Pagina 1 van 2

Rabobank

Geplaatst: 27 okt 2003 21:11
door PaulineG
Hallo Radar,

ik zag net het berichtje van de meneer bij de Rabobank.

Ik heb soortgelijke ervaringen. Ik wilde een paar maanden geleden een tweede rekening openen bij een bank, en aangezien ik eerder een rekening bij de Rabobank had, ben ik daar als eerste naar toegegaan. Daar vroeg men waarvoor ik die rekening wou gaan gebruiken. Waar het in het kort op neer komt is: een rekening openen is prima, maar dan als hoofdrekening, in de toekomst mogelijk aangevuld met andere financiele diensten. Anders vond men het bij de Rabobank geen goed idee om een tweede rekening voor mij te openen. Het gaat hier om de Rabobank in Ermelo. Het hele gebeuren heeft aan de balie plaats gevonden, ikheb dus niets op schrift hierover.

Ik ben hier verder niet op ingegaan en heb nu bij de ING een tweede rekening geopend.

Re: Rabobank

Geplaatst: 27 okt 2003 22:31
door JohnAlb
Ik heb het Rabo verhaal van de genoemde meneer niet gevolgd. Mijn rekeningen lopen bij de Rabo in Bussum. Het was geen enkel probleem om in dit filiaal een tweede rekeninge te openen. Het kan dus wel. :lol:

Re: Rabobank

Geplaatst: 28 okt 2003 10:09
door André Zlobinski
Hallo, Ook ik heb klachten over de Rabobank.

Ik heb geen salaris krediet op mijn rekening en aangezien het salaris en een inhouding elkaar passeerden gebeurde het volgende:
De roodstand was €84,- Ik kreeg een brief met het verzoek om de roodstand op te heffen. Dat gebeurde. Mijn vrouw is naar de bank gegaan om de Bolkkering van onze automatische incasso's op te laten heffen. Dat was 03 Oktober jl. Hierdoor zijn diverse rekeningen niet ingehouden en kregen we zelfs boetes op de Hypotheek betaling ( was wel maar €2,50-) Maar toch. Nadat mijn vrouw bij de bank was geweest werd haar mondelijng medegedeeld * bij deze is de rekening gedeblokkeerd ' Vrij heet dat in hun jargon.

Nadat ik nu zag dat er weer geen inhoudingen werden gedaan heb ik de clienten service Heerlen-Brunneun-Hoensbroek gebeld. ( ik heb mijn rekening bij de RABO te Hoensbroek).
Nu werd me telefonisch medegedeeld dat de rekening niet was gedeblokeerd.
Dit is natuurlijk bijzonder prettig als er iets verzekeings technisch gebeurd. Stel je eens voor je huis brand af!
Ook beschouwen de partijen waar je normaliter trouw aan betaald als een wanbetaler na 2 maanden. Perttig gevoel geeft dat!

Aangezien ik een mail had verzonden met enige uiteleg en had gevraagd om reactie, aangezien ik totaal voldeed aan het gestelde in de brief die ik had ontvangen van de adjunct Directeur Dhr. J.P.J.M. Frantzen.
Echter bleef de reactie van hen uit. Ik ben perslot van rekening maar een KLANTJE.
Nu heb ik wederom een mail gezonden naar de Rabo met de mededeling dat ik voor 03 November uitsluitsel wil hebben hoe deze blokkering op te heffen. LET WEL: IK STA NIET ROOD!!

Mij vrouw is ten overstaan van een volle bank uitgevraagd omtrent het inkomen en of ik wel een vaste baan had! Hierop hoorde mijn vrouw achter zich: daar heb je er weer een die niets kan betalen! Ik had altijd gedacht dat geldelijke zaken 'privé' worden afgehandeld en niet ten overstaan van een volle bank. ( er was op dat moment een geldautomaat stuk aan de buiten zijde van de bank.)

Ik wil hier dus even mijn afschuw uitspreken omtrent het omgaan met klanten.
Ik ben zelf leiding gevende, maar ik vermoed, ik weet het wel zeker, dat als ik zoiets zou uithalen op het bedrijf waar ik werkzaam ben, dat ik van mijn direct leidingevende de wind van voor kreeg. En terrecht ook!

