| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toestemming van huisarts voor hulpmiddelen
toestemming van huisarts voor hulpmiddelen
mijn moeder gebruikt een rollator en die moet ze straks inleveren omdat ze die geleend had bij de thuiszorgwinkel.
Nou krijgt ze er eentje via de zorgverzekeraar, maar daarvoor had ze wel toestemming nodig van de huisarts, gewoon een verwijsbriefje dus. duurde in totaal 3 dagen van steggelen en vergaderen en nog kwamen ze er niet uit terwijl ze weten dat ze een rollator gebruikt.
Uiteindelijk toch maar naar de dokter zelf gegaan voor toestemming en die vroeg van alles wat hij al wist. en mijn moeder maar weer alles uitleggen en uiteindelijk had hij toch maar dat briefje geschreven.
Mijn moeder heeft haar verplicht eigen risico allang op en deze rollator is dus geheel gratis.
Nou mijn vraag: waarom doen ze zo moeilijk bij de dokter om gewoon een briefje te schrijven voor toestemming van een hulpmiddel via de verzekeraar terwijl ze weten waar het over gaat?
o ja, ze weten dat mijn moeder artrose heeft en dus chronisch ziek, maar ze moesten weten of ze dat ook wel is terwijl ze weten dat ze het is.
Ik snap er niets van
hopelijk kan iemand me dit uitleggen en mijn vraag beantwoorden.
Of is het misschien zo dat het de dokter geld kost als de verzekeraar een gratis hulpmiddel ter beschikking stelt als het verplicht eigen risico op is?
Nou krijgt ze er eentje via de zorgverzekeraar, maar daarvoor had ze wel toestemming nodig van de huisarts, gewoon een verwijsbriefje dus. duurde in totaal 3 dagen van steggelen en vergaderen en nog kwamen ze er niet uit terwijl ze weten dat ze een rollator gebruikt.
Uiteindelijk toch maar naar de dokter zelf gegaan voor toestemming en die vroeg van alles wat hij al wist. en mijn moeder maar weer alles uitleggen en uiteindelijk had hij toch maar dat briefje geschreven.
Mijn moeder heeft haar verplicht eigen risico allang op en deze rollator is dus geheel gratis.
Nou mijn vraag: waarom doen ze zo moeilijk bij de dokter om gewoon een briefje te schrijven voor toestemming van een hulpmiddel via de verzekeraar terwijl ze weten waar het over gaat?
o ja, ze weten dat mijn moeder artrose heeft en dus chronisch ziek, maar ze moesten weten of ze dat ook wel is terwijl ze weten dat ze het is.
Ik snap er niets van
hopelijk kan iemand me dit uitleggen en mijn vraag beantwoorden.
Of is het misschien zo dat het de dokter geld kost als de verzekeraar een gratis hulpmiddel ter beschikking stelt als het verplicht eigen risico op is?
Re: toestemming van huisarts voor hulpmiddelen
Lijkt mij heel normaal , huisartsen moeten ook verantwoording afleggen over wat ze wel of niet schrijven. Dus vind het niet echt moeilijk doen, wees blij dat die het geschreven heeft.Nou mijn vraag: waarom doen ze zo moeilijk bij de dokter om gewoon een briefje te schrijven voor toestemming van een hulpmiddel via de verzekeraar terwijl ze weten waar het over gaat?
Een aanvraag voor een verstrekking moet goed medisch onderbouwd gebeuren. Een arts zou dat eigenlijk ook moeten doen op basis van de meest recente informatie.levina2 schreef: Nou mijn vraag: waarom doen ze zo moeilijk bij de dokter om gewoon een briefje te schrijven voor toestemming van een hulpmiddel via de verzekeraar terwijl ze weten waar het over gaat?
Maar ik zou zeggen, vraag het eens aan de arts waarom het zo moeilijk moet. Misschien kan die het wel uitleggen.
Ik vind het wel een beetje vreemd om deze zin er expliciet bij te zetten. Het wekt bijna de indruk dat de rollator alleen nodig is als er geen eigen risico betaald moet worden. Overigens gratis bestaat niet, uiteindelijk betalen we dat allemaal zelf via de premie.levina2 schreef:Mijn moeder heeft haar verplicht eigen risico allang op en deze rollator is dus geheel gratis.
.
een vriendin van mij heeft er eentje gekocht, voor haar vader, bij de ANWB , was een hele mooie,
een opklapbare , enz
ik denk , dat een huisarts het niet zo gewend is, dat er een verwijsbriefje voor uitgeschreven moest worden .
Wat je moeder ook had kunnnen doen , dat heb ik toen met mijn krukken gedaan ..
die rollator kopen van die zorg ( thuiszorg ) -winkel , na de huur kan je ze kopen , voor minder
.
een vriendin van mij heeft er eentje gekocht, voor haar vader, bij de ANWB , was een hele mooie,
een opklapbare , enz
ik denk , dat een huisarts het niet zo gewend is, dat er een verwijsbriefje voor uitgeschreven moest worden .
Wat je moeder ook had kunnnen doen , dat heb ik toen met mijn krukken gedaan ..
die rollator kopen van die zorg ( thuiszorg ) -winkel , na de huur kan je ze kopen , voor minder
.
Nou krijgt ze er eentje via de zorgverzekeraar
lezen duiner!!
lezen duiner!!
Maar het is niet duidelijk of de optie die duiner suggereert is overwogen. Zo gek is die suggestie niet. Je kunt het op z'n minst vragen wat ie moet kosten.ciske schreef:Nou krijgt ze er eentje via de zorgverzekeraar
lezen duiner!!
Al moet ie 1,- kosten dat is nog altijd duurder dan "gratis"GJvdZ schreef:Maar het is niet duidelijk of de optie die duiner suggereert is overwogen. Zo gek is die suggestie niet. Je kunt het op z'n minst vragen wat ie moet kosten.