LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (ervaring met )Zilverenkruis of Agis
(ervaring met )Zilverenkruis of Agis
Ik kan overstappen van ZK naar Agis via de gemeente
ZK heeft geen contracten met de gemeente, dus geen collectiviteit. Eigen risico is niet meeverzekerd. Bij Agis vai de gemeente wel.
Ik weet wat ik nu heb bij ZK.
Als verzekeraar ken ik Agis niet.
Ik heb met ZK wel dit jaar de nodige adm. fouten meegemaakt. Daarvoor niet.Niettemin zijn die opgelost.
Financieel. Op jaarbasis scheelt het ongeveer €250,-
ZK heeft geen contracten met de gemeente, dus geen collectiviteit. Eigen risico is niet meeverzekerd. Bij Agis vai de gemeente wel.
Ik weet wat ik nu heb bij ZK.
Ik heb met ZK wel dit jaar de nodige adm. fouten meegemaakt. Daarvoor niet.Niettemin zijn die opgelost.
Financieel. Op jaarbasis scheelt het ongeveer €250,-
Laatst gewijzigd door moleman op 02 dec 2011 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (ervaring met )Zilverenkruis of Agis
Ik ben zelf dik tevreden over ZK. Deze verzekering heb ik al geruime tijd, met aanvullend 3 sterren.
Het eigen risico is gewoon irritant. Als je dat niet zou hebben is natuurlijk voordelig, maar je moet even goed naar de dekking kijken. Wat dekt Agis waar jij wat aan hebt ten opzichte van ZK en als dat even positief is en je goedkoper uit kunt zijn, waarom zou je dan bij ZK blijven?
Als verder alle zorg gedekt wordt, zie ik niet direct een probleem om over te stappen.
Het eigen risico is gewoon irritant. Als je dat niet zou hebben is natuurlijk voordelig, maar je moet even goed naar de dekking kijken. Wat dekt Agis waar jij wat aan hebt ten opzichte van ZK en als dat even positief is en je goedkoper uit kunt zijn, waarom zou je dan bij ZK blijven?
Als verder alle zorg gedekt wordt, zie ik niet direct een probleem om over te stappen.
En de vraag is ?
Of u wel of niet moet overstappen, kunt u toch echt zelf als beste beoordelen.
Een aantal punten om op te letten, kunnen zijn: indien u een aanvullende wenst, is het verstandig de pakketten eens goed te vergelijken en na te gaan of de nieuwe iets biedt dat voor u geschikt is. Het pakket van de basisverzekering hoeft u niet te vergelijken dat is overal hetzelfde. Ook kunt u eens letten op welke contacten met welke zorgaanbieders heeft de een tov de ander. Zo kan het zijn dat de een juist wel een contract heeft met het ziekenhuis waar uw voorkeur naar uitgaat en de ander niet. Dit zou toch lastig kunnen zijn, mocht u onverhoopt in een ziekenhuis terecht komen.
Of u wel of niet moet overstappen, kunt u toch echt zelf als beste beoordelen.
Een aantal punten om op te letten, kunnen zijn: indien u een aanvullende wenst, is het verstandig de pakketten eens goed te vergelijken en na te gaan of de nieuwe iets biedt dat voor u geschikt is. Het pakket van de basisverzekering hoeft u niet te vergelijken dat is overal hetzelfde. Ook kunt u eens letten op welke contacten met welke zorgaanbieders heeft de een tov de ander. Zo kan het zijn dat de een juist wel een contract heeft met het ziekenhuis waar uw voorkeur naar uitgaat en de ander niet. Dit zou toch lastig kunnen zijn, mocht u onverhoopt in een ziekenhuis terecht komen.
