsprong te krijgen op de directe concurrent. Het is tenslotte een oorlog spel. En de sociale druk is groot.

Looki is een bedrijf. Een bedrijf dat kosten maakt en deze kosten terug moet zien te verdienen. Als de inschatting is dat het limiteren van de bank meer geld opbrengt dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat de bank dus word gelimiteerd.

Het leukste argument vind ik de diamant-speler. De diamant speler is namelijk maanden lang uitgekotst door al die spelers die het belachelijk vonden geld in het spel te steken (en het op die manier mogelijk te maken dat anderen gratis konden spelen). En nu worden deze spelers lekker als excuus gebruikt- want het is zo zielig voor hun: zoveel geld geïnvesteerd om hun accounts op een leuk niveau te krijgen, moeten ze ineens gaan inleveren. Ik zin nog op een woord om mee te dingen voor de verkiezing Het Woord Van 2012. Excuus-Gamer?

Kom op zeg. De enige reden dat de Excuus-Gamer nu word aangevoerd is omdat jij baalt als een stekker dat jouw eigen account ook word gekort.

Is het zuur? Jazeker. Helemaal mee eens. Maar de kern vraag is - wat is de houdbaarheid datum van een gekochte diamant? Als je ze inzet voor Vladimir, voor Zonnig Weer, voor de Generaal Status, dan is het geld na een dag, een paar uur, of een maand ook weg. Gebruik je ze voor de speciale units? Als deze stuk gaan is je geld ook weg. Gebruik je ze om snel technologie levels omhoog te kopen? Hoeveel geduldige spelers hebben je inmiddels ingehaald? (Al dan niet reglementair...). Gebruik je ze om snel gebouwen af te bouwen? Bij een verloren gevecht ben je wederom je geld kwijt. Gebruik je ze voor grondstoffen? Wederom ben je deze na een aanval kwijt.

Het voordeel van de diamant is rationeel gezien dus al heel erg beperkt. Voor de kopers: je hebt je voordeel er al mee gehad. Alleen wanneer je ze om hebt gezet in geld, en het geld op de bank hebt gezet blijft het voordeel voor een langere periode, en cumulatief, effectief. Maar zelfs dan, hoeveel extra rente heb je daardoor ontvangen? Streep dat even weg tegen de bovengenoemde tijdelijke opties en je moet niet zeuren.

Ook niet onbelangrijk om tot een rationeel oordeel te komen: wat is het effect als deze regel niet zou zijn ingevoerd? Bij de minimale rente kreeg ik een 20 biljard per dag erbij. Waar andere spelers er 40, 200 of nog meer biljarden erbij kregen. Dus hun inhalen gaat 'm niet worden. Geld ook voor de paupers in het spel (> de mensen die net zijn begonnen). Die gaan mij nooit inhalen. Eerlijk gezegd begreep ik al die nieuwe spelers al niet: waarom een spel beginnen waarbij je op voorhand al kansloos bent?
Los daarvan, elke actie in de top en subtop was afhankelijk van de Happy Hour (die ook nog met regelmaat werd overgeslagen- geld-geil als we zijn hopen we natuurlijk dat de competitie wel geld uitgeeft en wij zelf niet). En dit proces zou alleen maar toenemen.

Met de upgrade neemt dit effect wel degelijk af. Spelers verkopen massaal hun units (hebben we allemaal gekeken naar de krankzinnige hoeveelheden die op de handel staan?) We gaan weer terug naar aanvallen met miljoenen tot een paar miljard units. Helemaal top- hebben we ook geen Happy Hours meer nodig- we kunnen weer gewoon met onze eigen grondstoffen productie gaan aanvallen. Meer actie dus! Is dat niet het doel van een actie spel? En daarnaast maakt het het spel voor de beginnende spelers een stuk leuker.

Waar je ook niemand over hoort is dat Looki gehoor heeft gegeven aan het veelvuldig gemaakte verzoek voor een optie om je handel alleen binnen het eigen team aan te bieden. Hoeven wij eindelijk niet meer via skype af te tellen om die partij olie binnen te halen voordat een ander er mee vandoor gaat.

Natuurlijk zou Looki, Looki niet zijn als ze niet één klein dingetje over het hoofd hebben gezien. Namelijk de spelers die achter enorme hoeveelheden vaste defensie wachten op een aanval. Succes om deze spelers straks klein te krijgen.

Resumé, wat mij betreft is deze update noodzakelijk. Het enige wat ik Support verwijt is dat men niet veel harder en consequenter heeft opgetreden tegen de vals spelers (die ik nooit heb begrepen - als je een spelletje niet eerlijk kan winnen, is je winst waardeloos. En de persoon die zich er aan schuldig maakt overigens ook. En nee, ik geef geen zier om jullie mening over mij). De maatregelen die wel zijn getroffen waren halfzacht, ondoordacht en in sommige gevallen net zo fout als vals spelen op zich.

Maar jongens en meisjes, als je het na het lezen van de bovenstaande tekst nog niet snapt, dan ga je het ook nooit snappen. Ga in dat geval vooral door met je druk maken om een online spelletje. Ben je boos na het lezen van de tekst? Want ja, jongens en meisjes, deze hondstrouwe moderator houd er ook niet van wanneer halverwege de wedstrijd de regels worden aangepast. En dus neem ik voor een nog onbepaalde tijd gewoon niet langer actief deel aan het spel. Ik heb namelijk betere en leukere dingen te doen dat jullie gezeur aan te horen.

En om op mijn favoriete wijze af te sluiten:

Game on!

MarkG1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:11

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door MarkG1970 »

Ook ik ben een DO speler die vorige week onaangenaam werd verrast door de nieuwe upgrade.