Ik doe U hier een copy bij van mijn mail die ik zojuist heb verzonden.
Ook heb ik de mail nu maar naar een 2e instantie gezonden, wellicht dat hij daar gelezen wordt??

From: Zlobinski
Date: Tuesday, October 28, 2003 09:46:08
To: [email protected]
Subject: Fw: Blokkering rekening 172461901



-------Original Message-------

From: Zlobinski
Date: Tuesday, October 28, 2003 09:42:49
To: [email protected]
Subject: Blokkering rekening 172461901


L.s.

Ik heb 1 maand geleden een mail verzonden maar tot op heden geen antwoord ontvangen!

Ook is mijn vrouw bij de bank geweest om de rekening te laten Deblokkeren. Dit is op 03 Oktober jl. gedaan. Mijn vrouw werd medegedeeld dat 'bij deze de rekening was gedeblokkeerd'.

Echter heb ik na een telefonisch overleg met de Rabo Brunnsum-Hoensbroek te horen gekregen dat de rekening nog steeds is geblokkeerd tav de automatische incasso's!
Ik heb nu door toedoen van de Rabo bank een enorm probleem!
Ik sta niet rood dat vooropgesteld.

Aangezien het schijnbaar normaal is voor de Rabobank om op deze wijze associaal om te gaan met haar klanten, ben ik voornemens om dit dan ook maar te doen.

Ik zal mijn klacht en dit voorval neerleggen bij de consumentenbond, het Tv programma Kassa en Radar.
Verder zal ik me bij mijn bond beraadslagen wat ik hier tegen kan doen als ook bij mijn DASS rechtsbijstand.

Ik wil U dan een redelijke termijn geven om e.e.a. recht te trekken.
Als ik voor 03-November geen bevredigend antwoord van U ontvang, zal ik bovenstaand in werking stellen.

Verder kan ik nu reeds mededelen dat ik geen klant meer wens te zijn van de Rabo bank,
Ik zal deze week dan ook mijn rekening gaan beëindigen.

Jammer, ik was sinds 1981 klant van de Boerenleenbank, Rabo.
Maar aangezien U zich als een boer opstelt, ben ik van mening dat ik men liever niet als een boer zou willen gedragen.

In afwachting van uw reactie,

Hoogachtend,

A.T.J. Zlobinski





Echter heb ik mijn besluit vastgelegd om weg te gaan als klant.

Re: Rabobank

Geplaatst: 28 okt 2003 20:11
door Honyby
Geachte redactie,

Ook ik heb een klacht over de rabobank en dan wel over de Rabobank Breda. Nadat ik vijf jaar niets meer had bijgestort op mijn rekening kreeg ik een brief dat ze mijn rekening zouden opheffen tenzij ik er weer geld zou storten. ik dacht bij mezelf dat kan niet waar zijn er staat immers geld op die rekening. Ik heb ze toen een brief getuurd waarin ik vermelde dat ik niet wou dat mijn rekening zouden opheffen. Maar tot mijn stomme verbazing is het toch gebeurd. Dus ik gebeld naar de bank waar mijn geld was gebleven. Dat konden ze me niet vertellen (stelletje prutsers).

Na enkele brieven was ik het beu (ik was al drie maanden verder en had nog steeds mijn geld niet terug) het enige wat men me toen kon vertellen was dat mijn geld was overgemaakt naar hun tussenrekening en dat ik het niet meer terug kreeg. Ik ben als een bezetene naar het dichtbijzijnde Rabobank filiaal gegaan en heb daar mijn verhaal gedaan (maar dan wel zo hard dat de mensen achter me het ook nog konden horen). Het was wel mijn geld wat ik vanaf mijn 6e tot mijn 20e bij elkaar gepaard had. ik werkte nog bij een incassobureau en heb ze maar even met de neus op de feiten gedrukt en ze eens haarfijn voorgerekend wat het grapje de Rabobank zou gaan kosten als ze niet binnen een week het geld op mijn andere rekening zouden storten.Binnen een week was het geld overgemaakt naar mijn andere rekening. Ik weet 1 ding zeker: ik word nooit meer klant van de Rabobank.

