LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opbrengst sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ad

opbrengst sprintplan

Ongelezen bericht door ad »

Een poosje terug had ik een gesprek met een medewerker van Spaar Select. Hij vond Sprintplan een goed plan want er was garantie, het was nu minder maar in het verleden waren er goede rendementen. Hij wilde verder niet inhoudelijk reageren.
Als ik naar reacties op het forum kijk was er in 2002 nauwelijks iemand die iets van zijn inleg terugkreeg laat staan zijn hele inleg terugverdiende.
Volgens mijn info zijn de eerste sprintplannen in 1996 verkocht en deze contracten liepen in 2001 af.
Klopt deze info en zijn er mensen die in 2001 hun inleg of een gedeelte ervan hebben teruggezien?

Hans

Re: opbrengst sprintplan

Ongelezen bericht door Hans »

Ad,

Vervang het woord "inleg" gewoon door rentebetaling en je weet dat uiteindelijk alle SprintPlan deelnemers verlies leden. Zelf de personen die al in 1996 begonnen !. Weliswaar zal in de periode 1996 tot 2000 toen koersen nog stegen, de koerswaarde van het Aegon Garantiefonds zijn gestegen en zijn vastgeklikt (het is een clickfonds !), maar die stijging zal nooit hebben opgewogen tegen 5 x 8,3% rente = circa 42% effectieve rentebetaling voer de hoofdsom. Wanneer SprintPlanner die in 1996 al begonnen iets verdiend hebben komt dit alleen maar doordat de betaalde leaserente in de periode 1996-1999 nog fiscaal aftrekbaar was, althans ten dele, namelijk na saldering.

A.S.

Ongelezen bericht door A.S. »

Hallo,

Wij hadden 2 sprintplannen afgekocht op 06-03-2000 onder aftrek van 2% kosten winst hfl. 6.930,00 andere afgekocht op 18-04-2000 idem winst hfl. 7.230,00 dit in een lijfrente polis gestopt is nu € 990,00 waard. Daarna contracten bij LL afgesloten zwaar in de verlies. Denk je dat je het goed hebt gedaan.

A.S.

ad

A.S.

Die winsten zijn dat bedragen waarvan de ingelegde rente al is afgetrokken? Of alleen het rendement minus boete?

M.vr.gr.

A.S.

Hoi Ad,

Pure winst dus ingelegde termijnen minus boete-rente puur rendement . Hadden we nog geen jaar voor ingelegd. hfl.150,00 per maand per contract. Toen kreeg ik de smaak te pakken en wilde het eerste contract bij LL afkopen toen het in de winst stond, kon niet werd mij verteld. Dus.... nu gaan we ook de boot in.

A.S.

ad

Dus als je het contract of in 2000 of eerder afkocht zat je nog goed.
Maar hoe was het nu voor de mensen die hun contract gewoon tot 2001 uitdienden?

A.S.

Ad,

Dan heb je verlies de beurs weet je. Ik heb met geen verstand van beleggen toen geluk gehad. Nu hoop ik en dat meen ik voor ons allemaal dat we via de stichtingen schadeloos gesteld worden.

A.S.

Gesloten