Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart
Geplaatst: 04 dec 2011 03:09
In de maand oktober heb ik een bestelling bij Telfort geplaatst voor een jaar abonnement met de Iphone 4s. Ik werd keurig gebeld door een koerier en op de release datum 28-10-2011 had ik me iphone 4s binnen. Ik was zeer tevreden over de levering en service van Telfort.
Echter, 10-11-2011 begon de ellende. De ios 5.01 van Apple was beschikbaar, en gezien de bekende batterij problemen heb direct mijn toestel geüpdate.
Direct na deze update gaf mijn toestel "Geen service" Ik de iphone opnieuw opgestart. Toen had ik weer keurig Telfort 3G staan. Een paar uur later de melding "Simkaart ongeldig", vanaf dat moment niets anders meer gehad dan: "Geen service", "Simkaart ongeldig", onjuiste simkaart". Vervolgens het toestel hersteld via Itunes, sim opgepoetst ect. Ook dat hielp allemaal niet.
Na goed op internet gezocht te hebben heb ik werkelijk alle mogelijke opties uitgevoerd. Simpin uitgeschakeld, netwerk instellingen hersteld en nog veel meer tips die aanleiding kunnen zijn voor dit probleem.
Na werkelijk al de mogelijke middelen als gebruiker geprobeerd te hebben nam ik contact op met de klantenservice van Apple. Deze konden mij niet helpen vanwege het feit dat ik het toestel heb aangeschaft via een telecomprovider, en deze hebben hiervoor zelf een helpdesk kreeg ik te horen. Helaas, maar toen contact opgenomen met Telfort. Deze vonden het maar raar en waren totaal niet bekend met het probleem aldus de medewerker. Vreemd, want ik had al aardig wat meldingen op fora`s gezien van Telfort klanten die hetzelfde probleem hadden. Maar fijn, afgesproken dat er een nieuwe simkaart opgestuurd zou worden omdat dit mogelijk het probleem zou zijn. Deze zou binnen 5 werkdagen in de bus liggen.
Na werkdag 6 wederom contact gezocht met de Telfort Klantenservice. "Maar meneer, mijn collega heeft u aangegeven dat de nieuwe simkaart pas kan worden verzonden als het nummerbehoud voltooid is". De medewerker vond mijn antwoord dan ook maar ongeloofwaardig toen ik aangaf dat haar collega mij juist had toegezegd dat er een nieuwe simkaart verzonden zou worden. Maar, ze hadden een speciale Iphone Helpdesk binnen Telfort dus daar werd ik naar doorverbonden. Ik dacht, eindelijk! iemand die wat meer verstand heeft van het toestel. Maar nee... het tegendeel blijkt. Ik moest de basic handelingen proberen, simkaart opnieuw erin stoppen, netwerk herstellen ect. Echter waren dit allemaal bekende handelingen die ik zelf allang had geprobeerd. Ze gaf aan dat de technische afdeling mijn netwerk op afstand ging resetten. En de technische dienst zou binnen 30 minuten terugbellen om te vragen of het probleem was verholpen. Daaruit blijkt dat deze medewerker niet goed naar mijn probleem heeft geluisterd. Want ik kan niet op basis van 30 minuten concluderen of mijn probleem verholpen zou zijn. Afgesproken dat de technische dienst mij de dag erna zou contacten. Die dag moet echter nog steeds komen....
Hierna heb ik mijn simkaart van mijn vorige provider T-Mobile in het toestel gedaan en hij werkte perfect. Totaal geen problemen. Gezien het nummerbehoud nog enige dagen duurde besloot ik dit kaartje er even in te laten om goed te monitoren of het echt wel aan het simkaartje ligt van Telfort.
In de tussentijd heb ik een nieuw topic geopend op het forum van Telfort om een beeld te krijgen van het aantal klanten van telfort die hetzelfde probleem ervaren en om duidelijk te maken aan Telfort wat het probleem nou precies is. Want via de klantenservice kreeg ik enkel te horen dat het probleem bij hun niet bekend was. Daar zijn ook een aantal klanten die precies hetzelfde ervaren en waarbij Telfort ook totaal geen moeite voor doet.
Nu is de huidige situatie zo, ik heb 2 incident nummers gekregen van Telfort. 1 van de klantenservice en 1 van een medewerker in de Telfort winkel die vorige week vrijdag (25-11-2011) aangaf dat het probleem middels bekend was. Echter is er nog geen oplossing bekend. Ik zou binnen 5 dagen reactie krijgen, alleen heb ik nog steeds niets vernomen. Ik vind de service van Telfort enorm slecht. Ik ben nu bijna 4 weken verder, 23 euro aan kosten voor het bellen naar de klantenservice en nog geen enkel resultaat gezien. Wat overigens ook opvallend is dat andere providers dit probleem wel zeer spoedig hebben aangepakt en hebben opgelost door nieuwe simkaarten te sturen. Voornamelijk T-Mobile heeft dit naar mijn inzicht op hun forum goed verlopen.