Re: Rabobank

Geplaatst: 28 okt 2003 20:56
door resp00113578
Beste Radar,
ik wil graag reageren op de mededelingen over de Rabobank. Ik moet erbij zeggen dat ik de uitzending niet gezien heb dus ik weet niet wat daar exact aan de orde is gekomen. Ik weet wel dat een betaalrekening een bank per definitie geld kost. Het niet kunnen openen van een "tweede rekening" lijkt mij dus logisch als die niet voldoende gebruikt wordt of als je verder geen producten wilt. De banken zijn commerciele bedrijven. Je salaris komt op 1 rekening binnen dus waarom een tweede openen, vraag ik me af. Daarnaast zou ik in eerste instantie naar mijn eigen bank gaan als ik een tweede rekening wil. Stel ik bankier bij de ABN, waarom zou ik dan zomaar een Rabo binnen lopen om een rekening te openen. Bij de ABN zou het ook kunnen. Daar weet ik wat ik krijg en het overzicht lijkt me beter.

Re: Rabobank

Geplaatst: 03 nov 2003 08:57
door Jeroen.
Ik hoorde vorige week in de uitzending dat iemand werd verplicht te betalen voor een Rabobank betaalrekening.
Ik heb dezelfde ervaring gehad. Aangekomen bij de Rabobank werd mij gemeld dat ik mijn betaalrekening om moest zetten in een totaalpakket met bijbehorende kosten of alleen een rekening openen zonder pasje met ik geloof 25,- aan openingskosten.
Iedereen die aan de balie kwam gingen ze omzetten: landelijk beleid alsdus Rabobank Ede-Veenendaal. Ik heb dit geweigerd en gezegd dat ik wel wacht tot de brief van opheffing in de bus valt.
Ik denk belangrijk om een inventarisatie te doen in NL en ook wat andere banken doen!?

Re: Rabobank

Geplaatst: 05 nov 2003 13:45
door Gast
Bij mij was de betaalrekening ook geblokkeerd, waar vervolgens niets meer werd afgeschreven ondanks mijn overeen komst dat ik 1000 gulden in het rood kon staan.
Deze werd zonder opgaaf van reden zomaar ingetrokken, met als gevolg dat ik na een maand er pas achter kwam.
Tevens werdt mijn doorlopend krediet die ik ook bij de rabo heb afgesloten, ook zomaar geblokkeerd.

Ik zit nu bij een andere bank, waar het ook al een keer is voorgekomen, ondanks dat ik sinds dien niet meer in het rood heb gestaan.
Maar de blokkering op mijn doorlopend bestaat nog steeds bij de rabobank, die ik er voor geen mogelijkheid af kan halen, dit eigenlijks dankzij een fout van de rabobank, en sinds 4 jaar ben ik zelfs aangemeld bij het BKR, waar ik vervolgens 5 jaar sta geristreerd.
Overigens het doorlopend krediet is binnen kort afgelost, dus ik ben er dit jaar er zo bij zo van af.
Voor mij geen dedonder meer met die r*****@#$#!? rabobank.

Re: Rabobank

Geplaatst: 12 nov 2003 13:54
door C. Timmermans
Ook ik heb (meerdere) slechte ervaringen bij de Rabobank. Daarom heb ik door de jaren heen, op een betaalrekening na, alle producten bij de Rabobank weggehaald en overgeheveld naar andere banken.

Enige tijd geleden heeft Rabobank Roermond contact met mij opgenomen en middels een persoonlijk gesprek gevraagd s.v.p. meerdere producten af te nemen behalve een betaalrekening, bv. een hypotheek of een spaarrekening. Ik heb meteen aangegeven hierin geen interesse te hebben. Hierop werd mij verzocht dan ook maar de betaalrekening stop te zetten, omdat dit de Rabobank te veel geld kost. Dit is schijnbaar het nieuwe beleid van Rabobank Roermond. Ik had hier niet veel zin in, en heb de Rabobank verzocht e.e.a. op papier te zetten. Uiteindelijk heb ik deze brief na enkele maanden ontvangen. Dit is waarschijnlijk dezelfde brief als de meneer uit Roermond ontvangen heeft (uitzending 27-10-2003).

