LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Action dubbel afgerekend
Action dubbel afgerekend
Action weigert fouten te erkennen en terug te betalen.
Ik heb 14 dagen geleden een artikel gekocht bij Action.
Omdat ik later een probleem ontdekte, keek ik eens op de bonnen.
Wat bleek, het eerdere artikel was dubbel afgerekend.
Reclameer je bij de cheffin (met haar op de tanden.)
Maar dat is véél te lang geleden!
Nota bene slechts 14 dagen en mijn bank is niet vlot.
Heeft U er geen 2 gekocht? (of ik misschien dement ben?)
Een vloerwisser?, wat moet ik met 2 van die dingen?
Tja maar nu weten wij niet meer wat er toen (in een vorig leven) is gebeurd.
Of een cassiëre zich uit die honderden gezichten iets herinnert.
Stuur ik dus een EMail naar het hoofdkantoor.
Vragen natuurlijk gegevens, scan, bon en bankafschrijving.
Maar "er was geen beeldmateriaal gevonden" was het antwoord en dus helaas konden zij niet tot vergoeding overgaan.
Terwijl er toch overduidelijk het dubbele bedrag op stond, met bon en afschrijving bewezen.
Dat noem ik dus fraude, oplichting en diefstal.
Daar maak je geen tevreden klanten mee Action.
Ik heb 14 dagen geleden een artikel gekocht bij Action.
Omdat ik later een probleem ontdekte, keek ik eens op de bonnen.
Wat bleek, het eerdere artikel was dubbel afgerekend.
Reclameer je bij de cheffin (met haar op de tanden.)
Maar dat is véél te lang geleden!
Nota bene slechts 14 dagen en mijn bank is niet vlot.
Heeft U er geen 2 gekocht? (of ik misschien dement ben?)
Een vloerwisser?, wat moet ik met 2 van die dingen?
Tja maar nu weten wij niet meer wat er toen (in een vorig leven) is gebeurd.
Of een cassiëre zich uit die honderden gezichten iets herinnert.
Stuur ik dus een EMail naar het hoofdkantoor.
Vragen natuurlijk gegevens, scan, bon en bankafschrijving.
Maar "er was geen beeldmateriaal gevonden" was het antwoord en dus helaas konden zij niet tot vergoeding overgaan.
Terwijl er toch overduidelijk het dubbele bedrag op stond, met bon en afschrijving bewezen.
Dat noem ik dus fraude, oplichting en diefstal.
Daar maak je geen tevreden klanten mee Action.
Re: Action dubbel afgerekend
Ik noem dat geen fraude of oplichting, u had zelf ook
beter moet opletten om moment van betaling.
beter moet opletten om moment van betaling.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 06 dec 2011 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Action dubbel afgerekend
Zo'n vloerwisser... die kost ongeveer EUR 1,- bij de Action?
-
- Berichten: 32243
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Action dubbel afgerekend
Dus één halen twee betalen? Weer eens wat anders, niet? Maar als je daar pas na 14 dagen achterkomt, zal het inderdaad geen supergroot bedrag zijn geweest.BRNRDS schreef:Action weigert fouten te erkennen en terug te betalen.
Ik heb 14 dagen geleden een artikel gekocht bij Action.
Omdat ik later een probleem ontdekte, keek ik eens op de bonnen.
Wat bleek, het eerdere artikel was dubbel afgerekend.
Reclameer je bij de cheffin (met haar op de tanden.)
Maar dat is véél te lang geleden!
Nota bene slechts 14 dagen en mijn bank is niet vlot.
Heeft U er geen 2 gekocht? (of ik misschien dement ben?)
Een vloerwisser?, wat moet ik met 2 van die dingen?
Tja maar nu weten wij niet meer wat er toen (in een vorig leven) is gebeurd.
Of een cassiëre zich uit die honderden gezichten iets herinnert.
Stuur ik dus een EMail naar het hoofdkantoor.
Vragen natuurlijk gegevens, scan, bon en bankafschrijving.
Maar "er was geen beeldmateriaal gevonden" was het antwoord en dus helaas konden zij niet tot vergoeding overgaan.
Terwijl er toch overduidelijk het dubbele bedrag op stond, met bon en afschrijving bewezen.
Dat noem ik dus fraude, oplichting en diefstal.
Daar maak je geen tevreden klanten mee Action.
En nee, hoe wil je na 14 dagen aantonen dat je er maar ééntje mee had genomen? Jij hebt geen tweede nodig, maar je buurvrouw/moeder/dochter/wijkcentrum zou er heel blij mee kunnen zijn.