Sommige zaken zijn nogal onduidelijk. Zoals gemeld had ik dit jaat wat adm. problemen met ZK, teveel ingehouden. Onterechte incasso. Maar dat is opgelost.Ik heb wel gelezen, maar moet nog vergelijken. Alhoewel ik me afvraag of alles betreffende een AV in zo'n folder staat.Daan_1978 schreef:Ik ben zelf dik tevreden over ZK. Deze verzekering heb ik al geruime tijd, met aanvullend 3 sterren.
@Emmy75
Je begreep m'n verhaal verkeerd.Ik schreef:Of u wel of niet moet overstappen, kunt u toch echt zelf als beste beoordelen.
Op klantvriendelijkheid en snelheid kan ik Agis niet beoordelen.Ik weet wat ik nu heb bij ZK.
Ik heb uiteraard al gevraagd of men met mijn zorgverlener contracten heeft. Eerst schreef men van niet. Maar herstelde dit en dat bleek dus wel het geval te zijn.Ik kan nl. niet terecht bij een ander ziekenhuis.
Foutje maken kan natuurlijk altijd.Maar bij zo'n eerste, toch simpele vraag?
Tja u kunt hier misschien wel honderd verhalen horen. Er zullen verzekerden zijn die tevreden zijn en er zullen er zijn die ontevreden zijn. U komt er alleen pas goed achter als u het zelf probeert en ondervindt, maarja dan hangt u er minimaal een jaartje aan vast en na dat jaar kunt u altijd weer terugoverstappen als het niet bevalt. Ook kan ik niet voor u beoordelen hoeveel geld de besparing is. Voor de een is 250,- veel meer dan voor de ander.moleman schreef:Op klantvriendelijkheid en snelheid kan ik Agis niet beoordelen.
Ik pak dan een gemiddelde.Emmy75 schreef:Tja u kunt hier misschien wel honderd verhalen horen. Er zullen verzekerden zijn die tevreden zijn en er zullen er zijn die ontevreden zijn.moleman schreef:Op klantvriendelijkheid en snelheid kan ik Agis niet beoordelen.
Juist. Ik wil niet onnodig vastzitten bij een verzekeraar waaraan ik me het hele jaar zou moeten irriteren. Vandaar dat ik ook schreef dat ik wist wat ik aan het ZK heb.U komt er alleen pas goed achter als u het zelf probeert en ondervindt, maarja dan hangt u er minimaal een jaartje aan vast en na dat jaar kunt u altijd weer terugoverstappen als het niet bevalt. Ook kan ik niet voor u beoordelen hoeveel geld de besparing is. Voor de een is 250,- veel meer dan voor de ander.
En in deze tijd mag ik aannemen dat voor vele €250,- p/j toch €250,- is. Als je veel hebt en niet over geld hoeft na te denken zit je niet op dit forum, lijkt mij.
-
Persoonlijk heb ik duidelijk hele slechte ervaringen met Agis gehad. Dat was in de tijd dat je de ZF-premie kon terugvragen. Ik kreeg slechte informatie en ook de mogelijkheid om een ZF verzekering te sluiten werd niet goed uitgelegd. Ik ben bang dat deze zorgverzekeraar veel van zijn karakter van ZF behouden heeft, maar dan in slechte zin. Ook vermoed ik dat de verzekeraar veel kosten heeft door veel dure klanten, dwz veel verzekerden met een slechte gezondheid. Deze verzekeraar geeft ook te veel geld uit door slechte controles.
Kwaliteitsgegevens:
Kwaliteitsgegevens:
Uit http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/kwaliteit Uit 2011.
PNO Ziektekosten 8,6
DVZ Achmea 8,4
De Friesland Zorgverzekeraar 8,2
ONVZ 8,2
Pro Life 8,2
VvAA Zorgverzekering 8,2
DSW Zorgverzekeraar 8,1
OZF Achmea 8,1
Salland 8,0
FBTO 8,0
Stad Holland Zorgverzekeraar 8,0
Zorg en Zekerheid 8,0
CZdirect 7,9
IZZ Zorgverzekeraar 7,8
Agis 7,8
CZ 7,8
Interpolis ZorgActief 7,8
AnderZorg 7,7
Avéro Achmea 7,7
............
