Bij mij is het juist andersom, als hij zijn wilde 5 minuten krijgt onderhand het uitlaten. Dan wordt ik van de ene kant naar de andere getrokken, omdat hij dan als een gek rondjes om me heen rent en nogal flink wat kracht en spanning op de riem zet!
Na wat tips vanuit de hondencursus gaat het wel beter. Eerst snokte ik ook altijd terug van "nu stoppen" maar dan werd het vaak erger.
Nu is het negeren, snoepje erbij en als hij ook maar 4 seconden weer rustig naast me zit/loopt direct het snoepje geven.
Tja, een hoop mensen denken dat ze een hond moeten opvoeden door hem voor zijn foute dingen af te straffen en gaan daar soms behoorlijk pittig in op, helaas.
Honden moet je juist de foute dingen negeren of op het moment zelf een keer heel pittig NEE zeggen, vervolgens de hond een kunstje te laten doen en dan belonen, zodat hij niet in het negatieve blijft hangen.
Belonen voor zijn goede dingen werkt nog altijd het beste. Honden worden nu eenmaal graag beloond en op een gegeven moment weten ze wat ze "goed" doen en de slechtere eigenschappen ebben dan vanzelf weg.
Ik had denk ik zelf ook gebeld. Gewoon omdat honden dergelijke baasjes niet waard zijn.