| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bij LEGIO getekend en niet bij DEXIA?
-
robijn
Bij LEGIO getekend en niet bij DEXIA?
Kreeg op 22-05-2003 een brief van DEXIA of ik mijn rest schuld van 11.000 euro binnen tien dagen wilden betalen. Op 24-05-2003 weer een brief en weer een aanmeldingsformulier van dexia of ik ff wil teken ik dus niet hoor. Mijn schoonvader is ook ingestapt maar voor 5 jaar hij moet nog tot 2006 en hij kreeg ook zo`n aanmeldingsformulier? Waarom ? hij heeft nou ruim 3 jaar ? heel vreemd. Maar wij zijn van mening dat wij getekend hebben op een papier van LEGIO en niet van dexia. Als wij in 19-05-2000 met DEXIA in zee hadden gewild hadden wij wel een contract van DEXIA ondertekend en niet van LEGIO. Wij zijn dan ook van mening dat al de briefwisseling van DEXIA ongegrond is. Omdat wij met LEGIO te maken hadden(hebben) en niet met een of ander België bank. Dus op het moment van de verkoop van LEGIO aan DEXIA hadden alle gedupeerde hun contract opnieuw moeten teken. Dus als het goed is heeft LEGIO hier mee contract breuk gedaan. Wij betalen dus niks meer.
-
Charles
Re: Bij LEGIO getekend en niet bij DEXIA?
Dat had ik ook al gedacht. Ik het niks met Dexia te maken ik het getekunt bij legiolies en niet bij Dexia ik betaalt mijn termienen ook niet meer.
Charles
Charles
-
wetje
Wat een triest -zinloos- gejammer dit. Dexia is de rechtopvolger van Legio en Bank Labouchere, niets mis mee, Gewoon netjes geregeld volgens de wet. Onder welke naam iets binnenkomt doet voor uw contract niet ter zaken (en dat weet u zelf ook wel donders goed, maar dit is weer zo'n vruchteloze ik hoop dat ik mijn geld terugkrijg poging)
-
Karin
wetje,
Waarom zit u dit forum af te loeren?
Aan uw schampere opmerkingen hebben we helemaal niets!
Waarom zit u dit forum af te loeren?
Aan uw schampere opmerkingen hebben we helemaal niets!
-
Anita
Zeg Karel,
Heb je geen andere woorden?? Dit is een forum en geen scheldpagina.
groetjes Anita
Heb je geen andere woorden?? Dit is een forum en geen scheldpagina.
groetjes Anita
-
gree
Ik ben het met robijn eens wij zien het ook zo
-
kees
Ik heb ook deze gedachte en ga ook niet betalen. Ik heb bij LEGIO getekend.
-
el
Wetje, ik vind dit niet helemaal zinloos en triest gejammer vanwege het volgende:
Wanneer ik b.v. een hypotheek afsluit bij een bank waarvan ik denk dat dit een betrouwbaar solide bedrijf is en deze bank wordt opeens overgenomen door een of andere malafide onderneming dan zou ik mij ongerust gaan maken over mijn hypotheek en indien dit een beleggingshypotheek zou zijn hoe zouden zij dan met het beheer van mijn aandelen omgaan.
Dit is maar een voorbeeld maar in het geval van de overname van Legio door Dexia vind ik ten eerste dat Dexia zijn klanten in een persoonlijke brief hiervan op de hoogte had moeten stellen en misschien ook wel de gelegenheid had moeten geven of ze hun kontrakten wilden voortzetten in de huidige vorm.
In feite ben je als klant overgeleverd aan de besluitvorming van het bedrijf waarvan je klant bent, doen zij hun zaken niet goed dan kunnen hier dus aanzienlijke risico's voor de klant aanzitten.
Ik vraag mij ook af hoe dit wettelijk gezien in elkaar steekt.
Wanneer ik b.v. een hypotheek afsluit bij een bank waarvan ik denk dat dit een betrouwbaar solide bedrijf is en deze bank wordt opeens overgenomen door een of andere malafide onderneming dan zou ik mij ongerust gaan maken over mijn hypotheek en indien dit een beleggingshypotheek zou zijn hoe zouden zij dan met het beheer van mijn aandelen omgaan.