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 28 dec 2012 08:53, 5 keer totaal gewijzigd.
-
47 zorgverzekeringen ??
geloof onderhand wel dat de zorg duur word..
volgens mij zit er onderhand meer personeel achter de desk in plaats van ervoor..
geloof onderhand wel dat de zorg duur word..
volgens mij zit er onderhand meer personeel achter de desk in plaats van ervoor..
Ik ben een dure klant dus zit ik goed bij Agis?Mathilde D. schreef:Persoonlijk heb ik duidelijk hele slechte ervaringen met Agis gehad. Dat was in de tijd dat je de ZF-premie kon terugvragen. Ik kreeg slechte informatie en ook de mogelijkheid om een ZF verzekering te sluiten werd niet goed uitgelegd. Ik ben bang dat deze zorgverzekeraar veel van zijn karakter van ZF behouden heeft, maar dan in slechte zin. Ook vermoed ik dat de verzekeraar veel kosten heeft door veel dure klanten, dwz veel verzekerden met een slechte gezondheid. Deze verzekeraar geeft ook te veel geld uit door slechte controles.
Ik zag aan de lijst hieronder dat ze goed scoren. Beter dan ZK.
Qua informatie geven zit het nergens goed. Dat komt omdat eentje je email leest en beantwoord. De tweede leest je antwoord en reageert ook weer, maar dan anders.
Kennelijk twijfelt u aan een overstap. Kunt u niet eens nagaan of u voor het ZK in aanmerking komt voor een collectiviteitskorting, waardoor het verschil kleiner wordt. Kijk bijvoorbeeld eens in deze lijst: http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... is-achmea/
Of eens goed gaan zoeken, er zullen waarschijnlijk meer collectiviteitsmogelijkheden zijn.
Of eens goed gaan zoeken, er zullen waarschijnlijk meer collectiviteitsmogelijkheden zijn.
Tja dat weet men nooit zeker natuurlijk.moleman schreef: Als je veel hebt en niet over geld hoeft na te denken zit je niet op dit forum, lijkt mij.
Ik weet dat wel zeker.Emmy75 schreef:Kennelijk twijfelt u aan een overstap. Kunt u niet eens nagaan of u voor het ZK in aanmerking komt voor een collectiviteitskorting, waardoor het verschil kleiner wordt. Kijk bijvoorbeeld eens in deze lijst: http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... is-achmea/
Tja dat weet men nooit zeker natuurlijk.moleman schreef: Als je veel hebt en niet over geld hoeft na te denken zit je niet op dit forum, lijkt mij.
Ik herhaal het nog maar eens "Ik weet nu wat ik heb. Ik weet niet wat ik krijg" Dat lijkt mij toch duidelijk Emmy75?
De kwaliteit van de zorgverzekeraar is voor mij bepalend.
Nee, ZK heeft geen collectieviteitsregeling met de Gem. Amsterdam,. Wel met de Gem. Rotterdam. Maar daar woon ik niet (meer)
En bij Kiesbeter collectiviteistkortingen die niet voor mij van toepassing zijn.
http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... ganisatie/
Knap dat u weet wat ik te besteden heb, zal het maar ff zeggen. Ik lig er niet van wakker.moleman schreef:Ik weet dat wel zeker.Emmy75 schreef:Tja dat weet men nooit zeker natuurlijk.moleman schreef: Als je veel hebt en niet over geld hoeft na te denken zit je niet op dit forum, lijkt mij.
Sorry hoor. Ik probeer alleen maar te helpen, maar zal het wel uit mijn hoofd laten.moleman schreef: Ik herhaal het nog maar eens "Ik weet nu wat ik heb. Ik weet niet wat ik krijg" Dat lijkt mij toch duidelijk Emmy75?
Emmy75 schreef: Tja dat weet men nooit zeker natuurlijk.
