De dubieuze praktijken van de NEM
Geplaatst: 02 dec 2011 05:46
Sinds 2 jaar, bij het betrekken van mijn nieuwe woning, heb ik de Ned. Energie Mij. als mijn energie-leverancier. Hoewel ik geen achterstand heb, heb ik meerdere keren 25 euro extra moeten betalen omdat ik 2 (!) dagen te laat had betaald. Daar ik dit op enig moment onverteerbaar vond, heb ik deze boete niet betaald. Uiteraard kreeg ik binnen een week een brief van een deurwaarder die het bedrag verhoogd had naar 62,50 euro. Deze heb ik direct betaald om verdere verhogingen te voorkomen.
Begin November kreeg ik een brief van de transporteur dat de NEM, die zonder opgaaf van redenen, mijn aflopende 2-jarige contract niet meer zou verlengen. Hier heb ik geen bezwaar tegen gemaakt, daar ik immers nog nooit zoveel aan energiekosten heb betaald. Gelukkig kon ik zonder problemen overstappen naar een andere aanbieder.
Na onevenredig lang wachten op de eindafrekening, kreeg ik deze de afgelopen week alsnog toegestuurd. Op het overzicht stond dat ik recht heb op 360 euro teruggaaf. Een mooi bedrag voor de dure Decembermaand. Maar, de NEM zou de NEM niet zijn als ze niet nog een truc uit de hoge hoed toverde. Let wel, ondanks dat ik mijn afsluiting van de transporteur heb moeten vernemen en verder geen enkele reactie van de NEM heb gekregen, is mijn teruggave verminderd met 84,04 euro, wegens beëindiging contract. Dus in het kort:- ik heb geen achterstand in betaling, ben een klein verbruiker en heb zelf het aflopende 2-jarige contract niet opgezegd (dit heeft de NEM zonder overleg eigenhandig beslist). Nochtans heeft de NEM mijn teruggave van 360 euro (welke ik nog steeds niet heb ontvangen, doch zal 'ergens' na 15 December op mijn rekening worden gestort volgens de tele-marketeer) verminderd met een bedrag van 80,04 euro, wegens het opzeggen van de leverings-overeenkomst. Wat ik nooit gedaan heb, noch mondeling en/of schriftelijk. Let wel, ik had een aflopend contract van 2 jaar en ben ook nimmer ingegaan op de "geweldige aanbiedingen" om de prijs van gas en/of elektra voor een langere periode vast te zetten.
Mensen bescherm je tegen deze voormalige 'woeker-polis' verkopers en ga nooit in op hun misleidende reclame. Ongeacht welke BN'er u ook van het tegendeel probeert te overtuigen.
Resumerend kan ik slechts vaststellen dat de NEM er geen enkele moeite mee heeft om op een schandalige wijze haar klanten te bestelen. Uiteraard laat ik het hier niet bij zitten. Spijtig ook dat BN'ers zonder enige vorm van schaamtegevoel deze organisatie nog durft te promoten ook. Slapers, wordt wakker, ik zeg NOOIT Doen!
Begin November kreeg ik een brief van de transporteur dat de NEM, die zonder opgaaf van redenen, mijn aflopende 2-jarige contract niet meer zou verlengen. Hier heb ik geen bezwaar tegen gemaakt, daar ik immers nog nooit zoveel aan energiekosten heb betaald. Gelukkig kon ik zonder problemen overstappen naar een andere aanbieder.
Na onevenredig lang wachten op de eindafrekening, kreeg ik deze de afgelopen week alsnog toegestuurd. Op het overzicht stond dat ik recht heb op 360 euro teruggaaf. Een mooi bedrag voor de dure Decembermaand. Maar, de NEM zou de NEM niet zijn als ze niet nog een truc uit de hoge hoed toverde. Let wel, ondanks dat ik mijn afsluiting van de transporteur heb moeten vernemen en verder geen enkele reactie van de NEM heb gekregen, is mijn teruggave verminderd met 84,04 euro, wegens beëindiging contract. Dus in het kort:- ik heb geen achterstand in betaling, ben een klein verbruiker en heb zelf het aflopende 2-jarige contract niet opgezegd (dit heeft de NEM zonder overleg eigenhandig beslist). Nochtans heeft de NEM mijn teruggave van 360 euro (welke ik nog steeds niet heb ontvangen, doch zal 'ergens' na 15 December op mijn rekening worden gestort volgens de tele-marketeer) verminderd met een bedrag van 80,04 euro, wegens het opzeggen van de leverings-overeenkomst. Wat ik nooit gedaan heb, noch mondeling en/of schriftelijk. Let wel, ik had een aflopend contract van 2 jaar en ben ook nimmer ingegaan op de "geweldige aanbiedingen" om de prijs van gas en/of elektra voor een langere periode vast te zetten.
Mensen bescherm je tegen deze voormalige 'woeker-polis' verkopers en ga nooit in op hun misleidende reclame. Ongeacht welke BN'er u ook van het tegendeel probeert te overtuigen.
Resumerend kan ik slechts vaststellen dat de NEM er geen enkele moeite mee heeft om op een schandalige wijze haar klanten te bestelen. Uiteraard laat ik het hier niet bij zitten. Spijtig ook dat BN'ers zonder enige vorm van schaamtegevoel deze organisatie nog durft te promoten ook. Slapers, wordt wakker, ik zeg NOOIT Doen!