Fraude, oplichting en diefstal, nogal grote woorden voor een fout die gemaakt kan worden, en die door je eigen onoplettendheid niet meer recht gezet kan worden, vind je niet?
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 05 dec 2011 21:22
Re: Action dubbel afgerekend
staat het 2x van bankrekening afgeschreven of 2x op de bon?\
2x op de bon ja sorry had u toch beter op moeten letten
2x van bankrekening dan zou ik controleren naar datum en bij de bank de tijdstippen opvragen
zitten deze te dicht bij elkaar dan zit daar de fout en kan je action wel verantwoordelijk houden.
persoonlijk denk ik niet dat het een geld kwestie is maar het nu om principe gaat
2x op de bon ja sorry had u toch beter op moeten letten
2x van bankrekening dan zou ik controleren naar datum en bij de bank de tijdstippen opvragen
zitten deze te dicht bij elkaar dan zit daar de fout en kan je action wel verantwoordelijk houden.
persoonlijk denk ik niet dat het een geld kwestie is maar het nu om principe gaat
Re: Action dubbel afgerekend
Nog een aanvulling: Met het beeldmateriaal bedoelen ze dus een camera bij de kassa. Zoiets als Opsporing verzocht.
Als zij dus niet terug kunnen vinden wat ik overduidelijk bewijs, is dat blijkbaar reden genoeg om terugbetaling te weigeren.
Is dat dan niet een nog grotere slordigheid van Action?
Nergens staat dat je binnen kortere tijd moet reklameren, want het betreft hier geen ruiling of teruggaaf van goederen. (Waarvoor bij hen 8 dagen geldt)
De "eigen verantwoordelijkheid van de klant" lijkt mij in dit geval en op deze termijn geen argument om terugbetaling te weigeren.
Natuurlijk gaat het om het principe en een wisser kost geen 1 maar 6 Euro.
In dit geval dus 12 Euro.
Veilig en goedkoop pinnen bij Action is dus wel dubbel duur en oppassen.
En zeker staat het dubbele bedrag ook op mijn bankafschrift.
Ale een fout niet korrekt wordt afgehandeld op basis van wederzijds vertrouwen noem ik dat zeker diefstal.
Als zij dus niet terug kunnen vinden wat ik overduidelijk bewijs, is dat blijkbaar reden genoeg om terugbetaling te weigeren.
Is dat dan niet een nog grotere slordigheid van Action?
Nergens staat dat je binnen kortere tijd moet reklameren, want het betreft hier geen ruiling of teruggaaf van goederen. (Waarvoor bij hen 8 dagen geldt)
De "eigen verantwoordelijkheid van de klant" lijkt mij in dit geval en op deze termijn geen argument om terugbetaling te weigeren.
Natuurlijk gaat het om het principe en een wisser kost geen 1 maar 6 Euro.
In dit geval dus 12 Euro.
Veilig en goedkoop pinnen bij Action is dus wel dubbel duur en oppassen.
En zeker staat het dubbele bedrag ook op mijn bankafschrift.
Ale een fout niet korrekt wordt afgehandeld op basis van wederzijds vertrouwen noem ik dat zeker diefstal.
Re: Action dubbel afgerekend
Lijkt mij dat je dat doorhebt bij de kassa. Zelf opletten en niet nu de volledige schuld leggen bij de Action.
Re: Action dubbel afgerekend
Of ze bewaren het gewoon niet langer als 1 a 2 weken. Wat heel normaal is.Nog een aanvulling: Met het beeldmateriaal bedoelen ze dus een camera bij de kassa. Zoiets als Opsporing verzocht.
Als zij dus niet terug kunnen vinden wat ik overduidelijk bewijs, is dat blijkbaar reden genoeg om terugbetaling te weigeren.
Normaal kijk je een bon toch na als je thuis komt
Het blijft me verbazing die "Ik ben stom geweest maar probeer de schuld toch op een ander te schuiven en wordt boos als dat niet lukt" topics.
Re: Action dubbel afgerekend
Ik weet niet of jullie aandelen hebben bij deze firma?
Maar ik zie niet in waarom ik "stom" zou zijn.
Of gerechtvaardigd verontwaardigd mag zijn bij niet geaccepteerde fouten van een kassiëre.
Dat iemand fouten maakt kan ik billijken, maar deze moet je dan wel rechtzetten.
Boos wordt ik als het mensen zo moeilijk wordt gemaakt hun geld terug te vragen onder geldige redenen. Als zij menen dat hier een termijn voor staat, moeten ze dat maar eens duidelijk bij de kassa aangeven, of op de bon.