Moleman schreef:Ik weet dat wel zeker.
Als jij dat op jezelf betrekt, prima. Mijn antwoord heb je in ieder geval verkeerd begrepen.Knap dat u weet wat ik te besteden heb, zal het maar ff zeggen. Ik lig er niet van wakker.
moleman schreef: Ik herhaal het nog maar eens "Ik weet nu wat ik heb. Ik weet niet wat ik krijg" Dat lijkt mij toch duidelijk Emmy75?
Prima.Ik kan het helaas niet duidelijker stellen danSorry hoor. Ik probeer alleen maar te helpen, maar zal het wel uit mijn hoofd laten.
Ook kan ik er weinig aan doen dat ik geen lid ben van die collectiviteitsclubjes, toch?De kwaliteit van de zorgverzekeraar is voor mij bepalend.
Zou niet weten hoe ik het anders moet opvatten. U zegt 250,- is toch een behoorlijk bedrag in deze tijd en dat geldt voor iedereen hier anders zitten ze niet op het forum. Ik zeg: u kunt niet weten wat mensen op het forum te besteden hebben. U zegt: Jawel dat weet ik wel.moleman schreef: Als jij dat op jezelf betrekt, prima. Mijn antwoord heb je in ieder geval verkeerd begrepen.
Ja dat begreep ik. Ik begreep ook de terughoudendheid om over te stappen (tussen de regels door) en daar is niets mis mee (ik zou ook niet beweren dat dat wel zo is).moleman schreef: De kwaliteit van de zorgverzekeraar is voor mij bepalend. Ook kan ik er weinig aan doen dat ik geen lid ben van die collectiviteitsclubjes, toch?
Ik probeer handreikingen te doen waardoor u misschien toch kunt blijven bij de verzekeraar waar u tevreden over bent en zet u eventueel op een spoor. Ik wilde aangeven dat er soms de raarste collectiviteiten zijn en u op een idee brengen in welke richting u zou kunnen zoeken. De lijst van kiesbeter zal zeker niet volledig zijn. Misschien heeft u wel hier of daar een abonnement of lidmaatschap van een van uw gezinsleden waar u gebruik van kunt maken. Aangezien dit toch lastig uitzoeken is kunt u dat beter zelf doen. Ik ken ook niet alle ins en outs van ZK en ik ga ook niet alles op een presenteerblaadje aanleveren. Het is alleen jammer dat een beetje meedenken niet meer gewaardeerd kan worden.
Ik bedoelde het in de zin van dat "een bekende nederlander", die over het algemeen geld hebben die zie je hier niet.Dat is dus wat ik zeker weetEmmy75 schreef:Zou niet weten hoe ik het anders moet opvatten. U zegt 250,- is toch een behoorlijk bedrag in deze tijd en dat geldt voor iedereen hier anders zitten ze niet op het forum. Ik zeg: u kunt niet weten wat mensen op het forum te besteden hebben. U zegt: Jawel dat weet ik wel.moleman schreef: Als jij dat op jezelf betrekt, prima. Mijn antwoord heb je in ieder geval verkeerd begrepen.
moleman schreef: De kwaliteit van de zorgverzekeraar is voor mij bepalend. Ook kan ik er weinig aan doen dat ik geen lid ben van die collectiviteitsclubjes, toch?
Emmy,Die terughoudendheid betrof alleen bovenstaande.Ja dat begreep ik. Ik begreep ook de terughoudendheid om over te stappen (tussen de regels door) en daar is niets mis mee (ik zou ook niet beweren dat dat wel zo is).
Ik ken ook niet alle ins en outs van ZK en ik ga ook niet alles op een presenteerblaadje aanleveren. Het is alleen jammer dat een beetje meedenken niet meer gewaardeerd kan worden.
het wordt wel zeker gewaardeerd. Ik ben druk bezig geweest en ik ben er min of meer wel uit. Beide hadden een fout gemaakt. ZK in de al toegestuurde polis. En Agis vwb de gecontracteerde zorgverleners. Beide gaan dat rechtzetten.