In de brief wordt begrip gevraagd voor het standpunt van de Rabobank en word ik vriendelijk verzocht de betaalrekening op te zeggen middels het bijgesloten formulier. Ik heb geen zin in alle deze rompslomp en ben dan ook voornemens de betaalrekening lekker aan te houden bij de Rabobank, ook al kost dit de Rabobank geld.

Telefonisch werd mij echter door de Rabobank medegedeeld dat een rekening eenzijdig door de Rabobank kan worden opgezegd. Mijn vraag: mag de Rabobank een rekening eenzijdig opzeggen en moet ik mij zorgen beginnen te maken?

Re: Rabobank

Geplaatst: 26 nov 2003 19:16
door Jos Maas
de Rabo is de grootste hypocriete bank die ik ken.
Als ik morgen een boekje open doe over Rabo Soest en Baarn staan ze per direct onder curatele van het hoofdkantoor en rollen er koppen

Re: Rabobank

Geplaatst: 01 jan 2004 09:55
door R Jansen
Ik heb al 6 jaar een rabo betaalrekening en stond de laatste twee jaar bijna elke maand een stukje rood (hooguit 150 euro),nooit een probleem en ineens,zonder opgaaf van redenen is dat geblokkeerd plus dat een eenmalige machting niet meer worden uitgevoerd (ook niet als een bedrag 30 euro is en t saldo 600 positief) en hetzelfde geld voor automatische incasso's.

Het is de arrogantie dat een bank alles denkt te kunnen maken en zelfs te beroerd is om je in te lichten over nieuwe maatregelen :? Mijn geld gaat in 2004 naar een andere bank...

Re: Rabobank

Geplaatst: 02 mar 2004 11:47
door saint
Mij is precies hetzelfde overkomen,
Ik heb meer dan 30 jaar een rekening bij de Rabo bank lopen.
Regelmatig stond ik rood maar werden automatische incasso's toch gewoon voldaan.
Vanaf december 2003 kreeg ik ineens bericht van leveranciers dat automatische incasso's niet meer werden voldaan.
Telefonisch onderzoek bij de Rabo bank bevestigde dit.
Men vertelde mij dat, verandering in het beleid, betreffende rood staan was verandert. Dus 30 jaar was het geen probleem en nu ineens wel.
Men had mij niet over het veranderen van dit beleid geïnformeerd.
Ik heb een brief gestuurd naar de Rabo bank om mijn onvrede, over de gang van zaken te vermelden en hen uitgenodigd voor een gesprek hierover. Ik heb nooit een reactie mogen ontvangen.
Telefonische navraag over het uitblijven van een reactie leverde ook niets op. De rabobank die pretendeert er voor de mensen te zijn is niet meer. Het zijn nu een aantal arrogante ingenomen bankiers.

Wie heeft betere ervaringen met andere banken.

Re: Rabobank

Geplaatst: 13 jul 2004 14:01
door Stiemie
Wij lieten bij de Rabobank op het Mercatorplein in Amsterdam 3 rekeningen openen. 1 voor mijn vriend, 1 voor mij en een en/of rekening voor ons beiden.

Voorwaarde was wel dat we meteen ons salaris erop lieten storten. Dat hebben we dus gedaan. De rekening kwam echter op een verkeerde naam te staan, het internetbankieren werkte niet (geen toegang doodat men dit niet had doorgegeven aan het hoofdkantoor) en de (desbereffende) rabo was telefonisch natuurlijk niet te bereiken. ('Sorry mevrouw, de geldauto komt net, dan is het te druk om de telefoon op te nemen')

Uiteindelijk duurde het bijna drie maanden voordat we eindelijk weer bij ons geld konden! Dus lekker op een houtje bijten omdat je anders de huur niet kan betalen omdat de rabo je geld niet wil geven...

En door de 'handige' overstapservice werd al het geld dat mensen naar onze postbank-rekening stortte meteen doorgestuurd naar de Raborekening zodat er daar ook steeds minder op kwam te staan!

Voor ons nooit geen Rabobank meer!

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 00:04
door Lucifer
Inderdaad Stiemie de rabobank is FOUT! WEG ERMEE EN ZSM EEN ANDERE BANK.

