Belcompany WEIGERT te leveren !
Geplaatst: 07 dec 2011 14:36
Hallo Beste Forumleden,
Middels deze weg wil ik mijn verhaal over de slechte service van Belcompany kwijt. Op hun eigen website heeft vorige week vrijdag (2 december 2011) een aanbieding gestaan voor een Iphone 3GS (32GB) met een spotprijsje van 20 euro.
Dit lijkt natuurlijk te mooi om waar te zijn dus heb ik gebeld met Belcompany en kreeg een meisje aan de telefoon (naam heb ik ook, maar zal ik nu niet plaatsen). Het was een tijdelijke aanbieding om van het uitgaande model af te komen .. Ik kon deze aanbieding niet laten liggen natuurlijk en heb een bestelling gedaan, na betalen van de bestelling kreeg ik het factuur + bevestiging van de order (levering binnen 3-4 werkdagen).
Slechts een uur na het bestellen (en betalen) kreeg ik een melding dat de order geannuleerd is (zonder opgaaf van reden). Dit kan natuurlijk niet omdat ik recht heb op het product dat ik besteld heb.
Via de email heb ik bezwaar aangemaakt tegen deze annulering omdat ik het toestel graag wil hebben, en kreeg daar na het weekend (maandag 05 december) het volgende antwoord op:
Door het onverwacht grote aantal orders die klanten in korte tijd voor de iPhone 3GS voor €19,98 bij ons hebben geplaatst, is de vraag groter gebleken dan onze voorraad. Het betreft een uitlopend model welke bij onze reguliere inkoopkanalen niet meer te verkrijgen is.
Omdat in hun eigen voorwaarden het volgende artikel vermeld staat:
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Vervolgens heb ik het volgende antwoord gekregen:
Helaas kan ik niet tegemoet komen aan uw wens. Het betreft hier een menselijke fout waarbij men vergeten is ‘op=op’ te vermelden op onze website. Ik betreur dit uiteraard ten zeerste. In onze algemene voorwaarden artikel 4 lid 2 staat vermeld: Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. U had kunnen bedenken dat met een prijs van €19,98, overduidelijk te mooi om waar te zijn, er sprake moest zijn van een dergelijk aanbod. Ik blijf daarmee op mijn eerdere standpunt.
Omdat hier dus bewust feiten verdraait worden, eerst een aanbieding later een menselijke fout .. Heb ik besloten hier maar melding van te maken, ik wil het toestel dat ik gekocht heb ontvangen, of een gelijkwaardig toestel .. Belcompany weigert elke vorm van medewerking en heeft blijkbaar lak aan eigen voorwaarden.
Graag zie ik van de Belcompany een passende oplossing danwel een gelijkwaardig ander toestel, daar ik hier conform hun EIGEN voorwaarden recht op heb.
Hopelijk reageert de Belcompany nu wel en denken ze mee, in plaats van mij geluk te wensen met eventuele gerechtelijke procedure.
Ravx
[/i]
Middels deze weg wil ik mijn verhaal over de slechte service van Belcompany kwijt. Op hun eigen website heeft vorige week vrijdag (2 december 2011) een aanbieding gestaan voor een Iphone 3GS (32GB) met een spotprijsje van 20 euro.
Dit lijkt natuurlijk te mooi om waar te zijn dus heb ik gebeld met Belcompany en kreeg een meisje aan de telefoon (naam heb ik ook, maar zal ik nu niet plaatsen). Het was een tijdelijke aanbieding om van het uitgaande model af te komen .. Ik kon deze aanbieding niet laten liggen natuurlijk en heb een bestelling gedaan, na betalen van de bestelling kreeg ik het factuur + bevestiging van de order (levering binnen 3-4 werkdagen).
Slechts een uur na het bestellen (en betalen) kreeg ik een melding dat de order geannuleerd is (zonder opgaaf van reden). Dit kan natuurlijk niet omdat ik recht heb op het product dat ik besteld heb.
Via de email heb ik bezwaar aangemaakt tegen deze annulering omdat ik het toestel graag wil hebben, en kreeg daar na het weekend (maandag 05 december) het volgende antwoord op:
Door het onverwacht grote aantal orders die klanten in korte tijd voor de iPhone 3GS voor €19,98 bij ons hebben geplaatst, is de vraag groter gebleken dan onze voorraad. Het betreft een uitlopend model welke bij onze reguliere inkoopkanalen niet meer te verkrijgen is.
Omdat in hun eigen voorwaarden het volgende artikel vermeld staat:
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Vervolgens heb ik het volgende antwoord gekregen:
Helaas kan ik niet tegemoet komen aan uw wens. Het betreft hier een menselijke fout waarbij men vergeten is ‘op=op’ te vermelden op onze website. Ik betreur dit uiteraard ten zeerste. In onze algemene voorwaarden artikel 4 lid 2 staat vermeld: Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. U had kunnen bedenken dat met een prijs van €19,98, overduidelijk te mooi om waar te zijn, er sprake moest zijn van een dergelijk aanbod. Ik blijf daarmee op mijn eerdere standpunt.
Omdat hier dus bewust feiten verdraait worden, eerst een aanbieding later een menselijke fout .. Heb ik besloten hier maar melding van te maken, ik wil het toestel dat ik gekocht heb ontvangen, of een gelijkwaardig toestel .. Belcompany weigert elke vorm van medewerking en heeft blijkbaar lak aan eigen voorwaarden.
Graag zie ik van de Belcompany een passende oplossing danwel een gelijkwaardig ander toestel, daar ik hier conform hun EIGEN voorwaarden recht op heb.
Hopelijk reageert de Belcompany nu wel en denken ze mee, in plaats van mij geluk te wensen met eventuele gerechtelijke procedure.
Ravx
[/i]