Agis! Mijn ervaring met deze AGIS Zorgverzekering is zo slecht dat ik woest ben.
Ik heb nog nooit zo een slechte en arrogante customer service gehad behalve dan met corrupte politie in Zuid Oost Azie.
De gemeente Amsterdam nam kontact op met AGIS mijn group polis te stoppen omdat ik naar het buitenland emmigreerde. Ik werd nooit uit deze verzekering uitgeschreven door GBA problemen, en buiten mijn doen of schuld maar na dat mijn GBA was gecorrigeerd weigerde AGIS met terug werkende kracht mij uit hun verzekering te laten. De incorrecte premie achterstand werd ook niet zorgvuldig aangepast.
Ik werd telkens nieuwe en andere voorwaarden gegeven om aan te voldoen "in order to have mij file corrected" Maar dan voelde het als of mijn informatie tegen mij werd gebruikt om het alleen maar moeilijker te maken om AGIS aka "Hotel California" Zorgverzekerings polis te verlaten.
"You can check in any time you like but you can never ever leave!" Welcome to the Hotel Zorgverzekering AGIS, any time of year, we will nail you here!
De klantenservice van AGIS was onbeschoft.
De informatie in mijn dossier werd niet gekontrolleert.
AGIS wou gewoon niets oplossen en mij werd constant de les gelezen, Zorg verzekerings wet.... dit en dat als of ik mentaal gestoord was en mij niet aan de regels en wetten wou houden. Ga klagen in Den Haag werd mij ook verteld door een AGIS medewerker want AGIS beweerde zich slechts aan de Zorgverzekerings Wet te houden en niet anders te kunnen.
Men beweerde herhaaldelijk vals en ten onrechte dat ik mij niet aan Nederlandse Zorgverzekerings wet wou houden. Daarmee werd mij constant de mond gesnoerd en niet geluisterd om feiten op een rijtje te krijgen. "As in..... AGIS, the info you have on me is incorrect, why in Gods name do you refuse to check your facts and my file information...what is wrong with you people!!!!!
Agis weigerde mijn aangepaste GBA informatie zorgvuldig te controlleeren .
Een brief van andere overheids instanties naar AGIS werd gewoon weg niet beantwoord,en volgens een "Promise by management" om terug gebeld te worden werd ook niet gedaan.
Geld werd betaald door de gemeente Amsterdam aan AGIS voor mijn "so called" zogenaamde, premie achterstand maar niet een enkele bevestiging werd aan mij gestuurd!
AGIS medewerkers dreigde met incasso en constante verweising naar de Zorgverzekeringswet met in plaats van ueberhaupt te proberen mijn situatie te checken en op feiten gebaseert proberen deze op te lossen.
The way they spoke with me was often....
Arrogant. >> Condescending, unfriendly and in a ridiculing fashion as if I had no right to explain what was the problem with my file info.
Ook al mocht ik geen Zorgverzekering gebruiken omdat ik nergens in Nederland woonachtig was en ook met terugwwerkende kracht niet in het GBA was geregistreerd weigerde AGIS desondanks hun beslissing aantepassen.
AGIS beweert dat als een Nederlander en in mijn geval een Nederlandse Canadees "dual citizen" korter dan 1 jaar in het buitenland verblijft dan moet deze persoon desondanks doorbetalen. Dus als ik voor 11 maanden terug ga naar Canada moet ik voor zo lang Zorgpremie betalen?
Dus AGIS beweert in mijn situatie dat om dat er een bepaalde Zorgverzekeringswet is dat Nederlanders die minder dan 1 Jaar in het buitenland verkeren moeten Zorgverzekering betalen als ze binnen een Jaar terug naar Nederland komen. "intentie!!!