Het is een vorm van ontmoedigingsbeleid, zoals zoveel zaken dat tegenwoordig hanteren.
Maar ik zie niet in waarom ik "stom" zou zijn.
Of gerechtvaardigd verontwaardigd mag zijn bij niet geaccepteerde fouten van een kassiëre.
Dat iemand fouten maakt kan ik billijken, maar deze moet je dan wel rechtzetten.
Boos wordt ik als het mensen zo moeilijk wordt gemaakt hun geld terug te vragen onder geldige redenen. Als zij menen dat hier een termijn voor staat, moeten ze dat maar eens duidelijk bij de kassa aangeven, of op de bon.
Het is een vorm van ontmoedigingsbeleid, zoals zoveel zaken dat tegenwoordig hanteren.
Re: Action dubbel afgerekend
U dient gewoon uw kassabon te controleren VOOR u de winkel verlaat. OP het moment dat u de winkel uit bent geweest kunt het artikel wel aan iemand gegeven hebben.
Re: Action dubbel afgerekend
Nee was het maar waar want ik lees dat ze wel eens iets dubbel aanslaanIk weet niet of jullie aandelen hebben bij deze firma?
Nogmaals nee, maar ik heb wel enig benul van de term "Redelijke termijn".Ik weet niet of jullie aandelen hebben bij deze firma?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Action dubbel afgerekend
BRNRDS schreef:Ik weet niet of jullie aandelen hebben bij deze firma?
Maar ik zie niet in waarom ik "stom" zou zijn.
Of gerechtvaardigd verontwaardigd mag zijn bij niet geaccepteerde fouten van een kassiëre.
Dat iemand fouten maakt kan ik billijken, maar deze moet je dan wel rechtzetten.
Boos wordt ik als het mensen zo moeilijk wordt gemaakt hun geld terug te vragen onder geldige redenen. Als zij menen dat hier een termijn voor staat, moeten ze dat maar eens duidelijk bij de kassa aangeven, of op de bon.
Het is een vorm van ontmoedigingsbeleid, zoals zoveel zaken dat tegenwoordig hanteren.
Behalve aandelen zijn ze allemaal ook eigenaar, medewerker, filiaalmanager, kassajuf, vakkenvuller etc etc bij de action.......
Anyway, ik kan mij niet veel winkels voor de geest halen welke hebben opgetseld dat binnen tijd xxx gereclameerd dient te worden bij manco's. Inderdaad wel retourneren.
Of het nu de action, wibra, zeeman of de supermarkt is, je dient zelf je bon te controleren en als je nu binnen 1 a 2 dagen dit opmerkt maar 14 ! dagen...kom op zeg.
Maar had je nou echt niet de mogelijkheid om de bon ter plekke te controleren.....tis allemaal snel snel druk druk.
Natuurlijk zijn er geen beelden opdat deze geloof max 24 / 48 uur bewaard mogen blijven.
Re: Action dubbel afgerekend
Ja zeg, dan zou toch iedereen van alles tot nog wat dubbel kopen en 2 weken later teruggaan met ik heb er geen 2 gekocht. Zo kan een volledige huishouding 'gratis' draaien.
U begrijpt toch zeker wel dat dit na 2 weken niet meer te bewijzen valt ? Volgende keer gewoon de bon controleren in de winkel of opletten bij het afrekenen.
Overigens we gaan in Nederland nog steeds uit van het principe: "wie eist die bewijst". Dus als u op hoge poten naar de winkel gaat, bewijst u dan maar dat u geen 2 heeft gekocht 2 weken geleden.
U begrijpt toch zeker wel dat dit na 2 weken niet meer te bewijzen valt ? Volgende keer gewoon de bon controleren in de winkel of opletten bij het afrekenen.
Overigens we gaan in Nederland nog steeds uit van het principe: "wie eist die bewijst". Dus als u op hoge poten naar de winkel gaat, bewijst u dan maar dat u geen 2 heeft gekocht 2 weken geleden.
Mooi geformuleerd en kan me er alleen maar bij aansluiten.bprosman schreef: Het blijft me verbazing die "Ik ben stom geweest maar probeer de schuld toch op een ander te schuiven en wordt boos als dat niet lukt" topics.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Action dubbel afgerekend
Ik snap dat TS boos is, maar het punt is dat u niets kunt bewijzen.
U kunt aantonen dat er twee vloerwissers zijn afgerekend, maar niet dat u er daadwerkelijk maar één heeft gekocht!