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 00:59
door resp00112469
Al sinds 1969 ben ik bij de Rabo, toen nog Raffaisen bank. Nooit waren er problemen en had men nog een beetje SERVICE. Toen er bij mij werd ingebroken en ik vreselijk omhoog zat, ben ik toen ook uitstekend geholpen. De laatste jaren is het begrip SERVICE en KLANTVRIEDELIJKHEID, hier erg ver te zoeken. Betalings opdrachten worden niet meer op tijd uitgevoerd, rekeningen worden terug geboekt, ook als hiervoor geen enkele reden is. Gevolg incasso's boete's naheffingen van de belasting en nog veel meer ellende. Hoe help je iemand in de problemen? Zo! dus. Voor mij heeft de Rabobank afgedaan, helaas jammer dat ik dit moet zeggen.

Vr. Gr. Hans.

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 11:04
door K. Vermeess
Hier ook, slechte service, afspraken die ze niet nakomen zoals automatische incasso's, dreigen met het sluiten van een rekening als er niet meer geld overheen gaat etc etc

Dus overgestapt naar de postbank, en een klacht ingediend bij de geschillencommisie.

Raboplichters is de nieuwe naam !

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 18:01
door jannieheetik
Rabobanken zijn allemaal afzonderlijke ondernemingen. Zo kan het zijn dat het ene kantoor een fantastische service geeft terwijl het andere om te huilen is.
Maar nu zijn ze zich steeds meer aan het fuseren tot grotere eenheden en daarbij leggen langzaam de 'goeden' het loodje....

Ik ben daarom jaaaaaaren geleden al weggelopen en mijn ellendeverhalen zijn zo oud, dat ik ze hier maar niet meer zal plaatsen!

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 23:08
door Gast
Klopt. dit wordt door veel mensen nogal eens vergeten. In hoofdlijnen wordt alles opgezet volgens de gezamelijke richtlijnen van rabobank nederland, waarin afgevaardigden zitten van de lokale rabobanken. Echter hebben de lokale rabobanken over de overige zaken volledige vrijheid. deze lokale zaken worden voorgelegd en beslist tijdens de ledenvergaderingen van de lokale bank. Iedere klant kan lid (mits je aan een aantal minimum eisen voldoet)worden en zo meestemmen over het lokale beleid van de bank. Kortom de eigen leden (lees klanten) hebben vaak ingestemd (als meerderheid/democratisch)met een bepaalde werkwijze en kunnen deze dus indien het niet bevalt ook weer terugdraaien. De rabobank structuur zit dus iets ingewikkelder in elkaar als bijvoorbeeld een ABN Amro wat de service helaas niet altijd ten goede komt. Maar zo heeft elke bank wel iets helaas bestaat er nog steeds geen perfecte bank voor iedereen.

Re: Rabobank

Geplaatst: 15 jul 2004 23:27
door Lucifer
Maar de rabobank is echt slecht

Re: Rabobank

Geplaatst: 16 jul 2004 10:00
door Herman Zijlstra
Bij deze mijn ervaring met de Rabo Bank filiaal Oostzaan. Eind maart ben ik bij dit filiaal naar binnen gelopen voor info om mijn Postbank hypotheek om te zetten naar een Rabo hypotheek( het was volgens de reclames namelijk tijd voor de Rabo Bank). Na een vriendelijk gesprek met een adviseur waarin ik zei dat ik werkloos was kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk een probleem was om over te stappen, maar hij zou me het dan zo spoedig mogelijk laten weten. Na ongeveer 2 weken ben ik gaan vragen of er al nieuws was, maar ik lag nog op de stapel met nieuwe aanvragen en moest geduld hebben. Een maand daarna weer maar eens geinformeerd en de dame achter de balie vond het ongelofelijk en zou de persoon in kwestie de volgende dag meteen contact op laten nemen. U snapt het al vorige week inmiddels 3 maanden later weer eens naar binnen gelopen, de zelfde verwondering en beterschap belooft, maar tot op heden geen enkele reactie. Ik begrijp inmiddels ook wel dat ik geen interesante partij ben, maar een telefoontje met een afwijzing had toch wel op zijn plaats geweest.
Voor mij is het geen "TIJD VOOR DE RABOBANK" en blijf dan toch maar GRAUW bij de Postbank.
Mvgr Herman

Re: Rabobank

Geplaatst: 16 jul 2004 19:44
door Gast
rabobank?weg ermee!