Dat klinkt als of ik een soort slaaf en eigendom van de AGIS Zorgverzekerings maatschappij ben geworden? I dont think so!
Wat als je die Zorgverzekering niet mag of kan gebruiken? Extra territoriality tegen een ander land en tegen de rechten in van die staatsburger? What then AGIS? War with Canada? Are you guys for real??
In mijn geval werkte en woonde ik in het middle Oosten maar was mijn GBA niet op tijd uitgeschreven en kwam ik onverwachts eerder terug naar Nederland.
Ik kreeg geen bijstand, uitkering, betaalde geen hypotheek, had geen eigendom in Nederland en werkte niet voor een Nederlands bedrijf. Ik had geen enkele band waarop en waar mee AGIS kan beweren dat ik hun eigendom ben als ex klant.
Zonder een woon adress te hebben kon ik geen Zorgverzekering en mocht ik geen Zorgverzekering in Nederland gebruiken tot dat ik in het GBA van een gemeente stond ingeschreven.
Dat vertelde mij de ene en andere Apotheek, Zorgverzekering en zelfs AGIS telefoon staff.
Deze feiten scheint AGIS een "zorg" (they dont give a Rts s) te zijn en AGIS will dat ik betaal ook al was ik in het buitenland en ook all kon ik daarna zonder woon of postadress hun zorgverzekering niet gebruiken.
Het komt er nu op neer dat voor well over 6 maanden AGIS geweigert heeft dit op een positieve manier op te lossen en AGIS gedraagd zich op een manier dat ik gewoon terug naar Canada will gaan. Dat een Zorgverzekering zo als AGIS zo veel macht misbruikt en gewoon probeert te dwarsbomen om inplaats daarvan iets eigenlijk heel simple op te lossen is om ziek van te worden.
En ja ziek geworden ben ik dan ook, en wat mij betreft gedeeltelijk door de AGIS mentalityd en hoe zij mij hebben behandeld.
Nu begrijp ik waarom er well over 1000.000 Canadezen van Nederlandse afkomst zijn als er zo een verziekt Zorg stelsel word gemanipuleert door dergelijken als AGIS.
Is het zo moeilijk voor AGIS om gewoon te proberen dit eerlijk en klantyen vriendelijk op te lossen, gebaseerd op feiten?
Ik verbaas mij dan ook niet dat er zo vele klachten tegen deze AGIS Zorgverzekering online zijn.
Ik zou op dit moment nooit en tenimmer AGIS aan wie dan ook aanraden en heb Achmea De "Umbrella Corporation" op de hoogte gebracht. Nu gaat het mischien via het SKGZ maar ik heb totaal geen vertrouwen meer in de Nederlandse Zorgverzekeringswet die zo open staat voor "missinterpretation and manipulation to suit a corporations greed, uh sorry I meant need!
Deze Zorgverzekering AGIS wat mijn situatie betreft heeft mij goed weeten te dwarsbomen om gewone Zorg verzekering met beleefde klanten service te krijgen.
Er is weinig Zorg "or Care left" in deze AGIS omgang met clienten.
I seriously might have to leave this country, what breaks my heart because I was born here. Just like George Orwell I dont believe in slavery or having my arm chipped or tatooed with a number. Any number, even that of a Zorgverzekering group polis that somehow implies that I belong to this corporation. I have had enough to last me a lifetime of AGIS. Shame on you!
H Stam
Ik heb nog nooit zo een slechte en arrogante customer service gehad behalve dan met corrupte politie in Zuid Oost Azie.
De gemeente Amsterdam nam kontact op met AGIS mijn group polis te stoppen omdat ik naar het buitenland emmigreerde. Ik werd nooit uit deze verzekering uitgeschreven door GBA problemen, en buiten mijn doen of schuld maar na dat mijn GBA was gecorrigeerd weigerde AGIS met terug werkende kracht mij uit hun verzekering te laten. De incorrecte premie achterstand werd ook niet zorgvuldig aangepast.