Wie o wie heeft er allemaal hetzelfde probleem?
Topic Telfort forum -> http://forum.telfort.nl/topic10773.html
Echter, 10-11-2011 begon de ellende. De ios 5.01 van Apple was beschikbaar, en gezien de bekende batterij problemen heb direct mijn toestel geüpdate.
Direct na deze update gaf mijn toestel "Geen service" Ik de iphone opnieuw opgestart. Toen had ik weer keurig Telfort 3G staan. Een paar uur later de melding "Simkaart ongeldig", vanaf dat moment niets anders meer gehad dan: "Geen service", "Simkaart ongeldig", onjuiste simkaart". Vervolgens het toestel hersteld via Itunes, sim opgepoetst ect. Ook dat hielp allemaal niet.
Na goed op internet gezocht te hebben heb ik werkelijk alle mogelijke opties uitgevoerd. Simpin uitgeschakeld, netwerk instellingen hersteld en nog veel meer tips die aanleiding kunnen zijn voor dit probleem.
Na werkelijk al de mogelijke middelen als gebruiker geprobeerd te hebben nam ik contact op met de klantenservice van Apple. Deze konden mij niet helpen vanwege het feit dat ik het toestel heb aangeschaft via een telecomprovider, en deze hebben hiervoor zelf een helpdesk kreeg ik te horen. Helaas, maar toen contact opgenomen met Telfort. Deze vonden het maar raar en waren totaal niet bekend met het probleem aldus de medewerker. Vreemd, want ik had al aardig wat meldingen op fora`s gezien van Telfort klanten die hetzelfde probleem hadden. Maar fijn, afgesproken dat er een nieuwe simkaart opgestuurd zou worden omdat dit mogelijk het probleem zou zijn. Deze zou binnen 5 werkdagen in de bus liggen.
Na werkdag 6 wederom contact gezocht met de Telfort Klantenservice. "Maar meneer, mijn collega heeft u aangegeven dat de nieuwe simkaart pas kan worden verzonden als het nummerbehoud voltooid is". De medewerker vond mijn antwoord dan ook maar ongeloofwaardig toen ik aangaf dat haar collega mij juist had toegezegd dat er een nieuwe simkaart verzonden zou worden. Maar, ze hadden een speciale Iphone Helpdesk binnen Telfort dus daar werd ik naar doorverbonden. Ik dacht, eindelijk! iemand die wat meer verstand heeft van het toestel. Maar nee... het tegendeel blijkt. Ik moest de basic handelingen proberen, simkaart opnieuw erin stoppen, netwerk herstellen ect. Echter waren dit allemaal bekende handelingen die ik zelf allang had geprobeerd. Ze gaf aan dat de technische afdeling mijn netwerk op afstand ging resetten. En de technische dienst zou binnen 30 minuten terugbellen om te vragen of het probleem was verholpen. Daaruit blijkt dat deze medewerker niet goed naar mijn probleem heeft geluisterd. Want ik kan niet op basis van 30 minuten concluderen of mijn probleem verholpen zou zijn. Afgesproken dat de technische dienst mij de dag erna zou contacten. Die dag moet echter nog steeds komen....
Hierna heb ik mijn simkaart van mijn vorige provider T-Mobile in het toestel gedaan en hij werkte perfect. Totaal geen problemen. Gezien het nummerbehoud nog enige dagen duurde besloot ik dit kaartje er even in te laten om goed te monitoren of het echt wel aan het simkaartje ligt van Telfort.
In de tussentijd heb ik een nieuw topic geopend op het forum van Telfort om een beeld te krijgen van het aantal klanten van telfort die hetzelfde probleem ervaren en om duidelijk te maken aan Telfort wat het probleem nou precies is. Want via de klantenservice kreeg ik enkel te horen dat het probleem bij hun niet bekend was. Daar zijn ook een aantal klanten die precies hetzelfde ervaren en waarbij Telfort ook totaal geen moeite voor doet.
Nu is de huidige situatie zo, ik heb 2 incident nummers gekregen van Telfort. 1 van de klantenservice en 1 van een medewerker in de Telfort winkel die vorige week vrijdag (25-11-2011) aangaf dat het probleem middels bekend was. Echter is er nog geen oplossing bekend. Ik zou binnen 5 dagen reactie krijgen, alleen heb ik nog steeds niets vernomen. Ik vind de service van Telfort enorm slecht. Ik ben nu bijna 4 weken verder, 23 euro aan kosten voor het bellen naar de klantenservice en nog geen enkel resultaat gezien. Wat overigens ook opvallend is dat andere providers dit probleem wel zeer spoedig hebben aangepakt en hebben opgelost door nieuwe simkaarten te sturen. Voornamelijk T-Mobile heeft dit naar mijn inzicht op hun forum goed verlopen.
Wie o wie heeft er allemaal hetzelfde probleem?
Topic Telfort forum -> http://forum.telfort.nl/topic10773.html