Hallo, Ook ik heb klachten over de Rabobank.
Ik heb geen salaris krediet op mijn rekening en aangezien het salaris en een inhouding elkaar passeerden gebeurde het volgende:
De roodstand was €84,- Ik kreeg een brief met het verzoek om de roodstand op te heffen. Dat gebeurde. Mijn vrouw is naar de bank gegaan om de Bolkkering van onze automatische incasso's op te laten heffen. Dat was 03 Oktober jl. Hierdoor zijn diverse rekeningen niet ingehouden en kregen we zelfs boetes op de Hypotheek betaling ( was wel maar €2,50-) Maar toch. Nadat mijn vrouw bij de bank was geweest werd haar mondelijng medegedeeld * bij deze is de rekening gedeblokkeerd ' Vrij heet dat in hun jargon.
Nadat ik nu zag dat er weer geen inhoudingen werden gedaan heb ik de clienten service Heerlen-Brunneun-Hoensbroek gebeld. ( ik heb mijn rekening bij de RABO te Hoensbroek).
Nu werd me telefonisch medegedeeld dat de rekening niet was gedeblokeerd.
Dit is natuurlijk bijzonder prettig als er iets verzekeings technisch gebeurd. Stel je eens voor je huis brand af!
Ook beschouwen de partijen waar je normaliter trouw aan betaald als een wanbetaler na 2 maanden. Perttig gevoel geeft dat!
Aangezien ik een mail had verzonden met enige uiteleg en had gevraagd om reactie, aangezien ik totaal voldeed aan het gestelde in de brief die ik had ontvangen van de adjunct Directeur Dhr. J.P.J.M. Frantzen.
Echter bleef de reactie van hen uit. Ik ben perslot van rekening maar een KLANTJE.
Nu heb ik wederom een mail gezonden naar de Rabo met de mededeling dat ik voor 03 November uitsluitsel wil hebben hoe deze blokkering op te heffen. LET WEL: IK STA NIET ROOD!!
Mij vrouw is ten overstaan van een volle bank uitgevraagd omtrent het inkomen en of ik wel een vaste baan had! Hierop hoorde mijn vrouw achter zich: daar heb je er weer een die niets kan betalen! Ik had altijd gedacht dat geldelijke zaken 'privé' worden afgehandeld en niet ten overstaan van een volle bank. ( er was op dat moment een geldautomaat stuk aan de buiten zijde van de bank.)
Ik wil hier dus even mijn afschuw uitspreken omtrent het omgaan met klanten.
Ik ben zelf leiding gevende, maar ik vermoed, ik weet het wel zeker, dat als ik zoiets zou uithalen op het bedrijf waar ik werkzaam ben, dat ik van mijn direct leidingevende de wind van voor kreeg. En terrecht ook!
Ik doe U hier een copy bij van mijn mail die ik zojuist heb verzonden.
Ook heb ik de mail nu maar naar een 2e instantie gezonden, wellicht dat hij daar gelezen wordt??
From: Zlobinski
Date: Tuesday, October 28, 2003 09:46:08
To:
[email protected]
Subject: Fw: Blokkering rekening 172461901
-------Original Message-------
From: Zlobinski
Date: Tuesday, October 28, 2003 09:42:49
To:
[email protected]
Subject: Blokkering rekening 172461901
L.s.
Ik heb 1 maand geleden een mail verzonden maar tot op heden geen antwoord ontvangen!
Ook is mijn vrouw bij de bank geweest om de rekening te laten Deblokkeren. Dit is op 03 Oktober jl. gedaan. Mijn vrouw werd medegedeeld dat 'bij deze de rekening was gedeblokkeerd'.
Echter heb ik na een telefonisch overleg met de Rabo Brunnsum-Hoensbroek te horen gekregen dat de rekening nog steeds is geblokkeerd tav de automatische incasso's!
Ik heb nu door toedoen van de Rabo bank een enorm probleem!
Ik sta niet rood dat vooropgesteld.
Aangezien het schijnbaar normaal is voor de Rabobank om op deze wijze associaal om te gaan met haar klanten, ben ik voornemens om dit dan ook maar te doen.
Ik zal mijn klacht en dit voorval neerleggen bij de consumentenbond, het Tv programma Kassa en Radar.
Verder zal ik me bij mijn bond beraadslagen wat ik hier tegen kan doen als ook bij mijn DASS rechtsbijstand.
Ik wil U dan een redelijke termijn geven om e.e.a. recht te trekken.
Als ik voor 03-November geen bevredigend antwoord van U ontvang, zal ik bovenstaand in werking stellen.
Verder kan ik nu reeds mededelen dat ik geen klant meer wens te zijn van de Rabo bank,
Ik zal deze week dan ook mijn rekening gaan beëindigen.
Jammer, ik was sinds 1981 klant van de Boerenleenbank, Rabo.
Maar aangezien U zich als een boer opstelt, ben ik van mening dat ik men liever niet als een boer zou willen gedragen.
In afwachting van uw reactie,
Hoogachtend,
A.T.J. Zlobinski
Echter heb ik mijn besluit vastgelegd om weg te gaan als klant.