Wat me het meeste stoort aan dit hele gebeuren is dat zowel support als looki blijkt geeft op geen enkele wijze te luisteren naar goede suggesties om de upgrade wat minder drastisch te maken. Sterker nog, dank zij een kritische houding (dus niet grof, onbeschoft of onbehoorlijk) heb ik nu ook een permanente ban op het looki forum te pakken.

Looki speelt geen zuiver spel!

@DOmoderator: natuurlijk stappen spelers naar een consumentensite, diamanten waren niet gratis hoor!

Mvg,
Mark

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door hellforce666 »

het punt waar het allemaal mis ging beste do moderator is wel het volgende:

vanaf het moment dat jason robert verving begon het gezeik, robert luisterde naar spelers en was objectief en jason was makkelijk te beïnvloeden en te manipuleren, ik ken een zeer sterk voorbeeld, jason was makkelijk te bespelen en velen hadden dit snel door waardoor gemeen spel in de hand werd gewerkt: iemand viel je bg aan, bg president gaat multihunten bij de andere bg, meld aan jason en het stopte. bank pushing hetzelfde verhaal.

en beste do moderator, je kent vast southway nog?

southway speelde heel lang een 1 op 1 met jason en iedere speler weet dat, tot een andere moderator een onderzoek op touw zette en direct contact opnam met hogerhand gebeurde er niks.

en met thaimassage, hij was ook niet helemaal netjes maar jason heet zoals thai al eerder aangaf een val gezet om thai te kunnen bannen.

hetzelfde is bij moerkie destijds gebeurt, en toen snotneus moerkie van 1 afjoeg was het ineens over, puur toeval? echt niet!

als looki nou eens leert om een goed spel neer te zetten?
en goed personeel aan neemt?

hoezo regels omzeilen?

als regels niet goed gemaakt zijn gaat het rammelen.

looki heeft ook bij eu² nauwelijks waterdichte regels neer gezet

killingforces
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:48

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door killingforces »

zojuist te horen gekregen dat onze kasperying perma ban heeft gekregen op DO, mede door radar te benaderen. Ben je gek zijn niet corrupt

gr

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Tsja, dan zijn wel wel stil ja, een hondstrouwe moderator. ;)

Kom op DO modorator!

De enige reden van het openen van een topic HIER op het Radar forum én het gratis toegankelijke forum waarmee ik bezig ben waarop gedupeerde spelers zoals ik elkaar weten te vinden is denk ik voldoende bewijs vanwege:.
  • Het verwijderen van (wellicht té) goed onderbouwde berichten op het Looki 'Support' Forum
  • Het blokkeren van mijn account (waardoor ik dus mijn BETAALDE diamanten kwijt ben!!! Dat is diefstal hoor!)
  • Mij blokkeren van het forum van Looki
  • Mij tot op HEDEN nog geen enkel antwoord gegeven op 2 supporttickets, de verbanningen op fora en spel.
Ja ik ben te gevaarlijk wellicht en HIER hebben ze geen knopjes waarmee ze iets te lastige berichten kunnen verwijderen. Helaas werkt een eerlijk gesprek zo niet en als iemand dan geen antwoord krijgt zijn dit de oplossingen. Ik ga er van uit dat de moderatoren ongeveer dezelfde leeftijden hebben als de makers en wellicht te weinig levenservaring hebben om te bedenken dat dit zo echt niet kan.

Jullie moderatoren werken vrijwillig mee aan deze praktijken en geheel onbetaald! Denk na en loop niet als een gehersenspoelde fruitvlieg deze gozers achterna. Ze hebben het lef niet om zelf te reageren en ik vraag mij zelfs af of ze wel enig benul hebben van wat er op de Nederlandse server afspeelt.

Bedenk je dat jouw aanwezigheid hier ook een gevaarlijke indruk bij hen kan wekken. Pas maar op voor je het weet ben je ongeïnformeerd je functie als moderator kwijt en staat je account op slot.

Nee ik heb er geen spijt van, enkel dat ik diamanten gekocht heb. Voor nu is het enkel nog mogelijk om mij extern te uiten over mijn boosheid. Dat maken ze het zelf naar, maar of ze dat echt willen, zullen ze zich achteraf nog gaan afvragen ben ik bang...

Het enige wat ik op jouw verhaal wil zeggen:

De grote spelers hebben het dus verpest en daar moet heel DO voor boeten? Bedenk je dat jullie menig grote speler groot hebben gemaakt op diverse wijzen, zelf cheaten! En nu dit, ja dit is de oplossing? Nee!

Daarbovenop de angst die er van af druipt, want je spelers-naam geef je niet prijs, jammer en waarom niet?

Mocht JIJ degene zijn die mij de toegang tot Lookiforum en game heeft versperd... 'Shame on you!'

Groeten,

Kasper
Laatst gewijzigd door Kasperying op 01 dec 2011 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

commex
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 20:07

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door commex »

zozo beste DOModerator kan je wel zeggen dat je aardig uit je nek zwets en het ergst is nog dat je je eigen waarschijnlijk nog gelooft ook


deze helle update is er allen om te doen meer dia s te verkopen

en je verhaal van die aanvallen klopt ook niet echt mensen legen nu vaste verdediging neer waar je niet meer door heen komt

maar goed je weet waarschijnlijk niet beter en zal wel betaald worden door de oplichters van looki

have a nice day

namtown
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:27

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door namtown »

wauw kwam er net achter dat ik ook een ban op het DO forum heb gekregen !!

Ooowh Wacht even me mail checken....,,, nee nope ... zoals verwacht geen mail van looki gekregen met de reden van de ban ..

Goed bezig zo.., ... Heb je kritiek .., ban... !!

Gesloten