| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie biedt een goede iPhone verzekering?
Wie biedt een goede iPhone verzekering?
Goedenavond,
Vorige week heb ik bij mijn nieuwe iPhone een verzekering afgesloten. Dit werd mij aangeboden door de medewerker van de winkel. Ik vond het wel een goed en verstandig idee. Nu heb ik 14 dagen bedenktijd. Als ik zou willen kan ik het - per aangtekende brief - deze week nog opzeggen. Ik ben aan het bekijken of dat een goed idee is en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een paar vragen.
1. Wie biedt volgens jullie de beste iPhone verzekering aan? Hebben jullie er een positieve ervaring mee (tijdens verlies, diefstal of schade)? Hoe reageerde de verzekeraar toen? Is alles correct en zorgvuldig (zonder problemen) afgehandeld?
Ik zou graag een verzekeraar hebben die alles goed en snel afhandelt als er problemen zijn (verlies, diefstal of schade).
2. Waar moet ik op letten als ik de iPhone verzekering toch bij een andere verzekeraar zou willen afsluiten? Zijn er bepaalde adertjes onder het gras? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van de verzekering om te voorkomen dat ik straks voor onaangename problemen kom te staan als er iets met mijn iPhone is (schade, diefstal of verlies)?
Ik las op internet verhalen van verzekeraars die (ondanks de verzekering die was afgesloten) niets uitkeerde bij verlies of diefstal, omdat er in hun ogen sprake was van nalatigheid / strijdigheden met de polisvoorwaarden (terwijl dit niet zo bleek te zijn). Ik zou dergelijke discussies en complicaties met de verzekeraar (als ik ze nodig heb) graag voorkomen door vooraf goede informatie te hebben.
3. Ik heb de verzekering nu afgesloten bij Harmony Service Center (HSC RoseMont) http://www.harmonyservicecenter.nl
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ken ze niet, maar de medewerker in de winkel vertelde me dat het goede verzekeraar is.
Op de website zie ik staan dan ze ook met Dixons samen werken. Heeft iemand van jullie problemen gehad met Harmony Service Center?
Ook naar recentepositieve ervaringen ben ik benieuwd!
4. Ik ga 7,50 euro per maand betalen voor de verzekering, is dat een goede prijs of is dat duur?
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en de informatie!
Vorige week heb ik bij mijn nieuwe iPhone een verzekering afgesloten. Dit werd mij aangeboden door de medewerker van de winkel. Ik vond het wel een goed en verstandig idee. Nu heb ik 14 dagen bedenktijd. Als ik zou willen kan ik het - per aangtekende brief - deze week nog opzeggen. Ik ben aan het bekijken of dat een goed idee is en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een paar vragen.
1. Wie biedt volgens jullie de beste iPhone verzekering aan? Hebben jullie er een positieve ervaring mee (tijdens verlies, diefstal of schade)? Hoe reageerde de verzekeraar toen? Is alles correct en zorgvuldig (zonder problemen) afgehandeld?
Ik zou graag een verzekeraar hebben die alles goed en snel afhandelt als er problemen zijn (verlies, diefstal of schade).
2. Waar moet ik op letten als ik de iPhone verzekering toch bij een andere verzekeraar zou willen afsluiten? Zijn er bepaalde adertjes onder het gras? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van de verzekering om te voorkomen dat ik straks voor onaangename problemen kom te staan als er iets met mijn iPhone is (schade, diefstal of verlies)?
Ik las op internet verhalen van verzekeraars die (ondanks de verzekering die was afgesloten) niets uitkeerde bij verlies of diefstal, omdat er in hun ogen sprake was van nalatigheid / strijdigheden met de polisvoorwaarden (terwijl dit niet zo bleek te zijn). Ik zou dergelijke discussies en complicaties met de verzekeraar (als ik ze nodig heb) graag voorkomen door vooraf goede informatie te hebben.
3. Ik heb de verzekering nu afgesloten bij Harmony Service Center (HSC RoseMont) http://www.harmonyservicecenter.nl
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ken ze niet, maar de medewerker in de winkel vertelde me dat het goede verzekeraar is.
Op de website zie ik staan dan ze ook met Dixons samen werken. Heeft iemand van jullie problemen gehad met Harmony Service Center?
Ook naar recentepositieve ervaringen ben ik benieuwd!
4. Ik ga 7,50 euro per maand betalen voor de verzekering, is dat een goede prijs of is dat duur?
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en de informatie!
Re: Wie biedt een goede iPhone verzekering?