En het kan toch niet zo zijn dat een winkel een klant maar op zijn mooie blauwe ogen moet geloven.
Dan kan ik ook vier dozen kerstballen kopen en VEERTIEN dagen later teruggaan en klagen dat ik er maar één heb gekocht.
Kassa, winst: drie dozen kerstballen.
Zolang u niet onomstotelijk kan bewijzen dat u echt maar één vloerwisser heeft gekocht, haalt u bakzeil.
Slimmer is inderdaad om in de winkel direct de bon te controleren.
Want u kunt niet van een cassiere verwachten dat zij na twee weken nog precies weet wanneer u iets gekocht heeft.
U kunt aantonen dat er twee vloerwissers zijn afgerekend, maar niet dat u er daadwerkelijk maar één heeft gekocht!
En het kan toch niet zo zijn dat een winkel een klant maar op zijn mooie blauwe ogen moet geloven.
Dan kan ik ook vier dozen kerstballen kopen en VEERTIEN dagen later teruggaan en klagen dat ik er maar één heb gekocht.
Kassa, winst: drie dozen kerstballen.
Zolang u niet onomstotelijk kan bewijzen dat u echt maar één vloerwisser heeft gekocht, haalt u bakzeil.
Slimmer is inderdaad om in de winkel direct de bon te controleren.
Want u kunt niet van een cassiere verwachten dat zij na twee weken nog precies weet wanneer u iets gekocht heeft.
Re: Action dubbel afgerekend
Ik snap niet dat TS boos is. Wel eens gehoord dat er mensen achter de kassa zitten en geen robots? Kijk gewoon voor het verlaten van de winkel je bon na, dan voorkom je dit soort dingen.
kleine moeite groot plezier.
kleine moeite groot plezier.
Re: Action dubbel afgerekend
Dan wordt het tijd dat je je eens gaat verdiepen in juridische zaken, voordat de advocaat van Action je aanklaagt wegen smaad....BRNRDS schreef: Dat noem ik dus fraude, oplichting en diefstal.
Re: Action dubbel afgerekend
of smaadschrift welke nog iets zwaarder bestraft kan worden.GJvdZ schreef:Dan wordt het tijd dat je je eens gaat verdiepen in juridische zaken, voordat de advocaat van Action je aanklaagt wegen smaad....BRNRDS schreef: Dat noem ik dus fraude, oplichting en diefstal.
Re: Action dubbel afgerekend
Op de bon staat: ruilen binnen 8 dagen met bon. Geld teruggave is niet mogelijk, u ontvangt een tegoed bon. Reclameren zal toch zeker niet buiten die termijn vallen.BRNRDS schreef: Boos wordt ik als het mensen zo moeilijk wordt gemaakt hun geld terug te vragen onder geldige redenen. Als zij menen dat hier een termijn voor staat, moeten ze dat maar eens duidelijk bij de kassa aangeven, of op de bon.
Hier is iets dergelijks ook al te lezen op de deur, bij binnenkomst.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 06 dec 2011 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Action dubbel afgerekend
Dit is geen slordigheid, dit is oa slordigheid van u zelf dat u niet meteen heeft nagekeken of de bon klopte ja of nee.BRNRDS schreef:Nog een aanvulling: Met het beeldmateriaal bedoelen ze dus een camera bij de kassa. Zoiets als Opsporing verzocht.
Als zij dus niet terug kunnen vinden wat ik overduidelijk bewijs, is dat blijkbaar reden genoeg om terugbetaling te weigeren.
Is dat dan niet een nog grotere slordigheid van Action?
Nergens staat dat je binnen kortere tijd moet reklameren, want het betreft hier geen ruiling of teruggaaf van goederen. (Waarvoor bij hen 8 dagen geldt)
De "eigen verantwoordelijkheid van de klant" lijkt mij in dit geval en op deze termijn geen argument om terugbetaling te weigeren.
Natuurlijk gaat het om het principe en een wisser kost geen 1 maar 6 Euro.
In dit geval dus 12 Euro.
Veilig en goedkoop pinnen bij Action is dus wel dubbel duur en oppassen.
En zeker staat het dubbele bedrag ook op mijn bankafschrift.
Ale een fout niet korrekt wordt afgehandeld op basis van wederzijds vertrouwen noem ik dat zeker diefstal.
En ja dat is je eigen verantwoordelijkheid.
En nee dit is geen diefstal !
Re: Action dubbel afgerekend
Bovendien zit er in "diefstal" nog een component moedwilligheid, of zijn we inmiddels zover dat we denken dat de cassieres geinstrueerd zijn dit moedwillig te doen ?