PostNL pakketdienst en ruwe behandeling van verzendingen
Geplaatst: 02 dec 2011 09:23
Vandaag de wederom meegemaakt hoe PostNL blijkbaar met zijn pakketten omgaat.
Ik verzend regelmatig massageolie naar diverse klanten toe, maar PostNL werkt daar niet altijd lekker in mee.
Mislukking 1:
De eerste zending dit jaar was standaard verzonden. Olie verzonden... de ontvanger ontvangt een druppend pakket en weigert deze en neemt contact op met mij. Logisch.
Ja meneer, het is standaard verzonden dus als u geluk heeft krijgt u uw pakket terug, maar geen vergoeding (niet verzekerd). Volgende dag maar weer gebeld (0.45ct per minuut). In de computer staat dat het pakket inderdaad wordt teruggestuurd.......... naar Frankrijk. Sorry?
Ik had de glazen uitstekend verpakt, maar, omdat het een Franse wijndoos was... heb ik het pakket nooit meer gezien. Terug naar Maison Migraine... zucht...
Klagen mocht, dan moest ik een brief sturen en kreeg dit antwoord:
"Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u niet tevreden bent met de behandeling van uw klacht. Het spijt mij dat u niet tevreden bent met de klachtenafhandeling van PostNL Pakketten. Graag leg ik uit wat u kunt doen.
Helaas kan ik u geen ander antwoord geven, dan het antwoord wat u reeds heeft ontvangen. Als u vindt dat wij een klacht niet goed hebben behandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Post. De Geschillencommissie probeert een schikking tussen de partijen tot stand te brengen. Als dit niet lukt, spreekt zij een bindend advies uit.
U betaalt eenmalig € 25,- die u vergoed krijgt als u in het gelijk wordt gesteld. U neemt contact op met de Geschillencommissie via telefoonnummer 070 - 31 053 10 of via www.geschillencommissie.nl. "
Klagen? Prima, maar dan eerst betalen... en maar kijken wat het antwoord wordt. Dit heb ik niet gedaan, want de waarde van het pakket was al lager dan de € 25,-
Mislukking 2:
Afgelopen zaterdag geef ik, wederom prima verpakt... een pakket af met 6 glazen flessen met olie. Dit keer maar verzekerd, want het gaat anders in de papieren lopen. Nou ja, ehm... zaterdag verstuurd... mag deze er toch dinsdag wel zijn?
Dinsdag een mail van mijn klant of het al verstuurd was. Gebeld naar 0900-0570 (45 ct/pm) statusinformatie. Want Track en Trace gaf weer eens 'zending niet gevonden' (ook zo'n service...).
Het pakket was onderweg. Sorry foutje.
Woensdagavond geen pakket... gebeld.... pakket had net de distributie gemist. Morgen komt hij aan bij de ontvanger.
Nee dus... het is donderdag en niet de ontvanger krijgt het pakket, maar IK.
Een onbekende doos, met daarin een grote vuilniszak met mijn zeiknatte pakket er in. Beschadigd bij het distributiecentrum.
Grote letters met 'breekbaar' betekenen blijkbaar dus niet zo veel.
Kortom... zaterdag verstuurd... en donderdagavond zelf terugkrijgen met de helft van de zending in een geölied pakket.
Zucht... oké, dit keer wordt het vergoed, maar toch... ik verstuur een pakket om in zijn geheel aan te laten komen, niet om terug te krijgen.
Dit ging dus niet geölied!!
Hebben andere mensen ook zulke ervaringen met PostNL. Tarieven verhogen kunnen prima. Medewerkers ontslaan ook... maar uit die frustratie lekker op elkaar, maar niet op mijn pakketten!
Ik verzend regelmatig massageolie naar diverse klanten toe, maar PostNL werkt daar niet altijd lekker in mee.
Mislukking 1:
De eerste zending dit jaar was standaard verzonden. Olie verzonden... de ontvanger ontvangt een druppend pakket en weigert deze en neemt contact op met mij. Logisch.
Ja meneer, het is standaard verzonden dus als u geluk heeft krijgt u uw pakket terug, maar geen vergoeding (niet verzekerd). Volgende dag maar weer gebeld (0.45ct per minuut). In de computer staat dat het pakket inderdaad wordt teruggestuurd.......... naar Frankrijk. Sorry?
Ik had de glazen uitstekend verpakt, maar, omdat het een Franse wijndoos was... heb ik het pakket nooit meer gezien. Terug naar Maison Migraine... zucht...
Klagen mocht, dan moest ik een brief sturen en kreeg dit antwoord:
"Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u niet tevreden bent met de behandeling van uw klacht. Het spijt mij dat u niet tevreden bent met de klachtenafhandeling van PostNL Pakketten. Graag leg ik uit wat u kunt doen.
Helaas kan ik u geen ander antwoord geven, dan het antwoord wat u reeds heeft ontvangen. Als u vindt dat wij een klacht niet goed hebben behandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Post. De Geschillencommissie probeert een schikking tussen de partijen tot stand te brengen. Als dit niet lukt, spreekt zij een bindend advies uit.
U betaalt eenmalig € 25,- die u vergoed krijgt als u in het gelijk wordt gesteld. U neemt contact op met de Geschillencommissie via telefoonnummer 070 - 31 053 10 of via www.geschillencommissie.nl. "
Klagen? Prima, maar dan eerst betalen... en maar kijken wat het antwoord wordt. Dit heb ik niet gedaan, want de waarde van het pakket was al lager dan de € 25,-
Mislukking 2:
Afgelopen zaterdag geef ik, wederom prima verpakt... een pakket af met 6 glazen flessen met olie. Dit keer maar verzekerd, want het gaat anders in de papieren lopen. Nou ja, ehm... zaterdag verstuurd... mag deze er toch dinsdag wel zijn?
Dinsdag een mail van mijn klant of het al verstuurd was. Gebeld naar 0900-0570 (45 ct/pm) statusinformatie. Want Track en Trace gaf weer eens 'zending niet gevonden' (ook zo'n service...).
Het pakket was onderweg. Sorry foutje.
Woensdagavond geen pakket... gebeld.... pakket had net de distributie gemist. Morgen komt hij aan bij de ontvanger.
Nee dus... het is donderdag en niet de ontvanger krijgt het pakket, maar IK.
Een onbekende doos, met daarin een grote vuilniszak met mijn zeiknatte pakket er in. Beschadigd bij het distributiecentrum.
Grote letters met 'breekbaar' betekenen blijkbaar dus niet zo veel.
Kortom... zaterdag verstuurd... en donderdagavond zelf terugkrijgen met de helft van de zending in een geölied pakket.
Zucht... oké, dit keer wordt het vergoed, maar toch... ik verstuur een pakket om in zijn geheel aan te laten komen, niet om terug te krijgen.
Dit ging dus niet geölied!!
Hebben andere mensen ook zulke ervaringen met PostNL. Tarieven verhogen kunnen prima. Medewerkers ontslaan ook... maar uit die frustratie lekker op elkaar, maar niet op mijn pakketten!