Ik werd telkens nieuwe en andere voorwaarden gegeven om aan te voldoen "in order to have mij file corrected" Maar dan voelde het als of mijn informatie tegen mij werd gebruikt om het alleen maar moeilijker te maken om AGIS aka "Hotel California" Zorgverzekerings polis te verlaten.
"You can check in any time you like but you can never ever leave!" Welcome to the Hotel Zorgverzekering AGIS, any time of year, we will nail you here!
De klantenservice van AGIS was onbeschoft.
De informatie in mijn dossier werd niet gekontrolleert.
AGIS wou gewoon niets oplossen en mij werd constant de les gelezen, Zorg verzekerings wet.... dit en dat als of ik mentaal gestoord was en mij niet aan de regels en wetten wou houden. Ga klagen in Den Haag werd mij ook verteld door een AGIS medewerker want AGIS beweerde zich slechts aan de Zorgverzekerings Wet te houden en niet anders te kunnen.
Men beweerde herhaaldelijk vals en ten onrechte dat ik mij niet aan Nederlandse Zorgverzekerings wet wou houden. Daarmee werd mij constant de mond gesnoerd en niet geluisterd om feiten op een rijtje te krijgen. "As in..... AGIS, the info you have on me is incorrect, why in Gods name do you refuse to check your facts and my file information...what is wrong with you people!!!!!
Agis weigerde mijn aangepaste GBA informatie zorgvuldig te controlleeren .
Een brief van andere overheids instanties naar AGIS werd gewoon weg niet beantwoord,en volgens een "Promise by management" om terug gebeld te worden werd ook niet gedaan.
Geld werd betaald door de gemeente Amsterdam aan AGIS voor mijn "so called" zogenaamde, premie achterstand maar niet een enkele bevestiging werd aan mij gestuurd!
AGIS medewerkers dreigde met incasso en constante verweising naar de Zorgverzekeringswet met in plaats van ueberhaupt te proberen mijn situatie te checken en op feiten gebaseert proberen deze op te lossen.
The way they spoke with me was often....
Arrogant. >> Condescending, unfriendly and in a ridiculing fashion as if I had no right to explain what was the problem with my file info.
Ook al mocht ik geen Zorgverzekering gebruiken omdat ik nergens in Nederland woonachtig was en ook met terugwwerkende kracht niet in het GBA was geregistreerd weigerde AGIS desondanks hun beslissing aantepassen.
AGIS beweert dat als een Nederlander en in mijn geval een Nederlandse Canadees "dual citizen" korter dan 1 jaar in het buitenland verblijft dan moet deze persoon desondanks doorbetalen. Dus als ik voor 11 maanden terug ga naar Canada moet ik voor zo lang Zorgpremie betalen?
Dus AGIS beweert in mijn situatie dat om dat er een bepaalde Zorgverzekeringswet is dat Nederlanders die minder dan 1 Jaar in het buitenland verkeren moeten Zorgverzekering betalen als ze binnen een Jaar terug naar Nederland komen. "intentie!!!
Dat klinkt als of ik een soort slaaf en eigendom van de AGIS Zorgverzekerings maatschappij ben geworden? I dont think so!
Wat als je die Zorgverzekering niet mag of kan gebruiken? Extra territoriality tegen een ander land en tegen de rechten in van die staatsburger? What then AGIS? War with Canada? Are you guys for real??
In mijn geval werkte en woonde ik in het middle Oosten maar was mijn GBA niet op tijd uitgeschreven en kwam ik onverwachts eerder terug naar Nederland.
Ik kreeg geen bijstand, uitkering, betaalde geen hypotheek, had geen eigendom in Nederland en werkte niet voor een Nederlands bedrijf. Ik had geen enkele band waarop en waar mee AGIS kan beweren dat ik hun eigendom ben als ex klant.