Dit is maar een voorbeeld maar in het geval van de overname van Legio door Dexia vind ik ten eerste dat Dexia zijn klanten in een persoonlijke brief hiervan op de hoogte had moeten stellen en misschien ook wel de gelegenheid had moeten geven of ze hun kontrakten wilden voortzetten in de huidige vorm.
In feite ben je als klant overgeleverd aan de besluitvorming van het bedrijf waarvan je klant bent, doen zij hun zaken niet goed dan kunnen hier dus aanzienlijke risico's voor de klant aanzitten.
Ik vraag mij ook af hoe dit wettelijk gezien in elkaar steekt.
-
Peper
Als ik een fiets koop bij Otto dan betaal ik toch ook niet aan Neckermann. Dus zijn alle Legiocontracten niets waard. Dus mensen even een paar haringen kopen, flink boeren en je contracten opsturen naat Dexia onder vermelding van: Deze contracten zijn in alle opzichten waardeloos.
Geef dit maar door.
Peper.
Geef dit maar door.
Peper.
-
Sara Etty
Mo,
Terecht, want dit is volstrekte onzin.
Terecht, want dit is volstrekte onzin.
-
robijn
Let maar eens op, ik denk dat wij hier heel sterk mee staan
-
Hans
En als ik een pot appelmoes koop van Hak hoef ik toch ook niet aan Appie Hein te betalen, ook al koop ik deze pot in de AH-winkel. Tja, hoe dom kunnen mensen zijn !
Allereerst al de misvatting dat Dexia de rechtsopvolger is van Legio en Bank Labouchere. Legio en Bank Labouchere bestaan als effecteninstellingen nog steeds. Dexia heeft alleen 100% van de aandelen van deze effecteninstellingen van Aegon overgenomen en blijkbaar besloten om zelf deze zaak namens Legio en Bank Labouchere af te wikkelen.
Allereerst al de misvatting dat Dexia de rechtsopvolger is van Legio en Bank Labouchere. Legio en Bank Labouchere bestaan als effecteninstellingen nog steeds. Dexia heeft alleen 100% van de aandelen van deze effecteninstellingen van Aegon overgenomen en blijkbaar besloten om zelf deze zaak namens Legio en Bank Labouchere af te wikkelen.
-
Harry
El,in een brief van legio 19.12.2001 stond het volgende:Het tweede goede nieuws is dat per 21 december de fusie tussen Labouchere en Kempen en Co een feit is.Zoals u weet is legio een onderdeel van bank Labouchere.Als onderdeel van de Dexia groep heet bank Labouchere vanaf dat moment Dexia Bank Nederland N.V. De nauwe,internationale,samenerking met de diverse onderdelen van de Dexia groep stelt ons in staat om onze klanten,zowel op lokaal als op Europees niveau,nog beter van dienst te zijn.Voor u als relatie zal de fusie weinig directe gevolgen hebben.
De |Dexia groep is genoteerd aan de beurzen in Brussel,Parijs en Luxemburg.Met een marktwaarde van ruim 17 miljard euro staat Dexia hoog op de lijst van Euronext 100-bedrijven.De Dexia groep kan,mede op basis van een goede kredietwaardigheid,beschouwd worden als een zeer solide financiële instelling.Als onderdeel van de Dexia groep zien we de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet.
ondertekend door Hans de Wolf directeur legio
De |Dexia groep is genoteerd aan de beurzen in Brussel,Parijs en Luxemburg.Met een marktwaarde van ruim 17 miljard euro staat Dexia hoog op de lijst van Euronext 100-bedrijven.De Dexia groep kan,mede op basis van een goede kredietwaardigheid,beschouwd worden als een zeer solide financiële instelling.Als onderdeel van de Dexia groep zien we de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet.
ondertekend door Hans de Wolf directeur legio
-
barry
hoe lullig ook, er is inerdaad niets te veranderen aan het feit dat je nu met dexia ipv legio dealt (je had eigenlijk destijds hier tegen in moeten gaan). Het enige steekhoudende argeument blijft de verkeerde voorlichting vanuit dexia waarop klanten misleid zijn en tot contract over zijn gegaan
-
robijn
In 2001 is mijn verzekering`s maatschappij overgenomen door Delta Lloyd. Ik kreeg toen een brief die ik moest tekenen i.v.m mijn verzekering contracten. Dit had Legio of Dexia ook moeten doen bij de overnamen. Want nu is er contract breek gedaan.Ik ben van mening dat dit een sterk punt is.