Pagina 1 van 1

thiando

Geplaatst: 01 dec 2011 10:55
door ngdekker
vier weken geleden heb ik Adobe InDesign CS5 besteld (bestelling 4095) maar nog niks mogen ontvangen. Vraag me af of het nog goed komt. Bestaat het bedrijf nog wel? Ze nemen de telefoon niet op en op een e-mail antwoorden zij ook niet.

Re: thiando

Geplaatst: 01 dec 2011 12:11
door ArneLH
Staat niet in het Centraal Insolventieregister met faillissementen en surséances van betaling, staat wel gewoon ingeschreven in het Handelsregister:
- Eenmanszaak sinds 09-08-2005
- Gevestigd op een woonadres

Re: thiando

Geplaatst: 01 dec 2011 13:43
door alfatrion
Als je al betaald hebt dan kun je de overeenkomst ontbinden door dit schriftelijk aan te geven. Op de website ConsuWijzer kun je hierover voorbeelden vinden.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 11:31
door Norman1971
Op 27-11-2011 een bestelling gedaan en factuur voldaan via ideal. Tot op heden geen bestelling binnen gehad. Er word niet gereageerd op mails en de telefoon word al helemaal niet opgenomen. Inmiddels melding van internet fraude gedaan bij de politie op de site mijnpolitie.nl. Verzoeke aan iedereen die gedupeerd is een melding van het voorval te maken op deze site. Laten wij onze krachten bundelen zodat dit bedrijf aangepakt kan worden.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 12:13
door CSM
Eigen schuld, dikke bult. Heel veel vage webshops verkopen nep-versies van populaire software pakketten. Als je een onsje gezond verstand zou hebben, dan had je gewoon rechtstreeks bij Adobe besteld.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 14:02
door MAXIEM
Norman1971

Zie mijn verwijzing elders!

Maxiem.

Als het kalf verdronken is, ..............................

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 15:10
door Emmy75
Norman1971 schreef:Op 27-11-2011 een bestelling gedaan ....
Ze mogen er 30 dagen over doen om het product te leveren.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 15:42
door MAXIEM
Emmy75

Als een webshop niet kan of wil leveren, dan dienen ze binnen 5 werkdagen de koopsom terug te boeken. Zo werkt dat in ons kikkerland en niet anders.

Maxiem.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 15:44
door ArneLH
MAXIEM schreef:Emmy75

Als een webshop niet kan of wil leveren, dan dienen ze binnen 5 werkdagen de koopsom terug te boeken. Zo werkt dat in ons kikkerland en niet anders.

Maxiem.
Waar komt dit nu weer vandaan?

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 15:58
door Emmy75
MAXIEM schreef:Emmy75

Als een webshop niet kan of wil leveren, dan dienen ze binnen 5 werkdagen de koopsom terug te boeken. Zo werkt dat in ons kikkerland en niet anders.

Maxiem.
Dat heeft u al vaker beweerd, echter volgens de wet hebben ze toch echt 30 dagen de tijd om tot betaling over te gaan. Ik zou graag willen weten hoe u aan die 5 werkdagen komt.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 16:12
door grun
MAXIEM schreef:Als een webshop niet kan of wil leveren, dan dienen ze binnen 5 werkdagen de koopsom terug te boeken. Zo werkt dat in ons kikkerland en niet anders.
Doe eens een link. ConsuWijzer zegt namelijk heel wat anders:

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... niet_terug

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 16:28
door MAXIEM
grun

Uiteraard ben ik er van op de hoogte, dat dit kikkerland vergeven is van wetten en regels. Maar.....................................er bestaat ook nog zoiets als een gemeenschappelijk bezit van waarden en normen. Daar is een wet niet voor nodig. Als je als verkoper weet, dat je het produkt niet kunt of wilt leveren, dan is het gewoon fatsoenlijk en normaal om de aankoopsom direkt terug te boeken. De termijn van 5 werkdagen vind ik eigenlijk nog te ruim. Twee werkdagen zou meer dan voldoende zijn.

Met collegiale groet, Maxiem.

en...........Consuwijzer is niet heilig, ook met de interpretatie van de WvD slaan ze de plank flink mis (om van de Consumentenbond maar niet te spreken).

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 16:36
door ArneLH
@MAXIEM: ik vind de wettelijke termijn voor terugboeken van een vooruitbetaling ook veel te ruim (hoeveel tijd heb je nodig voor een internetoverboeking? 5 min?), maar zo is ie nou eenmaal. Dat al die keurmerkuitdelers hier nu niet mee proberen zich echt mee te onderscheiden...

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 17:28
door berend12
Je kan ook beter bestellen bij webwinkels waarbij je achteraf kan betalen.

Lees ook altijd van te voren de ervaringen van andere klanten.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:20
door berend12
Ze hebben het Qshops keurmerk, misschien kunnen zij nog iets betekenen?
qshops.org

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:26
door MAXIEM
berend12

Zij vermelden geen (wettelijk verplicht) bezoekadres. Dan weet je al meteen hoe laat het is.

Maxiem.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:27
door ArneLH
MAXIEM schreef:berend12

Zij vermelden geen (wettelijk verplicht) bezoekadres. Dan weet je al meteen hoe laat het is.

Maxiem.
Eh, rechter bovenhoek?

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:30
door MAXIEM
ArneLH

Een vestigingsadres danwel een postadres danwel een rode ballon met stip op een plattegrond is NIET hetzelfde als het (wettelijk verplicht) expliciet vermelden van een bezoekadres.

Maxiem.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:32
door ArneLH
Kom op, het is een eenmanszaak. Dikke kans dat het bedrijfje gerund wordt vanuit de garage... Vestigingsadres = bezoekadres dus.

Re: thiando

Geplaatst: 10 dec 2011 21:33
door berend12
Sta er elke keer weer van te kijken hoe makkelijk men is, onder rembours kan toch ook? Heb je meer zekerheid.