Zonder een woon adress te hebben kon ik geen Zorgverzekering en mocht ik geen Zorgverzekering in Nederland gebruiken tot dat ik in het GBA van een gemeente stond ingeschreven.
Dat vertelde mij de ene en andere Apotheek, Zorgverzekering en zelfs AGIS telefoon staff.
Deze feiten scheint AGIS een "zorg" (they dont give a Rts s) te zijn en AGIS will dat ik betaal ook al was ik in het buitenland en ook all kon ik daarna zonder woon of postadress hun zorgverzekering niet gebruiken.
Het komt er nu op neer dat voor well over 6 maanden AGIS geweigert heeft dit op een positieve manier op te lossen en AGIS gedraagd zich op een manier dat ik gewoon terug naar Canada will gaan. Dat een Zorgverzekering zo als AGIS zo veel macht misbruikt en gewoon probeert te dwarsbomen om inplaats daarvan iets eigenlijk heel simple op te lossen is om ziek van te worden.
En ja ziek geworden ben ik dan ook, en wat mij betreft gedeeltelijk door de AGIS mentalityd en hoe zij mij hebben behandeld.
Nu begrijp ik waarom er well over 1000.000 Canadezen van Nederlandse afkomst zijn als er zo een verziekt Zorg stelsel word gemanipuleert door dergelijken als AGIS.
Is het zo moeilijk voor AGIS om gewoon te proberen dit eerlijk en klantyen vriendelijk op te lossen, gebaseerd op feiten?
Ik verbaas mij dan ook niet dat er zo vele klachten tegen deze AGIS Zorgverzekering online zijn.
Ik zou op dit moment nooit en tenimmer AGIS aan wie dan ook aanraden en heb Achmea De "Umbrella Corporation" op de hoogte gebracht. Nu gaat het mischien via het SKGZ maar ik heb totaal geen vertrouwen meer in de Nederlandse Zorgverzekeringswet die zo open staat voor "missinterpretation and manipulation to suit a corporations greed, uh sorry I meant need!
Deze Zorgverzekering AGIS wat mijn situatie betreft heeft mij goed weeten te dwarsbomen om gewone Zorg verzekering met beleefde klanten service te krijgen.
Er is weinig Zorg "or Care left" in deze AGIS omgang met clienten.
I seriously might have to leave this country, what breaks my heart because I was born here. Just like George Orwell I dont believe in slavery or having my arm chipped or tatooed with a number. Any number, even that of a Zorgverzekering group polis that somehow implies that I belong to this corporation. I have had enough to last me a lifetime of AGIS. Shame on you!
H Stam
1 maal is genoeg hoor, meer plaatsen mag ook niet.
http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.
Agis en zk vallen allebei onder Achmea. Voor mij als zorgverlener 1 pot nat, hoewel agis en zk wel andere adviserend tandartsen hebben, die van zk kom ik beter mee door de bocht heb ik de indruk.
Patiënten met bijzondere tandheelkunde problematiek die agis verzekerd zijn stuur ik na een aantal forse aanvaringen naar het CBT. Wel duurder voor de zorgverzekering maar je moet wat als mijn behandelvoorstellen afgewezen worden, en CBT voor in essentie dezelfde behandeling weltoestemming krijgt. Dit soort problemen kan volgend jaar net zo goed andersom liggen... Is het alleen collectiviteitskorting of krijg je een uitgebreider pakket, dat is denk ik de hamvraag die je moet stellen.
Patiënten met bijzondere tandheelkunde problematiek die agis verzekerd zijn stuur ik na een aantal forse aanvaringen naar het CBT. Wel duurder voor de zorgverzekering maar je moet wat als mijn behandelvoorstellen afgewezen worden, en CBT voor in essentie dezelfde behandeling weltoestemming krijgt. Dit soort problemen kan volgend jaar net zo goed andersom liggen... Is het alleen collectiviteitskorting of krijg je een uitgebreider pakket, dat is denk ik de hamvraag die je moet stellen.