Waarom vond u dat wel een verstandig idee ,argumenten verkoper vergetende want die denkt alleen aan de vette provisie die hij ontvangt over dergelijke verzekering net als bij de zgn garantie verlenging dus die is zeer positief.Vorige week heb ik bij mijn nieuwe iPhone een verzekering afgesloten. Dit werd mij aangeboden door de medewerker van de winkel. Ik vond het wel een goed en verstandig idee.
Misschien is er binnen uw huishouden/gezin al een uitgebreide inboedel/ kostbaarheden verzekering met dekking buitenshuis afgesloten of is dat eventueel goedkoper als aanvulling af te sluiten.
Op verschillende forums zijn al topics geplaatst door personen die ingeval van diefstal e.d. geen vergoeding kregen.
gr Henk
Pas op: het zijn boeven bij HSC. Ivm laptop verzekering, afgesloten bij Dixons heb ik ruim n half jaar geleden opgezegd. Ze hebben geen bevestiging gestuurd. Afschrijvingen blijven binnenkomen. Geen coulance, geen redelijkheid, alleen maar incasseren. GA NIET MET DEZE CLUB IN ZEE!!!!!
TS had 2 weken bedenktijd, in 2011, die zullen inmiddels wel voorbij zijn
Dus, opgezegd, ze bevestigen niets, en dan vind u het raar dat ze incasseren? Ik mag aannemen dat u ook kunt aantonen dat ze uw opzegging hebben ontvangen? Of dat u op zijn minst gebeld heeft bij het uitblijven van de bevestiging?aahaavee schreef:Pas op: het zijn boeven bij HSC. Ivm laptop verzekering, afgesloten bij Dixons heb ik ruim n half jaar geleden opgezegd. Ze hebben geen bevestiging gestuurd. Afschrijvingen blijven binnenkomen. Geen coulance, geen redelijkheid, alleen maar incasseren. GA NIET MET DEZE CLUB IN ZEE!!!!!
Ik heb zelf net een verzekering afgesloten voor mijn nieuwe Xperia z via pro assist via http://www.sony-xperiaz.nl. Ik heb altijd goede ervaringen met hun gehad en hoor ook altijd van kennissen goede verhalen.
-
Bob Schurkjens
In plaats van verzekeren kun je beter gewoon verstandig met je foon omgaan en er gratis tracker software op zetten: bijvoorbeeld https://www.google.com/search?hl=en&q=prey+fork
De voordelen van niet verzekeren zijn: geen poliskosten en verzekeringspremie betalen. Geen gezeur/discussie met de verzekeraar over de vergoeding bij diefstal. Geen vals gevoel van veiligheid ("Ik ben goed verzekerd" om er na diefstal achter te komen dat de verzekeraar niet uitkeert vanwege de kleine lettertjes). En: leren omgaan met risico's.
Over verzekeraar Pro Assist staat dit forum boordevol met klachten.
De voordelen van niet verzekeren zijn: geen poliskosten en verzekeringspremie betalen. Geen gezeur/discussie met de verzekeraar over de vergoeding bij diefstal. Geen vals gevoel van veiligheid ("Ik ben goed verzekerd" om er na diefstal achter te komen dat de verzekeraar niet uitkeert vanwege de kleine lettertjes). En: leren omgaan met risico's.
Over verzekeraar Pro Assist staat dit forum boordevol met klachten.
-
HTCHenk007
Ik heb zelf ervaring met Connner&Davis en Pro-Assist beide altijd prima ervaring mee gehad en altijd zijn mijn reparatie's vergoed of een uitkering gekregen voor een nieuw toestel.
MVG,
Henk
MVG,
Henk
Ik zou beginnen met de vraag: heb je wel een verzekering nodig voor spullen van een paar honderd euro?
Ik zou het zelf geeneens overwegen om hiervoor een verzekering af te sluiten.
Ik zou het zelf geeneens overwegen om hiervoor een verzekering af te sluiten.
-
HTCHenk007
Je zou eventueel ook kunnen overwegen het geld wat je kwijt zou zijn aan de verzekering apart te zetten 
Ik denk dat als je bijvoorbeeld een nieuwe generatie telefoon hebt.. de maandelijke prijs voor een verzekering niet opweegt tegen de daadwerkelijke aanschafprijs van zo'n duur toestel..een http://www.samsunggalaxy-s4.com.. kost bijvoorbeeld al gauw 700 euro... laten we zeggen dat een verzekering 10 - 20 euro per maand kost ..dan ben je zo'n 120 tot 200 euro per jaar kwijt.. natuurlijk niet verzekerd voor alles maar wel voor veel zaken.